|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
ניצן. שיבש הליכי חקירה [צילום: פלאש 90] דנינו. זכה לחילוץ מניצן [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90]

חשיפת News1 / סגן ראש מח"ש משה סעדה מגלה

שי ניצן הורה לשמור בכספת ולהסתיר <br>מהמשטרה תיעוד שיחות בין דנינו ל-צ'

הסתרת מחקרי התקשורת בהוראת פרקליט המדינה שי ניצן מהקצין הבודק נועדה למנוע מבוכה מדנינו וצעדים פליליים נגדו בהמשך בגין עבירות פליליות מחמת יחסיו האישיים הפסולים עם הקצינה צ' הוראת ניצן לגלות לדנינו בטרם חקירתו כי בידי מח"ש תיעוד שיחתו עם צ' בפגישה אישית שקיימו נועדה למנוע ממנו להיכשל בעדות שקר במסגרת חקירתו כעד בפרשת ריטמן היועמ"ש מנדלבליט נמנע מחקירה פלילית הנציב דוד רוזן בודק פרשה זו
21/10/2020  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
מנדלבליט, נמנע מחקירה [צילום: פלאש 90]

אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו
יואב יצחק
בלעדי * כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן * היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
לרשימה המלאה

יואב יצחק
הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן עקב מידע על הטעייתו ושיבוש בדיקתו

פרשת ניצן-דנינו שאותה חשפנו ב-News1, הולכת ומתעצמת. ממידע שהובא לידיעתנו עולה, כי פרקליט המדינה שי ניצן לא הסתפק בשיבוש הליכי חקירה ומשפט - בכך שהורה להדליף לחברו הקרוב, מפכ"ל לשעבר יווחנן דנינו, מידע לפיו בידי מח"ש שיחה מתועדת ובעייתית, שאותה הקליטה הקצינה צ' בפגישה אישית שקיימה עמו, אלא הנחה את בכירי מח"ש להסתיר בכספת של מח"ש מידע קריטי ולהימנע מהעברתו לקצין הבודק, ניצב דוד ביתן. פעולות אלה בוצעו על-ידי ניצן זמן קצר לפני חקירתו של דנינו בידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), בתלונה שהגישה הקצינה צ' נגד ניצב רוני ריטמן. הפרקליט ניצן ניצל לרעה את מעמדו ותפקידו כדי לסכל מיצוי הדין כלפי דנינו, וכל זאת למרות שתוכנו של המידע חייב הליכים פליליים נגד החבר הקרוב, יוחנן דנינו.

כפי שחשפנו ב-News1, צ' מסרה למח"ש קלטת שתיעדה דברים שאמרה לדנינו בפגישה אישית שקיימה עמו, בתקופת כהונתו כמפכ"ל. באותה פגישה שתועדה, כאמור, דרשה צ' מדנינו להימנע ממינוי חברו הקרוב, ניצב רוני ריטמן, לראש להב 433, מחמת זאת שהוא הטריד אותה מינית, לטענתה. דניינו לא ידע שהוקלט. עם פתיחת החקירה במח"ש נגד ריטמן, התכחש דנינו בפני מקורביו להתרעה שקיבל. הוראת שי ניצן להדליף לו, באופן חריג ובלתי חוקי - לפני מסירת עדותו במח"ש בחקירת התלונה נגד ריטמן, את דבר השיחה המתועדת הנ"ל, נועדה להצילו ממתן גירסה שיקרית בחקירה, ומהסתבכות בעבירה של עדות שקר.

מהמידע הנוסף שהובא ל-News1 עולה בנוסף, כי שי ניצן הורה לבכירי מח"ש להסתיר מהקצין הבודק ניצב דוד ביתן - אליו הועברה פרשת ריטמן לגיבוש דוח ולטיפול משמעתי - את דבר קיומם של מחקרי התקשורת, המתעדים שיחות אישיות רבות שקיים דנינו עם הקצינה צ'. הסתרת מחקרי התקשורת של שיחותיו עם הקצינה צ' נועדה בפועל למנוע חקירת דנינו באזהרה, כחשוד, ולסכל הליכים פליליים נגד דנינו בעבירה שקיים קשרים אסורים, עם פקודתו, כפי שאכן אירע. ראש מח"ש, קרן בר מנחם, הסתירה מהנציב רוזן, כשזה פתח בבדיקה בפרשה, מידע בדבר הדיווח המלא עם המידע מפיו של משה סעדה. כפי שחשפנו ב-News1, עם היוודע המידע החדש, ולאחר שהבין שרומה, חידש רוזן את הבדיקה בפרשה. בדיקתו נמשכת בימים אלה.

המידע החדש והמפליל

המידע החדש נמסר ביום 07.07.20 לנציב תלונות על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, שחידש כאמור את בדיקתו בפרשה, וזאת לאחר שבדיקה קודמת שביצע בפרשה שובשה עקב הסתרת מידע ממנו - הן מצד שי ניצן, והן מצד ראש מח"ש, קרן בר מנחם. סעדה, וכן ראש מח"ש היוצא, אורי כרמל, וראש אגף החקירה במח"ש, דובי שרצר, מסרו עדות בפני הנציב. עדותם מצביעה על שי ניצן ודנינו כמי שפעלו שלא כדין. בעקבות עדותו של סעדה החלו גורמים שונים, בפרקליטות בכלל ובמח"ש בפרט, "לחפש" את סעדה במטרה לפגוע בשמו הטוב.

