|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ממשלה עדיפה

נכון, הממשלה הזו לא מתפקדת; אך מה האלטרנטיבה - ממשלת ימין צרה אשר תספק חסינות לרה"מ? על הגושים המרכיבים את הממשלה ליישר ביניהם את ההדורים ולהתעסק בנושאים הבוערים - לא בהקטנת הזה את זה זה יקרה אך ורק אם נתניהו יתעשת ויעשה סיבוב פרסה
14/10/2020  |   טל בן-יעקב   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נתניהו וכ"ץ. תמוה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מעוניין לפרק את הקואליציה וללכת לבחירות. אין המדובר באחד מהח"כים של מפלגות האופוזיציה כיש עתיד וימינה השואפים להגיע עד לכס ראש הממשלה, אלא באיש שמתוקף תפקידו אמון, בין השאר, על שלמות הקואליציה - דבר אשר כמעט בלתי נתפס. ראש הממשלה בנימין נתניהו אומנם מעוניין גם הוא בפירוק הגוף אשר הוא עומד בראשו, אך שלא כזוהר, הגדרת תפקידו אינה טומנת בחובה חיוב לשמר את אי-פירוקו של אותו הגוף.

כאמור, רה"מ, לו היה יכול והנסיבות היו מאפשרים לו זאת, היה גואל עצמו מן הממשלה הזו ורץ בכל כוחו על-מנת להגיע למחוז חפצו - ממשלת חסינות לה הוא תאב ושבמטרה להגיע אליה, היה הורס כל חלקה טובה במדינה; לא שהוא אינו עושה זאת כעת - הוא הורס כל מה שהוא יכול בשיטתיות אין קץ, אך לו היה עולה בידו להקים ממשלה שתספק את תאוותו וגחמותיו, הוא היה מקבל עודף מוטיבציה לזרוע אף יותר הרס. הוא אומנם מחבל בממשלה הנוכחית בכל דרך אפשרית, מערים בחרפה שלא נראית כדוגמתה קשיים על תפקודה, שלמותה ויכולתה להמשיך ולהתקיים, וכמעט וקורע אותה לגזרים, אך עדיין אינו חורץ עליה גזר דין מוות.

נתניהו, לפחות כרגע, אינו יכול לקבל את מבוקשו: אם לא יפרק את הממשלה, הוא יהיה חייב להעביר לבני גנץ את השרביט בעוד כשנה; אם יגדע את ימיה של הממשלה ביוזמתו ושלא במסגרת נפילת תקציב, הוא יהיה חייב להעביר את המושכות לראשות ממשלת המעבר לגנץ ובכך יאבד את הכתר; ואם יגרום לנפילת התקציב ויישאר בבלפור, הוא יסתכן בללכת ראש בראש מול נפתלי בנט, שהולך וסוגר עליו את הפער הן בכמות המנדטים והן בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לכהן כרה"מ, ואולי יצטרך להעניק לו - לאויב המר הכי גדול שלו יחד עם איילת שקד - רוטציה. יתרה מזאת, בנט, למוד ניסיון מתחבולותיו של נתניהו, יהיה, במקרה כזה, עד ממקור ראשון לכך שרה"מ לא מקיים הסכמי רוטציה, וכנראה ידרוש את הבכורה בראשות הממשלה, או לפחות ידרוש לקבל יותר ערובות ובטוחות ממה שגנץ דרש. נתניהו, מצידו, יעדיף במישור הפוליטי את גנץ על פני שנוא נפשו, אך במישור האישי, שחשוב לו פי עשרות מונים, יעדיף לקבל מבנט חסינות; אך בכלל לא בטוח שהאחרון יספק לו את שרוצה נפשו.

