|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מה באמת מסתתר מאחורי טענותיו של טראמפ

קולות בודדים, לכל היותר

וושינגטון פוסט סוקר את התביעות שהוגשו במדינות שונות בטענה לזיופי בחירות ומעלה, כי עד כה נדחו כולן בשל העדר כל הוכחות לזיופים וקנוניה
09/11/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   ממשל ביידן   |   תגובות
מפגינים באריזונה [צילום: מאט יורק, AP]

הנשיא דונלד טראמפ, הקמפיין שלו והרפובליקנים מעלים טענות נגד טוהר הבחירות מאז עבר ג'ו ביידן להוביל, אבל נכון לעכשיו המאזן שלהם בבתי המשפט הוא אפס מתוך חמש. עיון בתביעות מעלה, כי אין בהן טענות להונאה רחבת היקף או לקנוניה לשינוי התוצאות. הם מתמקדים בטענות בעלות היקף מצומצם, בניסיון לעכב את הספירה בצורה שתשפיע לכל היותר על מספר קטן של קולות, אם בכלל – מדווח (יום ב', 9.11.20) וושינגטון פוסט.

כאמור, עד עכשיו הם מפסידים בבתי המשפט. הסיבה: השופטים אומרים שאין הוכחות לטענות, אלא רק השערות ושמועות. באחד המקרים, ההוכחה הייתה עדות שמיעה שנכתבה על דבקית. התוצאה היא מבול של תביעות שאנשי טראמפ טוענים שהן סיבה להימנע מהודאה בהפסד – אך נכון לעכשיו, שום דבר שימנע את ההפסד עצמו.

פנסילבניה

הקולות בדואר וההצבעה המוקדמת העניקו לביידן את הזכייה במדינה ואת הניצחון בבחירות. הרפובליקנים ניסו למנוע את ספירתם, בטענה שנמנעה כניסתם לחדר בו נספרו. אלא שזו לא הייתה אמת. אחד מעורכי דינו של טראמפ הודה בבית המשפט הפדרלי, כי היו בחדר נציגים של טראמפ. "סלח לי, אז מה הבעיה?", תהה השופט פול דיאמונד ודחה את הבקשה לעצור את הספירה.

קמפיין טראמפ זכה לכמה הצלחות קטנות אך בלתי משמעותיות בפנסילבניה. באחד המקרים הורה בית המשפט לאפשר למשקיפים הרפובליקנים לעמוד קרוב יותר למכונות הספירה בפילדלפיה. שופט בית המשפט העליון, סמואל אליטו, הורה להפריד את המעטפות שהגיעו לאחר יום הבחירות אך לפני 6.11.20 בבוקר – צעד שהמחוזות עשו ממילא. מדובר בחלק קטן מאוד מכלל הקולות, שנספרו בנפרד.

במקומות אחרים בפנסילבניה תבעו הרפובליקנים למנוע את פרסום שמותיהם של הבוחרים שקולותיהם נפסלו בשל טעויות כמו העדר חתימות; מטרת הפרסום היא לאפשר לבוחרים לתקן טעויות אלו. אבל גם תביעות אלו נדחו על הסף. פרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, הודיע שהיום תוגש תביעה נוספת, בטענה לאי-סדרים בהיקף נרחב במדינה זו. "יהיו הרבה תיקים – חלק גדולים, חלק קטנים. זה עסק רציני", הבטיח.

מישיגן

הרפובליקנים טענו בשתי תביעות לאי-סדרים בספירת הקולות בדואר והפסידו בשני המקרים – משום שלא היו להם כל הוכחות. באחד המקרים הם טענו, כי "יש להם יסוד להאמין" שמניית קולות ידנית בדטרויט, במקרים בהם המכונות לא יכלו לקרוא את הפתקים, נעשתה ללא נוכחות נציגיהם וביקשו לעכב את הספירה. השופט טימותי קני השיב בשלילה: מדובר בספקולציה, קבע.

במקרה שני ביקשו הרפובליקנים לעצור את כל ספירת הקולות בדואר במדינה. משקיפה מטעמם טענה, כי קיבלה דבקית בידי עובד קלפי אנונימי, בה נאמר שהקולות שהגיעו בשלב מאוחר נספרים בצורה לקויה. אבל היא לא יכלה לספק את שמו או כל הוכחה לכך. השופטת סינתיה סטיבנס דחתה את התביעה בציינה, שהיא הוגשה לאחר שרוב הקולות כבר ממילא נספרו.

