|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

בין המפרץ הערבי לבין המפרץ הפרסי

"הסכם השלום" בין ישראל לשתי מדינות המפרץ הערבי אמור לאחד כל יהודי ליהודי בסוגיה הזו אבל כל זאת בתנאי שמההסכם הזה לא תצא קלקלה של יצירת מלחמה עם גורמים אחרים, שהרי אז "השלום" הזה מביא לסכנת פיקוח נפש
20/10/2020  |   אליהו קאופמן   |   יומני בלוגרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
יהודים באירן [צילום: AP]

"הסכם השלום"
יש הקוראים למפרץ שממזרח לערב הסעודית בשם "המפרץ הערבי" ויש שקוראים לו "המפרץ הפרסי". וכאן כניראה באה סיבת "הסכם השלום" הזה, שבמקרה הטוב ביותר אפשר לכנותו בקושי כ"הסכם נורמליזציה".

השקפת התורה מורה שליהודי מאמין אסור להתנגד לשום מהלך של הסכם שלום עם הנכרים, בעת שאין יד ישראל תקיפה. כשנוקטים במושג "יד ישראל תקיפה", מתכוונים לשלטון מלכות יהודית שבסיסה תורתי ושמקבל את הוראות שלו מאורים ותומים. השלטון הישראלי איננו במהותו ובתוכנו שלטון יהודי והוא אינו עונה למושג "יד ישראל תקיפה". במצב כזה יש לברך על כל הפוגה והסכמה לשלום בין ישראל לעמים. כך זה לפחות נראה על פניו באשר להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין. זהו איננו הסכם שלום כי מעולם לא הייתה מלחמה בין ישראל לאיזושהי מדינה או מדינונת בכול חצי האי ערב.

עוינות או ניתוק קשרים עם מדינות חצי האי ערב, הייתה תמיד, אבל זו הייתה מעין "מלחמה קרה" ותו לא. בעשור האחרון היו אפילו יחסים לא רשמיים מתחת לשולחן בין ישראל לכמה ממדינות אגן הנפט הערבי של חצי האי ערב, ובראשן איחוד האמירויות הערביות, בחריין ואפילו ערב הסעודית. משנת 1948 - עת קמה מדינת ישראל, הרי שאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, כווית, עומן ואפילו ערב הסעודית לא היו מעורבות בשום מלחמה ערבית נגד ישראל, על-ידי שליחת אזרחיהן ללחום נגד ישראל.

לפיכך הרי שההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין אינם זהים להסכמי השלום שישראל חתמה עם מצרים, לבנון (כן, היה כזה הסכם שהרבה רוצים לשכוח ממנו ולכן הם מעלימים אותו מההיסטוריה הכתובה...) וירדן. הסכם שלום ייתכן בע"ה בעתיד שוב עם לבנון, ואולי גם עם סוריה. אפילו הסדר עם עירק יקרא "הסכם שלום". המצרים נלחמו שלוש מלחמות נגד ישראל (1948, 1967 ו-1973) והרביעית הייתה "מלחמת ההתשה". הירדנים נלחמו שתי מלחמות נגד ישראל (9481 ו-1967) ועד 1970 נלחמו משטחה פלוגות פלשתיניות. לבנון ועירק היו שתים משבע המדינות שפלשו בשנת 1948 לארץ ישראל, במלחמת 1948.

מלבנון נלחמו הכוחות הפלשתינים והאיסלאמים נגד ישראל. אבל מקטר, מבחריין, מכווית, מעומן, מאיחוד האמירויות, מסעודיה ומתימן מעולם לא ירו כדור או פגז לעבר ישראל. בדיוק כמו שמדינות בריה"מ לשעבר ואלה ממזרח אירופה הקומוניסטית לשעבר החלו משנת 1990 לפתח יחסי נורמליזציה עם ישראל הרי שכך זה קורה עם מדינות המדבר של חצי האי ערב. וכמו שלא קראו מעולם ליחסי הנרמול עם המדינות הקומוניסטיות לשעבר כ"הסכמי שלום" כך גם אי-אפשר לקרוא להסכמי הנורמליזציה עם מדינות המדבר הערבי כ"הסכמי שלום". ולכן יש לי את ההרגשה שמאחורי "הסכמי השלום" הללו עומדת קונצפציית מלחמה עם גורם אחר, ואז גם ההשקפה התורתית וההלכתית משתנית ביחס לעניין תמיכת יהודים בני תורה ב"שלום" עם ממלכות המפרץ מלא הנפט והמדבר.

