|   15:07:40
דלג
  איתי הל-אור  
יועץ בכיר מצוות פ.ד.ה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  איילת פדה-גולדשטיין  
מנכ"ל פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  יהונתן יששכרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

עייפות ושחיקה

המאמצים הרבים לאישוש העסקים ולהשבת השגרה בארגונים, התנפצו, בואך סגר שני הציפייה ש"הדבר הזה" כבר יהיה מאחורינו, נסדקה שוב, ויצרה בקרב מנהלים רבים גל של עייפות ושחיקה מה ניתן לעשות לפיתוח החוסן האישי והארגוני, במצב ש"כאן כדי להישאר" (הידוע בכינויו ה"נורמאלי החדש" (New normal)
19/10/2020  |   איתי הל-אור, איילת פדה-גולדשטיין, יהונתן יששכרי   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הרגלים יעילים [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]

איתי הל-אור [צילום: יח"צ]

איילת פדה גולדשטיין

יהונתן יששכרי


ה"נורמאלי החדש" (New normal)

גורמי השחיקה, נוכח האתגרים הניהוליים הגוברים, כפי שעולה מפי מנהלים בשטח: הניהול התדיר של שינויים, הצורך לקבל החלטות רבות כשאין בידנו התשובות, הדרישה שנכיל את כולם בעוד שאין אף אחד שבאמת פנוי להכיל אותנו (ולמי בכלל נעים לבקש?!), תחושה של ריחוק מהעובדים בשל מיקוד במשימות ופחות זמן לבין אישי, היעדרות עובדים, ירידת רמת אנרגיה כשחוזרים מבידודים גם בשל ענייני ילדים והורים, קושי לגייס למשרות זוטרות וביניים בשל העדפת עובדים להישאר בחל"ת (כי "לא שווה להם") מחד-גיסא, למול הצפה בקורות חיים מאידך.

ולקינוח, מנהלים מוצאים עצמם בין הפטיש לסדן יותר מתמיד. כפי שמיטיבה לתאר זאת ארזה שטרן, מלקוחות פ.ד.ה, בענף התיירות: השבע לעולם לא יבין את הרעב ("מדוע הם בוכים על הורדת התן ביס והנסיעות כשהם צריכים להודות שעובדים ועוד מהבית") והרעב לא יוכל להבין את השבע ("מדוע מגלגלים עלינו רק את העלויות ולא את הרווחים"?). כאילו היה קל לנהל, עוד טרום קורונה, כעת, היות שלא "פוליטיקלי-קורקט" לדבר על העומס והשחיקה (שהרי צריך להודות על כך שיש עבודה), הסכנה של החוסן הניהולי בארגונים היום, גדולה מתמיד.

מה בכל זאת ניתן לעשות לטובת החוסן?

חוסן משול למידה בה אדם יכול לחזור בגמישות ובמהירות למצבו הקודם, לאחר שנמתח על-ידי אירועי החיים, ולא חלילה נקרע (בדומה לקפיץ). מה יאפשר זאת? 6 טיפים להיות א"א: אחריות, אותנטיות, אמון, אופטימיות, אג'יליות ואומץ.

B>1.>אחריות - ראשית חכמה בשינוי הגישה: המילה אחריות מתחילה באות א', שמהותה מיקוד שליטה פנימי - אני המפתח לשינוי. ומסתיימת באות ת', משל לכך שאחריות לא ניתן לפצל, צריך למלאה מא' ועד ת'. רק מי שזו גישתו, יוכל להפגין מנהיגות שקוראת "אחרי..." לצוות ו/או למשפחתו.

2. אותנטיות - אל תנסו לשמר פסון ניהולי ישן. אפשרו לעצמכם להיות אנושיים ונוכחים. אחת מסיבות השחיקה היא שהמיקוד במשימות, לטובת היעילות, יוצר חסך בחיבור אנושי (שלא לדבר על כך שמרוב מסיכות, מזה חצי שנה שאנו לא רואים חיוך). תחברו לאדם שהינכם, דברו אל האדם שמולכם ולא אל העובד שבו. גם כשאין פתרונות או תשובות (מצב קשה מנשוא לרוב המנהלים) - העניקו הקשבה, הכלה ושיח. זה בסדר להכיר בכך שאיננו יודעים וגם להודות שהמצב מאתגר. בכך נייצר קרבה ונפחית הניכור.

