|   15:07:40
דלג
עיתונאית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

מה ההגדרה הנכונה להדבקה בקהילה, ואיך עוצרים זאת

מחלון הזמן לגילוי, דרך שרשרת ההדבקה, ועד להגדרה מהי הדבקה בקהילה, ומה דינה של הדבקה בבסיס צבאי סגור או ישיבה במתחם מסוגר טור שני בסדרה
07/10/2020  |     |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מדבק מאד [צילום: אליביה פיטוסי/פלאש 90]

משרד הבריאות מפרסם בכל יום שפע נתונים על כמות המאומתים החדשים, אחוז הבדיקות החיוביות, חולים קשים חדשים ועוד ועוד. כל הנתונים הללו חשובים לקביעת ובחינת מדיניות, אבל את העיקר איננו מפורסם באופן סדיר: כמה מאומתים יודעים מי הדביק אותם ואת מי ייתכן שהם הדביקו? זה נתון חשוב עד מאוד, אולי הכי חשוב, מכמה סיבות: נגיפי MERS, SARS ואבולה טופלו בקלות יחסית לקורונה מאחר שכמעט כל הנשאים הראו תסמינים משמעותיים מהר מאוד, לכן יכולת התנועה שלהם הוגבלה וכולם ידעו להיזהר. במקרה של נגיף הקורונה החדש, חלק מהנשאים, בהיקף נרחב, לא יראו תסמינים לעולם והם למעשה א-סימפטומטיים. כמעט כל מי שכן יראו תסמינים, אולי אפילו כולם, מדבקים בעיקר ביומיים שלפני הופעת התסמינים בפועל - מכונים בשלב זה פרה-סימפטומטיים. לכן קשה להם מאוד לדעת על עצמם שהם מדבקים ולאחרים לשים לב ולהיזהר.

למעשה, בחלון הזמן בו בדרך כלל אנשים מגלים שהם נשאי קורונה, חלפו כבר 5-3 ימים על-פי רוב מזמן ההדבקה, ובערך 3-1 ימים מהזמן בו החלו להדביק אחרים. פרק הזמן הזה מכונה "חלון הקסמים", כי סגירת מעגל מהירה של בדיקת הנשא הראשון, תחקור יסודי שלו, זיהוי כל המגעים שלו והכנסתם לבידוד חייבת להסתיים מהר מאוד: אחרת גם הם יספיקו להדביק אחרים וחוזר חלילה. אם לדוגמה בודקים אנשים 5 ימים אחרי שנדבקו ומסיימים תחקיר 8 ימים אחרי ההדבקה, אין מזה כמעט תועלת. זה כמו מכבי-אש שמשפריצים מים במסלול שבו עברה כבר השריפה, במקום לנסות לעכב אותה.

אנחנו יודעים כבר שנגיף הקורונה מדבק מאוד. שדרך ההדבקה העיקרית היא שהייה קרובה לנשא, ושהסיכון בחשיפה עולה במהירות עם הזמן: שהייה של עשר דקות הרבה יותר גרועה משהייה של דקה. דיבור, שירה, צעקות והתנשפות מגדילים את הסיכון, חללים סגורים או אוורור לקוי מגדילים מאוד את הסיכון, כמעט פי 20 מאשר מקומות פתוחים. ישנן גם ראיות חזקות לכך שבמקומות סגורים, הנגיף נישא באוויר ויכול לדבק כך גם במשך שעות אחרי שהנשא כבר יצא.

פרופ' רן בליצר, ראש הצוות המקצועי של מגן ישראל, דימה את סיכוני ההדבקה לעשן סיגריות: אם מעשן חולף לידכם במרחק של כמה מטרים במקום פתוח, תריחו מעט את העשן וזהו. אם תעמדו במקום פתוח סמוך למעשן לאורך זמן, הריח יהיה משמעותי. ואם תשהו לידו במקום סגור, הריח יהיה חזק וגם הבגדים שלכם יסריחו. אפילו אם תכנסו לחדר שלא אוורר היטב שעות אחרי שמישהו עישן בו, תרגישו זאת מיד.

ריחוק ומסיכות מועילים מאוד סטטיסטית, אבל אינם פתרון קסם ובוודאי לא מספקים הגנה ודאית. בשהייה ממושכת במקום סגור עם נשא, סיכויי ההדבקה משמעותיים גם אם כל הנוכחים חובשים מסיכות. מחקרים אמפיריים גדולים מאוד שנערכו במדינות שונות מראים שחלק ניכר מהנדבקים נדבקו בבית, כי באופן טבעי שהו לאורך זמן במקום סגור ליד נשא. אבל לא מעשי לדרוש ריחוק ומסיכות בתוך משקי-הבית בגלל שיידרשו גם שירותים נפרדים, ארוחות בנפרד, שינה של בני-זוג בנפרד ועוד, וחוץ מזה כל מי שהתחיל שרשרת הדבקה של בני-משפחה בבית, נדבק קודם בחוץ.

