|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הגיגים תר"ף

תמיס עוצמת עיניים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - איך אוספים, אבן הטועים, משפרים, מתפרעים, מצופפים שורות ולא לחיות באשליות "לנא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) שבוע טוב והרבה בריאות ואושר לכולנו
11/10/2020  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
"פוטש" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]


עברית שפה קשה

סוכות הוא חג האסיף, ופסח הוא חג הקציר (שעורים). לכן, קיבעו חכמינו את לוח השנה העברי באמצעות שנה מעוברת, בעלת שלושה-עשר חודשים - שבע פעמים במחזור בן תשע-עשרה שנים. לכן הלוח העברי אינו נודד (כמו לוח השנה המוסלמי) למרות שהוא מושתת על שנת ירח.

בניגוד למגמה הנוכחית של שיטוח השפה ורידודה, יש בעברית שפע מדהים של מונחים לאיסוף פירות וירקות, המוכיחים, כי אבותינו היו חקלאים: אוספים ירקות (כולל ירקות שורש ובוטנים); אוֹרים תאנים, עשב, צמחי בשמים וגם דבש; בוצרים ענבים; גודדים תמרים; מוסקים זיתים; מלקטים פטל, פטריות ופירות יער; קוטפים הדרים ופירות; קונבים גזר ובצל; קוצרים דגן; ורוֹדים דבש. אם שכחתי משהו - אשמח להתעדכן, ולהעשיר את שפתי.

אבנים

המשורר יעקב ברזילי, שחגג לא מכבר את יום הולדתו השמונים, שלח לי את שירו, 'אבנים', שנגע מאוד ללבי, כיוון שגם אני מתגעגע...

"בָּאתִי

אֶל אֶבֶן הַטּוֹעִים

בִּירוּשָׁלַיִם

אֶת הָאֲבֵדָה לְבַקֵּשׁ,

וְלֹא מְצָאתִיהָ. //

רַק עַל הָאֶבֶן

אֲשֶׁר בְּגַנִּי,

חֲרוּתָה דְּמוּת דְּיוֹקְנְךָ

אָבִי. //

וַאֲנִי זָקַנְתִּי

עִם פָּנֶיךָ הַצְּעִירוֹת. //

וּבְבוֹא שִׁמְשִׁי

לַעֲרֹב

כְּשֶׁאֶהְיֶה אֶבֶן

שֶׁאֵין לָהּ הוֹפְכִין,

תִּוָּתֵר רַק

אֶבֶן אַחַת

אֲשֶׁר בְּגַנִּי,

עִם דְּמוּת דְּיוֹקְנְךָ

הַחֲרוּתָה שָׁם

גַּם בְּמוֹתִי". //

את שירו של ברזילי הלחינו לתזמורת רמי בר-ניב וגבריאל אירני.

עורכים

משרד החקלאות לחץ על ויקיפדיה, שתמחק הפניות לידיעות לא-מחמיאות על מנכ"ל המשרד בערך, הנושא את שמו. בטוויטר נמסר, כי אסתר חיון, נשיאת בית המשפט העליון ערכה ושיפרה את הפרופיל שלה. כלומר, עוד סיבות מני רבות לא להסתמך על ויקיפדיה ועל טוויטר כמקורות בלעדיים למידע, כיוון שהמידע בהם אינו מדויק.

התופעה המתפשטת - משרדי ממשלה ובכירים בהם משתמשים במשאבים ממשלתיים למניעת ביקורת עליהם - מדאיגה; ובינתיים קיבלה רוח גבית מדוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, שלא מצא פסול בעובדה, שמשרד המשפטים עשה יחסי ציבור לליאת בן-ארי ולבנה בעניין חריגות הבנייה בבית, שרכשו בן-ארי ובעלה בראש העין. או, שמא אני טועה, ורכישת הבית הייתה במסגרת תפקידה של בן-ארי. כשנוגע לפרקליטות המדינה - השמיים הנם הגבול...