3. אמון - הצוותים חייבים להאמין בהנהגה ובכוחה לצלוח את התקופה, ולחוש שההנהגה סומכת עליהם. קיימו אחת לחודש לפחות, שיחה אישית, להצפת הקשיים ובד בבד למציאת הדרך שתסייע לדעתם לצלוח. על הדרך מששו את דופק אמונם בהנהגה, העצימו את הצוותים להיות חלק מהפתרון, ומנעו קיבעונם כמציפי הבעיות. היזהרו לבל תפגינו, ולו לרגע, חשדנות או פקפוק במסירותם, לבל תסדקו את המרקם העדין של האמון.

4. אופטימיות - "פסימיסט רואה קושי בכל הזדמנות, אופטימיסט רואה הזדמנות בכל קושי" (צ'רצ'יל). בניהול הקשר עם לקוחות וצוותים, להבדיל מילדים, ניתן ואף הכרחי לקחת פסק זמן, ולחזור רק כשיש כוחות ואופטימיות לניהול האתגרים. בתקופות של חוסר ודאות, הצוותים, יותר מתמיד, שואבים מוטיבציה מהאנרגיות החיוביות שמביא איתו המנהל (זו גם משנתנו כיועצים בצוות פ.ד.ה - אם לא העלינו חיוך בנוסף לערך מוסף, לא יצאנו ידי חובתנו). במפגשים שימו "זום" גם על התקשורת הבלתי מילולית, שבולטת במסך - מה אנו משדרים? כל מימיקה בפנים, עלולה להסגיר סדקי ספק. ודאו הופעה מוקפדת, קשר עיין, חיוך ונינוחות בשיחה. ולשם כך דאגו להטעין את עצמכם מראש במה שמרומם את רוחכם, חיבור לחצי הכוס המלאה וההזדמנויות שעוד נכונו לנו. זכרו כי הדלק האמיתי של הצוות - הוא התקווה שאנו נוטעים.

5. אג'יליות - הקורונה למעשה האיצה מגמות של השנים האחרונות, לגבי הצורך באג'יליות - יעילות, מהירות תגובה (המפתח לניהול מוצלח בימינו). האופן הדרמטי והקיצוני בו הקורונה התגלגלה לפתחנו, גרם לכולנו למגוון תגובות נורמאליות, למצב לא נורמאלי (מכעסים ועד שחיקה). כעת הגיעה העת להבין שהמצב ה"לא נורמאלי" הזה, הוא כבר ה"נורמאלי החדש", ולהיפטר מהרגלים ישנים (כגון ניהול ריכוזי, עודף דוחות, תהליכי קבלת החלטות וניהול סיכונים ארוכים מדי) ולסגל הרגלים יעילים יותר.

6. אומץ להשתנות - אומץ כשמו כן הוא - מצריך מאמץ, ולכן יש לשלבו במינון נכון, כדי שרף הלחץ לא יעלה על גדותיו. מנגד, אם לא יהיה לנו האומץ להשתנות, לשחרר את השליטה בנתונים ובהובלת יחיד - לא נעמוד בכל דרישות המצב, ונישחק ממילא. ולכן אפיינו כמה שיותר מהר, את השינוי שהמצב מצריך והתעדוף הנכון, כי גם רומא לא נבנתה ביום אחד. ואז בהתאם - בזרו סמכויות ושחררו צווארי בקבוק, כדי להתפנות לאתגרים החדשים ולחדשנות שהם מזמנים.

לסיכום, אנו פונים למקבלי ההחלטות בארגון. בבקשה אל תקלו ראש - החיסכון עלול לעלות ביוקר אם אינו נובע מהישרדות קיומית. נכון שחשוב לערוך ניהול סיכונים לאור הפגיעה במשק (שהשלכותיה עוד לפנינו), אך במצב המורכב אליו נקלענו, חשוב לבחון כיצד להמשיך להשקיע במנהלים ובצוותים, לחיזוק השייכות הארגונית וטיפול בשחיקה לטובת תוצאות טובות ויציבות לאורך זמן. ואולי זה יהיה היתרון היחסי שלכם, כשהגלגל יתהפך שוב משוק של מעסיקים לשוק של טלנטים בארגונים.

