|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"מאמץ אחרון" <br>

ההרס הצפוי כה גדול, והזמן שנותר כה מועט, שטובי המוחות צריכים להתכנס, לטכס עצה ולפעול המבול כמו בימיו של נח עומד בפתח, ועתה זה השקט אשר לפני הסערה
08/11/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
טראמפ. דאג לכל האזרחים [צילום: סטיב הלבר, AP]

פעם דונלד טראמפ היה השופט בתוכנית השוליה, עתה הוא עצמו המתחרה ואנחנו - הבוחרים - שופטים אותו.

הנשיא טראמפ התרגל (קצת בלית ברירה) לפעול תחת לחץ. לא משנה מה הוא רצה לעשות (ועשה), הדמוקרטים ניצבו מולו וניסו להכשילו בדרכים פשוטות ומתוחכמות כאחד. בשנה האחרונה התווסף לקבוצת הפועלים להפילו גם נגיף שכמוהו לא השפיע על העולם כולו מזה מאה שנים. שקט, ולו לרגע, הוקנה לנשיא רק עת שהובהל לבית החולים לטיפול נגד קו-ויד-19, וגם אז בין דאגה שמא אלו שעותיו האחרונות ומה יהיה גורל האומה ומשפחתו, הוא היה צריך להתייחס להתנפלות (עליהום רבתי) על רופאו האישי והצוות הרפואי שטיפל בו. כאמור, הנשיא טראמפ כנראה התרגל כבר ללחץ.

אך תארו לעצמכם שסגן הנשיא לשעבר ביידן יזכה בנשיאות. הדבר ישאיר ביד הנשיא טיפ טיפה למעלה מחודשיים לפעול. כמובן שהנשיא יכול ללמוד פרק מעלילותיו המפוארות (אולי לא כל כך) של קודמו, חוסיין אובמה, אך אין צורך. כאן הקו המנחה הוא אחד ויחיד, פשוט ומיוחד גם יחד: לפעול שארה"ב תהיה טובה יותר, לפעול לטובת הכלל והעתיד המשותף (אצל אובמה מתנת הפרידה הייתה החדרת הרעל להוליווד שהאיסלאם הוא דת שוחרת שלום, שבכל תוכנית צריך להיות גיבור מוסלמי, שהיהודים והמוסד הם הטרוריסטים ושכל התייחסות שלילית לאיסלאם אסורה בתכלית האיסור. לפני כן הוא העביר את תוכנית הביטוח הרפואי עם הגנות שלא ניתן יהיה לבטלה).

אם ההשפעה הגדולה ביותר של הנשיא טראמפ הוא עיצוב בית המשפט העליון לעשורים הבאים על-ידי מינוי שלושה שופטים, הרי שהשפעתו על כלל המערכת המשפטית חייבת להמשיך על-ידי מינוי עד הרגע האחרון של שופטים פדרלים.

הנשיא, שדאג משך ארבע השנים האחרונות לכלל האזרחים, בלי הבדלי צבע עור או השתייכות זו או אחרת (לטינים, אסייתים, וכו׳ - כולם אמריקנים), ודאי ירצה להמשיך באיחוד אמריקה ולאפשר את התפשטות האש שאחזה בעשרות אלפי אנשים במדינה אחר מדינה, מחופי השמש העולה במזרח לחופי השמש השוקעת במערב. האנרגיה החיובית כה מורגשת, שאנשים מוכנים לעמוד בקור ובחום שעות להמתין לשמוע אותו; שיירות מתמשכות של מכוניות תומכיו שאורכן עשרות קילומטרים; ואנשים מעזים לצאת לרחובות עם דגלי ארה"ב במעוזי הדמוקרטים, כמו לדוגמה במרכז העיר הסופר-ליברלית בוורלי הילס. יש לקצור אנרגיה ולתעל נכונות זאת לדברים ייחודיים שכנראה קורים רק פעם במאה שנה או יותר.

בעוד הדמוקרטים ממתינים להתפרע, לבזוז, להעלות באש ואולי אף גרוע מכך (שכן אנו יודעים שמה שמתחיל ב"ליל בדולח" לא נעצר בשריפת דברים דוממים, כי אם מהר מאוד עובר לשריפת אנשים בשר ודם), הרי שהרפובליקנים שהנשיא הצית את דמיונם רוצים לפעול למען אמריקה, לקום כאחד ולהגיד "אנחנו כאן".