יו"ר המפלגה, רונה מק'דניאל, העלתה במקביל שורה של טענות נוספות לגבי מישיגן. לטענתה, עובדים בדטרויט הצטוו שלא לספור קולות מסוימים; אנשי הבחירות בדטרויט הכחישו ולא סופקה כל הוכחה. מק'דניאל הודתה שאין לה ראיות ואמרה שהעבירה את המידע לרשויות הפדרליות. משרד המשפטים מסר, כי הנושא הועבר לטיפול ב-FBI ומאז לא נמסר דבר. מק'דניאל גם טענה, כי 2,000 קולות רפובליקניים בעיר רוצ'סטר הילס נמסרו לדמוקרטים; מזכירת העיר טינה ברטון, בעצמה רפובליקנית, הסביר, כי מדובר היה בטעות טכנית בקול אחד ויחיד שתוקנה מיד.

ג'ורג'יה

קמפיין טראמפ הגיש תביעה בג'ורג'יה למחרת הבחירות, אשר התמקדה בקולות בדואר במחוז צ'טהאם, ודרש להניח בצד את הקולות שיגיעו לאחר 3 בנובמבר. הוא ציטט תצהיר של עובד קלפי, ולפיו ייתכן שקולות שהגיעו במאוחר עורבבו שלא כראוי עם הקולות מיום הבחירות. גם אם הדבר נכון, מציין הפוסט, לא מדובר בטעות שיכולה לשנות את התוצאות, שכן מדובר היה בקולות בודדים מקלפי אחת. הדמוקרטים הגישו שני תצהירים של עובדים אחרים, ולפיהם לא היה ערבוב כזה. בית המשפט דחה את התביעה בו ביום, באומרו שאין לה ראיות.

אריזונה

קמפיין טראמפ והמפלגה הרפובליקנית הגישו תביעה בטענה, כי עובדי קלפיות באריזונה אמרו לכמה עובדים להצביע שוב אלקטרונית למרות שהצביעו בטעות עבור שני המועמדים – וזאת במקום למחוק את ההצבעה הקודמת ולהצביע שוב. הם ביקשו להורות על ספירה ידנית של קולות אלו ולעכב את אישור התוצאות בכל המדינה עד השלמתה. תומכי טראמפ טענו שוב ושוב, כי מדובר למעשה בזיוף. בית המשפט טרם הכריע, אך ספירת הקולות נמשכה.

נבאדה

יומיים לאחר הבחירות טענו תומכי טראמפ, כי אלפי בני אדם הצביעו בצורה בלתי חוקית במחוז הגדול במדינה – מחוז קלארק, בו שוכנת לאס-וגאס. הן קמפיין טראמפ והן המפלגה הרפובליקנית לא ציינו שמות של מתלוננים בתביעה שהגישו, ולא צירפו כל הוכחה לטענה זו. לאחר מכן הם הצליחו להציג מקרה אחד ויחיד של אישה בשם ג'יל סטוק, אשר טענה שנמנע ממנה להצביע בקלפי משום שמעטפת ההצבעה בדואר נגנבה ומישהו אחר שלח אותה. פקידי הבחירות השיבו, כי קיבלו מעטפה הנושאת את שמה של סטוק ואשר החתימה בה זהה לשלה. הם הציעו לה לבטל את ההצבעה בדואר ולהצביע שוב, אם תחתום על תצהיר לפיו המעטפה נגנבה ממנה – אך היא סירבה.

תומכי טראמפ גם ביקשו מבית המשפט לאסור שימוש במכונות לבדיקת אמיתות חתימות – מהלך שיעכב את הספירה שהיא איטית ממילא. השופט אנדרו גורדון סירב ואמר, שהם יוכלו לחזור אליו אם ימצאו הוכחות לביסוס טענותיהם.

טענה נוספת שלהם הייתה, ש-3,062 איש הצביעו בנבאדה למרות שאינם חיים במדינה. הטענה הועלתה במכתב שנשלח לשר המשפטים, ויליאם באר, אליו צורפה רשימה של כתובות מצביעים שעברו לגור מחוץ לנבאדה. מאוחר יותר טענו אנשי טראמפ בלאס-וגאס, כי מדובר ב-9,000 קולות כאלה וכי פקידים דמוקרטיים במחוז קלארק "גנבו את הבחירות".

פקידי הבחירות הסבירו, כי חוקי נבאדה מאפשרים לקבוצות מסוימות להצביע במדינה גם אם הם חיים מחוצה לה – סטודנטים, חיילים ובני/בנות זוג של חיילים. ברשימה של טראמפ מצויה למשל הכתובת של איימי רוז, אשתו של חייל בחיל-האוויר, המתגוררים כעת בקליפורניה. היא מחתה על השימוש בשמותיהם למטרות פוליטיות. משרד המשפטים מסר שהוא בודק את הטענות וסירב למסור פרטים נוספים.