ניתוח פשוט

היכן נדבקים בחוץ? הרוב הגדול שמקום הדבקתם אותר נדבקו במפגשים צפופים ממושכים או במקומות סגורים, בדגש על מקומות בהם הוגש אוכל או היו שירה, דיבור וריקודים, ובערך 10% מהנשאים הדביקו 60% מהנדבקים. עוד ידוע לנו שחלק ניכר מהצעירים שנדבקים לא יראו תסמינים בשום שלב, כלומר הם א-סימפטומטיים ואם לא יערכו בדיקה לא תהיה דרך לדעת שהם נשאים, אבל הם ממשיכים להדביק אחרים. ככל שצעירים יותר, כך זה נפוץ יותר.

מדינת ישראל היא המדינה המפותחת עם הילודה הגבוהה ביותר בעולם, ואחוזים גבוהים מאוד של צעירים לומדים הרבה יותר מ-12 שנות לימוד באוניברסיטאות או בישיבות. מעבר לכך, חלק ניכר מהצעירים משרתים בצבא. למעשה, בנסיבות רגילות, כשליש מאוכלוסיית ישראל נמצאת במדגרות הדבקה שהן - שהות ממושכת במקומות סגורים עם קבוצות גדולות ומתחלפות של אנשים ממקומות מגוונים: מערכת-החינוך, הצבא, אוניברסיטאות וישיבות. זו קבוצת הגיל המורכבת ביותר לזיהוי מוקדם - צעירים שרובם הגדול לא יראה תסמינים בכלל.

אין שום התכנות מעשית לשמור על הפרדה בין תלמידי תיכון לאורך זמן, וכבר נפטרה גננת שנדבקה בגן. גם בצבא שיעור הנשאים מדאיג, וחיילים נדבקים בצבא ואז מדביקים את המשפחה בבית. לכן ניתוח פשוט מעלה שפתיחה בטוחה של מערכת החינוך כולה ותפעול שגרתי של הצבא מחייבים להציב יעד לאומי של אפס הדבקה בקהילה, כלומר לכוון להגיע למצב בו אנו יודעים לאורך זמן לגבי כל מאומת שהתגלה ממי הוא נדבק, ואת מי היה עלול להדביק. איך עושים את הנס הזה?

כמו בניו-זילנד, אוסטרליה, סין, ויטנאם ועוד: יש לחלק את כל מדינת ישראל לאזורים, להגביל תנועה ביניהם לצרכים חיוניים בלבד, לבדוק, לבודד מחוץ לבית, לתחקר ולעקוב אחרי נשאים והמגעים שלהם בכל האזורים, ולפתוח בהדרגה רק את האזורים הירוקים בהם אין שום סיבה לחשוב שמתקיימת הדבקה בקהילה: אם לדוגמה נדבק בסיס צבאי שלם בידי טבח שחזר מהבית, ואיש לא יוצא משם, זה לא נחשב הדבקה בקהילה. כנ"ל ישיבה סגורה עם חולים בתוכה שאינם יוצאים החוצה לחלוטין עד להחלמתם המלאה. מנגד, אם ישנו נשא בודד בעיר שאיננו יודע מי הדביק אותו ועם מי היה במגע מאז שנדבק, הרי שצריך להתייחס לאזור כולו כאדום.

אם נתמיד בשיטה הזו, בתוך שבועות בודדים, רוב האזורים בארץ ייפתחו לתנועה חופשית ביניהם, ונוכל להפנות את כל המשאבים והמאמץ הלאומי לטיפול באזורים האדומים. בתוך שבעה שבועות, כל הארץ תוכל להיות אזור ירוק אחד גדול, ואז ברגע שתתגלה התפרצות באזור מסוים, וצפויות להיות רבות כאלו, רק אותו אזור ייסגר ויטופל במהירות האפשרית בעוד יתר הארץ ממשיכה להתנהל בשגרה.

רק כך(!) נוכל לפתוח בביטחון את מערכת החינוך לכל הגילאים, להפעיל את הצבא באופן שגרתי, לאפשר לימודים בישיבות ובאוניברסיטאות ולהבטיח בכל עת את שלום הציבור, את קיבולת מערכת הבריאות וכל יתר מדדי ההצלחה. מגיפה, כמו שריפה, חשוב לכבות לחלוטין. אולי שוב יכה ברק ותהיה שריפה, אבל הסיכון נמוך בהרבה מזה שבהשארת גחלים בוערות ביער.