אין זה מרד וגם לא מלחמת אזרחים. זהו גל ששוטף את ארה"ב וחייב להביא לידי מפץ גדול. לאנשים נמאס מהפוליטיקאים, ועוד יותר מכך, האנשים מסרבים להכנע לרעיונות שנוסו ונכשלו - קומוניזם, סוציאליזם, שלטון רודני קיצוני וכיוצא באלו. זוהי אמריקה, ובארצות הברית של אמריקה אנחנו חוגגים חיים, חופש ומרוץ לשמחה - חופשים כמותם לא ניתן למצוא בכל מקום אחר בעולם - ואפשרויות בלתי מוגבלות. אנחנו ודאי לא רוצים דמוקרטים מיליונרים שיכתיבו לנו מה לחשוב ואיך להתנהג, ושימשכו את כלכלת ארה"ב לנקודה בה נדמה לונצואלה או מדינות אחרות. באותה מידה, אין אנו רוצים שאנשים שהגיעו ממדינות זרות (לדוגמה סודן), מצאו כאן מפלט ובית והגיעו עד לקונגרס ארה"ב יוציאו דיבתה של ארה"ב רעה ויפעלו נגדה (הדבר דומה במידה רבה לערבים ישראלים המנסים מעל בימת הכנסת ומושביהם שם לפעול נגד צה"ל והמדינה היהודית).

ארבע או חמש עצרות ביום, יום אחר יום, בימים שהובילו לבחירות הרגילו אותנו לראות את הנשיא דונלד ג׳יי טראמפ אנרגטי, משעשע, צודק ומדרבן, כמו ארנב האנרג׳ייזר בפרסומות לבטריה שאינו מפסיק לזוז (בתזזית ממש). אם הנשיא רק ימשיך לדלג ממדינה למדינה, להשקיט את הרוחות ולדרבן אנשים לעשות טוב - להתגייס לצבא ארה""ב, לרוץ לפוליטיקה מקומית ובכל הרמות, להתנדב, לעזור לזולת, ללכת לבתי תפילה, להאמין - כי יש המון בו ניתן להאמין כאן בארה"ב, ובראש בראשונה בעתיד של ארה"ב - הרי שזה לא יהיה גל כי אם תנועה חדשה, של ארה"ב המתחדשת, הקמה לתחיה, ממש כמו מעמק מלא בעצמות, מרשרשות מיובש וחוסר תקווה.

בישראל, נראה שקיבלנו כל מה שניתן, וכבר זה זמן לא ניתן היה להעלות על הדעת "מה עוד נבקש". דבר אחד ויחיד חסר (לפחות לי): שחרורו של יהונתן בן מלכה פולארד. הוא אומנם כבר אינו בבידוד מתמשך של שלושים שנה בכלא כאסיר הביטחוני המסוכן ביותר בארה"ב, אך המגבלות עליו כה רבות, שיש לשחררו מהכבלים לארה"ב. איש לא יעז לעשות זאת, משני טעמים:

ראשית, מדינת ישראל משך זמן רב פשוט לא ביקשה. גם כשכבר נהיה מקובל יותר לעשות זאת ואף הוענקה לו אזרחות ישראלית, סדר העדיפות היה מאוד ברור: בא נשיא המדינה, פרס ז"ל, לקבל עיטור כבוד, אך לא חזר עם פולארד. היה מבקש, היה מתנה את קבלת הפרס, היה מתחנן אפילו - כנראה שהיה מקבל. אך הנשיא העדיף להמנע. נשאר הפרס על המדף, הלך הנשיא לעולמו, ונשאר לו פולארד בארה"ב.

שנית, השנאה כלפי פולארד במחלקת המדינה והרגשת הבגידה בקרב הנוצרים כה חקוקה שרק הזכרת שמו מסוכנת. מי יצא נגד הממסד? מי יעז לעשות דבר כה מסוכן? כמובן שיש רק שני מועמדים, שהם אחד: הנשיא טראמפ (האם הוא לא העביר את השגרירות מתל אביב לירושלים?!?) ו/או מי שיודע שאין לו מה להפסיד (בשנות השמונים, עת פרצה מחלת האיידס, היה רק פרופסור אחד באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג׳לס שהעז להעביר קורס על המחלה, וגם זה חודשיים וחצי לפני פרישתו לגימלאות).

כל שעל הנשיא לעשות הוא לגרש את פולארד מארה"ב לצמיתות, בתוספת הברכה: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". ולמי שחושב שהדבר הוא קל ומה בכך, לא כך הדבר. פולארד לאמריקנים הוא כמו שילוב של מרדכי ואנונו ויגאל עמיר לישראלים.