עליית מדרגה

הפוטש, שיש מי שמלבינים אותו בשם, 'מרי אזרחי', עלה מדרגה, ואינו מסתיר עוד את כוונתו ליצור אנרכיה במדינה. אין פלא, שיש מי שמקבלים את הפאתווה של מנהיגי הפוטש, ומתפרעים, משתוללים ומסיתים נגד שוטרים וחיילים, שאוכפים את החוק, ופוגעים בהם מילולית ופיזית.

לו עשו זאת ח"ו אנשי ימין - המשטרה הייתה נחלצת במלוא אונה להכותם, לרמוס את המפגינים בסוסים, ולעוצרם, בחסות מערכת המשפט הנאורה, היועץ המשפטי והפרקליטות. כשאזרחים לא הסכימו עם פשע אוסלו, תלשו "ידיים נעלמות" שלטים, שהציבו בבתיהם ובגינותיהם. פושעי אוסלו שלחו את המשטרה ואת השב"כ לעצור אוטובוסים, שהתכוונו להגיע להפגנות נגד הטירוף, שהמיטו עלינו פרס וחבר מרעיו. וכמובן, לא נשכח את אבישי רביב 'שמפניה', הפרובוקטור המתועב - עובד שב"כ, שהסית (כולל נשיאת הכרזה של רבין במדי ס"ס בהפגנה בכיכר ציון, שכנראה, הודפסה בשב"כ), כדי להפליל את אנשי הימין, ולהוציא את דיבתם רעה. בחורינו הטובים דאגו, שלא ייענש כלל. משמע, המנוול עשה את תעלוליו ברשות ובסמכות... והשמועה אומרת, שרביב הנבזה עדיין בשורותיהם. למה הלך זרזיר אצל עורב? שאלו רבנן.

בפינוי עמונה הסתערו פרשי המשטרה על מפגיני הימין, שהוכו באכזריות רבה - כולל פרופ' אריה אלדד, שהציג לשוטרים את תעודת הח"כ שלו. למרות זאת, הוכה אלדד קשות עד שידו יצאה מכלל פעולה, ואינו מנתח עוד.

לפני כן, בהפגנות נגד הפוגרום ביהודי חבל קטיף ('הינתקות'), חזרו המשטרה והשב"כ על תעלוליהם מימי המאבק נגד הסכם אוסלו, ושכללו אותם. עצרו, בניגוד לחוק, אך בעידוד בתי-משפט, קטינות מפגינות, מנעו מהמפגינים לצאת מכפר מיימון. ניצב ניסו שחם, מפקד המשטרה במקום, הוקלט וצולם מסית את אנשיו להכות את המתיישבים, ונענש בעונש מגוחך בבית-דין משמעתי של המשטרה. כלומר, רוח המפקד במשטרה מרשה לשוטריה להכות מפגיני ימין על לא-עוול בכפם, ולשלול מהם זכויות יסוד, שמקודשות רק למפגינים מהשמאל. המשטרה ו/או השב"כ מנעו מאוטובוסים עם מפגינים לצאת את שערי אוניברסיטת בר-אילן - בניגוד לכל דין ובניגוד לכל היגיון.

כמובן, מערכת המשפט נתנה לכל התעלולים הללו את אישורה, למרות חוק כבוד האדם ועוד כמה חוקים, שמקדשים את זכות ההפגנה ואת חופש הביטוי (כנראה, רק לשמאל), ובניגוד לדמגוגיה הכוזבת שלה אודות שוויון בפני החוק. אם איני טועה, תֶמיס, אלת הצדק היוונית, עצומת עיניים.