תודה לפרופ' יניר בר-ים ומאיר רובין על שעות רבות של ייעוץ וסיוע.
תאריך:  07/10/2020   |   עודכן:  07/10/2020
עומר ינקלביץ'
+הממשלה אישרה הארכת סגר הקורונה עד 13 באוקטובר
23:53 07/10/20  |  איציק וולף
הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת שר הבריאות על תיקון והארכת תקנות סמכויות מיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה - הגבלת שהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות, עד ל-13 באוקטובר 2020.
+פי חמישה חולי קורונה עניים מחולים עשירים
23:30 07/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חוקרים ממכון ויצמן בחנו את הנתונים של 200 אלף ישראלים שחלו בקורונה ומצאו כי בעשירונים הראשון והשני נמצאו פי חמישה יותר חולי קורונה מאשר מבעשירונים התשיעי והעשירי  ▪  אמ"ן קובע: יש להכין תוכנית לאומית להרחבת מערך הבדיקות
פי 5 במאושפזים, פי 3 במתים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
דרושה תוכנית לאומית [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+עימות בין ראש הממשלה לשר האוצר
20:51 07/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כ"ץ מתח בדיונים פנימיים במשרדו ביקורת חריפה: לא אתן למיליונים לשקוע לחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים  ▪  לשכת נתניהו: לא ניכנע ללחצים ממי שמקוששים קולות על חשבון בריאות הציבור  ▪  שרים בקבינט נגד המל"ל: "יצאו במסע הפחדה לא לגיטימי"
נתניהו. רואה בדברי כ"ץ פגיעה אישית
חנות סגורה בת"א [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+אנו מאחלים לטראמפ כל טוב
16:45 07/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משום שזה הדבר הנכון לעשות  ▪  משום שלא יורדים לרמה שלו  ▪  משום שארה"ב זקוקה למשאל עם על הנשיאות  ▪  משום שיריביו צריכים ניצחון פוליטי נקי
(תומכי טראמפ ליד בית החולים [צילום: מנואל סנטה, AP])
+יו"ר השלטון המקומי צורף לקבינט הקורונה
14:49 07/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע ליו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, כי יצורף לאלתר לדיוני קבינט הקורונה  ▪  זאת, בשל חשיבות שיתוף הפעולה בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי במאבק נגד נגיף הקורונה
(שיחת זום עם ראשי הרשויות [צילום: לשכת ראש הממשלה])
+המשטרה סגרה לשבוע גן אירועים סמוך לקיסריה
14:17 07/10/20  |  עידן יוסף
שוטרי תחנת חדרה הוזעקו לפני ימים אחדים לגן אירועים סמוך לקיסריה לאחר קבלת דיווח על התקהלות אנשים במקום. השוטרים מצאו כי גן האירועים הוסב ל"מתחם מחנאות" ובו מספר רב של אוהלים.

בתום הביקורת ובהתאם לממצאים ניתן קנס לבעל המקום בסך 5,000 שקל, כאשר אתמול נערכה ביקורת רישוי נוספת במקום ושוב זיהו השוטרים כי המקום ממשיך לפעול כמתחם קמפינג בניגוד לתקנות ולתנאי רישיון העסק במקום ולפיכך נרשם דוח נוסף בסכום זהה. אתמול ערכה המשטרה שימוע לבעלי המקום בפני מפקד תחנת חדרה ובסיומו נקבע כי המקום ייסגר לתקופה בת 7 ימים.
+אזהרה: החורבן השלישי מתקרב!
14:08 07/10/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל צריכה להעביר את השילטון ואת ניהול המדינה לידיים מקצועיות  ▪  כאלו ששום שיקול פוליטי לא יגע בהן
(לא דמוקרטיה [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90])
+המשטרה חילקה מעל 5,000 דוחות ביום על הפרות הקורונה
13:17 07/10/20  |  עידן יוסף
במהלך ביממה החולפת חילקה המשטרה 5,058 דוחות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה - 3,100 דוחות, ובהם גם 1,517 דו״חות בגין אי-עטית מסיכה, 89 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 62 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 202 דוחות בגין שהייה של אדם במקום שנאסר (בבית עסק שפעילותו נאסרה, בסוכה של אחר, בחוף ים וכיו"ב).