כך או כך, הממשלה הזו אינה מתפקדת כראוי. גוש הימין וגוש השמאל מרכז המרכיבים אותה חלוקים בכמעט כל נושא אפשרי ונלחמים זה בזה שוב ושוב, וריבוי השרים מקשה על קבלת ההחלטות. וכמובן, נתניהו, כאמור, מנסה בכל דרך אפשרית למנוע את תפקודה התקין בכך שהוא, בין השאר אך לא רק, ממדר את גנץ וגבי אשכנזי ומדרבן אותם לפרוש ממנה, למשל, על-ידי כך שכמעט ונתן את ידו לעברת החוק להקמת ועדה לחקירת שופטים (מה שגרם לאריה דרעי, שנתן את מילתו כי ימנע מנתניהו לפרק את הממשלה, לנזוף בו, שהרי היא הייתה נופחת את נשמתה אם חוק זה היה עובר); או על-ידי התעסקות יתר מצידו, על חשבון דיונים חשובים בנושא הקורונה, בהפגנות ובניסיונותיו לסכל אותן; או על-ידי כך שהוא מהלך אימים על מערכות אכיפת החוק והמשפט באופן בלתי פוסק, משתלח בהן באופן בזוי ומנסה ללא הרף לרמוס אותן ואת הדמוקרטיה; ועוד ועוד.

פתיחה מהירה של המשק

הטיפול במגיפת הקורונה לקוי בלשון המעטה; אין מילים לתאר את גודל האבסורד. מבחינה בריאותית, הצלחת הסגר הראשון לא תורגמה כיאות להמשך ראוי לטיפול במצב, איש לא הגה או יישם אסטרטגיית יציאה, מה שגרם לבסוף לעלייה תלולה בתחלואה, ולא עלה בידי הממשלה להקים מערך קטיעת שרשראות הדבקה יעיל, מה שהוביל לביצוע סגר שני, שגם הוא הגיע מאוחר מידי.

הדבר נובע בין השאר מכך שכל שר דואג להצלחת המשרד עליו הוא אמון או למגזר שלו ולקהל מצביעיו: למשל - שרת התחבורה מירי רגב פועלת במרץ לפתיחת השמיים; החרדים מתנגדים בנחרצות לסגרים דיפרנציאלים הממוקדים באופן כירורגי בערים שלהם; שר האוצר ישראל כ"ץ, שנראה שהתחיל כבר להבין כי נתניהו שדרג אותו ממשרד התחבורה רק בכדי להטיל עליו את האשמה על גוויעתו של המשק (תמוה כיצד דווקא כץ, איש אהוב במפלגה אשר נחשב כמי שיכול לרשת את רה"מ, קיבל תיק כה חשוב, הרי נתניהו ידוע כמי שמשנמך או מבריח ח"כים חזקים מהליכוד) שואף למקסם את מורשתו ממשרד האוצר ומתנגד בכל תוקף להגבלות ולגזירות אשר יפגעו באופן בו יזכרו אותו כמי שהיה אמון על הכלכלה, ובגלל זה התנגד בזמנו להגבלות המתבקשות שהיו צריכות להיות מיושמות כבר ממזמן וכעת דוחף לפתיחה מהירה מידי של המשק; שר החינוך מתעלם מכך שפתיחת מערכת החינוך לאחר הגל הראשון הביאה לגל שלם של נדבקים ומהעלייה התלולה בתחלואה אשר חלה בדיוק כאשר נפתחה שוב בתחילת שנת הלימודים, ולמרות זאת מתעקש לפתוח אותה פעם נוספת; וכו' וכו'.

כמו-כן, בד-בבד הטיפול במגיפה הכלכלית והחברתית הנובעת מהתפרצות הנגיף אומר דרשני; אין מילים לתאר את גודל הפארסה. הרשות המבצעת לא השכילה לדאוג למשק באופן המניח את הדעת, התוכניות הרבות שהציגה לא נתנו מענה מספק, ובכלל הטיפול בנושא אינו משביע רצון; אין אופק תעסוקתי למובטלים, העצמאים קורסים ועסקים רבים נסגרים. נשאלת השאלה, מדוע הממשלה אינה פועלת לעידוד יצירת מקומות עבודה ולדמי אבטלה לעצמאים?

