|
חלונות שאגאל בעיר הבירה[צילום: אתר עיריית ירושלים]
|
|
|
|
|
משרד התיירות והרשות לתיירות בעיריית ירושלים, חברו לרשות לפיתוח ירושלים והתאחדות המלונות בירושלים - בקמפיין שיווק ארצי הקורא לגמלאים לעלות לירושלים. במסגרת המהלך, יוענקו לבני הגיל השלישי חבילות תיור מוזלות והטבות בכניסה לאתרים, אירועים ופעילויות. החבילות המוזלות כוללות לינה, כניסה חינם לאחד מאתרי התיירות ופעילויות פנאי ובידור.
הקו המנחה מאחורי הקמפיין הוא שאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל גדלה והולכת, וחלק ממנה הוא בעל זמן והכנסה פנויים. סקר שביצעה חברת MARKET WATCH עבור משרד התיירות, מצא כי מחצית מאוכלוסיית הגימלאים בישראל (מעל גיל 65) המונה 676,000 איש ואישה - מטיילת ונופשת בארץ באופן קבוע, ובנוסף לכך כ-180,000 גמלאים מסוגלים לצאת לנופש, אך לא עושים כך.
לדעת גורמי התיירות, "ירושלים הינה יעד עיקרי לביקורי גמלאים - אך פוטנציאל הגעת אוכלוסיה זו עדיין לא מומש. מבדיקות עם סוכני תיירות ומלונאים עולה, כי הסיבה העיקרית לאי הגעתם לירושלים היא חוסר המידע על ירושלים, מלאי האתרים האטרקציות, והפעילויות הקיימות בה".
במהלך חודש ספטמבר התקיימו סיורים של סוכני תיירות פנים בירושלים כדי לחשוף אותם למוצר הירושלמי ולעודדם לשווק את העיר כיעד תיירותי לגמלאים. עתה עולה לאוויר קמפיין פרסום בעיתונות הארצית המעביר את המידע ומסרי הקמפיין שיתקיים בין נובמבר השנה לפברואר 2008. תקציב הקמפיין עומד על 200,000 שקל, לא כולל את ההטבות במלונות ובאתרים.
ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי, קורא לציבור הגמלאים במדינה "לעלות לירושלים, וליהנות מההטבות באתרי התרבות והתיירות המיוחדים של העיר וממגוון המלונות והבילויים המותאמים לקהל נפלא זה". שר התיירות, יצחק אהרונוביץ, הוסיף כי הקמפיין הושק כחלק משיווק התיירות לקהלי יעד בציבור הישראלי.