|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
26 מיליון בלא ביטחון תזונתי [צילום: בבטו מתיוס, AP] זינוק בגניבות באיזורי מצוקה [צילום: אניטה סנואו, AP]

זה קורה במדינה העשירה ביותר בעולם

אמריקנים רעבים. הם גונבים מזון

שיעור הגניבות בחנויות בארה"ב זינק השנה בעשרות אחוזים לעומת אשתקד - בדומה לעלייה דומה במספר המצויים על סף רעב ובשיעור האבטלה וושינגטון פוסט מתאר את התופעה ומביא את סיפוריהן של נשים צעירות, שלא מצאו דרך אחרת לשרוד בימי הקורונה
13/12/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

בימים הראשונים של הקורונה, ג'וּ פארק שם לב למגמה מדאיגה במרכול שהוא מנהל במרכז וושינגטון: לפחות פעם ביום מישהו גנב בשר, חבילת אורז או פריט מזון אחר. חיתולים, שמפו ואבקות כביסה החלו גם הם להיעלם בכמויות גדולות יותר. מאז, הוא אומר, שיעור הגניבות הוכפל למרות שהוא נקט ביותר אמצעי ביטחון. פארק אינו מזעיק את המשטרה ומסתפק באזהרה לגנבים לבל יחזרו לחנותו. "אנשים אומרים: אני רעב. מה תעשה איתם?", הוא מסביר לוושינגטון פוסט. אבל אם הגניבות יימשכו, הוא ייאלץ לסגור את החנות.

המיתון שגרמה הקורונה מוביל לזינוק באבטלה ולחוסר ודאות. הסיוע הממשלתי, שמנע ממיליוני אמריקנים לרדת אל מתחת לקו העוני, הסתיים. עזרה נוספת איננה באופק לאחר חודשים של חוסר מעש מצד הקונגרס. הרעב הוא כרוני, ברמה שלא נראתה בארה"ב מזה עשרות שנים. התוצאה: יותר אמריקנים גונבים אוכל כדי לשרוד. הגניבות מחנויות הולכות ועולות לאורך חודשי המגיפה, ובמיוחד נגנבים מוצרים כמו לחם, פסטה ותחליפי חלב לתינוקות. אלו לא הגניבות הרגילות.

התחזית לעתיד הקרוב עגומה, כאשר החורף צפוי להיות קשה במיוחד. למעלה מ-20 מיליון אמריקנים נתמכים בגמלת אבטלה כלשהי, ו-12 מיליון מתוכם יאבדו תמיכה זו למחרת חג המולד אם לא תאושר חבילת סיוע חדשה. משרד החקלאות אומר ש-54 מיליון אמריקנים נאבקים השנה נגד רעב, זינוק של 45% לעומת השנה שעברה. תוכניות סיוע קיימות קוצצו, אחרות עומדות לפקוע, עמותות אינן עומדות בנטל ומדווחות על אלפים שעומדות בתור במשך שעות במטרה לקבל מזון. הזינוק הבלתי נשלט בממדי הקורונה, עם 200,000 חולים ו-3,000 מתים ביום, מאלץ מדינות רבות בארה"ב להטיל מגבלות קשות יותר. מגבלות כאלו פוגעות בצורה קשה במיוחד בעובדים בשכר נמוך במסעדות, בארים ומסחר.

ג'ין, בת 21 ממדינת מרילנד, הצליחה ערב הקורונה לתמרן בין לימודים אקדמיים לבין עבודה ורכשה את מכוניתה הראשונה. אבל אז נסגר מעון היום של בנה, והיא נאלצה לוותר על עבודתה כפקידת קבלה (15 דולר לשעה). מאחר שהתפטרה, היא לא הייתה זכאית לדמי אבטלה, ושלוש פעמים התייאשה מן התורים בסיוע למזון. בחודש מאי אזלו חסכונותיה והיא החלה לגנוב אוכל ברשת וולמארט ולהחביא אותו בעגלה של בנה. בכל פעם אמרה לעצמה, שאלוהים יבין אותה. "אני לא גאה בזה, אבל לא הייתה לי ברירה".

קמעונאים היו מודאגים דרך קבע בעיקר מעובדיהם, האחראים לרבע מההפסד השנתי בסך 25 מיליארד דולר: אובדן מוצרים, גניבות במזומן וטעויות. הקורונה שינתה את זה: גניבות של לקוחות הפכו לנפוצות הרבה יותר, במיוחד באיזורים בהם האבטלה גבוהה. ההיסטוריה מלמדת על קשר ישיר בין אבטלה לגניבות, קשר הבולט בארה"ב יותר מאשר במדינות בהן יש ביטוחי אבטלה. רשתות Dollar Tree ו-Family Dollar, הפועלות בעיקר באיזורים עניים יותר, מדווחות על עלייה בגניבות השנה. הגניבות מחנויות בפילדלפיה זינקו ב-60% בחודש מארס לעומת אשתקד, ונשארו ברמה גבוהה לפחות עד חודש יולי. לשם השוואה, הגניבות עלו ב-16% אחרי 9/11 וב-34% לאחר המשבר הפיננסי של 2008.