כשהמפגינים אינם אנשי ימין, כמו המתפרעים בהפגנות נגד בנימין נתניהו וכמו נושאי הדגלים השחורים, מגינים בתי-המשפט, היועץ המשפטי והפרליטות בעוז על זכותם להפגין ועל חופש הביטוי שלהם, ומרפים את ידי המשטרה, המנסה להשליט סדר - גם אל מול מגיפת קורונה. איש אינו עוצר את מאות האוטובוסים, שמביאים לירושלים מפגינים מכל רחבי הארץ, בניגוד לתקנות הקורונה. אין פלא שהמפגינים מרגישים שהכל מותר להם - כולל אלימות, הפרת הוראות המשטרה, סילוק מחסומים שהציבה, ביזוי שוטרים והכאתם. והכל, כמובן, בשם הדמוקרטיה והשוויון בפני החוק. בכירי המתפרעים נוקטים בלי בושה בשפה גזענית, ואין מי שבולם חוקית את פיותיהם הטמאים.

דרך אגב, אוטובוסים - מי מממן את ההסעות הרבות ואת השלטים?! המדובר בהון תועפות, שאיני מאמין, שמארגני הפוטש מוציאים מכיסיהם. ובהקשר הזה - ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), יו"ר השדולה למאבק בדה-לגיטימציה, טוען, שהרבה כסף זר מוזרם למפגינים ולגופים, שתומכים בהם, ממדינות אירופה, וביניהן נורווגיה, גרמניה ושווייץ. האם נכונה השמועה, שפעילים רבים מקבלים שכר תמורת נוכחותם בהפגנות? כמה? וממי?

במהלך חשיפת פרשת ואטרגייט יעץ המדליף הנודע 'גרון עמוק' לקארל ברנסטין ולבוב וודוארד, צמד העיתונאים הזוטרים מ'וושינגטון פוסט', שחקרו את הפרשה - 'עִקבו אחר הכסף'. אני מניח, שחקירה תמצא, שהמדובר כעת בפוטש מאורגן מאוד, שממומן היטב גם על-ידי גורמים זרים ועוינים, אך במערכת לאכיפת החוק ובבתי-המשפט לא יאהבו את ממצאיה. לכן אינה מתקיימת - גם כי לא תוכל להוסיף תיקים ואישומים נגד נתניהו.

אין ביקורת

"אין כל כלי אפקטיווי לביקורת על בכירי מערכת התביעה של מדינת ישראל". כך אמר עו"ד שמחה רוטמן, רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ולדמוקרטיה, בתגובה לביקורת חריפה של דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, על הדרגים הבכירים במערכת לאכיפת החוק.

ביקורת רוזן נכתבה במענה לתלונת 'התנועה למשילות ולדמוקרטיה' על התנהלות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בהסדרת מעמדו של מני נפתלי כעד מדינה נגד שרה נתניהו. "היה ראוי להסדיר מעמדו של מר נפתלי בהסכם ברור ומפורט על-מנת למנוע מיני הנחות על שיקולים זרים שנשקלו כביכול על-ידי הדרגים הגבוהים ביותר במערכת אכיפת החוק". כך כתב הנציב רוזן. הנציב קובע, כי הדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות המדינה, וביניהם שי ניצן, פרקליט המדינה דאז, ויהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה דאז, פעלו באופן שאינו מתיישב עם הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין עדי מדינה.

הנציב הוסיף, "בחוכמה לאחר מעשה, מוחוור לכל, כי היה ראוי להסדיר מעמדו של מר נפתלי בהסכם ברור ומפורט". בנוסף, מותח רוזן ביקורת חריפה על אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, שנמנע מלענות לתלונה למרות שנציב התלונות שלח אליו שמונה מכתבים. "ההזדמנויות הנאותות הרבות שניתנו לד"ר מנדלבליט להשיב, לא נוצלו כהלכה", כתב רוזן. התנועה למשילות ולדמוקרטיה התלוננה ביוני 2019 על החלטת רשויות התביעה להעניק למני נפתלי מעמד של עד מדינה במסגרת ההליך הפלילי בפרשת מעונות ראש הממשלה. זאת, מאחר שהדבר נעשה מבלי שהתקיימו התנאים המהותיים לעריכת הסכם עד מדינה, בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא, ובין היתר, ללא עיגון ההסכמות בכתב.