מה עוד צריך הנשיא לעשות, ומדוע יש לתת על כך את הדעת? נח עבד משך מאה שנים בהכנות של תיבה להציל את העולם, כי מה שלא בא והוכנס לתיבה פנימה, לא שרד ולא נותר. הדמוקרטים יהרסו את ארה"ב, שכן האלמנטים הרדיקלים במפלגה השתלטו עליה וכמותם, תנועת "חיי שחורים נחשבים" פשתה כנגע ומחלה, ממש כמו מועל היד "הייל היטלר" והנאציזם. כמובן שאם גורל ארהב על המאזניים, תארו לעצמכם מה יקרה למדינת ישראל: כה הרבה צריך לעצור ולהרוס, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להפסיק מיידית את הסיוע הכספי והביטחוני למדינת ישראל ולהכיר באל קודס כבירת פלשתין, לפתוח בה שגרירות ולבטל מיידית את חלקה של ארה"ב בכל הסכם בין מדינה ערבית או מוסלמית לבין ישראל.

על הנשיא לכנס צוות חשיבה שתוך עשרה ימים יציג תוכנית פעולה אופרטיבית וסדרי עדיפות: ישנם חמישים ימים (אחרי אותם עשרת הימים) לפעולה, וצריך לחשוב ולהגיד איזה דברים חשוב לעשות. מינוי שופטים (כבר הזכרנו). בד"כ חנינות נחתמות בימים אלו, אך יש כל כך הרבה מעבר הפעם - מחד יש לבצר, לחזק את החומות, להגן ולשפר, ומאידך-גיסא, יש לצאת למתקפה, למפות כל מנהרה, כל דרך גישה, כל זרם דרכו ניתן יהיה למסד, ליצור, להקים משהו שישאר להבא.

ההרס הצפוי כה גדול, והזמן שנותר כה מועט, שטובי המוחות צריכים להתכנס, לטכס עצה ולפעול. המבול כמו בימיו של נח עומד בפתח, ועתה זה השקט אשר לפני הסערה. אך השקט עצמו אינו שקט כלל ועיקר: התפרעויות, הפרות סדר, הרבה מאוד הופעות בפני בתי משפט עד לעליון ומלחמה בלתי פוסקת על דעת הקהל בארה"ב.

כאמור, הנשיא רגיל לפעול תחת לחץ. השבועות הבאים הם החלק האחרון של מרתון ארבע השנים, ואחריהם - המנוחה והנחלה.