הליכוד וכחול לבן בפרט, ושני הגושים בממשלה בכלל, זרים זה לזה מבחינה אידאולוגית ברוב הנושאים; לכאורה - מה עניין שמיטה אצל הר סיני? אך למעשה ניתן לקיים את הממשלה הנוכחית. על שני הצדדים - נתניהו והליכוד במיוחד - להבין את גודל השעה, ליישר ביניהם את ההדורים, ולפעול למען מיגור המגיפה, החייאת המשק, הבראת השסע החברתי וטיפול בשאר הנושאים הבוערים כגון ביטחון והמשך שעיטה לעבר שלום עם מדינות נוספות. הרי מה האלטרנטיבה - ממשלת חסינות אשר תדרוס את הדמוקרטיה? ממשלת ימין צרה אשר תסכן את הרוב היהודי בארץ? ממשלה שתתנכר ליהודי ארה"ב - התומכים המסורתיים של המדינה - ושתעדיף על פניהם את האוונגליסטים? ממשלה שתמשיך את הקו הביביסטי המפקיר את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית ושממיט עלינו אסון בכך שהוא הורס באופן שיטתי את התמיכה הדו מפלגתית של ארה"ב בישראל, תמיכה כה חשובה למדינה שלא תסולא בפז?

עדיף שכחול לבן ימנעו את האסונות הללו. חוץ מזה, בחירות יעלו הון תועפות, יביאו להעמקת השסע החברתי, ויגרמו להדבקות המוניות בדרך לקלפי, זאת אומרת אם אנשים בכלל יצאו להצביע ולא ימנעו מכך בעקבות פחד מהנגיף; שיעורי הצבעה נמוכים ביותר עקב מגיפה יחללו את ההליך הדמוקרטי. בסופו של דבר, לעיתים קרובות הרע במיעוטו זה שם נרדף לדמוקרטיה.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
טל בן-יעקב
+ח"כ ארבל: השוטרים פעלו בגבעת זאב ללא צו
00:13 15/10/20  |  איציק וולף
ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לעו"ד קרן בן מנחם, ראש המחלקה לחקירות שוטרים, ודרש לפתוח בחקירת מח"ש נגד השוטרים שביצעו מעצר בחתונה בגבעת זאב בגין כניסה לבית פרטי ללא צו שופט ואלימות השוטרים בתוך בית מגורים ללא צו.

במכתב מציין ח״כ כי אין מחלוקת בדבר החשיבות של קיום הוראות הממשלה בנוגע למאבק בקורונה. אולם גם אכיפה צריכה להיעשות בשום שכל ובהתאם לדין. החוק קובע כללים ברורים אימתי רשאי שוטר להיכנס למקום פרטי ללא צו שופט. "מהסרטונים המצערים נדמה כי פעולת השוטרים מהווה הפרה חמורה של הוראות הדין, הן בעצם הכניסה לבית פרטי ללא צו והן בהתנהגות האלימה שלהם", טען.
+עו"ד בן גביר ייצג את בן המשפחה שערכה חתונה לא חוקית
23:44 14/10/20  |  איציק וולף
משפחת פולק שהחתונה הלא חוקית שערכה בגבעת זאב הסתיימה במעצר פנתה לעו"ד בן גביר וביקשה שייצג את הבן שנפצע ונעצר ואשר נמצא כרגע בבית החולים.
+השרה ינקלביץ': אסור שחתונה תסתיים כמו מעצר מחבלים בשכם
23:37 14/10/20  |  איציק וולף
השרה עומר ינקלביץ' טענה כי התמונות הקשות הערב מהחתונה בגבעת זאב הן פיגוע נורא ביחסי המשטרה והאזרחים. "את ההנחיות חייבים לאכוף ללא פשרות, אבל המשטרה חייבת ללמד את שוטריה להפעיל שיקול דעת ומינון הגיוני בהפעלת הכוח, כדי למנוע מראות נוראיים כאלו. אסור לקיים חתונה בניגוד להנחיות, אבל גם אסור שאירוע כזה יסתיים כמו מעצר מחבלים בשכם", אמרה.
+ח"כ קרעי: היתה הפרה, אך גם המשטרה כשלה באירוע החתונה
23:02 14/10/20  |  איציק וולף
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי התמונות מן החתונה בגבעת זאב, מוכיחות שאמנם היתה הפרה בוטה ומסוכנת של ההגבלות, אך גם שהמשטרה כשלה באירוע שיצא משליטה, מאירוע חגיגי לשדה קרב, בכניסה לבית ללא צו, עם נשקים שלופים ואלימות קשה. "שמרו על ההנחיות משני הצדדים", אמר.
+השר אוחנה: אבדוק את פיזור החתונה באופן אישי ומעמיק
22:49 14/10/20  |  איציק וולף
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אמר כי צפה בכאב רב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות.

