|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
ביזיון לתורה ולומדיה [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90] התעלמות מבורא העולם והטבע [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו

אלה אינם חרדים. אלה כופרים בעיקר

ההתנהגות בימי הקורונה של חלק מהציבור החרדי - מנהיגים דתיים, נציגים פוליטיים ואנשים מן השורה - היא בפועל עבירות חמורות ביותר של גזל, שפיכות דמים וחילול השם פתיחת הישיבות ותלמודי התורה למחרת הקריאה בתורה על בריאת העולם, מהווה גם כפירה ביסוד האמונה בדבר בריאת העולם בידי הקב"ה והנהגתו בדרך הטבע
18/10/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
פורעים, לא מפגינים
ההפגנות נגד בנימין נתניהו הופכות להיות התפרעויות ברגע בו הן מפסיקות להיות בלתי חוקיות. הפגנה חוקית כפופה לתנאים שמציבה המשטרה, וכיום - גם למגבלות הקורונה. מי שסבור שהתנאים אינם תקינים, יכול לפנות לבית המשפט. אסור בתכלית האיסור להפר אותם בעשיית דין עצמית. אסור לצאת לתהלוכה שלא אושרה, אסור לחסום צירי תנועה, אסור להתקהל, אסור לצאת למרחב הציבורי בלי מסיכות. אסור לכולם - לחרדים ולחילוניים, למפגינים ולבעלי חנויות, לימין ולשמאל. אסור!

הפורעים הללו ניזונים מהסירוס העצמי של המשטרה, היודעת היטב מה צפוי לה - ובכל זאת מאפשרת להם להשתולל באופן קבוע במשך שעות. משטרה ראויה לשמה, שאינה פועלת משיקולי יחצ"נות, חוסמת מראש את הצירים וכך מונעת תהלוכות. היא מפזרת בכוח התקהלויות בלתי חוקיות. היא מאתרת את ראשי הפורעים, מזהירה אותם מראש ועוצרת אותם בשעת הצורך. בקיצור: היא ממלאת את תפקידה.

מה ברא הקדוש ברוך הוא ביום השבת? אנחנו מדברים על "ששת ימי המעשה" אבל על "שבעת ימי הבריאה", כלומר - גם בשבת נברא משהו. לכאורה, הקב"ה ברא בה את השביתה ממלאכה, את המנוחה. אבל זה מוקשה: בריאה היא יצירת משהו חדש, ואילו מנוחה היא הימנעות מעשייה; איך אפשר ליצור אי-עשייה?

ד"ר יעקב ברויאר המנוח, שהיה במקצועו מורה לאנגלית ובמהותו תלמיד חכם מבריק ומעמיק, הסביר זאת כך: בשבת ברא הקב"ה את הקביעה שחוקי הטבע פועלים ואינם משתנים. המנוחה של הקב"ה, פירושה שהתפוח של ניוטון תמיד יפול, שהמים תמיד ירתחו באותה טמפרטורה, שהשמש תמיד תזרח במזרח ותשקע במערב, שחוק שימור החומר וחוק שימור תמיד יפעלו. כלומר: ההכרה בחוקי הטבע היא חלק מן האמונה בבריאת העולם. מי שאמר והיה העולם, הוא גם מי שאמר והיה הטבע. וכבר אמרו דורשי רשומות, שהמילה "אלוהים" שווה בגימטריא למילה "הטבע".

קביעתו של ד"ר ברויאר מסבירה משנה תמוהה-משהו בפרקי אבות, שם מדברים חז"ל על מה שנברא ב"ערב שבת בין השמשות". כל הרשימה היא של מכשירים או אירועיים ניסיים - פי הארץ שבלעה את קרח ועדתו, פי אתונו המדברת של בלעם, לוחות הברית ועוד. חז"ל התחבטו בשאלה, כיצד ייתכן שבעולם הטבע - שבריאתו הסתיימה בששת ימי בראשית - ייתכנו דברים בלתי טבעיים כאלה. תשובתם הייתה: הם נבראו בשעת דמדומים, בתוך הטבע אבל גם מחוצה לו; חוסר הטבעיות שלהם נקבע מראש בתוך מערכת הטבע.

המשמעות הנצחית של חוקי הטבע חלה גם על הרפואה. הקב"ה קבע כחוק, שנגיפים וחיידקים מסוגלים לגרום למחלות ואפילו למוות - וקבע כחוק, שיש דרכים להתמודד איתן. חוק הטבע האלוקי הוא, שניתן לחסל חיידקים על-ידי אנטיביוטיקה, שניתן לחסן את הגוף מפני נגיפים - ושניתן להפחית משמעותית את פגיעתם על-ידי הישמעות לכללים אותם קובעים הרופאים. העובדה שמסיכה מפחיתה מאוד את סכנת ההידבקות, היא חלק מן הטבע שיצר הקב"ה. העובדה שהתקהלות מגבירה מאוד את סכנת ההידבקות, היא חלק מן הטבע שיצר הקב"ה. מי שחוזר לתלמודי התורה ולישיבות בניגוד גמור לכללים הרפואיים, למחרת השבת בה קראנו בתורה את מעשה בראשית, רומס ברגל גסה את עקרונות היסוד הללו של העולם.

