|   15:07:40
דלג
  דוד ארגז  
רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

סמוטריץ'

אם שואלים אותי למי יש הכי הרבה כישורים להיות ראש ממשלה, בצלאל סמוטריץ' נמצא בראש הרשימה, אבל אם שואלים אותי את מי אני רוצה כראש ממשלה הוא נדחק אצלי לסוף
17/11/2020  |   דוד ארגז   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
סמוטריץ'. עובד אצל אלוהים [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

אני מאוד אוהב חתולים ולכן קראתי לחתול שלי "סמוטריץ'". התלבטתי אם לא לקרוא לו בצלאל שגם זה שם יפה לחתול, אבל בסוף "סמוטריץ'" נשמע לי הרבה יותר מרשים. בצלאל סמוטריץ' הוא אחד האנשים הכי רהוטים שנתקלתי בהם מימי. תעיר אותו בשתיים בלילה ותשאל אותו את השאלות הכי קשות ותקבל בתגובה נאום מלוטש ומסודר, "דבר דבור על אופניו", משנה סדורה עמוסה בנימוקים הגיוניים והכול בנחת, בלי התנשאות, בלי כעס ואפילו עם קורטוב של חוש הומור. נער הזהב של הציונות הדתית הוא איש מוכשר ומרשים מעין כמותו. הוא רק בן 40, סיים לימודי משפטים בהצטיינות, היה ממקימי "רגבים", ניהל ישיבה, הוא ראש תנועה פוליטית, אחד מחברי הכנסת הפעילים והיעילים ביותר ואפילו הספיק לכהן תקופה קצרה כשר התחבורה. בזמן כהונתו הקצרה כשר, פרסם את מספר הטלפון הנייד שלו כדי לקיים קשר בלתי אמצעי עם הציבור הרחב, דבר חסר תקדים במקומותינו. בצלאל אפילו ניחן בכישרון מוסיקלי. כשהוא יושב ליד הפסנתר, מעל מערכת תופים או מחזיק גיטרה קל לטעות ולחשוב שהוא בכלל היפסטר תל אביבי.

בראיונות סמוטריץ' עונה לעניין ובלי שמץ של מבוכה. כשהוא נשאל, הוא לא מתחמק, לא מסתתר ולא מרגיש צורך להתנצל גם כשדעותיו אינן מקובלות וגם כשהוא יודע שהן יעוררו סערה. אין לו שום בעיה להודות שיש לו פנטזיות מיניות לא ממומשות. הוא לא מפחד למתוח ביקורת לא על נשיאת בית המשפט העליון, לא על נשיא המדינה ואפילו לא על ראש הממשלה שמינה אותו לשר, אבל גם אינו מהסס להתנצל כשצריך. הוא לא מתבייש במי שהוא ומרגיש נוח עם עצמו. יש בו גם תורה וגם דרך ארץ. בצלאל לא עושה חשבון לאיש כי לתפיסתו הבוס היחיד שלו הוא אלוהים.

להבדיל, גם החתול שלי "סמוטריץ'" הוא חתול חכם ונעים הליכות. סמוטריץ' הוא חתול נקי ומסודר שמקפיד לעשות את צרכיו בקופסה שהוקצתה לו. אין בו שמץ של אלימות, הוא מתחבב בקלות על הבריות ועל חתולים אחרים ולמרות שהוא חובב נקניקים מושבע הוא תמיד שמח לשתף אחרים במזונו. בשעות הפנאי סמוטריץ' מתכרבל במיטתי אך אינו בוחל גם בליטוף מאנשים זרים או מכלב. אליה וקוץ בה. לסמוטריץ' שערות ארוכות ומדי פעם נדבק לשם גוש צואה. כשזה קורה, עולה ממנו צחנה איומה שמתפשטת בכול הבית. הריצפה והמיטות נמרחות בהפרשותיו ואז פשוט אין ברירה וחייבים לעשות מעשה. שניים אוחזים בו בכוח, גוררים אותו לכיור ומנקים. סמוטריץ' החתול לא נכנע בקלות ונלחם כאבות אבותיו האריות. הוא שורט, נושך, בועט ומיילל אבל כעבור זמן קצר גם הוא מבין שהמאבק אבוד ומתמסר לנו באהבה וכעבור כמה דקות נוספות אחרי שהלכלוך הוסר ממנו, סמוטריץ' חוזר להיות אותו חתול מקסים שכולנו אוהבים.