"הן קשות ומצערות לציבור, וקשות ומצערות למשטרה. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם", אמר.
+מ"מ המפכ"ל: במקום גינוי לעורכי החתונה משתלחים בשוטרים
22:40 14/10/20  |  איציק וולף
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לתקיפת השוטרים בגבעת זאב במהלך פעילות אכיפה של תקנות הקורונה ואמר כי שוב מדובר בתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה.

"לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק״, אמר.
+הרכבת הקלה תוכל לדלג על תחנות
22:20 14/10/20  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 14.10.20) הארכת ההגבלות בתחום התחבורה, שקובעות בעיקרן כי מספר הנוסעים בכלי תחבורה ציבורית לא יעלה על 50% מהקיבולת שלו, עד 12 בנובמבר 2020.

במסגרת ההארכה קיבלה הממשלה את דרישת הוועדה והוסיפה מנגנון לוויסות הקיבולת גם ברכבת הקלה בירושלים. המנגנון קובע, כי אם ביום מסוים יעלה מספר הנוסעים ברכבת הקלה על 50% מהקיבולת - ביום שלמחרת יבוצעו שינויים תפעולים בהם הגדלת מספר הנסיעות או ביטול עצירה בתחנות מסוימות.

עוד אושר להטיל על רכבת ישראל אחריות לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הוסיף כי דרישות נוספות של הוועדה הוטמעו בתיקון - התאמת היקף הסמכויות של הסדרנים כל שיוכלו להעיר לנוסעים על כללי הבריאות והקיבולת בנסיעה, הטלת אחריות על רכבת ישראל לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים וחיוב המפעילים לפרסם את התקנות וחובת עטיית מסיכה ושמירת מרחק גם במדבקות על כלי התחבורה הציבורי.

היו"ר יעקב מרגי התייחס להצעה של משרד התחבורה באשר לוויסות, ואמר כי הדבר יפגע בנוסעים. מ"מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי השיב כי במערכת פתוחה אין יכולת לבצע ויסות במהלך היום. מרגי דרש מהמשרד למצוא לכך פתרון בשבועיים הקרובים.

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לצמצום במספר האוטובוסים ושאלה האם נשקלה האפשרות לגייס אוטובוסים מחברות ההסעים. ממלא-מקום מנהל רשות התחבורה הציבורית, רן שדמי, אמר כי נעשה שימוש בחברות ההסעים כבר מחודש יולי, וכי המשרד מגובה תקציבית עד סוף יולי וידון עם אגף התקציבים באוצר באשר להמשך.