ההלכה היא ברורה וחד-משמעית: בענייני בריאות שומעים לרופא, ורק אז שואלים את הרב כיצד ליישם מבחינה הלכתית את הציווי הרפואי. אם מאה גדולי הדור יגידו לפלוני לצום ביום הכיפורים ואילו רופאו הבודד והחילוני יאסור עליו לצום - אסור לו לצום, נקודה וסוף פסוק. ר' חיים מבריסק, מגדולי התורה במאה ה-19, נהג להורות לחולים שלא לצום ביום הכיפורים, והסביר לתוהים: אני לא מקל ביום הכיפורים; אני מחמיר בפיקוח נפש. מי ששואל רב האם לבצע ניתוח עליו ממליץ הרופא, הוא שוטה העלול להפוך לרוצח או למתאבד. ורבנים שנותנים תשובות כאלו על סמך "רוח הקודש", עלולים אף הם להפוך לרוצחים.

התנהלותם של חלק מן החרדים במגיפת הקורונה - הן מנהיגים דתיים שלהם, הן נציגים פוליטיים שלהם והן ברמת האיש ברחוב - היא שורה ארוכה של עבירות דתיות חמורות ביותר. היא מהווה גזל, כי בין היתר בגללם יש צורך לסגור עסקים ולהשקיע יותר משאבים ציבוריים בחולים מן המגזר הזה. גזל הוא עוון חמור במיוחד, וגזל של כספי ציבור כמעט ואינו ניתן לכפרה. לא לחינם, העבירה האחרונה עליה אנו מבקשים מחילה בדקות האחרונות של יום הכיפורים היא הגזל.

התנהגות זו מהווה שפיכות דמים, כי אין ספק שהיא גורמת למקרי מוות. זוהי שפיכות דמים כמעט ישירה, כמעט במזיד, משום שתוצאותיה ידועות מראש והיא נגרמת בשל אדישות פושעת. העונש על שפיכות דמים, בדין תורה, הוא מוות. התנהגות זו מהווה חילול השם, כי היא גורמת לבזיון התורה ולומדיה. העונש על חילול השם, אומר הרמב"ם, הוא מוות - ורק אם האדם חזר בתשובה, התענה ביום הכיפורים והתייסר בחייו; אוי לו למי שחילל את השם ונמנע מתהליך זה.

כעת למדנו, כי התנהגות זו מהווה גם כפירה באחד מעיקרי האמונה: בריאת העולם בידי הקב"ה. שכן, כאמור, הנהגת העולם בדרך הטבע היא חלק בלתי נפרד מבריאתו. מי שמתעלם מן הטבע, מתעלם ממי שיצר אותו. מי שמצפצף על הרופאים, מצפצף על מי שקבע את מציאות המחלה וההחלמה. מי שרומס את בריאות הציבור, רומס את יסודות היהדות. מי שמתנהג כמו אותם חרדים, הוא בפועל גזלן, שופך דמים, מחלל השם וכופר בעיקר.

תאריך:  18/10/2020   |   עודכן:  18/10/2020
איתמר לוין
+חולה קורונה מאומת - בטיסה מבולגריה לישראל
21:08 18/10/20  |  איציק וולף
חולה קורונה מאומת חזר מבולגריה לישראל בטיסה של חברת התעופה הבולגרית בולגריה אייר. מדובר בטיסה FB 571 שהגיעה לישראל ב-8 באוקטובר 2020 מסופיה לתל-אביב.

"נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד עד לתאריך 22.10.2020 לפי הנחיות משרד הבריאות", נמסר ממשרד הבריאות.
+"חברי יהדות התורה ברחו מההנהגה"
18:11 18/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יעקב מרגי ממפלגת ש"ס טוען שיש להמשיך את הסגר על הערים האדומות - חרדיות ברובן למשך שבועיים או שלושה נוספים, אם רק יספקו לרשויות המקומיות החרדיות כלים להתמודדות עם הקשיים
([צילום: עודד בלילטי/AP])
+סכנה שיפוטית למאבק בקורונה
18:02 18/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וויט טוען בניו-יורק טיימס, כי שופטים המזוהים עם הרפובליקנים משנים לרעה מסורת ארוכה של הימנעות מהתערבות בסמכויות המדינות בתחום בריאות הציבור
(מרשל. הזכות להגן על הבריאות)
+שיא: 980 אלף מובטלים בישראל
16:25 18/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שירות התעסוקה פרסם נתונים על האבטלה בישראל בימי סגר הקורונה השני  ▪  כמעט מיליון ישראלים נרשמו כדורשי עבודה  ▪  שיעור המנהלים המובטלים זינק ב-50%  ▪  כשני שלישים מדורשי העבודה - נשים
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+בשבוע האחרון חל גידול של 50% בתשלום קנסות הקורונה