המהלכים החשודים

כמה הצהרות ומהלכים היסטוריים - בטווח הקצר, מעוררים חשד שזהו איננו "שלום תמורת שלום". הנקודה הראשונה כבר הועלתה על-ידי בעניין שלא היה שום קונפליקט גשמי בין ישראל למדינות המפרץ ובכלל זאת הייתה רק "נורמליזציה", שבדרך כלל נורמליזציה בין מדינות נובעת משיקולים כלכליים או כקואליציה אד הוק נגד גורם יריב המשותף להם. נקודה אחרת היא עניין השאלה מה פתאום יש למדינות המפרץ אינטרס כל כך גדול לחתום עם ישראל על נורמליזציה, ובעקיפין לשבור טאבו ברחוב הערבי, ובמיוחד נגד הפלשתינים?

אין ספק שלשאלה האחרונה יש לפחות תשובה אחת ששמה: ארה"ב, ועוד בעידן הכי פרו ישראלי שלה, תחת הנשיא דונלד טראמפ. יש לציין כי ערב הסעודית ומדינות המפרץ היו מאז ומתמיד בהשפעה מערבית ולא נעו לכיוון הסובייטי לשעבר כמו שעשו זאת בעבר עירק, מצרים, סוריה, סודן ולוב בתקופות שונות. בתחילה היו מדינות חצי ערב בהשפעת הבריטים ולימים בהשפעתה של ארה"ב. וכשארה"ב היא ברקע ההתקרבות, ועוד בימיו האגרסיביים והתקיפים של טראמפ, הרי שברור שלבסוף תיווצר חזית ערבית במפרץ עם ישראל נגד אלה שמסכנות את ההגמוניה האמריקנית. ובמצב כזב אין כאן באמת "שלום תמורת שלום" ועוד מיני פרפרזות נבובות כמו "איחוד בני אברהם".

ארה"ב וישראל מעוניינות לחסל את העצמאות הפלשתינית, אך יותר מכול מעוניינת ארה"ב בחיסול אירן כמעצמה. ואירן זו נמצאת מצידו השני של המפרץ הערבי וקוראת למפרץ הזה המפרץ הפרסי. אירן היא מדינה מוסלמית אמיתית כמו פקיסטן ואפגניסטן, אך תקיפה יותר מהן. מדינות המדבר הן איסלאם כמו שהמערב האמריקני חפץ שיראה האיסלאם, והן מותאמות לגרסה הישראלית-חילונית של מראה היהדות, שנתניהו כל כך אמון עלייה. כמו שנתניהו וחבריו רגילים להשתמש ביהדות ובכיפה שעל ראש היהודי האמיתי כדי לקדם את ענייניהם הלאומיים והאנטי דתיים, ולספר על "ייצוג של אלף דורות של יהדות", כך גם החברים מהצד הערבי של המפרץ רגילים לחיות חיי פריצות עם מנעמי מועדוני לילה ובלווי שתייה חריפה.

המשחק הזה טוב להם כדי לקדם את עסקיהם החילוניים והם משתמשים בכפייה הערבית, בעבייה הארוכה ובשם האיסלאם למטרותיהם האנטי איסלאמיות. זהו בהחלט "מפגש תרבותי" של בני אברהם אבל אלה הם הבנים הסוררים והמורדים של אברהם אבינו. יותר נכון, אלה רק הצאצאים של אברהם אבינו והם יכולים להיקרא דווקא בני יצחק אבינו משום שהם דומים לבנו הבכור, לעשיו, שעישר במלח מתוך "צדקות" וממש במקביל הוא גזל את הנשים הנשואות בסביבתו.

