|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
רגב. טוחנת קמח טחון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90] כ"ץ הגה וקידם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

הניכוס הפסול של שרת התחבורה

מירי רגב - לא גַּנָּבָה?

ברקע הצהרותיה נגד המטרו ובעד תחבורה לפריפריה, הודיעה שרת התחבורה כאילו החליטה לקדם תחנת רכבת לקריית שמונה ולפתוח תחנה במירון. בפועל, מדובר בתוכנית שהגה, יזם, וקידם קודמה בתפקיד ישראל כ"ץ. רגב שכחה לפרגן, העתיקה אחת לאחת את התוכנית והפיצה לתקשורת הודעה ממוחזרת
10/11/2020  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
רגב. גנבה לכ"ץ את הקרדיט [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מירי רגב תוקעת את הפריפריה
עידן יוסף
גחמתה האומללה של שרת התחבורה נגד המטרו - מיזם-העל החשוב ביותר של המדינה לתחבורה ציבורית - בניגוד לעמדתם של גורמי המקצוע בכל משרדי הממשלה ובלי לקיים התייעצות מעידה על חובבנות שלטונית וחוסר אחריות שיפגע לא רק בגוש-דן אלא במדינת ישראל כולה
לרשימה המלאה

"רגב החליטה על תחנה עילית"
ממשרד התחבורה נמסר: ״נושא תחנת הרכבת למירון (צומת חנניה - צומת שבע) הוא דוגמה לתוכניות עבר שלא רק שלא קודמו אלא גם טופלו בדרך שהביאה לביטולן. נושא התחנה הובא בפני שרת התחבורה במהלך פגישתה עם ראש מועצת מרום הגליל והגורמים המקצועיים, במהלכה הוצג כי תחנת הרכבת לא מקודמת וזאת משום שמתכנן המחוז קבע שאו שהיא תבוטל או שהיא תהיה קרקעית בעומק 60 מטר, כשברור לחלוטין שעלות הקמת תחנה תת-קרקעית היא תוספת של 350 מלש״ח דבר שיביא לביטול התחנה, לעומת הקמת תחנה קרקעית שעלותה 100 מלש״ח. שרת התחבורה הנחתה להקים את התחנה משום שהתחנה היא חלק מהציר המזרחי על הציר לקריית שמונה ומשרתת את הבאים לגליל.
מדובר בתחנה שתשרת שני מיליון מבקרים בזמן הילולת מירון ועוד מבקרים רבים המגיעים כתיירים למועצת מרום הגליל. שרת התחבורה הורתה על כי התחנה הקרקעית תהיה מקושרת בשבילי אופניים ואמצעי תחבורה ציבורית נוספים. ביניהם רכבל שמיועד להעלות את המגיעים לתחנה אל הר מירון. עוד הורתה השרה כי התחנה תכלול מתחם מסחרי לפי מודל התחנות אותו היא מקדמת, תחנות בהן יוכלו הנוסעים לבצע את הפעילות המסחרית היומיומית שלהם לצרכי הבסיס. משרד התחבורה יפעל לאישור התחנה לפי הנחיית השרה״.

כתבי התחבורה התבשרו השבוע (10.11.20) כאילו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, החליטה על הקמת תחנת רכבת חדשה מירון-מרום הגליל, שתשרת את תושבי הגליל ומיליוני המבקרים הפוקדים את קבר הרשב"י במירון מדי שנה. זאת, במסגרת חזונה של השרה רגב להקמת המסילה המזרחית שתחבר בין אילת בדרום לקריית שמונה בצפון.

עוד נכתב, בהודעה שהוציא דובר משרדה כי היא "הודיעה על החלטתה להקים תחנת רכבת מירון-מרום הגליל, בפגישה שהתקיימה עם ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר. זאת, במסגרת הארכת קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה, המקודם בימים אלה על-ידי משרד התחבורה".

שפשפתי את עיני לראות שאיני הוזה. חזונה של מירי רגב? הרי קידום הרכבת לקריית שמונה הוא פרי חזונו של קודמה ישראל כ"ץ. כבר לפני ארבע שנים שלח דובר המשרד הודעה כמעט זהה, שבה אמר כ"ץ כי תוואי הרכבת המתוכנן יעבור בין כרמיאל לקריית שמונה, וכן תוקם תחנה מול צומת מחניים, שתיקרא "צח"ר - רמת הגולן" (צח"ר - צפת, חצור הגלילית וראש פינה). "תחנה זו תשרת ותחבר את יישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ותסייע רבות בהתפתחות רמת הגולן הישראלית, ברוח חזונו של מנחם בגין".

במחי-יד, מחקה רגב את שמו, וניכסה את הקרדיט לעצמה במעשה גניבה לאור היום, או ליתר דיוק - שוד. כ"ץ לא רק הגה את התוכנית, הוא גם אישר ותקצב את התכנון הסטטוטורי (שנמצא בעיצומו בימים אלה - ולא חל כל שינוי שמצריך הודעה לתקשורת), הטיל על חברת נתיבי ישראל לקדם זאת ואולי אפילו ישלים את הביצוע כשר אוצר לאחר גמר התכנון.