15:20 18/10/20  |  
המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, המופקד על גביית קנסות הקורונה שמטילה המשטרה, מדווח על עלייה של 50% בתשלום קנסות הקורונה. בשבוע האחרון (מיום 11 באוקטובר עד ליום 18 באוקטובר) שולמו כ-3 מיליון שקלים בגין 5,739 קנסות לעומת גבייה של כ-2 מיליון שקלים בשבוע הקודם וממוצע של 1 מיליון שקלים בשבועות שלפני כן. עד כה שולמו 30,643,332 שקלים בגין 70,557 קנסות מתוך 306,755 קנסות שניתנו לאזרחים בגובה של 170,527,500 שקלים. לדברי מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, העלייה בתשלומים נובעת מההכרה שהדוחות הללו לא יבוטלו וכי מוטב לשלמם לפני צבירת 50% פיגורים.
+המשק התכווץ ב-28.8% במהלך הרבעון השני של השנה
13:39 18/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התוצר המקומי הגולמי ירד ב 10.1% בחישוב שנתי במחצית הראשונה  ▪  התוצר העסקי רשם ברבעון השני התכווצות של 34.8%  ▪  ההוצאה לצריכה פרטית צנחה ב-44% ברבעון השני
הצריכה הפרטית צנחה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
עסקים סגורים ברחוב בן יהודה בת"א [צילום: איתמר לוין]
+משרד הבריאות ינטר קורונה באמצעות הביוב העירוני
13:06 18/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בחודשים הקרובים משרד הבריאות יבצע ניטור של השפכים הן בערים אדומות והן בערים כתומות וירוקות, כגון: כירושלים, באר שבע, נתניה, רמת השרון, בנימינה, רהט ועוד
( הדוקטורנטית קארין יניב מהמחלקה להנדסה ביוטכנולוגית, השותפה למחקר [צילום: עדן עוזר])
+רק בשעות הצהריים: נסגרו בתי ספר במודיעין עילית וביתר עילית שפתחו בניגוד להנחיות
12:48 18/10/20  |  מירב ארד
החל משעות הבוקר פועלים שוטרי משטרת ישראל בעיר ביתר עילית ומודיעין עילית באכיפת מוסדות החינוך שחלקם פתחו את שעריהם לתלמידים בניגוד להנחיות. במסגרת האכיפה נרשמו עד כה 3 דוחות למנהלי בית הספר בסך של 5,000 שקלים ו-2 מנהלים זומנו לתחנה לרישום דוח. בתוך כך התקבלה תלונה ודיווח מצוותי כתבים כי במהלך סיקור בכניסה לבתי הספר הותקפו על-ידי עשרות נערים שקיללו אותם ונגרם נזק לרכביהם כתוצאה מזריקת אבנים וביצים לעברם, כוחות משטרה שהגיעו למקום חילצו את הצוותים ונפתחה חקירה.
+מחשבות מבית הבידוד והסגר
12:38 18/10/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
המאבקים האישיים והמפלגתיים של השותפים "בממשלת החרום והקורונה" גרמו לשיבושים בקבלת החלטות במאבק בקורונה ולנזקים חמורים לעסקים ולעצמאיים
(כאוס [צילום: תומר נויברג])
+הקלות בסגר
11:58 18/10/20  |  יוסי גבאי   |   לרשימה המלאה