דוברות המשטרה מסרה כי בימים האחרונים מתגברים אירועי האלימות המופנית כלפי שוטרים ברקע פעילות אכיפת תקנות הקורונה. "אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם, ונפעל בנחישות לעצור ולמצות את הדין נגד כל מי שירים יד או חפץ אחר במטרה לפגוע בשוטרים, בכל זמן ובכל מקום".
+הנכד, והשוטר
12:11 07/10/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
השוטר ביש המזל הזה נפל על מפגין אמיץ שאינו מפחד ממנו ואינו מתכופף בפני תביעה בזויה
(מי יאמין למשטרה? [צילום: אריאל שליט/AP])
+ואם הקורונה תנצח
11:57 07/10/20  |  יורם מרקוס   |   לרשימה המלאה
אם הקורונה היא שפעת עם יחסי-ציבור, אז בואו נעשה את יחסי-הציבור עבורה כמו שצריך: נקדם, ורק נקווה שהיא תהיה מרוצה  ▪  הקדמה (דיסקליימר): אני כותב כאן יותר מנקודת-מבטה מאשר מנקודת-מבטנו  ▪  מי שנוהג לחשוש מהבאות, מוטב שלא יקרא
(המחבר בעת כתיבה [צילום: עידו ברזילי])
+לישראל דרושים: יעדים לסגר, ומתווה יציאה ברור
10:56 07/10/20  |  עומר ינקלביץ'   |   לרשימה המלאה
איך עושים סגר נכון, איך יוצאים ממנו בלי לפספס את הישגי הסגר, איך מקבלים את אמון הציבור למהלך, ומה נחוץ כדי לא לחזור פעם שלישת לסגר אחרי תקופת לימוד מעמיקה - טור ראשון בסדרה
(לא עוד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+המשטרה קנסה וסגרה בתי קפה בטייבה שלא עמדו בהנחיות
10:51 07/10/20  |  מירב ארד
במהלך פעילות מבצעית של המשטרה בגזרת טייבה, השוטרים הבחינו בבית קפה בעיר כשהוא פתוח ובמקום 12 לקוחות. השוטרים קנסו את בעל בית הקפה בקנס ע"ס 5,000 שקלים ואת מבלי המקום בקנס של 500 שקלים כל אחד, אשר ישבו במקום כשהם ללא מסיכות, בהיעדר מחיצות ומגן הפרדה. אתמול זומן בעל בית הקפה לשימוע בתחנת המשטרה, בסיומו הורה מפקד התחנה על סגירת המקום למשך 7 ימים. במהלך הפעילות השוטרים הבחינו בבית קפה נוסף בעיר, כשהוא פתוח. בעל המקום נקנס בדו"ח ע"ס 5,000 שקלים וזומן לשימוע שבוצע בהיעדרו בשל אי התייצבות. בסיום השימוע החליט מפקד התחנה על סגירת בית הקפה למשך 7 ימים.
+מחאה שקטה
10:18 07/10/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
בעוד שהמפגינים והחרדים מפרים את איסור ההתקהלויות בריש גלי ובקול גדול  ▪  שאר הציבור עושה זאת בשקט ובצנעה
(לא יכולים יותר [צילום: מארק שייפלביין/AP])
+הדחה עכשיו
09:13 07/10/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
על ראש הממשלה להדיח לאלתר את השרה הסוררת, גילה גמליאל  ▪  בלי צעד חריף, בלי טריקים ובלי שטיקים - המאבק בקורונה ייכשל  ▪  הגברת הפכה את הסגר לאי-סגר!
(גמליאל. להתפטר [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90])
+מגבלות מחמירות על שכונות חרדיות בניו-יורק
09:09 07/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שיעור התחלואה בקורונה בשכונות אלו - פי ארבעה מאשר במדינת ניו-יורק כולה  ▪  מספר המתפללים באיזורים האדומים יוגבל לרבע מתכולת בתי הכנסת או עשרה לכל היותר
(יום כיפור, ברוקלין [צילום: קאת'י ווילנס, AP])
+משרד הבריאות: 4,674 נדבקים חדשים בקורונה
09:01 07/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
10.5% מהבדיקות התקבלו חיוביות  ▪  855 חולים במצב קשה, בהם 223 מונשמים  ▪  מנכ"ל קופ"ח כללית: "רואים ירידה בשיעור המאומתים והחולים"
()
+לא יהיה חיסון לפני הבחירות בארה"ב