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
איתי הל-אור, אילת פדה גולדשטיין, יהונתן יששכרי
+היישוב החרדי רכסים הוסר מרשימת הערים האדומות
23:19 19/10/20  |  איציק וולף
משרד הבריאות הודיע כי היישוב החרדי רכסים הוסר מרשימת האזורים המוגבלים. בכך, קיבלה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל את הצעת ממונה המאבק נגד הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

+מתווה כיתות א'-ד': 18 ילדים בכיתה
21:05 19/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד החינוך הפיץ לרשויות המקומיות טיוטת מתווה להחזרת כיתות א' עד ד' ללימודים  ▪  ייאסר מעבר של תלמידים או מורים מערים אדומות לשאר הארץ  ▪  תלמידים ומורים יידרשו לעטות מסכות בשיעורים  ▪  קבוצות יוכלו להתערבב בשיעורי חינוך גופני ומוזיקה, שיתקיימו בשטח פתוח או בחלל סגור גדול
([צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+ילדים רעבים בישראל - בגלל הקורונה
19:38 19/10/20  |  יוסי דהאן, סראב אבו-רביעה   |   לרשימה המלאה
סגירת מוסדות החינוך שללה מקרוב ל-400,000 ילדים נזקקים את הארוחה החמה היומית היחידה שהם מקבלים - וזה בנוסף להישארותם מאחור בלימודי הזום  ▪  כל זה קורה דווקא בעיצומו של משבר כלכלי מחריף
העוני עלול לעבור בירושה [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]
רק 18,000 מתוך 400,000 [צילום: חן ליאופולד, פלאש 90]
+כאשר נייטלי לא מצאה מעון
18:14 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכוכבת ויתרה על תוכנית טלוויזיה בשל ההגנה על ילדיה - וזוהי רק דוגמה אחת לאופן בו המגיפה יכולה להשפיע לטווח ארוך, מנתח וושינגטון פוסט
(נייטלי. חשש לפגיעה בשוויון [צילום: AP])
+נתניהו על הקורונה: ישראל מובילה את מדינות אירופה
15:44 19/10/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "איך אנחנו יודעים שישראל במצב טוב יותר מול מדינות אירופה? מפסיקים להשוות אותנו בטלוויזיה למדינות אירופה. בצעדים שעשינו מדינת ישראל מובילה את מדינות אירופה.

"אנחנו נגביר את האכיפה ונהדק את הסגרים וננקוט צעדים שדרושים. מקווה שנעשה את זה תוך הידברות. הייתה גם ירידה בציבור החרדי. שם זה יותר קשה. יותר צפוף שם, אין להם זום, אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה שלהם יש צפיפות. אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור החרדי וגם של המנהיגים. צריכים לפעול יחד כדי להפוך ערים אדומות לירוקות כדי לצאת מהסגר בהצלחה. שימו את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לפוליטיקה. ביחד ננצח".
+מצבו של עריקאת קריטי אך יציב
15:21 19/10/20  |  עידן יוסף
עדכון מביה"ח הדסה עין כרם: מצבו של בכיר הרש"פ סאאב עריקאת ממשיך להיות קריטי אך יציב. הוא מורדם ומונשם, ומטופל ע"י צוות ורופאי היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה.
+האוטובוסים הבין-עירוניים ישובו לפעול בסופי-השבוע
14:40 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בערים האדומות פעילות התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת שפעלה בימי הסגר  ▪  פעילות הרכבות לא תחודש בסופי-השבוע  ▪  פעילות קווי הלילה לא תחודש
(תחנת אוטובוס בצומת בר אילן בירושלים הבוקר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בני ברק: התפרעויות במהלך סגירת ישיבה
14:25 19/10/20  |  עידן יוסף
ברחוב אלכסנדר בבני ברק הבחינו שוטרים בישיבה אשר נחזתה להיות סגורה, אך בדיקה העלתה כי במקום מתקהלים עשרות בניגוד להנחיות. השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות ובתגובה המתקהלים התבצרו במקום, השתוללו, זרקו אבנים לעבר שוטרים וניידת משטרה. בהמשך חסמו את הציר תנועה עם פחי אשפה. השוטרים פיזרו את המתפרעים והאחראי על המקום קיבל דוח בסך 5,000 ש"ח.
+מהיום: תימנע יציאה מישראל למחויבים בבידוד
14:11 19/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המידע על-אודות המחויבים בבידוד יועבר ממערכות הבריאות למערכות ביקורת הגבולות, וזאת כדי למנוע הפרות של החייבים בבידוד כפי שנעשה לא פעם בחודשים האחרונים
(נתב"ג. לא מפלט למפרי בידוד [צילום: פלאש 90])
+כרוניקה של כשלון ידוע מראש
12:52 19/10/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
ממשלה הפושעת של נתניהו וגנץ היא הגוף השילטוני המסורבל, המתוסבך והמושחת ביותר שידעה מדינת ישראל אי-פעם. הרקורד של הממשלה הזאת עד היום הוא מחריד
(נתניהו וגנץ. דאגה עמוקה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן])
+כ-1,600 דוחות קורונה נרשמו ביממה האחרונה
12:31 19/10/20  |  עידן יוסף
ביממה החולפת נרשמו ע״י המשטרה 1,617 דוחות בגין ההפרות השונות של תקנות הקורונה. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,439 דוחות, ובהם גם 41 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 41 דוחות בגין יציאה ממגורים באזור מוגבל בניגוד לתקנות, וכן 43 דוחות בגין הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות.