יוצאים לרכוב [צילום: יוסי גבאי]
+צה"ל: 879 מאובחנים עם קורונה במצב קל
11:45 18/10/20  |  מירב ארד
תמונת מצב חולים בקורונה בצה"ל: נכון להבוקר (א') 879 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. נכון לאמש - 4,536 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+איזהו עשיר? השמח בחלקו!
11:19 18/10/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
בא לו נגיף והוא יחיד ומיוחד במינו  ▪  בניו-יורק, בשל הוראות השעה, נאלצו לבטל חתונות יהודיות, אז מה עושים? אם לא היינו חוטאים לתרבות קלוקלת, היינו זוכרים שלחתן זוג נדרשים שני עדים
(מלאי תקווה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+החיפזון מן הקורונה-2
10:37 18/10/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
עקרון פארטו, הידוע גם בשם כלל 80-20, מתאים גם לעידן הקורונה: 80% מהתרומה למחדל המתמשך נובעים מהתנהגות קלוקלת ומתריסה של אגפים ידועים בציבור, ואילו 20% הנותרים הם תרומת ההנהגה  ▪  המזער שנדרש היום מן הממשלה הוא להאט ולמתן את קצב היציאה מהסגר השני ולהשתיתו על נתונים אפידמיולוגיים מחמירים ולא על גחמות פופוליסטיות
(התנהגות לא אחראית [צילום: פלאש 90])
+"התרופה של טראמפ" - יקרה עם יכולת ייצור מוגבלת מאוד
10:10 18/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התרופה - קוקטיל של נוגדנים חד שבטיים עשויה למנוע הדרדרות במצבם של חולי קורונה אך מסתמן שההיצע העולמי רחוק מלעמוד בביקוש העולמי  ▪  אמ"ן: נוגדנים אלו עשויים להוות פתרון יקר מאוד, אך יעיל, עבור אוכלוסיות בסיכון להתדרדרות מהירה
(טראמפ מופנה לבית החולים וולטר ריד [צילום: ז'קלין מרטין, AP])
+תמונת ניצחון
09:31 18/10/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - הודח, תקוות, אי-ציות, חובה לסמן ונמשכת החֶרפה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  שבת שלום והרבה בריאות ואושר
(כניעות ישראלית [צילום: עייד תהא/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 395 אוחבנו אתמול; אחוז החיוביים נמוך מ-3%
09:04 18/10/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות: 395 אובחנו אתמול עם קורונה מתוך כ-15,000 בדיקות, אחוז החיוביים פחות מ-3%. מספר החולים קשה עומד על 673 ומספר המונשמים נותר על 237. מאז פרוץ המגפה מתו מקורונה 2,190 בני אדם.
+חבילת סיוע לרשויות שנמצאות בסגר
08:52 18/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יועמד מיד סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת ינתנו לתושבי הרשויות סיוע ע״י תוכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף
([צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלה אינם חרדים. אלה כופרים בעיקר
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר משה פרץ
18/10/20 08:48
 
בני בנקר
18/10/20 11:18
2
בני בנקר
18/10/20 09:15
3
המסקנה הסופית
18/10/20 10:50
4
טירה
18/10/20 11:23
5
פנחס
18/10/20 15:33
6
שלמה מחיפה
19/10/20 09:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מנהיג הציבור החרדי - ליטאי, הרב חיים קניבסקי, ענה (מוצ"ש, 17.10.20) למנהלי תלמודי התורה בריכוזים החרדים לפתוח מחר את הלימודים. זאת לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות סביב מתווה מוסכם בשבוע האחרון, ובבית הרב לא קיבלו תאריך לפתיחה מחודשת. ההוראה של הרב כוללת גם את ה'ישיבות הקטנות' ללא פנימיות לבני 16-13.
17/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לקראת היציאה המסתמנת בשבוע הקרוב מהסגר השני מפרסם "מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מסמך" דוח חמור, המזהיר מפני ההשלכות של פתיחה לא מבוקרת מהסגר הנוכחי. "מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בנקודת מבחן משמעותית בהתמודדותה עם משבר הקורונה. ירידת התחלואה מאפשרת תחילת הסרה הדרגתית ומבוקרת של המגבלות, אך האתגר העומד לפתחנו הוא האם נצליח לעמוד בכללים שקבענו לעצמנו" - נאמר במסמך.
17/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד החינוך פתח בחלוקת כ-150 אלף מחשבים ניידים ו-70 אלף טלפונים כשרים עבור תלמידי ותלמידות מערכות החינוך. חלוקת המחשבים נפתחה בחלוקת 460 מחשבים ניידים עבור ילדי בית ספר בעיר נוף הגליל. במהלך השבועות הקרובים תימשך חלוקת המחשבים מטעם משרד החינוך ליתר הרשויות המקומיות ברחבי ישראל.
16/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
קבינט הקורונה אישר (יום ו', 16.10.20) את תקנות הפעילות במקומות עבודה. בהתאם להחלטת קבינט הקורונה אתמול, ובהמשך לאסטרטגיית היציאה שסוכמה בין משרדי האוצר והבריאות, כלל מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל יהיו רשאים לפעול בהיקף של 100% בהתאם לתוכנית ״הלב הפועם״ של משרד האוצר, ולתו הסגול אותו אישרה הממשלה, ובכלל זה: תעשיה, ענף ההייטק, משרדי ראיית חשבון ועריכת דין, אדריכלים, מהנדסים ועוד.
16/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד החינוך פרסם (יום ו', 16.10.20) את מתווה חזרת גני הילדים לפעילות, לקראת חידוש פעילות הגנים ביום ראשון הקרוב.
16/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il