|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
אלה לא מוכנים לוותר [צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90] ואלה לא מוכנים לוותר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מצלמת רנטגן החושפת את החזקות והחולשות בחברה

נכשלים בקורונה בגלל העדר משאבים חברתיים

המאבק הפוליטי בישראל העצים בשנים האחרונות והפך לכזה שמטרתו בראש ובראשונה לפגוע בקבוצה האחרת, תוך משחק סכום אפס התוצאות הקשות שלו באות לידי ביטוי במשבר הקורונה, כאשר כל שבט עושה דין לעצמו ומתעלם מהנזק שהתנהגותו גורמת לאחרים קשה למצוא עיקרון חברתי משותף, לפחות בטווח הקצר
03/10/2020  |   כרמית פדן   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

בגל הראשון של מגיפת הקורונה נדמה היה, כי יותר מכל זקוקה מדינת ישראל למומחים לבריאות הציבור כגורם מקצועי מייעץ לקבלת החלטות אשר לאופן שבו על ישראל לנהל את מאבקה בנגיף. כיום, שמונה חודשים מאז ולאחר הטלת שני סגרים שנועדו להשיג מטרה זהה - "שיטוח עקומת הנדבקים" - ברור כשמש, כי הסיבות המכשילות את ישראל במאבקה בנגיף אינן טמונות רק ביכולותיה ובמשאביה של מערכת הבריאות, ביחס החוב/תוצר של המדינה, במעמדן של רשויות החוק והמשפט בישראל או בשיקולים קואליציוניים צרים שנועדו להבטיח את שרידות הממשלה.

קושי מרכזי של ישראל להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה הוא היעדרם של משאבים חברתיים. לא ניתן להתעלם מכך שניהול המאבק במגפת קורונה מושפע גם מהמשבר הפוליטי החריף הניכר בשלוש מערכות בחירות (עד כה) ועל האופן שבו חלקים במערכת הפוליטית נשענים, מנצלים ואף מלבים את הקיטוב החברתי הקיים בחברה הישראלית. עם זאת, מאמר זה לא ידון באופן בו המשבר הפוליטי משפיע על אופן ניהול המגפה, אלא יתמקד בקושי שמערימים על ניהול המגפה היעדרם של משאבים חברתיים בחברה הישראלית.

מהו משאב חברתי וכיצד ישראל, שחרתה על דגלה קיבוץ גלויות וערבות הדדית, חסרה אותו? מדובר במוצר, שירות, הון או נכס המגדיל את טווח הגישה של פרטים לטובין חברתיים וכלכליים ומוביל להגדלת עושרם, רווחתם וסיפוק צורכיהם. רכיב מרכזי במשאביה של חברה קשור לאופי היחסים החברתיים הקושרים בין חלקיה. אלה באים לידי ביטוי ברגש האחדות המבוסס על שותפות של ערכים, של מטרות, אינטרסים או של העדפות. במילים אחרות, מדובר בסולידריות חברתית ובמידת קיומה ועוצמתה בין קבוצות שונות באוכלוסייה.

הסוציולוג הפוליטי המנוח, פרופ' ברוך קימרלינג, תיאר את החברה הישראלית כ"חברת מאבק" - כזו המתאפיינת במאבקים בין קבוצות על עיצוב דמותה של המדינה ועל "כללי המשחק" בה, וזאת באמצעים של שליטה תרבותית (הגמוניה). על-פי קימרלינג, בשנים 1976-1948 נוצר מצב שבו קבוצה אחת, שאותה הגדיר כקבוצת מעמד הביניים החילוני שהורכבה מדור ה"וותיקים", איישה את מרבית המשרות בתחומי המינהל הציבורי, הכלכלה, מערכת הביטחון, המקצועות החופשיים, התקשורת, האמנות, המשפט, המדע והאקדמיה. כוחה ההגמוני של קבוצה זו נחלש עם חילופי השלטון ב-1977, אשר סימנו את עליית הליכוד על חשבון מעמדה ההיסטורי של מפלגת העבודה. עם זאת, התפתחות זו לא בישרה את שקיעתה, שכן שליטת קבוצה חברתית זו במוקדי כוח רבים בחברה הישראלית נמשכה עוד שנים רבות לאחר מכן - הגם שבשני העשורים האחרונים ניכרים בקיעים במעמדה ההגמוני.