חבר הכנסת סמוטריץ' הוא איש רציני וראוי. איש של עקרונות ושל ערכים. מה שמניע אותו זה לא הכפים של מיקי זוהר (כסף, כבוד, כיסא, כוח) אלא ביטחון מלא בצדקת דרכו ואמונה יוקדת באלוהיו. ברם, לגבי החלק השני, אנחנו לא רק חלוקים. תהום עמוקה מפרידה בינינו. אתנחתה קצרה כדי להסביר. לפני כמה שנים הייתי כונן שבת במחלקה שבה התורנית הייתה רופאה דתייה. במסגרת תפקידי נדרשתי להתעדכן במצב החולים במחלקה. אלא שהרופאה הדתייה הפצירה בי לא להתקשר אליה כדי שהיא לא תחלל שבת. תסמוך עלי היא אמרה "אני אעדכן אותך בכול דבר שיידרש". אולי הבעיה היא אצלי, אבל הייתי לא רגוע. ראשית, אני לא סומך על מי שחוקי התורה נמצאים אצלו מעל חוקי המדינה וגם לא אהבתי שהיא הפריעה לי לעשות את תפקידי כראוי ועוד יותר מזה גרמה לי להרגיש לא בנוח.

קונפליקט פנימי

כול עוד סמוטריץ' היה מנהיג של מגזר מצומצם, לא הייתה לי אתו ועם דעותיו שום בעיה. אבל מרגע שהפך שר וצריך לפעול לטובת כלל אזרחי ישראל, הוא חייב להשאיר את ההלכה בבית. לא חלילה את הערכים הדתיים אבל כן את חוקי הדת. הוא חייב לעשות בתוך ראשו הפרדה בין דת ומדינה. להיות דתי בביתו אם זה מה שמתאים לו ולהילחם למען תחבורה ציבורית בשבת כי זה מה שרוב הציבור רוצה ומה שהמדינה זקוקה. אבל, כמו הרבה אנשים דתיים, לסמוטריץ' יש כתם עיוור בכל עניין שנוגע לאמונתו. כשמעמתים אותו אתה, הוא מאבד את ההיגיון ומוחו החד מתער הופך לשלולית דלוחה של קנאות דתית. שיקול הדעת שלו זז הצידה ואת מקומו תופסים פסקי הלכה. לפתע הוא מפסיק להיות נחמד ויוצאים ממנו כל מיני ביטויים שריח צחנה עולה מהם כמו מהחתול האהוב שלי "סמוטריץ".

הטיעונים שלו על יחסים חד מיניים אינם מחזיקים לא מים ולא טלית. יחסים הומוסקסואלים הם "כדרך הטבע" משום שהם קיימים בעולם החי ולא רק בבני אדם. יחסים חד מיניים לא מאיימים על הילודה כי רוב הזוגות החד מיניים מעוניינים להפוך להורים ודווקא אנשים כמותו הם שמונעים זאת. הטענה מה היה קורה אם כולם היו חד מיניים כל כך טיפשית שאינה ראויה כלל לתגובה ומי שמאיים על כדור-הארץ שלנו הם אלו שיולדים 10 ילדים ולא אלו שמגדלים שניים. אפילו סמוטריץ' לא יכול שלא לשים לב כמה הזוגות הצעירים החד מיניים הללו יפים ונחמדים, הורים נהדרים לילדיהם, תורמים לחברה וחלקם אפילו מאמינים באותו אלוהים שלו. זה שהומוסקסואליות מנוגדת להלכה היהודית ולכן הוא לא יכול להכיר בה זה טיעון לא פחות ממטומטם. גם אוכל לא כשר ונסיעה בשבת הם בניגוד להלכה ורובנו "חוטאים" בשניהם. אז מה תוציא את כולנו מחוץ למחנה?

סמוטריץ' מגן על אשתו וזה יפה. ובאמת, מה סך הכל רוצה רעייתו והעזר כנגדו, רויטל סמוטריץ: שרק ידיים יהודיות ייגעו בתינוקה כשהוא יוצא לאוויר העולם, שבבית החולים לא ישכבו לידה נשים ערביות גם כי הן אויבות וזה לא נעים לה וגם בגלל החפלות הרעשניות שאותן נשים עורכות. נו באמת בצלאל, לא מתאים לך. אתה בוודאי מודע לכך שערבים הם אזרחים שווי זכויות בישראל ורבים מהם עובדים בבתי חולים. אתה רוצה מיילדות נפרדות וחדרים נפרדים ליהודים ולערבים? אולי לאסור על תרומת איברים בין בני לאומים שונים? אולי תדרשו מיילדת שומרת מצוות עם תעודות כדי לא לפגוע בטהרת התינוק? מספיק לטרלל את המערכת. במקום להגן על דעות לא ראויות של אשתך יכולת ללמוד מנתניהו שהסביר בפשטות שהוא ובנו אנשים שונים עם דעות שונות. באותו עניין, סיפר לי מישהו דתי שהתייעץ עם הרב שלו האם מותר לו להיות שותף בפלא הבריאה ולחזות בלידת בכורו. הרב אסר עליו להיות בלידה אז הוא החליף רב לאחד שמתיר. תלמד ממנו.