08:41 07/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההנחיות מחייבות בדיקה ארוכה יותר של תוצאות הניסויים הקליניים  ▪  פורסמו באישורו של המשרד לניהול ותקציבים בבית הלבן - אך טראמפ הגיב: "עוד חיסול פוליטי"  ▪  סטיבן מילר, יועצו הבכיר של טראמפ, חלה בקורונה  ▪  טראמפ הפסיק את המו"מ עם הדמוקרטים על חבילת סיוע נוספת
חברות התרופות תומכות בהנחיות [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
המו"מ לא יתחדש לפני הבחירות [צילום: קרולין קסטר, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה ההגדרה הנכונה להדבקה בקהילה, ואיך עוצרים זאת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
9/10/20 12:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
נכדי אוֹרי, סטודנט למשפטים, ירד הלילה מביתו להשתתף בהפגנה שתחילתה בכיכר "הבימה". הוא וחברתו נתקלו בחמישה שוטרים, שבעזות מצח הודיעו לו כי הוא עצור עד להודעה חדשה, ושיציג תעודת זהות. כאשר נכחו כי נכדי גר בקרבת מקום החליטו לשחררו. אך מיד התערב שוטר אחר, תוקפני יותר, עצר אותו בשנית ודרש ממנו להתפנות מיד לביתו או שיקבל קנס של 1,000 שקלים.
07/10/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אתם לא מבינים כלום, זה הרושם. האדם - ה-Homo sapiens - הוא יצור שללא כל הצדקה השתלט על העולם. במובן המצומצם שלו (עד כה): כדור-הארץ. הוא, מכל יתר היצורים ומכל בעלי-החי! כל מערכת שואפת לשיווי-המשקל שלה. והוא הפר אותו, וממשיך להפר, באופן בוטה. כושר ההרס שהוא מוציא מהכוח לפועל גדול בכל קנה-מידה והדברים ידועים מיותר לפרט. ידועים הדינוזאורים שהושמדו בעידן המזוזואיקון: הם היו טעות מִתחילה, והטבע חיסל. כנגד יצור כזה - האדם, אנחנו חוזרים אליו - שפועל בעולם כמו גידול, העולם פועל כבר שנים ועדיין ללא הצלחה.
07/10/2020  |  יורם מרקוס  |   יומני בלוגרים
אז אנחנו עכשיו בסגר. מה זה אומר? כלום, בעצם. 'סגר' זו כותרת, כמו 'ניתוח'. אפשר לעשות אותו מוקדם או מאוחר, עם צוות רופאים מומחים בחדר ניתוח ואחרי תכנון מוקפד, או לחלופין באמצעות חובש בתנאי שדה בחושך לבד. גם את ההחלמה ניתן לעשות בהליך התאוששות מתאים ושיקום יסודי, או לחזור בבת-אחת לשגרה. לכן, להשוות בין מדינות שעשו 'סגר' בלי לבדוק מה הפרטים שלו, זוהי השוואה חסרת משמעות לחלוטין.
יום העבודה שלי ושל עשרות אלפים אחרים מתחיל בהצהרה טלפונית שקרית שמדדתי ואין לי חום. אגב, מי שמכר למוסדות את מדי החום ללא מגע לאיתור חולים, עשה קופה בכלל לא רעה, אבל המדידות ההמוניות האלה חסרות ערך. כבר מזמן ידוע שלחלק גדול מחולי קורונה אין בכלל חום. לפני שבועיים היה לי חום 38.0 מעלות ומדדתי חום במדחום כזה שמוצב במקום עבודתי. התוצאה: 36.4. בהזדמנות אחרת בכניסה לסופרמרקט נמדד אצלי חום 37.5, והשומר מדד לי חום פעמיים נוספות עד שהגיע לתוצאה הרצויה 36.4 ואז הכניס אותי. בפעם שלישית נמדד אצלי חום 37.6 ונאמר לי שכיוון שהחום פחות מ-38 זה נחשב תקין ושוב עברתי את המבחן.
07/10/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
מנהיגי המדינה, הנשיא וראש הממשלה, פגעו קשות באמון החיוני כל כך של הציבור בהנהגה. במקום דוגמה אישית חיובית הם הראו בחג הפסח האחרון כיצד לא להתנהג, כיצד לדרוש מהציבור, אבל לא ליישם בביתם ובמשפחתם. הנשיא כבר התנצל. ראש הממשלה טרם התנצל! ראש הממשלה חייב להתנצל ולקטוע את שרשרת אנשי הציבור המחקים אותו ופוגעים בכך במאבק בקורונה. אבל, ראש הממשלה חייב לעשות יותר מכך: על ראש הממשלה להדיח לאלתר את השרה הסוררת, גילה גמליאל. בלי צעד חריף וחד-משמעי, בלי טריקים ובלי שטיקים, המאבק בקורונה ייכשל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il