היחלשותה המפלגתית-פוליטית של הקבוצה ההגמונית מסמנת את תחילתו של תהליך משמעותי נוסף בחברה הישראלית, במסגרתו הפכה קבוצה זו ברבות השנים מאמת מידה לשאר הקבוצות החברתיות לכזו הנתפסת כקבוצה נוספת, אחת מני רבות, בין קבוצות אינטרס שונות בחברה. אלה נאבקות ביניהן על עמדות כוח והשפעה ועל משאבים חברתיים, תרבותיים וכלכליים, ומשקפות בכך את תמציתו של מאבק פוליטי שאינו במשמעותו המפלגתית-מסורתית.

מאבק מסוג זה העצים בשנים האחרונות והפך ממאבק אידיאולוגי-מפלגתי-פוליטי (לגיטימי) בין עמדות מתחרות, למאבק בין-מגזרי ובין-שבטי חריף על משאבים, עמדות כוח והשפעה. לכאורה הוא מבטא מאבק פוליטי, אך למעשה במקום להציג ויכוח על הדרך להשיג את הטוב המשותף - מתקבלת יותר ויותר התחושה ששורשו הוא פגיעה בקבוצה האחרת: בין אם ביטול הפגנות למשתייכים למגזר השמאל החילוני, ביטול תפילות ולימוד גמרא למגזר הדתי-חרדי או ביטול חתונות בחברה הערבית וכו'.

עדות למאבק זה ניכרת, לדוגמה, בשני נאומים (שנישאו בשתי נקודות זמן שונות) והציבו, כל אחד בסגנונו הייחודי, תמונת מראה לחברה הישראלית, תוך תיאור הניכור המתפתח בין קבוצה חברתית אחת לרעותה. הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק, אמר ב-1996, ביום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, כי "הקיטוב, הנהנתנות, הסקטוריאליות, האדישות, האופורטוניזם והמניפוליטביות, ניתבו עצמם אל לב הקונסנסוס". נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא ביוני 2015 נאום שנודע לימים כ"נאום השבטים". את נאומו מיסגר הנשיא כ"אזהרה בפני החברה הישראלית על כך שהיא משנה את פניה" והתריע מפני "המציאות השבטית" הפושה בה. לדידו, מדובר בריחוק הולך וגובר בין כל אחת מהקבוצות החברתיות לבין המדינה וקיטוב בין הקבוצות לבין עצמן המסכנים את הדמוקרטיה הישראלית.

הנה כי כן, המאבק בין קבוצות חברתיות בחברה הישראלית מתנהל בעת הנוכחית כמשחק סכום אפס: משמעותה המיידית של השגת השפעה, משאב או עמדת כוח של קבוצה אחת, היא בהכרח הפסד ודחיקה של הקבוצה האחרת. מנגד, גם ויתור כלשהו, ולו הקל ביותר, של אחת הקבוצות אינו קל להשגה פן ייתפס כהישג לקבוצה אחרת, ובכלל זה גם בכל האמור למגיפת הקורונה: המתפללים החרדים מול המפגינים החילונים; תושבי בני ברק או מודיעין עלית מול תושבי תל אביב או גבעתיים; החברה הערבית מול החברה היהודית, ועוד.

יתר על כן: ההתפשטות הקורונה נמצאת בזיקה הדוקה להתנהגותם האישית של כל אחד ואחת מאזרחי המדינה. ההתמודדות עם התפשטות הנגיף דורשת מהפרט שינוי באורחות חיים - וזאת לא למענו בלבד, כי אם גם עבור אנשים אחרים שאינו מכיר. הקושי המרכזי הוא בשינוי אורחות חיים, שהוא גם לטובת הכלל, קרי גם עבור קבוצות חברתיות אחרות, שייתכן שאינן חולקות עם הפרט מערכת ערכים משותפת, השקפה אידיאולוגית או סגנון חיים. אלא שבכך בדיוק נאמדת סולידריות חברתית: היכולת (והרצון) להפגין ערבות הדדית (גם) עם קבוצות חברתיות שאינן תמיד מובנות, או שלא תמיד קיימת הסכמה עימן או השתייכות אליהן.

מצב החירום הנוכחי בישראל, שקיבל ממדים של משבר רב-ממדי (בריאותי, כלכלי וחברתי המשולבים במשבר פוליטי מתמשך) הנגרם על-רקע מגפת הקורונה, דורש מהציבור סולידריות שמשמעותה ערבות הדדית ומשמעת אישית השלובה באופן הדוק בוויתור למען האחר ודאגה לו.