בספטמבר 2019 שלחה התנועה מכתב למשרד המשפטים, ובו נטען, כי בניגוד להנחיות היועץ המשפטי, לא מוצו אפיקי חקירה חלופיים קודם להענקת החסינות, ולא נבדקו ראיות קודמות נגד שרה נתניהו. כמו-כן, לא נערכה בדיקה מספקת האם נפתלי הוא, למעשה, העבריין העיקרי בפרשה, ולא נבחנה מידת אמינותו. בנוסף, נטען, כי לא ניתן לדעת האם הפרקליטות בחנה את קיומן של ראיות תומכות לעדות נפתלי, ולא נעשה מאמץ להתנות את הסכם עד המדינה, שכלל לא נערך בכתב, בענישה ולו מינימלית. לטענת התנועה למשילות ולדמוקרטיה, האופן והעיתוי בהם התגבשו ההסכמות בין מר נפתלי לרשויות החקירה בכל הנוגע לעדותו בתיק, מעוררים תהיות בדבר המניעים שעמדו ביסוד ההסכם. זאת במיוחד כאשר מני נפתלי הודיע כי חלק ממניעיו הוא הרצון להפיץ את טענותיו בכלי התקשורת.

בעקבות התלונה והחלטת הנציב רוזן, החליטה פרקליטות המדינה להבהיר ולחדד את הנהלים בעניין הבטחות הניתנות לעדים מסוגו של מני נפתלי. עו"ד שמחה רוטמן: "מטריד לגלות שבטיפול בענייני מעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדותו של אב-הבית מר מני נפתלי הפרו הדרגים הבכירים ביותר, ובהם שי ניצן, פרקליט המדינה דאז, ויהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה דאז, את הנחיות היועץ המשפטי בנוגע לעדי מדינה. לדבריו: "אם המערכת רבת-הכוח הזו מפרה את הכללים וההנחיות אפילו כשמדובר בראש הממשלה ובבני ביתו, ניתן רק לדמיין את היעדר הסטנדרטים בתיקיהם של אזרחים מהשורה". בנוסף אמר רוטמן, "העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עשה ככל יכולתו כדי להתחמק מבירורה של התלונה בזמן סביר ... מעידה על הרצון ל'צופף שורות' ולגבות את הכשלים המערכתיים ...".

דמות המדינה

"... מדינה יהודית היא יצור המנוגד לטבע החומר, לטבע החיים ולטבע הגיאופוליטי וההיסטורי. לכן, נגזר על המדינה היהודית להיות במאבק מתמיד על עצם קיומה, לא מאבק על ליברליות אלא מאבק נגד כוחות הטבע". כך קובע פרופ' אלישע האס במאמרו, "יצא המרצע מן השק" באתר הזה. לדבריו, המאבק על דמותה של המדינה היהודית עתיק-יומין, ואת ראשיתו הוא מציין במרד החשמונאים, שבו יצאו החשמונאים למלחמת אזרחים עקב התגברות הכפייה של האליטות הירושלמיות לביטול היהודיות של המדינה היהודית בחסות השלטון היווני.

מקריאה ביקורתית של ראיון עם ח"כ יאיר גולן, הגיע פרופ' האס למסקנה, שהמאבק הנוכחי, המתבטא בפעולת האליטות המשפטיות והשמאל 'הליברלי' הן בכיכר פריס והן על-ידי שלטון הפקידים במשרדי הממשלה ובבג"ץ, הנו מאבק על דמותה של המדינה - יהודית, או מדינה "נאורה" ו"נורמלית", ככל הגויים. האס מייעץ בסוף מאמרו "לא לחיות באשליות לפיהן המטרה של הלוחמים היא החלפת ראש הממשלה, מטרתם היא החלפת המדינה".

הוא מזכיר למי שלא שמו לב, או מתעלמים מזה, כי "במגילת העצמאות לא נזכרת מדינה ליברלית ואפילו לא מדינה דמוקרטית. מדובר שם אך ורק על מדינה יהודית".