עוד עלה נושא החובה להעסיק סדרנים לשמירה על התקנות. היו"ר מרגי וחברי הוועדה הביעו חשש מכך שהסדרנים, שאין להם סמכות אכיפה, ילבשו מדים של חברות התחבורה הציבורית והדבר יטעה את הציבור. נציג הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, אמר כי מדובר בעיקר בסיטיפס והוסיף כי הפקחים יענדו תג פקח קורונה. הוא הוסיף כי מדובר בנטל כלכלי כבד על סיטיפס בתקופת הקורונה. היו"ר מרגי אמר בתגובה, כי כל הקורונה זה נטל כבד על הציבור ודרש למצוא לכך פתרון.
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מעצר אלים בחתונה חרדית בגבעת זאב
22:14 14/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שניסו לאכוף את תקנות הקורונה בחתונה חרדית לא חוקית שהתקיימה בגבעת זאב  ▪  "פרטים מעוותים מופצים ברשתות חברתיות"  ▪  פרויקטור הקורונה: לא ניתן לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור  ▪  שר הפנים דרעי: צר לי שגמזו תמך בפעולה האלימה בחתונה
[צילום: משטרת ישראל]
החתונה נמשכה אחרי שהשוטרים עזבו
גמזו. אי אפשר לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור
+"כל מי שרוצה - יטוס לאן שירצה"
18:08 14/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נמל התעופה בן-גוריון ישוב לפעול באופן סדיר החל ממחר בחצות  ▪  מדינת ישראל תשוב למדיניות הבידוד שלפיה נכנסים לישראל ממדינות ירוקות לא יידרשו לבידוד ביתי ומי שנכנס ממדינה 'אדומה' יידרש להיכנס לבידוד
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+משרד הביטחון רוכש לבקשת משרד הבריאות 8 מיליון ערכות בדיקה בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח
17:07 14/10/20  |  עידן יוסף
בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ, משרד הביטחון ממשיך במבצע הרכש הלאומי עבור משרד הבריאות. בימים האחרונים הוציאה יחידת סגן ראש מנה"ר לרכש לוגיסטי רב-זרועי הזמנות לשורה של תעשיות ישראליות, לייצור ואספקה של כ-8 מיליון ערכות בדיקה. היקף הרכש נאמד בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח.
+חוזרים לדיוטי: נתב"ג ייפתח מחר בחצות
16:35 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה מאשרת את התקנות להגבלת הטיסות שביקשה הממשלה  ▪  נציגת משרד הבריאות: "הוחלט שלא להאריך את ההגבלות על יציאה לשדה התעופה"  ▪  בעקבות לחץ של הוועדה – מתחמי המזון בנתב"ג ייפתחו
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+הרשות להגנת הפרטיות: כלי השב"כ נכשלו בקורונה
16:28 14/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שהכלי אינו מונע את העלייה בתחלואה, מטיל מגבלות תנועה דרסטיות ובלתי מוצדקות ופוגע בכלכלה ובאמון הציבור  ▪  מתנגדת לחובת התקנת "המגן" כתנאי לכניסה למקומות ציבוריים
(63% מההשגות התקבלו)
+בכיר ברשת אייס שיחד תמורת פטור מבידוד
16:21 14/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: יבגני ראזניק הורה למנהל הסניף בבית שאן לשלם 750 שקל לעובד במוקד הקורונה של משרד הבריאות, כדי לפטור מבידוד את עובדי הסניף לאחר שהמנהל חלה  ▪  ראזניק שוחח עם בכירים ברשת כאשר הסכים לשלם את השוחד, אך הם לא ידעו על התשלום בפועל
150 שקל לאיש [צילום אילוסטרציה]
שוחד תמורת פטורים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת החוקה אישרה הארכת הסגר וההקלות
16:08 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות במוצ"ש הקרוב ואמר: "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית; כדי שנוכל לחזור לעבודה. עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה"
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+בדיקות קורונה לסטודנטים בקמפוסים של האוניברסיטה העברית
15:36 14/10/20  |  עידן יוסף
הנהלת האוניברסיטה העברית והפקולטה לרפואה יחד עם המרכז הרפואי הדסה עין-כרם החליטו על הקמת תחנות ייעודיות לביצוע בדיקות קורונה מהשבוע הבא - מועד פתיחת שנת הלימודים האקדמית. התחנות מוקמות בימים אלה במטרה לתת מענה נרחב ככל הניתן לחשש בקרב הסטודנטים מפני הידבקות בנגיף הקורונה ובמטרה לשמור את מרחבי האוניברסיטה נקיים ממגפת הקורונה.