נכתב לפני סיום הבחירות בארה"ב.
תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  10/11/2020
ארי בוסל
+ארה"ב נותרה מדינה מפולגת
17:43 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עם שליטה רפובליקנית בסנאט, ביידן ימשול מן המרכז  ▪  הוא יוכל לשקם את הבריתות של ארה"ב  ▪  עם מנהיג אמפתי, גם הפצעים העמוקים ביותר יכולים להגליד
(לרוב נמאס ממנו [צילום: אוון ווצ'י, AP])
+טראמפ שובר שתיקה: ממשיך לדרוש לבדוק את הקולות
16:16 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בציוץ תוקפני פחות מאשר בימים האחרונים, ממשיך טראמפ לדרוש למצות את ההליכים המשפטיים  ▪  אינו טוען במפורש לזיופים, אך ממשיך לסרב להודות בהפסד
(נמנע מציוצים זמן ארוך יחסית [צילום: אוון ווצ'י, AP])
+הפגנה כחגיגה
14:24 08/11/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
טראמפ גרם נזק כבד לערכי הדמוקרטיה ולזכויות האדם והמאבק הסזיפי בגזענות  ▪  השקר התערבב אצלו באמת  ▪  קיבל עצת אחיתופל מביבי בסוגיה האירנית והרע את המצב בזירה הבינלאומית
(טראמפ. ידידותי לישראל [צילום: אוון ווצ'י, AP])
+ד"ר אקונומיקה
13:28 08/11/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
קשה להאמין, שלעג בוטה וגס רוח כלפי מדענים קיבל לפני 4 שנים תמיכה של יותר מ-62 מיליון אזרחים ומספרם חצה את קו ה-70 מיליון בבחירות בשנת 2020
(טראמפ. גסות רוח [צילום: אוון ווצ'י, AP])
+מתי יתערבו המחוקקים והשופטים
13:14 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחוקקים מדינתיים עשויים לנסות ולשנות את בחירת האלקטורים; לקונגרס יש תפקיד רק במקרה של תיקו; בית המשפט העליון יכול לקבוע בפועל את התוצאה
(בית המשפט העליון בוושינגטון [צילום: סקוט אפלווייט, AP])
+דרך ארוכה
11:40 08/11/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - חבר יקר ואמיץ, בחרו להתאבד, נכה והמונים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
(נכנע לקורונה. אילוסטרציה [צילום: מחמוד איליאן/AP])
+הנאום, הקורונה, הרפובליקנים, ניקסון, נתניהו
11:12 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רואן אטקינסון: השליח המפוחד / Mr. Bean
נאום ההשבעה יצטרך להיות הרבה יותר מעורר השראה מנאום הניצחון  ▪  הרפובליקנים יצטרכו להחליט האם הם ממלכתיים או טראמפיסטים  ▪  מישהו בבית הלבן יצטרך להחליט שהוא מסתכן בחמת זעמו של טראמפ  ▪  ניקסון החליט ב-1960 לא לערער על התוצאות  ▪  נתניהו נזקק ל-12 שעות כדי להחליט לברך את ביידן  ▪  ורק הקורונה כבר החליטה: למעלה מ-100,000 חולים ביום
רוזוולט בנאום ההשבעה. משפט הזכור לדורות
ניקסון וקנדי. פער של 0.17% בלבד [צילום: AP]
+הקול קול ביידן - הידיים ידי אובמה
10:16 08/11/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
אובמה מאמין שהוא טרם אמר את מילתו האחרונה בפוליטיקה האמריקנית ולפיכך עשוי לזהות בניצחון של ביידן, בבחינת שעת כושר להחזרת האג'נדה הפרוגרסיבית שלו אל מרכז הבמה, הן בתחום הפנים והן במישור מדיניות החוץ
(אובמה וביידן. מאחורי הקלעים [צילום: סוזן וולש, AP])
+נתניהו ברך את ביידן: מצפה לעבוד יחד
08:11 08/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ברך את הנשיא האמריקני הנבחר ואת סגניתו: מכיר אותך כחבר מצוין של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם ולחזק עוד יותר את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל  ▪  הנשיא ריבלין הזמין את ביידן לביקור בישראל
(נתניהו וביידן. "מערכת יחסים אישית כמעט 40 שנה" [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ])
+ברחובות טהרן מחלקים בקלאווה
08:10 08/11/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
ככה זה אידיוטים שימושיים: הם יפציצו בחדווה את מתחם בלפור - גם אם יהיה עליהם, לצורך זה, להפיל על ירושלים פצצה אירנית
([צילום: סוזן וולש/AP])
+טראמפ לא הגיב על נאום הניצחון של ביידן
08:00 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שומר על שתיקה בלתי שגרתית מזה שעות  ▪  CNN: קושניר פנה לטראמפ לגבי האפשרות שיודה בתבוסתו  ▪  רוב הרפובליקנים הבכירים שותקים גם הם: לא מברכים את ביידן ולא מתייצבים מאחורי טראמפ
(ישכנע את חותנו? [צילום: פבלו מונסיביאס, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מאמץ אחרון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ערב
9/11/20 10:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - חבר יקר ואמיץ, בחרו להתאבד, נכה והמונים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
נאום הניצחון של ג'ו ביידן היה משעמם, צפוי, אפילו בנאלי. הוא חזר על הדברים שהשמיע שוב ושוב: אהבתו למשפחתו, קריאה לאחדות, הבטחה להיות נשיא של כל האמריקנים. אפילו הניסוחים הפרטניים היו מוכרים היטב. אבל זה בדיוק ההבדל בינו לבין דונלד טראמפ. אחרי ארבע שנים בהן איש לא יכול היה לצפות איזו פצצה תיפול על ראשו של מי, צריך חזרה לשפיות, להגינות, לשעמום.
08/11/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראוי להידרש לשאלה האם ביידן של שנת 2021 יהיה אותו ידיד ישראל משכבר הימים, או שמא אישיות שגילה המתקדם עלול לתת אותותיו במצבו הקוגניטיבי? שומה שגורמי הערכה בישראל, יידרשו לתרחיש שבו הנשיא המיועד ביידן יהיה, במידה כזו או אחרת, בבחינת 'פסאדה', כאשר מאחורי הקלעים ימשוך בחוטים לא אחר מאשר הנשיא לשעבר, ברק אובמה.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את הנשיא האמריקני הנבחר, ג'ו ביידן, ואת סגניתו, קמאלה האריס, על ניצחונם בבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו בשבוע שעבר.
08/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
קל לזהות שאנשי רל"ב (רק לא ביבי) הם אלה שחוגגים בשעות אלה - כמו היו אירנים מצויים - את האפשרות שדונלד טראמפ ייאלץ לנטוש את הבית הלבן לטובת לא חשוב מי.
08/11/2020  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il