תאריך:  11/10/2020   |   עודכן:  11/10/2020
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תמיס עוצמת עיניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון מהצפון
13/10/20 21:02
2
מ. עמיר
15/10/20 05:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בדרך-כלל אני כותב על פיברומילאגיה פעמיים בשנה. ימים מיוחדים שמציינים למחלה המעצבנת הזו. אבל נדמה לי, אני לפחות לא מצאתי, שלא הרבה נכתב על מה קורה עם החולים בפיברו (יותר קצר ברשותכם) בתקופת הקורונה. מה עובר על אלה שסובלים מכאבי תופת כל יום מימות השנה ועכשיו גם צריכים להיות בבית מסיבות שאינן בהכרח תלויות במחלה שגם ככה משביתה רבים מהחולים לימים ארוכים.
11/10/2020  |  רן מלמד  |   יומני בלוגרים
שוב הקדמנו רעייתי דנה ואני להגיע אל היעד האחרון במסע ההפגנות השבועי שלנו. עלינו במעלית לכיכר "הבימה" בשעה 19:30 לערך, וחשכו עיניי. מצד אחד ההפגנה הייתה חסרת תקדים בהיקפה. התפעלתי שהרוב המכריע הורכב מצעירים. הם ניהלו את ההפגנה, והקריאות הרגילות ("הון, שלטון, עולם תחתון") קיבלו גם גוון יותר חריף כ"דמוקרטיה או מרד".
11/10/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בנימין נתניהו דוחה שוב, ברוב חוצפתו, את העברת התקציב. זה לא סוד שהוא אינו שש לבחירות בדצמבר (אשר יתקיימו, אם יתקיימו, במרץ), שכן נפתלי בנט הולך וסוגר את הפער ביניהם, אך הוא עדיין מעוניין להשאיר לעצמו נקודת יציאה נוספת לפרוץ לבחירות. אם תקציב 2021 לא יעבור, נתניהו יוכל ללכת לבחירות במרץ ללא הצורך להעביר לבני גנץ את ראשות ממשלת המעבר. משמע שהבחירות יתקיימו ביוני, ולדעתו זה מספיק זמן על-מנת לנער מעליו את בנט; וגם אם לא - גם אם בנט ימשיך לאיים עליו בסקרים - הנאשם מבלפור יעשה הכל בשביל לשמור לעצמו את הסיכוי לשלוח שוב את עם ישראל לקלפי על-מנת שלא יצטרך להעביר לגנץ את השרביט בעוד כשנה.
11/10/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
הם ניצבים בחזית, חוטפים ארטילריה בלתי פוסקת ממארבים מתוכננים, ממטעני צד המונחים בגלוי בצדי הדרכים, בסמוי מאחריי חומה או צמח מוגן, חשופים בצריח. הם מסתערים בעוז, בעוצמה, בלהט, לבצע משימתם. כך חינכו אותם, זו המורשת עליה גדלו. הם נופלים מעת לעת למלכודות, לבורות שנחפרו במיוחד עבורם, בולעים פיתיונות, סופגים, מותקפים, מבוזים, הודפים, מוכים, מבליגים, נושכים שפתיים, נשימתם מואצת לא רק בגלל המסכה שעל פניהם. רודפים, עוצרים, הכל, אבל הכל לעיני שמונה מיליון וחצי עיתונאים מטעם עצמם, צלמים מבצעיים, שופטים, חורצי דין, מקבעי תודעה, אין אוויר. לוחמי האש, כחולי המדים נאבקים מול אש שלשונותיה מבקשות לחרוך אותם, לשונות של זעם במגזרים השונים בחברה הישראלית.
משה, הדמות השרירה והקיימת בסיפור המכונן של שלוש דתות מונותאיסטיות, האריך שנים יותר מכל אדם אחר מבני דורו שיצא ממצריים. דור שלם התחלף והוא נותר לעמוד. לפי הפרשה שלנו - פרשת "וזאת הברכה" - משה מת לבדו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il