מאז תחילת אכיפת תקנות הקורונה בחודש מרס 2020 ועד היום, נרשמו ע"י המשטרה ברחבי הארץ 335,907 דוחות בגין ההפרות השונות, וכן נבדקו ובוקרו למעלה מחצי מיליון חולי קורונה מאושפזי בית וחייבי בידוד.
+ח"כ מלינובסקי הפרה את הסגר ופגשה קרובים
12:24 19/10/20  |  עידן יוסף
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מודה בדיון בוועדת הקורונה בכנסת: "נפגשתי בסגר עם אנשים. אני לא צריכה לשבת בכלא בגלל טיפשות של מישהו אחר". מלינובסקי נפגשה עם אמה ועם החברים של ילדיה.
+בכירים ייקנסו בדיעבד על הפרת הסגר
12:12 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע שאין מקום להמשך בדיקה בעניינה של גילה גמליאל, שהפרה את הסגר ביום הכיפורים, לאחר שנמצא שלא שיקרה במידע שמסרה למשרד הבריאות  ▪  בין הבכירים שהפרו בצורות שונות את הסגר ההדוק: ראש השב"כ והרמטכ"ל
מנדלבליט. קנס במקרים המתאימים [צילום: משרד המשפטים]
גמליאל. נסעה לטבריה [צילום: רפי קוץ, לע"מ]
+פרופ' גמזו: "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים"
10:55 19/10/20  |  מירב ארד
פרופ' גמזו בסקירה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".
+המגזר החרדי נמצא תחת מתקפה קשה
10:48 19/10/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה
כמה חוצפה יש לכתב שנוהג להגן בלהט על המפגינים, גם כשהם מפרים חוק ומכנים את השוטרים בשמות גנאי, להפנות את החצים לבני ברק, בעודו עומד במדגרת הקורונה?
(נוסבאם. מדגרת קרונה [צילום: משה שי/פלאש 90])
+"תוך מספר ימים נקצר את תקופת הבידוד"
10:27 19/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמר בסקירה הכנסת: ""מקדם ההדבקה שהגענו אליו הוא תעודת כבוד"  ▪  הוסיף: המנוע של המגפה הוא נערים וצעירים, והמליץ להמתין עם פתיחת מערכות החינוך יסודי ותיכון  ▪  דוח מרכז המידע של אמ"ן חושף: עלייה משמעותית בתמותה מחודש אוגוסט
פרופ' גמזו. בדיקה ביום העשירי לבידוד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
"להמתין עם פתיחת מערכות החינוך" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+מדינה צרובה ותשתית חרוכה
10:15 19/10/20  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
המשטרה ללא ראש או רועה נותרה מוכה וחבוטה, מושלכת לכל "משימה" ללא הנחייה ובלא מחשבה, מוקפצות יחידותיה ומפקדיה מוזנקים מזירה לזירה, בלא הפוגה מצטווים להשבית תפילה ולפרק חתונה
(ללא ראש או רועה [צילום: תומר נויברג])
+קורונה בצה"ל: 730 חולים מצב קל; שניים במצב קשה
10:05 19/10/20  |  מירב ארד
חולים בקורונה בצה"ל: 730 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. ארבעה משרתי צה"ל מאובחנים כחולים במצב בינוני ושני משרתי צה"ל מוגדרים כחולים במצב קשה. נכון לאמש (א'), 3,807 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+עובד מחלקת הסדרנים בכנסת - נמצא חיובי לנגיף הקורונה
09:44 19/10/20  |  מירב ארד
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן (יום ב') כי בבדיקה שעשה עובד מחלקת הסדרנים בכנסת - נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה במשכן - 15.10.