הבלוף הדתי ומטוסי הקרב

הרבה סיפורים מוקרנים ומובאים סביב בתי הכנסת האנונימיים באיחוד האמירויות הערביות ובבחריין. הניסיון של שני הצדדים - ששותפים לעסקים פוליטיים פרו אמריקנים, הוא לגנוב את הדעת ולהפגין כאילו מאז ומעולם היו העולם הערבי והמוסלמי נעולים בפני חופש הדת היהודית והנה עכשיו, בשלום המיוחד, תסרנה איחוד האמירויות הערביות ובחריין את לוט ההחרמה מהיהדות ובתי הכנסת שבתחומן יצאו מעבדות לחרות וממחבואים לעולם הלגיטימציה. אבל מה שלא נאמר הוא שרק בחצי האי ערב, להוציא את תימן, היו צריכים בני הדת היהודית להחביא את דתם, ובכלל היה אסור להם להתגורר שם כתושבים, כל זאת בזמן שבשאר ארצות ערב והאיסלאם היהדות פרחה והתגוררו שם מאות אלפי יהודים בכול מדינה ומדינה לחוד.

מאוד יפה ששתי מדינות חשוכות וסגורות בפני היהדות סוף כל סוף הבינו שיש לתת גם ליהדות לגיטימציה דתית, אבל אם הנימוק לכול הוא שה"שלום" הזה בא כעובדה שהיהדות צריכה להיות לגאלית הרי שמזמן ישראל הייתה לכרות ברית שלום עם אירן למשל, שהיא מסתבר הסיבה לכך ששתי "יונות השלום" מהמדבר הצחיח מוכנות לבעוט בדלי הפלשתיני ולמלא בו את עסקת ה"אף 35", שאף צד לא חושף אותה. לפרסים יש היסטוריה פילושמית עתיקה - מימי כורש שהעניק ליהודים את הזכות לבנות מחדש את בית המקדש, עבור דרך ימי הפרסים והפרתים שהיוו מקלט ליהודים שנמלטו מחרבה של רומי ועד לימי השאה שקדם לעליית האיסלאם וחומייני, בשנת 1979. אבל גם כיום אפשר להצביע על אירן כ"מלכות חסד" ליהודים, על-פי אמות המידה התורתיות וההלכתיות.

להבדיל מימי ההתבוללות של יהודי אירן, בתקופת השאה הפרסי, הרי שעם עליית חומייני בשנת 1979, קבע האחרון חוק באירן המוסלמית החדשה שחובה על בני הדתות האחרות במדינה, ובכלל זאת היהודים, לקיים את דתם כדת וכדין שלהם ולא לדבוק בחיי הוללות ומתירנות אנטי דתיים. ואמנם, מאז עליית חומייני התחזקו יהודי אירן ביהדותם, ההתבוללות נעלמה ואילו בתי הכנסת שלהם הביאו פריחה בענייני הדת היהודית. שיעורי תורה מועברים דרך האינטרנט מרבנים מחוץ לאירן (כולל מישראל...) אל מסכי בתי הכנסת באירן בכלל ובטהרן בפרט. הכשרות היהודית באירן נשמרת, בטהרן הבירה קיימים שלושה מקוואות טהרה לנשים, שלושה עשר בת כנסת וארבעה מסעדות כשרות.