במכתב-תרשומת אותו אנו חושפים לראשונה, שערך סגן ראש מח"ש, משה סעדה, והועבר לנציב רוזן, מפרט סעדה את עיקרי הדברים, שלכאורה מצביעים על שי ניצן כמי ששיבש הליכי חקירה ומשפט באופן חמור ביותר. למרבה התדהמה, עולה כי שי ניצן יצא מגדרו למנוע חקירתו של דנינו באזהרה. לשם כך הוא אף לא נזהר מסיכון עצמו בפלילים. נביא להלן את דבריו של משה סעדה, כלשונם (שמה של הקצינה אסור בפרסום בצו בית משפט. נכנה אותה להלן: צ'):

  • בתאריך 7.7.20 בשעה 12:32 התקשר אלי נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, וציין בפני שדובי שרצר ממח"ש נמצא אצלו כעת. הוא ביקש את התייחסותי לשני עניינים שעלו בשיחה בינו לבין דובי בנוגע לפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן ומפכ"ל המשטרה בדימוס מר דנינו.

    התבקשתי למסור את גרסתי בנוגע ל:

    1. השיח שהתקיים בלשכתו של פרקליט המדינה בעניין חקירת גיא ניר ושיחתו הטלפונית של שי לדנינו במהלך אותה ישיבה.

    2. לטענה כי שי הורה לנו לעדכן את דנינו, טרם חקירתו בתיק של ריטמן, בעובדה שהוא הוקלט ע"י צ'.

    3. דיווח של שתי העובדות הנ"ל למנהלת מח"ש, קרן בר מנחם כאשר התבקשנו לתת מענה בעקבות פנייתו של דוד רוזן בנוגע להתנהלות שי בעניינו של דנינו.

    לבקשת דוד רוזן להלן התייחסותי לפנייתו:

    1. בפגישה שהתקיימה אצל שי בעניינו של גיא ניר, הצגנו בפניו (אני וראש מח"ש אז אורי כרמל) את מחקרי התקשורת שהעידו על קשר חריג בין גיא ניר ל-צ' וכן מחקרי תקשורת שהעידו על קשר לא שגרתי בין צ' למפכ"ל. במהלך הפגישה, בנוכחותנו, שי התקשר לדנינו ועדכן אותו בדבר החלטתו על העברת התיק לקצין בודק במחלקת משמעת במשטרה בעניין גיא ניר וכן על אודות התקשרויות הטלפוניות בין דנינו ל-צ'. בנוסף, שי הנחה אותנו להעביר למשמעת במשטרה את מחקרי התקשורת של צ', וזאת למעט מחקרי התקשורת בין צ' לדנינו, אותם ביקש שישמרו בכספת במח"ש ולא יועברו למשטרה.

    2. בשיח שהתקיים במועד אחר, יחד עם מנהל מח"ש דאז, עו"ד אורי כרמל, בנוגע לחקירתו של דנינו בתיק של ניצב ריטמן, הנחה אותנו שי לחקור את דנינו, אך הורה לנו לעדכן את דנינו עוד בטרם חקירתו כי יש בידנו תיעוד של השיחה בינו לבין צ'. לאחר מכן, דובי ואני נסענו לתל אביב שם, בהתאם להוראת שי, באופן חריג ביותר, דובי עדכן את דנינו, טרם חקירתו כי הוא הוקלט ע"י צ'.

    3. כאשר מח"ש התבקשה ע"י דוד רוזן לתת התייחסות בנוגע להחלטות פרקליט המדינה בעניינו של דנינו, עידכנתי את קרן הן בנוגע לשיח של שי עם דנינו במהלך הישיבה בעניינו של גיא ניר והן על ההחלטה שלא להעביר את מחקרי התקשורת בעניינו של דנינו ולהשאיר אותם בכספת במח"ש. בנוסף עדכנתי את קרן כי בעת שהתקבלה החלטה לחקור את דנינו בתיק של ריטמן, שי הורה לנו באופן חריג לעדכן את דנינו בדבר הקלטתו ע"י צ'.


סמכות החקירה בידי היועמ"ש מנדלבליט

המסמך דלעיל מדבר בעדו. עולה ממנו, כי שי ניצן שיבש הליכי חקירה ומשפט. סעדה מתבטא אומנם באופן שמרני: הוא מצביע על הנחיית שי ניצן לא להעביר למשטרה את מחקרי התקשורת של דנינו-צ', הנחיה שמשמעותה היא הסתרת המידע בכספת של מח"ש, מהמשטרה ומהקצין הבודק; וכן - הוא מצביע על הנחיה לעדכן את דנינו עוד בטרם חקירתו, הנחיה שמשמעותה להדליף לו מידע מוכמן, שלא כדין, ומבעוד מועד (החוקרים אמורים היו לעמת אותו עם המידע). דא-עקא, אין ולא יכול להיות ספק: גרסתו של משה סעדה, שאותה אנו חושפים ב-News1, כפי שהובאה לידיו של הנציב רוזן, מחזקת את החשדות הפליליים נגד שי ניצן. נושא זה טעון חקירה.