בצלאל סמוטריץ', שנכנס לנעליו הגדולות של ישראל כ"ץ, היה ביצועיסט ברמות שהפתיעו את אנשי משרד התחבורה. כוחו היה מוגבל לנוכח העובדה שהיה מדובר בממשלת מעבר. על-אף הישגיו, הוא לא שכח להחמיא שוב ושוב לקודמו בתפקיד על עשור של מהפכה תחבורתית. מאז נכנסה מירי רגב נכנסה לתפקיד, היא מתנהלת כפיל בחנות חרסינה ובכל מיזם עליו חקוקים שמותיהם של קודמיה היא מוחקת את שמות קודמיה, מציבה שלט עם שמה וגוזרת (שוב) את הסרט.

רגב, ננסית על גבי ענקים, מנסה להציג את עצמה כמי שפועלת למען הפריפריה. אך פעולותיה, לרבות המאמצים מצידה לסיכול מיזם-העל של המטרו בגוש-דן, פוגעות בפועל בפריפריה [ראו משמאל]. לא לחינם "התפוצץ" עליה ח"כ סמוטריץ' לאחר שחצי שנה התאפק מלמתוח עליה ביקורת. תשובותיה אליו, מעבר להתלהמות ולגסות שבה הוטחו, היו רדודות ולא החזיקו מים מבחינה מקצועית תחבורתית.

תחנה שוממה רוב השנה

משפחות חרדיות על אופניים
התחנה למירון לא תהיה על ההר עצמו, ולנוסעים אליו יידרש אמצעי תחבורה נוסף. על-פי ההצהרה הפומפוזית של רגב, מדובר ב...תחזיקו חזק: "שבילי אופניים ואמצעי תחבורה משלימים (הכוונה לרכבל - מי הגאון שמקים רכבל לשני מיליון נוסעים בלבד בשנה, שרובם מגיעים באותם ימים?!), שיאפשרו הגעה נוחה ומהירה". בחזונה, רואה רגב אלפי משפחות חרדיות - הורים, ילדים ותינוקות - יורדות מן הרכבת, עולות על אופניים ורוכבות לרבי שמעון בעליות הפתלתולות של ההר שמתנשא לגובה של מעל 1,200 מטרים...

נחיצותה של רכבת לקריית שמונה, ולתחנת מירון בפרט, מצויה במחלוקת. אולם משהוחלט לקדמה קשה להחזיר את הגלגל לאחור. דבר אחד ידוע כבר כעת, מלבד ל"ג בעומר, שבו מתקיימת הילולת רשב"י, רוב ימות השנה תהיה תחנת הרכבת במירון שוממה מנוסעים.

התחנה למירון לא תהיה על ההר עצמו, ולנוסעים אליו יידרש אמצעי תחבורה נוסף. על-פי ההצהרה הפומפוזית של רגב, מדובר ב...תחזיקו חזק: "שבילי אופניים ואמצעי תחבורה משלימים (הכוונה לרכבל - מי הגאון שמקים רכבל לשני מיליון נוסעים בלבד בשנה, שרובם מגיעים באותם ימים?!), שיאפשרו הגעה נוחה ומהירה". בחזונה, רואה רגב אלפי משפחות חרדיות - הורים, ילדים ותינוקות - יורדות מן הרכבת, עולות על אופניים ורוכבות לרבי שמעון בעליות הפתלתולות של ההר שמתנשא לגובה של מעל 1,200 מטרים...

את כביש כרמיאל-צומת חנניה המוביל למירון הכניס ישראל כ"ץ ביוזמתו לתוכנית ההאצה של הקורונה (וכך גם כבישי בית שאן-עפולה ומשמר הנגב (אופקים)-בית קמה, שלושה כבישים כבישים ששאול מרידור הקפיא אחרי שכ"ץ עזב את משרד התחבורה, וחודשו, לא לפני עימות בין השניים.

הבולדוזר האמיתי
העימות בכנסת בין סמוטריץ' לרגב
כ"ץ בתחנת הרכבת בנתיבות

ועוד כמה מילים על כ"ץ. אפשר כמובן לחלוק על חלק מהפעולות שקידם כשר תחבורה, אך שלא כמירי רגב, שתוקעת מקלות בגלגלי התחבורה, פעל כ"ץ בעיקר לקדם תוכניות שכבר תוכננו והיו תקועות שנים תוך שהוא משחרר חסמים רבים. בתקופתו, חוברו לראשונה בתולדות המדינה אזורי הפריפריה ברשת רכבות וכבישים אסטרטגיים למרכז הארץ, תוך כדי מאבק נגד התפיסה שהייתה מקובלת עד אז במשרדי האוצר והתחבורה.