למול התמונות הרפורמיות למחצה - מבתי הכנסת שיצאו לחופשי במדינות המפרץ הערבי, הרי שההנהגה התורתית והדתית בבתי הכנסת באירן היא אורתודוקסית לחלוטין, וזאת בכול ימי השלטון המוסלמי, על-אף עימותיו עם ישראל. יהודים מכול קצוות תבל עולים לעיר המדן (שושן הבירה ההיסטורית) כדי להשתטח על קברי מרדכי היהודי ואסתר המלכה. אבל ישראל מעולם לא חידשה את יחסיה עם אירן בגלל חופש הדת והפולחן באירן אלא להפך. נתניהו רק הולם נגד אירן, וכיום הוא עושה זאת כמצוות טראמפ הפרו אוונגליסטי, וזה שמסרב לגנות את ארגוני הימין האנטישמים בארה"ב. דהיינו, כל ה"פזמונים" הישראלים סביב "חופש הדת" ליהודים במדינות המפרץ אינם אלא פזמוני שווא ותעתוע, כשהחשיבות של דת ותורת ישראל איננה זו העומדת על הפרק ביחסי הנורמליזציה האלה.

הסיבה האמיתית

וכאן אנחנו מגיעים לסעיף הנעלם, אך כנראה האמיתי, לכול "ריקוד השלום" הזה בין שתי מדינות האפרטהייד מהמפרץ הערבי למדינת הדמוקרטיה האתונאית של המזרח התיכון, על גבי גלי הים התיכון, מראש הנקרה ועד רפיח. הקרב נגד אירן ונגד האיסלאם הוא זה שהפך את הברית החדשה הזו לכול כך "זוהרת", ובאילוץ אמריקני ברור. ייתכן מאוד שישראל וארה"ב לא חשבו מעולם לספח חלק משטחי יו"ש לישראל אבל האיום הזה, של נתניהו, עם "הרוח הגבית" של טראמפ, היה רק כדי לתת למדינות המפרץ הערבי סיבה להיכנס באופן גלוי לברית עם ישראל ולנמק זאת בכך שהן הצילו את הפלשתינים מסיפוח חלק מהגדה המערבית לישראל.

זה היה ה"ספין" הפוליטי והסיבה שאח"כ יוכלו החברים מהמפרץ הערבי להצטייר כמצילים בפני הפלשתינים, ולא כבוגדים. פרשת העברת מטוסי ה"אף 35" מישראל לחברות החדשות מהמדבר הלוהט איננה בדיוק "הסכם שלום" אלא העמקת המלחמה נגד אירן, ומכיון שמהבחינה תורתית והלכתית ה"שלום" הזה איננו אלא הכרזת מלחמה על מדינה אחרת, מדינה שבה חיים עשרות אלפי יהודים, ושמלחמה עם המדינה הזו יכולה להביא לסכנה גשמית של אותם יהודים: הן מכיוון השימוש בנשק הישראלי גם נגד היהודים הללו, כחלק מאזרחי אירן, וגם הכנסתם לסכנה מצד המשטר האירני הרי שמבחינה יהודית לא בטוח בכלל ש"השלום" החדש הוא טוב ליהדות וליהודים אלא שהוא עלול להביא אסון לשני המושגים גם יחד.

בכול פעם שבעבר יהודים נקטו עמדה חד-צדדית לטובת נכרי זה או אחר, או לטובת השקפה נכרית כנגד רעותה, הרי שרק אסונות וסבל באו ליהדות וליהודים. הקומוניזם, הציונות, מאורעות ת"ח ות"ט ועוד דוגמאות רבות אחרות הם דוגמה לנושא הזה. מישהו בישראל צריך להבין כי מה שנאמר על-ידי אבנר בן נר ליואב בן צרויה - "הלנצח תאכל חרב", היא בעצם דרך החיים והיהדות המתאימה גם לימים אלה. מי שבאמת חפץ בשלום צריך לכרות אותו לא רק עם אינטרסנטים אלו או אחרים אלא גם עם אלה שכיום הם בגדר אויבים כמו הפלשתינים, האירנים והעולם המוסלמי הרדיקלי. היהודי איננו "הבשר התותחים" של המערב במלחמתו במזרח.