מגיפת הקורונה מתפקדת כמעין "מצלמת רנטגן" גדולה, החושפת את החזקות והחולשות הקיימות בחברה הישראלית, במבנה החברתי, במערכת הציבורית, ברשתות הביטחון החברתיות והכלכליות שלה ובאי-השוויון הקיים בה. במצב הדברים הנוכחי נראה, כי האינטרס הציבורי-ממלכתי נדחק לקרן זווית ו"איש הישר בעיניו יעשה". ביטויים לכך ניתן לראות בדיווחים יומיים בערוצי התקשורת ובמאמרי דעה המנסים לפענח את הסיבות להתרחשותם ולהישנותם של אירועים ומוקדי התקהלויות מגוונים: באוכלוסייה הערבית מתקיימות חתונות רבות משתתפים; באוכלוסייה החרדית נמשכות תפילות במסגרות החורגות מהמגבלות; בחברה החילונית חוגגים בברים ובמסיבות ונערכות הפגנות המוניות. קבוצות אלה מתעלמות מכך שחוסר היענותן להנחיות "מטילה נטל אדיר לא רק על מי שלוקח בהן חלק כי אם על החברה כולה" (דה-מרקר, 18.9.20) עד כי נראה, כי המאבק המתנהל על עמדות כוח והשפעה ועל משאבים חברתיים, תרבותיים וכלכליים מוביל את ישראל למצב אותו יש המגדירים כ"דרוויניזם חברתי" (ynet, 22.9.20).

לסיכום: התגברות התחלואה בקורונה עלולה להמשיך ולהתגבר לא רק בגלל אי-ספיקה של בתי חולים וקריסתה של מערכת הבריאות, כי אם עקב היעדרה של סולידריות חברתית - בין שהיא ביטוי למאבקים בין קבוצות חברתיות על עמדות כוח, השפעה ומשאבים חברתיים וכלכליים ובין (יש שיטענו) שהיא המשך לשרשרת היסטורית של עוולות חברתיות מימים ימימה. זהו מצב שבו כל שבט עושה דין לעצמו. התבוססות במאבק פנימי בין-מגזרי או בין-שבטי של הקבוצות זו בזו, ימשיך מעגל נפסד של פגיעה במשאביה החברתיים המדלדלים של ישראל, יעמיק את הפערים, יחליש את חוסנה הלאומי של ישראל ולכן יערער את יכולתה לצלוח אתגרים. כל זאת, החל בהיבט הבריאותי וכלה בהיבט הכלכלי, כפי שניכר באופן ההתמודדות והניהול של קברניטי ישראל עם המגיפה הנוכחית.

כדי לבנות בישראל חברה בריאה ומשגשגת, היכולה ונכונה להתמודד עם איומים מגוונים, יש לכונן בה עיקרון מארגן חברתי חדש, טוב חברתי משותף שעימו יוכלו להזדהות כל חלקי החברה הישראלית. קשה יהיה למצוא עיקרון מארגן חברתי משותף בטווח הקצר, אך ייתכן שדווקא התגייסות של החברה בישראל, על כל חלקיה ומגזריה, למען השגתו של עיקרון זה מתוך ויתור ובחירה ולא מתוך כפייה, היא שתסלול את הדרך לגיבוש ממלכתיות מחודשת.