אם שואלים אותי למי יש הכי הרבה כישורים להיות ראש ממשלה בצלאל סמוטריץ' נמצא בראש הרשימה אבל אם שואלים אותי את מי אני מעדיף כראש ממשלה הוא נדחק אצלי לסוף. בצלאל סמוטריץ' הרבה יותר מוכשר מנפתלי בנט ואיילת שקד, אבל הרבה פחות בשל לתפקיד. אצל סמוטריץ' קיים קונפליקט לא פתור בין אלוהים לעולם החילוני, בשאלה מי הפוסק האחרון. בנט כבר מזמן פתר את הקונפליקט ולאיילת שקד מעולם לא היה קונפליקט כזה. אבל בצלאל שבוי באמונתו הדתית והוא לא עובד אצלנו אלא אצל הקדוש ברוך הוא. האל של היהודים הוא אל קנאי. הדרישה הראשונה שלו מצאן מרעיתו היא נאמנות ובלעדיות אבל גם לנו האזרחים יש דרישות ועוד יותר מזה זכויות. כל עוד סמוטריץ' לא פתר את הקונפליקט הפנימי שלו, כל עוד הוא זקוק מישהו שיחזיק אותו בכוח וינקה אחריו ועד שלא יתחיל לעבוד אצלנו ועבורנו האזרחים וישמור את אלוהים שלו בבית אסתפק בסמוטריץ' החתול.

תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
ד"ר דוד ארגז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טירה
19/11/20 14:45
2
דר אחר
19/11/20 19:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מהפך. אם במשך עשרות בשנים שלט השלטון המרכזי שלטון ללא מצרים על מדיניות הבנייה ב-77 ערי ישראל, הרי שבשנים האחרונות התהפכה הקערה על פיה וכל עירייה הפכה להיות "קריית הוותיקן", מדינה בתוך מדינה, המחליטה כראות עיניה לגבי מדיניות הבנייה בכלל והתחדשות עירונית בפרט, ובמיוחד הדברים אמורים לגבי תמ"א 38.
16/11/2020  |  רוני מזרחי  |   יומני בלוגרים
הכביש העולה מצומת חמד במעלה הדרך לירושלים, אורכו כחמישה ק"מ. הנתיב בשולי הכביש ידע כבר מספר לא רב של מפעלים חברתיים וחינוכיים, בו צעדו באישור המשטרה מאות רבות של בני נוער ומבוגרים, כשהמשטרה נתנה מלבד האישור גם כוח הבטחה וסיוע לצועדים במידת הצורך.
השבוע מציינים בארץ ובמערכת החינוך בפרט, את שבוע הזהירות בדרכים. תלמידי ישראל עוברים שיעורים והדרכות, וביי לקחה עימה בקופסת האוכל גמבה בשלושה צבעי הרמזור (של הכביש לא הקורונה). ובמה להתחיל? יש מי שציין שהגיע הזמן שהמשטרה תטפל ברכבי היוקרה שמסתובבים בכבישי הארץ. אין בעיה עם זה שאנשים מרוויחים יפה, ואין בעיה שאנשים יקנו לעצמם רכבי יוקרה בחצי מיליון שקל ומעלה.
16/11/2020  |  יוסף קנדלקר  |   יומני בלוגרים
כיום במדינת ישראל, נכון לחודש נובמבר 2020, ישנם כ-327.6 אלף סטודנטים אשר לומדים תארים במוסדות להשכלה גבוהה בענפים שונים כגון פסיכולוגיה, הנדסה, מנהל עסקים וכיוצא בכך. חייהם של סטודנטים אלו נפגעו קשות ואף יותר משאר אוכלוסיית ישראל, אשר גם היא, ללא כל סייג, נפגעה אנושות מנזקי מגיפת הקורונה. לצורך ההמחשה, נכון להיום, כשבועיים מפתיחת שנת הלימודים תשפא, כ-30% מהסטודנטים במדינת ישראל שוקלים להפסיק את לימודי התואר בשל בעיות מגוונות אשר כוללות, בין היתר, מצב כלכלי קשה וחוסר בולט בתעסוקה וכל זאת ללא כל עזרה או סיוע מעשי מצד המדינה. יש לציין וחשוב להבין שהבעיות הנ'ל נבעו ונוצרו כתוצאה ישירה של מגבלות הקורונה.
16/11/2020  |  מיכאל ליאב  |   יומני בלוגרים
אי שם בשנות ה-40, שכר ארגון המחתרת לח"י - לוחמי חרות ישראל, בית בודד נטוש ששכן בלב פרדס בגבול רעננה הרצליה ליד שכונת שביב כיום, לאימון צעירי הארגון בכלי נשק. בבית נערכו במחזורים קורסים והדרכות בנשק לסוגיו לצעירי לח"י חלקם הגדול בני נוער גילאי 18-16 במטרה להכשירם להשתמש בנשק, לפרקו ולהרכיבו.
16/11/2020  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il