"הבונים החופשיים"

ואסיים בסיפור מעניין שיכול לסבר את האוזן בנושא הנדון. יש לי ברומניה חבר רומני - מבכירי האקדמיה והפוליטיקה במדינה זו. הלה הוא גם חבר בכיר בכת "הבונים החופשיים". משנודע דבר ההסכם של ישראל עם שתי מדינות המפרץ שוחחנו טלפונית על כך. האיש טען באוזניי כי זהו עוד שלב בשבירת העולם המוסלמי והכפפתו לרעיונות הנוצריים של המערב. הוא הסביר לי כי "האביב הערבי" - לפני מספר שנים, היה השלב הראשון בתוכנית הזו. השלב השני היא הברית העכשווית בין ישראל למדינות המפרץ בחסות ארה"ב, כדי לנטרל את טורקיה ואת אירן, והשלב השלישי יהיה בהפיכת מדינות ערב למדינות חילוניות בחסות הדת הנוצרית. ייתכן שאלה סתם הזיות אבל בכול הזיה יש ניצוץ אמיתי, וחוץ מזה עצוב שמדינת ישראל התמכרה לסם הנוצרי ששתה ומצץ אלפיים שנה את הדם היהודי בעלילות דם ובפוגרומים.

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
אליהו קאופמן
+מצטרפים לציר האנטי
12:11 20/10/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
השלום הוא של כולנו, ערבים כיהודים  ▪  אל תיכנעו לקיצונים ברשימה, תנו סיכוי לאזרחים הערבים ישראלים אשר מאסו במלחמות ומייחלים לשלום
(בגין. הראשון לשלום [צילום: משה מילנר/לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין המפרץ הערבי לבין המפרץ הפרסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
סודן תוסר מרשימת המדינות תומכות הטרור בעקבות הסכמת ממשלת סודן לשלם פיצויים בסך של 335 מיליון דולר למשפחות נפגעי טרור אמריקניים.
19/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הרש"פ ותנועת חמאס עשו טריק בזוי למצרים כאשר בהפתעה העבירו את שיחות הפיוס ביניהן לאיסטנבול שבטורקיה והפקיעו מידי מצרים את החסות שהעניקה לשיחות האלה מאז 2007. זאת ועוד, הן הגיעו להסכמה ביניהן על עריכת בחירות בשלבים ופירסמו הודעה רשמית שעליה כתבו את המילה "איסטנבול" ובכך תקעו אצבע נוספת בעינה של מצרים.
הכנסת אישרה בשבוע שעבר את ההסכם שישראל חתמה עליו בחודש שעבר בבית הלבן עם איחוד האמירויות הערביות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושאר הגורמים הבכירים בישראל מדברים מאז היוודע דבר ההסכם על היתרונות הרבים שהוא יביא אתו, כולל לכלכלה שלנו, ובראש ובראשונה לחדשנות ולהיי-טק.
כך כותב סאלם חמיד, מייסד ויושב-ראש מרכז אל-מזמה ללימודים ומחקר בדובאי בעיתון אלאתיחאד, 23.9.2020.
18/10/2020  |  שאול מנשה  |   יומני בלוגרים
אירן ממתינה לתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב בתקווה שג'ו ביידן יבחר לנשיא הבא, להערכתה, הוא יחזור להסכם הגרעין שנחתם עימה ויבטל חלק גדול מהסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על משטר ההיאתולות. עם זאת, היא ממשיכה להפעיל לחץ על ממשלת עירק, באמצעות המליציות השיעיות הנאמנות לה, להביא לנסיגת כל הכוחות הזרים מעירק בהתאם להחלטת הפרלמנט העירקי מתחילת השנה, לאחר חיסולם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אלמוהנדס, שקבעה כי כל הכוחות הזרים בעירק יסוגו ממנה עד לתחילת השנה הבאה. מאז חודש ינואר האחרון, התגברו שיגורי הרקטות לעבר השגרירות האמריקנית בבגדד ויעדים מערביים אחרים, בהתקפות האלה נהרגו 9 אזרחים עירקיים ובהם 5 ילדים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il