+לחצי נתניהו כשלו: יהדות התורה תעלה את נושא ועדת החקירה להצבעה
14:55 14/10/20  |  עידן יוסף
יהדות התורה דוחה את לחצי ראש הממשלה נתניהו, ומעלה להצבעה את הצעת יו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות המשטרה באכיפת תקנות הקורונה. "אנו קוראים לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעה. מי שיתנגד או יימנע בהצבעה כמי שתומך בהכאת ילדים", מסרה.

מוקדם יותר קרא יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפינדרוס שלא למשוך את הצעתו בשום פנים ואופן. "יידע הציבור מי מייצג אותו נאמנה ומי עסוק בחשבונות פוליטיים קטנים", אמר.


+קנסות נרשמו למחויבי בידוד בגליל המערבי
14:37 14/10/20  |  עידן יוסף
בנהריה איתרה אמש (ג') המשטרה שני תושבי הכפר ג'דיידה-מכר, מחויבי בידוד, אשר נמצאו מחוץ לביתם תוך סיכון הציבור ולפיכך נרשם נגדם קנס בסך 5,000 ש"ח בהתאם.
+רכסים: המשטרה פיזרה חתונה
14:29 14/10/20  |  עידן יוסף
בחצר בית פרטי ביישוב רכסים, התקהלו (ג') עשרות אנשים בחתונה. השוטרים דרשו מהנוכחים לפזר את ההתקהלות האסורה ורשמו קנסות בהתאם, לרבות לבעל האירוע שנרשם לו קנס על סך 5,000 ש"ח.
+אור יהודה: המשטרה פיזרה התקהלות בברית מילה
13:34 14/10/20  |  עידן יוסף
באור יהודה, קיימה יחידת השיטור העירוני ביקורים בעשרות בתי כנסת ברחבי העיר ואיתרה בית כנסת פתוח, אשר בתוכו התקיים אירוע ברית מילה עם עשרות משתתפים שהתקהלו בניגוד לתקנות. השוטרים פיזרו מתקהלים אשר שהו במקום בניגוד להנחיות ורשמו דוח לגבאי בית הכנסת.

([צילום: דוברות המשטרה])
+בתי המשפט חוזרים בשבוע הבא לפעילות רגילה
13:25 14/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניתן יהיה לבקש לדחות דיונים "מטעמים הקשורים במגבלות שהוטלו בהתאם להחלטת הממשלה" ובתי המשפט יחליטו בהתאם לנסיבות; אין דחייה של מועדים לביצוע פעולות
(מרזל. מותר לצאת להליך משפטי [צילום: ליאב פלד])
+חי: הצהרת שר הבריאות
12:21 14/10/20  |  עידן יוסף