לזכותו ניתן לזקוף את קו העמק של רכבת ישראל מחיפה לבית שאן, קו הנגב מב"ש לת"א עבור דרך ישובי הנגב אופקים, נתיבות ושדרות ומשם לאורך מסילת החוף עד לת"א, וקו הגליל מת"א לכרמיאל, עם החלטה וקידום התכנון להמשך ביצוע הקו עד לקריית שמונה, כולל תחנות מירון, צח"ר וקרית שמונה לאורך הקו. בנוסף לכך הוציא כ"ץ לדרך את ביצוע המסילה המזרחית מלוד ועד חדרה ואת קידום תכנון מסילת מנשה לחיבור העמק בקו ישיר ומהיר למסילה המזרחית ולאזור המרכז. הוא קידם את התכנון לקו הרכבת לאילת שלגביו תידרש הממשלה לקבל את ההחלטות הנדרשות לקראת הביצוע. אם לא די בכך, חיבר את בירת ישראל ברכבת חשמלית מהירה לת"א ואת רכבת השרון לחיבור ישובי השרון לת"א. כ"ץ קידם את ביצוע המסילה לאורך ציר 431 באזור ראשל"צ-רמלה לחיבור מסילת החוף לקו ירושלים ת"א, וקשת מודיעין לחיבור לקו ירושלים ת"א - וזה רק ברכבת.

השר לשעבר הוציא לדרך ביצוע נרחב של מערכות להסעת המונים בערים הגדולות הכולל רכבות קלות בירושלים ובגוש-דן, אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT) בנת"צים, כמו המטרונית במרחב חיפה והקריות, שדרוג נתיבי נסיעת האוטובוסים הרגילים במסלולים, קידום נתיבים מהירים בכניסות לתל אביב, קידום שבילי אופניים ייחודיים, תחבורה "ירוקה" באשדוד, וכמובן ההחלטה על קידום מיזם המטרו - שרגב החובבנית מסתייגת ממנו - שיחבר מערכות אלה ברשת רכבות תחתית במרחב שבין רחובות וישובי השפלה עבור דרך ת"א והמרכז ועד הרצליה וישובי השרון. השילוב בין חיבור הפריפריה לבין מערכות הסעת ההמונים בערים הגדולות ובגוש-דן אמור ליצור את התלכיד הנדרש לחיבור כל מדינת ישראל ברשת תחבורתית בעלת משמעות כלכלית-חברתית שתאפשר לגור בכל מקום, לעבוד בכל מקום ולהגיע לכל מקום במהירות, תוך כדי מחיקת הפערים שנבעו מהריחוק הגאוגרפי של ישובי הפריפריה מאזור המרכז ושל שכונות הערים הגדולות במרכז ממוקדי התעסוקה העיקריים - אבל את כל זה רגב מתקשה להבין.

וזה רק בתחום התחבורה הציבורית, בלי לדבר בכלל על רפורמות הנמלים והשמיים הפתוחים.

מירי רגב, שכנראה מתעתדת להיות במשרד התחבורה רק שנה וחצי, אינה מתקרבת לקרסוליו של ישראל כ"ץ, ואפילו לא לאלה של סמוטריץ'. בשנת 2024-2023 בערך, כאשר יושלם תכנון הרכבת לקריית שמונה, ספק אם מישהו במשרד התחבורה יזכור את שמה של מירי רגב.

תאריך:  10/11/2020   |   עודכן:  11/11/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מירי רגב - לא גַּנָּבָה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי... .
11/11/20 11:20
2
לא לפייסבוק
20/11/20 16:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת אגד מבקשת (10.11.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את רשות המיסים להשיב לה כספי בלו על דלק שרכשה להפעלת צי האוטובוסים שלה, בסכום של 13 מיליון שקל.
10/11/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת ש.קרני מהנדסים תובעת 8.2 מיליון שקל מחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את הרכבת הקלה בתל אביב. התובעת תכננה את הביצוע של חלק מהמקטע העילי של הקו האדום, האמור לחבר בין פתח תקוה לבת-ים.
10/11/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מרדכי כהן, חתם (יום ב', 9.11.20) על מסמך הפקדתה של תוכנית המקטע הצפוני של קו M1 של המטרו.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שפיר הנדסה וחברת כאף, יצרנית הרכבות והמערכות מספרד, השלימו (יום ה', 5.11.20) את הסגירה הפיננסית של ה-J-NET, מיזם זכיינות (PPP) במסגרתו יורחב הקו האדום הקיים ויוקם הקו הירוק של רשת הרכבת הקלה בירושלים. את מימון המיזם מוביל בנק הפועלים בהשתתפות הבנק הבינלאומי, אלטשולר-שחם ומגדל חברה לביטוח. היקף הקמת הפרויקט מוערכת בעלות של כ-5.1 מיליארד ש"ח.
08/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה מתכנן ארגון-מחדש ("רה-ארגון") בקווים העירוניים בנתניה, ופרסם לאחרונה (15.10.20) מכרז להפעלת האשכול, המופעל כיום בידי חברת אגד תעבורה. הארגון-מחדש כולל שינויים במסלולי קווים, תוספת קווים ותוספת תשומות. השינוי כפוף להחלטת המשרד ולאישור תקציבי. המכרז כולל קווים עירוניים בנתניה ומספר קווים מנתניה אל מועצות
08/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il