+פשיטת רגל חרדית
08:58 19/10/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
חלקים גדולים מן הציבור החרדי, בכל רחבי הארץ, שמים ללעג ולקלס את החוק והכללים, ובכך מוציאים שם-רע לקהילה כולה וגורמים לה נזק בלתי-הפיך
(הלוויות המוניות [צילום: פלאש 90])
+משרד הבריאות: 892 נדבקים בקורונה ביממה האחרונה
08:12 19/10/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מסר כי 892 בני אדם אובחנו אתמול כנדבקים בנגיף הקורונה, מתוך 27,100 בדיקות שנערכו. אחוז הבדיקות החיוביות - 3.5%. 619 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים 212 מונשמים.
+זינוק בפשיעה הפיננסית תוך ניצול הקורונה
05:52 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המגמות הבולטות: הונאות רפואיות תוך ניצול המחסור במלאים בגל הראשון, זינוק בהונאות סייבר בשל המעבר הניכר לפעילות באינטרנט, ניצול הריחוק החברתי בידי עבריינים להתחזות לאחרים, גידול בפשיעה און-ליין בתחומי ההימורים והמין, מתן הלוואות בשוק האפור בידי גורמים עברייניים
מקרי עוקץ בציוד רפואי [צילום אילוסטרציה: אוליביה פיטוסיף, פלאש 90]
ניצול המצוקה הכלכלית בידי עבריינים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עיתות משבר מוציאות מן האדם ומן החברה את הטוב ביותר ואת הרע ביותר שבהם. זו העת בה עם מתאחד, או שהקיטוב מעמיק; אלו הימים בהם מתגלה הערבות ההדדית, או חלילה התנהגות של "אני ואפסי עוד".
19/10/2020  |  שמואל לוין  |   יומני בלוגרים
גל של פשיעה פיננסית שוטף את ישראל, כמו את כל העולם, תוך ניצול מגיפת הקורונה - קובעת (יום ב', 19.10.20) הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. הרשות אומרת כי הגורם המרכזי לכך הוא המעבר לעבודה מרחוק, אשר הגביר משמעותית את הפעילות האינטרנטית - אותה יכולים לנצל עבריינים, בניגוד לקושי שלהם לבצע פשיעה פיננסית פנים אל פנים.
19/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), אמר כי יש להמשיך את הסגר על הערים האדומות - חרדיות ברובן למשך שבועיים או שלושה נוספים.
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
לצד חילוקי דעות גוברים בנוגע למינוי שופטים, רפורמות בבית המשפט והמדיניות בנוגע לקורונה, החוק האמריקני מצוי בעיצומו של שינוי כמעט בלתי מורגש ביחסם של בתי המשפט לצעדים בתחום בריאות הציבור – כותב פרופ' ג'ון וויט מאוניברסיטת ייל בניו-יורק טיימס. המסע של המפלגה הרפובליקנית להשתלט על בתי המשפט הפדרליים והמדינתיים, משנה בשקט מדיניות ארוכה ומושרשת של הימנעות מהתערבות שיפוטית בצעדים בריאותיים. התוצאות עלולות להיות הרות אסון במאבק מול הקורונה, טוען וויט.
18/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מספר דורשי העבודה בישראל הגיע השבוע למספר חסר התקדים של 980 אלף בני אדם. 205 אלף דורשי עבודה נרשמו במהלך החודש האחרון, הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרס האחרון, שבו החל סגר הקורונה הראשון ובו נרשמו 850 אלף דורשי עבודה.
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il