+נציג מתווה מסודר לטיסות החל משבוע הבא
12:02 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף כי פועלים לצמצום ימי הבידוד לשבים מחו"ל והבהיר כי עמדת משרד הבריאות תומכת בחידוש הטיסות
(ח"כ אורי מקלב [צילום: ערוץ כנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+דילמת הקורונה
11:55 14/10/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
האדמו"ר מבעלז, מראשי מתנגדי תקנות המגן, חושש שהסגרים ירוקנו לעד את הישיבות והליטאים מפתיעים באזהרה, שהפרת התקנות תפרום את הקשר הדק שבין החברה החרדית למדינה: "בין היהודים לישראלים"
(יששכר דב רוקח, האדמו"ר מבלז)
+יוסף בעל החלומות
11:15 14/10/20  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
או שכולם עובדים והכל זורם, או שיש מצב חירום וסוגרים הכל, כמו בימים שלפני חג הפסח  ▪  לסגור זה אומר לסגור את השמים, לסגור את מקומות העבודה, לסגור אולמות  ▪  לסגור בתי כנסת, לסגור בתי ספר ולסגור הפגנות
(אל תבוא לי בחלום [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בלי שם, בלי פרצוף, בלי
10:39 14/10/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
כדי להציל את חיי אזרחי מדינת ישראל חובה בראש ובראשונה להבין את עוצמת הסכנה, את עוצמת הלהבות החורכות את המבצר הישראלי
(מתים לבד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+היקף ההדבקה היומי הממוצע - עדיין גבוה משמעותית
09:23 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיעור הבדיקות החיוביות הוא 5.4% - הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט  ▪  על-פי דוח אמ"ן ישראל ממשיכה להוביל ברשימת המאומתים ביחס לגודל האוכלוסייה  ▪  ח"כ קיש: ""המגמה הטובה בתחלואה ממשיכה, אך אנחנו עוד רחוקים מהיעד שרצינו"
תמונת המצב - 816 חולים במצב קשה [צילום: משרד הבריאות]
ח"כ קיש. "אסור לחזור על טעויות" [צילום: דוברות הכנסת]
+משרד הבריאות: 2,255 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה
08:11 14/10/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי 2,255 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול. ביממה האחרונה בוצעו 44,369 בדיקות, ומחצות בוצעו 6,826 בדיקות נוספות - 5.4% מהבדיקות יצאו חיוביות. 808 חולים קשים ו-240 מונשמים. מספר הקורבנות עומד על 2,055 ומספר המחלימים על 247,202.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
המגפה בישראל עודנה מפושטת, אך במגמת בלימה - כך עולה מדוח מרכז המידע והידע הלאומי למלחמה בקורונה. מהדוח עולה כי למרות הנתונים שמפרסם הבוקר משרד הבריאות לפיהם שיעור הבדיקות החיוביות הוא 5.4% - אחוז הבדיקות החיוביות הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט - היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון גבוה עדיין באופן משמעותי מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה.
14/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
לבקשת ועדת הקורונה בכנסת הוצגה (יום ג', 13.10.20) תוכנית חלופית לסגר, הכוללת שמירה קפדנית על ההנחיות אך פתיחה מותאמת של עסקים ומערכת החינוך. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הזהירה כי "אסור שתהיה אנרכיה, יש חוק וחייבים לכבדו אך יותר ויותר אנשים ורשויות מודיעים בריש גלי כי יפרו את ההנחיות משום שאבדו את אמון במערכת. כדי להשיב את אמון הציבור - יש לדבר איתו בשקיפות, בגובה העיניים, ולתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק. לבצע אכיפה ישירה ויעילה, לא על אנשים שהולכים לבדם ברחוב - אלא על מוקדי התקהלות והדבקה. לצערנו, עד כה התרשמנו שאסטרטגיית משרד הבריאות מתייחסת רק לנתוני התחלואה והבדיקות, ולא להשפעות הכוללת של הנגיף- הנזקים הכלכלי, החברתי והנפשי".
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ סיכמו להאריך את הסגר הנוכחי ואת התקנות הנגזרות ממנו עד ליום ראשון (18.10.20) בחצות. הצעה להחלטה בנושא אושרה בוועדת השרים למאבק בקורונה ובמשאל טלפוני בין שרי הממשלה.
13/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לשירותי דת, יעקב אביטן (ש"ס), השתתף הערב (יום ג', 13.10.20) בחתונה שהתקיימה בגן יבנה, שם נכחו כ-60 משתתפים בניגוד להנחיות הסגר, שמגבילות התקהלויות ואירועים המוניים. כך פרסם לראשונה אלמוג בוקר בחדשות 13.
13/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמלצת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין (יום ג', 13.10.20) על מינוי הד״ר בדר טריף לראש המנהלת להיערכות מערכת הבריאות לחורף, לצידה של ראש חטיבת הרפואה, הד״ר ורד עזרא.
13/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
את תבונתו של קהלת יש להפעיל באלו הימים, כשאנחנו מנהלים את המלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני והאכזרי, שרצח ביום שבת בתשרי תשפ"ד 1,400 יהודים, אנשי עמל ובני נוער שחגגו, ושכל "חטאם" בעינ...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il