תאריך:  09/11/20   |   עודכן:  09/11/20
איתמר לוין
+אמריקה קרובה
12:07 09/11/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
נאום הניצחון של ביידן היה מעורר השראה  ▪  הנשיא הנבחר שלח מסר מאחד גם לאלו שהצביעו לטראמפ והודיע כי ישרת גם אותם  ▪  מנגד, טראמפ חותר להרס הדמוקרטיה ומבקש להרים את גובה הלהבות  ▪  לארה"ב, כמו גם לישראל, מגיע מנהיג אמיתי
(ביידן. מאחד [צילום: קרולין קסטר, AP])
+להחזיר לאמריקה את העליונות הטכנולוגית שלה
09:50 09/11/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
"Make America great again" - "לעשות את אמריקה שוב לגדולה" - הייתה סיסמת הבחירות של טראמפ בקמפיין הקודם  ▪  עכשיו, אחרי שביידן ניצח אותו, הנשיא החדש צריך ליישם את המוטו של יריבו - בתחום ההיי-טק
(האם ביידן יעשה את אמריקה לחזקה יותר טכנולוגית? [צילום: מרציו סנצ'ז AP])
+נשיא חדש
08:15 09/11/20  |  צילה שיר-אל   |   לרשימה המלאה
מרבית הכוכבים האישיים שלו נמצאים במזל עקרב השתקן והמופנם ולכן נקרא בשם הכינוי סליפי ג'ו  ▪  זוהי טעות משמעותית בקריאת האישיות שלו, כיוון שהוא בנה את עצמו בשקט מבלי הרבה רעשי רקע ומבלי להתלהם
([צילום: אנדרו הרניק, AP])
+ביידן: קבינט מגוון שייצג את ארה"ב
08:05 09/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
UDA Today מציג את המועמדים למשרות בקבינט של ביידן, אשר כבר הצהיר שבכוונתו להקים ממשל שייצג את מגוון המגדרים והגזעים בארה"ב  ▪  הרשימה כוללת בעיקר מי ששירתו בממשל אובמה וסנאטורים דמוקרטים בכירים, כולל יריביו לשעבר של ביידן בבחירות המקדימות
וורן. שרת האוצר? [צילום: מארק טריל, AP]
רייס. שרת החוץ? [צילום: מארק מרפי, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קולות בודדים, לכל היותר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טירה
9/11/20 16:28
2
טראמפיזם
9/11/20 16:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל ביידן
ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, זכה לשורת ברכות - החל מראשי מדינות (כולל בנימין נתניהו שלנו, גם אם באיחור), עבור במנהיגים עסקיים וכלה בסלבריטיז ובאנשים "פשוטים" - באמריקה ומחוצה לה. בין אותם מברכים היו כמה מבכירי תעשיית ההיי-טק. אלא שלא כולם, לפחות עד לרגע זה. זאת על-אף שקליפורניה, שם נמצא עמק הסיליקון, היא מדינה כחולה בדרך כלל, וגם הפעם תושביה הצביעו ברוב גדול למועמד הדמוקרטי.
בואו נכיר את ג'ו ביידן הנשיא הנבחר ה-46 של ארצות הברית. מהו אופיו וכיצד יהיו שנות כהונתו והאם יהיה טוב למדינה ישראל, אלה שאלות נוקבות שאנו שואלים ורבות הספקולציות בקשר לכך.
09/11/2020  |  צילה שיר-אל  |   יומני בלוגרים
ג'ו ביידן הבטיח בקמפיין הבחירות שלו, שהקבינט שלו יהיה מגוון כמו ארה"ב. אנשיו מסרבים לדבר על איוש המשרות הבכירות, אבל בשבועות האחרונים רווחו הערכות רבות לגבי המועמדים – החל מוותיקי ממשל אובמה, דרך יריבים לשעבר במפלגה הדמוקרטית וכלה אפילו ברפובליקנים, מדווח USA Today.
09/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
סגן הנשיא ג'ו ביידן הוכרז מנצח בבחירות לנשיא ארה"ב לאחר שהשיג את 270 האלקטורים הנדרשים. למרות ההכרזה, הנשיא דונלד טראמפ טוען לזיופים ומתכוון לפנות לערכאות משפטיות, בין היתר כדי להביא לספירה מחודשת של הקולות. ניסיונו של טראמפ לקעקע את ההליך הדמוקרטי והכישלון המסתמן של הדמוקרטים להשיג "גל כחול" שיביא להם רוב בסנאט, ממחישים ביתר שאת את הקיטוב של החברה האמריקנית.
הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתכנן לחתום במהירות על שורה של הוראות נשיאותיות מיד לאחר השבעתו ב-20.1.21, כדי לבטל כמה צעדים מרכזיים של הנשיא דונלד טראמפ ולאותת על כיוון שונה בתכלית של ממשלו. כך מדווח (יום א', 8.11.20) וושינגטון פוסט.
08/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il