הנציב דוד רוזן עושה ככל יכולתו. אולם ברי, כי אין בסמכותו לחקור חשדות לעבירות פליליות (על-פי החוק, סמכותו מוגבלת לבדוק/להמליץ), קל וחומר מחמת זאת שהמידע האמיתי הוסתר ממנו כשערך את הבדיקה הראשונה, ולכן עדותו האישית נדרשת במסגרת חקירה פלילית. בנסיבות שנוצרו, הסמכות לפעול כמתחייב מחוק העונשין, מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. אלא שמנדלבליט, שקיבל מידע זה לפני חודשים מספר, נמנע עד עתה, מסיבות השמורות עמו (אם מחמת הקלטות המפלילות המוחזקות בעניינו מפרשת הרפז; וגם נוכח לחץ כבד על גרונו...), ממתן הוראה: לחקור את שי ניצן ודנינו בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.

נמשיך לעקוב ולדווח ב-News1.

מסמך - גירסת סגן ראש מח"ש משה סעדה המפלילה את שי ניצן כפי שנמסרה לנציב דוד רוזן (צו בית משפט אוסר פרסום שמה המלא של הקצינה צ')
תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן הורה לשמור בכספת ולהסתיר מהמשטרה תיעוד שיחות בין דנינו ל-צ'
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
21/10/20 10:14
2
רואה נכוחה
21/10/20 10:26
3
בתוך מערכת אכיפת
21/10/20 10:58
4
במערכת האכיפה
21/10/20 11:32
5
ליואב יצחק
21/10/20 11:38
6
א. וינשטיין
21/10/20 13:17
7
אקטואלי
21/10/20 20:41
8
זורבה
21/10/20 23:32
9
מטריקס
22/10/20 16:49
10
יואב קוריאל
24/10/20 15:28
11
שמואל א'
25/10/20 09:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלחמה בתרבות של "מרד בשר התותחים" מחייבת הסכמה לאומית "מרד בשר התותחים" אחרי מלחמות העולם הראשונה והשנייה "במערב אין כל חדש" חיי הרווחה תִּגְבְּרו את ההתנגדות למלחמות במלחמת העולם השנייה טייסי מטוסי קרב התחמקו משדות הקרב השמאל האירופי היום הוא מזיגה בין הסוציאליזם המרכּסיסטי לבין מרד בשר התותחים ההומניסטי ועידן הידע האנטי-מיתולוגי
16/10/2020  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
המהפך המיליטריסטי בנצרות חזרת החילוניות השמאלנית לישו הרומן של בני אדם עם אמצעי לחימה ברוב המלחמות "עוד ניצחון כזה ואבדנו" מובסים לעומת רק מפסידים מלחמת טרויה השינויים המהפכניים בהוויית הצבא והמלחמה
09/10/2020  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
יעילות כיבוש כוויית על-ידי עירק; גיבוש הקואליציה נגד עירק סדאם חוסיין איתר את נקודת התורפה המערבית - מרד בשר התותחים ישו - נביא מרד בשר התותחים; מה בין ישעיהו הנביא לישו אחרית הימים כבר כאן אהבה במקום נקמה מלחמות דת "מות האלוהים" ישו והפגנות בלפור
02/10/2020  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
צמיחתו של מנהיג ברברי; סוף פולחן הקרבת הבנים במלחמות במערב; מדיניות של מתיחות בינלאומית מתמדת; זלזול בחיי אדם; השליט כמיליארדר; שוחד לאנשי תקשורת; הערכה שתרבות המערב רכרוכית ומפחדת ממלחמות
25/09/2020  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
דעות חוקרים על השאלה - מדוע החברה המוסלמית מפגרת מבחינה תרבותית וחברתית; האיסלאם היא דת זעם המלחמה; מלחמת הג'יהאד; דת ומלחמה; תפיסת המלחמה של מוחמד; הפירוש המוסלמי לעושר הנפט במדינות המוסלמיות; מפקדים צבאיים וריקבון החברה המוסלמית
18/09/2020  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
מלחמת "חרבות ברזל" חשפה לא רק כשלים ביטחוניים וצבאיים, אלא גם משגים חמורים בהערכות העורף האזרחי    אירועים אלו מעלים שאלות נוקבות בנוגע למוכנות המדינה להתמודדות עם מצבי קיצון אחרים,...
סימה שיין, אלדד שביט
סימה שיין, אלדד שביט
למרות דוח חריף על התקדמות תוכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מהתקרבותה לנשק גרעיני, מועצת הנגידים של הסוכנות אינה עושה דבר    המלחמה בעזה והבחירות בארה"ב הן שניצבות ברקע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il