בשורה לתושבי רחובות: כביש עוקף מזרח העיר רחובות ייפתח לתנועה ביום חמישי (08.11.07). מדובר בכביש דו-נתיבי ודו-מסלולי באורך של כ-700 מ' (רחוב בגין). באמצעות חיבור כביש עוקף רחובות המזרחי עם כביש 40, תהיה הקלה בעומסי תנועת הרכב הפרטי לאורך ציר הרצל, כמו כן סלילת הכביש תאפשר קידום עדיפות לתחבורה ציבורית לאורך רחוב הרצל. התחבורה הציבורית בעיר רחובות נוסעת בעיקר בציר הרצל, והיא כוללת קווים עירוניים וקווים מטרופולינים ובין עירוניים.
אומדן הפרויקט הוא כ-18 מיליון שקל, והעבודות לביצועו ארכו כתשעה חודשים. חברת נתיבי איילון, בשיתוף עיריית רחובות, החלה בתכנון נתיבי תחבורה ציבוריים (נת"צים) שמאליים מרחוב יעקב ועד צומת ביל"ו בחלקה הדרומי של העיר, ומרחוב גאולה ועד הקצה הצפוני של העיר. בנוסף, חברת נתיבי איילון החלה בתכנון רחוב תחבורה ציבורית (רת"צ) בין הרחובות יעקב וגאולה. הרת"צ מאפשר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד, בעוד תנועת הרכב הפרטי מוסטת לרחובות המקבילים.
הסדרי העדפה אלה בציר הרצל רחובות הם שלב מקדים להקמת ציר בי-אר-טי (BRT) - אוטובוס להסעת המונים בעל פלטפורמה הדומה לאוטובוס נוסעים רגיל, אך שונה בזכות הדרך שהוא מקבל ובקיבולת שלו. ציר הבי-אר-טי ינוע לאורך כביש 412 וכביש 44 - החל מצומת ביל"ו בדרום רחובות, עובר דרך ציר הרצל בערים רחובות, נס ציונה וראשון לציון, ומסתיים בכביש 44 וצומת חולון.
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, שי ברס, אמר כי פרויקט כביש עוקף רחובות ממזרח, וכן הפרויקטים המתוכננים בעיר, נותנים העדפה לתחבורה ציבורית לאורך התוואי. ההעדפה כוללת: נתיבים בלעדיים לאוטובוסים, העדפה לרמזורים, אוטובוסים חדשניים תדירים רבי-קיבולת ועוד מרכיבים טכנולוגיים, תפעוליים והנדסיים. לדבריו, "רמת השירות של נוסעי התחבורה הציבורית בציר זה תשופר בצורה משמעותית".
ראש עיריית רחובות אמר כי התוכנית להעדפת תחבורה ציבורית היא חלק מיישום תוכנית האב לתחבורה ברחובות, לפיה גם נסללים בימים אלו כבישים הקפיים נוספים בעיר. לדברי שוקי פורר, כתוצאה מכך יפחתו העומסים, תאונות הדרכים וזיהום האוויר במרכז העיר. עוד אמר כי "במקביל, העבודות להקמת מחלף במערב העיר וסלילת כביש 411 וחיבורו לכביש בית עובד-יבנה (42) נמצאות בעיצומן, ויאפשרו כניסה נוספת לעיר ממערב והקלה משמעותית נוספת בעומסי התנועה בתוך העיר".