הכותבת היא עמיתת מחקר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  03/10/2020   |   עודכן:  03/10/2020
ד"ר כרמית פדן
+בלגן רציני אם טראמפ לא יוכל להמשיך בהתמודדות
08:21 04/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרפובליקנים יצטרכו לקבוע מועמד אחר, אם תהיה בעיה מעשית עם טופסי ההצבעה  ▪  שרשרת הירושה לתפקיד הנשיא מותירה שאלות פתוחות
(פנס ופלוסי. הבאים בתור [צילום: סוזן וולש, AP])
Saturday Night Live, 4.10.20 / Proxy-Black Russia
+הקמפיין של טראמפ נפגע בצורה קשה
08:21 04/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בתרחיש האופטימי ביותר מבחינתו, טראמפ יחזור לתמונה בעוד עשרה ימים ויוכל לטעון: אמרתי לכם שזה לא עסק רציני  ▪  אבל בינתיים השיח מתמקד בכשלונו מול הקורונה - הנושא אותו רצה להוריד מסדר היום - וספק אם יהיה לו די זמן כדי לסגור את יתרונו של ביידן
טראמפ בהגיעו לבית החולים [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים [צילום: חוזה מאגנה, AP]
+התחזית: 363 אלף אמריקנים ימותו מקרונה עד ינואר
01:30 04/10/20  |  עידן יוסף
המכון למדידות והערכת בריאות צופה כי 363,000 אמריקנים ימותו מקורונה עד ינואר 2021. המשמעות היא שבתוך תשעה חודשים מספרם הכולל של מקרי המוות מקורונה בתשעה חודשים בלבד יעלה על מספר הקרבנות האמריקנים במשך ארבע שנות מלחמת העולם השנייה.
+ת"א: שוטרת נפצעה בהפגנה ופונתה לקבלת טיפול רפואי
00:49 04/10/20  |  עידן יוסף
שוטרת שנפצעה במהלך הפגנת השמאל בתל אביב פונתה על ידי מד"א
+השרה גילה גמליאל נדבקה בקורונה
00:41 04/10/20  |  עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל, צייצה בטוויטר: "הלילה אובחנתי כחיובית לקורונה. אני חשה בטוב ומקווה להחלים במהירות בעזרת השם. שבוע טוב ורפואה שלמה לכל חולי ישראל".
+אוחנה לשוטרים: רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם
00:18 04/10/20  |  עידן יוסף
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שיגר מסר לשוטרים: "אתם ניצבים כסלע איתן לצידו של הציבור שומר החוק וחפץ החיים, ממלאים נאמנה את שליחותכם לשמור על שלומו, ביטחונו, וכעת בריאותו של הציבור הישראלי. רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם מלאכוף את החוק והסדר. חזקו ואמצו, אתם מצילים חיים".
+עימותים בין המשטרה לתושבים במאה שערים
00:02 04/10/20  |  עידן יוסף
עשרות שוטרי יס"ם פשטו על שכונת מאה שערים במסגרת ניסיון לאכיפת מגבלות הקורונה. עימותים קשים במקום בין השוטרים לתושבים. ניידת משטרה הותקפה באבנים וחפצים שונים הושלכו על השוטרים.
[צילום: מ.ג. מחאות החרדים הקיצוניים]
+צה"ל מעדכן: 1,176 חולי קורונה בשורות הצבא
23:21 03/10/20  |  עידן יוסף
תמונת מצב חולים בקורונה בצה"ל: 1,176 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. שלושה משרתי צה"ל מאובחנים כחולים במצב קשה נכון לשבת. נכון ליום ה', כ-12,700 משרתים נמצאים בבידוד.
+בני ברק: דוחות על התקהלויות אסורות בישיבות; פוניבז' נסגרה
22:49 03/10/20  |  עידן יוסף
המשטרה חילקה דוחות לשתי ישיבות חסידיות מרכזיות בבני ברק בהן היו התקהלויות אסורות. למנהל ישיבה נרשם דוח בסך בסך 5,000 ש"ח והנוכחים במקומות נקנסו. אחת הישיבות שקיבלה הוראה להיסגר היא ישיבת הדגל פוניבז' שבה התקהלו 30 בחורים.
+עשרות פרשים פיזרו תהלוכות בת"א
21:33 03/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במספר תהלוכות חוסמים מפגיני שמאל צירי תנועה ומפרים את הסדר הציבורי ואת תקנות הבריאות  ▪  מחסומי המשטרה נפרצו, מפגינים נעצרו ונרשמו דוחות  ▪  אזרחים תקפו חלק מן המפגינים
פינוי אחד המפגינים בכיכר הבימה [צילום: אריאל שליט/AP]
עימותים בין המשטרה למפגינים בת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+היועצת של ח"כ קלנר נדבקה בקורונה
20:45 03/10/20  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשתה אחת מיועציו של ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) היא נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. הפעם האחרונה ששהתה במשכן היא 23 בספטמבר.
+לוחמי מג"ב יחליפו חיילים באכיפת הסגר
20:37 03/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בימים הקרובים לוחמי צה״ל במשימת הסיוע לאכיפת הגבלות התנועה יוחלפו על-ידי לוחמי משמר הגבול  ▪  לוחמי הצבא יעברו לתגבור ביהודה ובשומרון
(בידוק ברובע היהודי בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+"טראמפ עדיין איננו במסלול להחלמה"
20:07 03/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טראמפ עצמו צייץ: "מרגיש טוב"  ▪  מדבריו של רופאו משתמע שטראמפ אובחן כחולה קורונה יממה וחצי לפני ההודעה הרשמית  ▪  תוצאות שליליות לבדיקות הקורונה של פנס, ביידן, פומפאו, מנוחין וראש הסגל וסגנו  ▪  הרפובליקנים מתכננים לקדם את מינוי המועמדת לבית המשפט העליון למרות שכמה מחברי הסיעה לקו בקורונה באירוע בו הציג אותה טראמפ
הנשיא טראמפ מבית החולים, 4.10.20 / KHOU11
קונלי. סירב לענות על שאלות ממוקדות [צילום: סוזן וולש, AP]
פנס וביידן בטקס 11 בספטמבר [צילום: AP]
+בני ברק: המשטרה סגרה 22 בתי כנסת
19:35 03/10/20  |  עידן יוסף
בבני ברק, ביקרו ביומיים האחרונים שוטרים בבתי עסק, בבתי כנסת וכן ביצעו פעילות אכיפה והסברה בקרב התושבים. במסגרת הפעילות איתרו השוטרים 22 בתי כנסת שפעלו בניגוד לתקנות, הורו על סגירתם ורשמו דוחות לגבאים ולמתפללים. כמו כן, נרשמו עשרות דוחות לאנשים אשר נראו ללא מסכה במרחב הציבורי ולעסקים שפעלו בניגוד להנחיות.
+מצבו של הרב חיים קניבסקי טוב
19:31 03/10/20  |  עידן יוסף
מצבו של הרב חיים קניבסקי אשר נמצא חיובי לנגיף הקורונה טוב. הרב שהה במהלך החג במעונו וניהל את סדר יומו כרגיל, לרבות סעודות, תפילות ולימוד.
+839 חולים במצב קשה; 46 מתים במהלך השבת
19:29 03/10/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 7,024 מאומתים חדשים אתמול. ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. 839 חולים שמצבם מוגדר קשה. 224 מונשמים. 1,679 מתים במצטבר מפרוץ המגפה, 46 מהם במהלך השבת.
+רופאו של טראמפ: אין סיבה לדאגה
19:25 03/10/20  |  עידן יוסף
רופאו של נשיא ארה"ב טראמפ אומר שאין סיבה לדאגה. לדבריו, לנשיא היה חום אבל כבר אין, וכרגע הוא לא נזקק לחמצן. הרופא סרב לומר אם נזקק לחמצן בימים הקודמים, ורק אמר שהיום ואתמול לא. גורם המקורב לנשיא אמר כי "48 השעות הבאות הן קריטיות ואנחנו עדיין לא במסלול החלמה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נכשלים בקורונה בגלל העדר משאבים חברתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
"הנשיא דונלד טראמפ מטופל בבית החולים הצבאי וולטר ריד לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הוא מרגיש טוב, אינו זקוק לסיוע נשימתי בחמצן ונוטל 'רמדסיביר'" - עדכן רופאו של הנשיא ד"ר שון קונלי בשישי בלילה.
03/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ממשלת טורקיה הודתה השבוע כי הסתירה את נתוני התחלואה האמיתיים במדינה של מספר הנדבקים בקורונה. שר הבריאות הטורקי אמר במסיבת העיתונאים כי "הממשלה מפרסמת נתונים רק של מי שאובחנו כחיוביים לנגיף ופיתחו תסמינים של המחלה". לפי הודעת שר הבריאות, טורקיה מתנהלת לפי מדיניות זו מאז 29 ביולי. הגילוי הביא לסערה ברשתות החברתיות, ולדרישה מהממשלה לחשוף את נתוני התפשטות התחלואה האמיתית בקרב האוכלוסייה בטורקיה המונה 83 מיליון בני אדם.
03/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
אורי נחמן היא מפגינה בולטת בבלפור, היא חברת ליכוד, או חברת ליכוד לשעבר, יש לה הופעה, יש לה כריזמה, דוברת ראויה של כל ארגון, ודאי ארגון מחאה, עד ששומעים מה יש לה לומר: ובכן, אומרת אורי נחמן: "אני מכחישה את הקורונה. חד-משמעית, אין קורונה, קורונה זאת מחלה, לא מגיפה... הבעיה היא לא קורונה, הבעיה היא ראש ממשלה שמנצל מצב והופך אותו..." ואת הדברים האלה מלווים מחיאות הכפיים של חבריה לשולחן האוכל.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פונה במסוק לבית החולים הצבאי וולטר ריד שליד וושינגטון בשל מחלת הקורונה שבה לקה. כך מסרה (יום שבת) דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני. פינויו בוצע לאחר החמרה במצבו, שכללה צמרמורת. חומו עלה והוא סובל מתשישות.
03/10/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ שחלה בקורונה (יום ו', 2.10.20) טלטלה את המרוץ לנשיאות בשאלות בנוגע ליחסו למגיפה ועתיד הקמפיין שלו, 32 יום בלבד לפני ההצבעה. טראמפ כבר פיגר בסקרים אחרי ג'ו ביידן, בין היתר בשל טיפולו הכושל בקורונה וסירובו להקפיד על הכללים ובראשם עטיית מסיכה. כעת התנהלותו מסכנת את בריאותו האישית, את יציבות המדינה ואת סיכוייו לנצח – קובע ניו-יורק טיימס.
02/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il