סלואן, בת 28 מווירג'יניה, גונבת מאז חודש ספטמבר אבוקדו, פטריות ומוצרים טריים אחרים. היא מפחדת להיתפס וגונבת רק שני פריטים כל פעם. "כאשר אתה אוכל כל יום ארוחות זולות, לפעמים נחמדים לאכול פרוסת אבוקדו כדי לתבל קצת". היא עבדה בענף המזון עד שפוטרה בשל הקורונה, ואילו בן-זוגה התפטר משום שחשש לבריאותו – ולכן אינו זכאי לדמי אבטלה. "אנחנו מאחרים בתשלום החשבונות, אנחנו מאחרים בשכר הדירה, את המכונית שלנו יעקלו בעוד תשעה ימים", אומרת סלואן. כמו אחרים ששוחחו עם הפוסט, גם סלואן גונבת מרשתות ולא מחנויות פרטיות, בנימוק שהן יכולות לספוג את ההפסדים.

מאחר שקשה מאוד לתפוס גנבי חנויות, כמעט ואין דיווחים למשטרה על גניבות אלו וממילא כמעט ואין נתונים רשמיים על התופעה. כמה מנהלי חנויות אומרים שהפסיקו להתקשר למשטרה על גניבות קטנות, כי חבל על הזמן והטרחה – במיוחד כאשר עובדיהם ממילא מופקדים גם על מדידת חום ואכיפת מסיכות. אבל רבים נוקטים באמצעי זהירות נוספים: הביקוש לשומרים במדים ושומרים סמויים עלה ב-35% בחודשי המגיפה.

באמצע חודש נובמבר דיווחו קרוב ל-26 מיליון מבוגרים – אחד מכל שמונה אמריקנים – על חוסר ביטחון תזונתי, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. שיעור זה עלה בהתמדה לאורך הקורונה, והוא מצוי בשיא מאז החל איסוף המידע בשנת 1998. "אנחנו אמורים להיות המדינה הגדולה והעשירה ביותר בעולם, אז מדוע אין רשתות ביטחון כאשר משהו כזה קורה?", תוהה דניאל נירנברג, העומדת בראש ארגון Food Tank. "אנשים נאלצים לגנוב וזוהי טרגדיה".

עוד סיפור מן החיים: אלכס בת ה-27 סיימה את לימודיה האקדמיים בחודש מאי בלי עבודה, בלי כסף ובלי תקווה שמשהו ישתנה. היא קיבלה סיוע בסך 2,100 דולר, שאת רובו הוציאה על שכר דירה ובמה שנשאר קנתה מוצרי מכולת. אלכס אומרת, שאת כל השאר – ויטמינים, סבון רחצה וכדומה – היא גונבת בסניף Whole Foods Market הנמצא במרחק של כמה קילומטרים מדירתה בשיקגו. לבסוף היא מצאה עבודה ב-15 דולר לשעה, אבל עדיין מתקשה לממן את צרכיה הבסיסיים ולכן ממשיכה לגנוב מדי מספר שבועות, תוך שהיא לוקחת כמה פריטים זולים כדי להסתיר את הפריטים היקרים שאינה מעבירה בקופות בשירות עצמי.

"אין לי ממש רגשי אשמה", אומרת אלכס. "מאוד מתסכל להיות חלק מקבוצה של אנשים שמאבדים כל כך הרבה עכשיו. ויש קבוצה אחרת שמרוויחים מהמגיפה. נאמר כך: לא יותר מדי רע לי מזה שאני לוקחת מוצרים ב-15 או 20 דולר מ-Whole Foods Market כאשר ג'ף בזוס [יו"ר אמזון שהיא בעלת הרשת] הוא האדם העשיר ביותר בעולם".

ג'ין אומרת כי בעבר גנבה תחליפי חלב כאשר לא יכלה להניק את בנה, אבל הפסיקה כאשר וולמארט – כמו חנויות אחרות – החלה לנעול את האבקות בשל מחירן הגבוה. משבר הקורונה, ממשיכה ג'ין, יצר רמה אחרת לגמרי של יאוש. מציאת עבודה ומעון יום הפכו למשימות קשות מאוד. כאשר נדחקה בכסף, היא העדיפה לשלם את דמי השכירות ותמורת מכוניתה על פני קניית מוצרי יסוד. "את הדירה והמכונית יכלו לקחת ממנה, ואז מה היינו עושים? זה נשמע רע, אבל מזון אני יכולה להשיג בדרכים אחרות". בחודש יולי הגיעה הישועה: עבודה ב-16 דולר לשעה ואפילו ביטוח בריאות, וכעת ג'ין תורמת לארגוני מזון. היא מקווה שלעולם לא תצטרך לגנוב שוב, אבל "אני יודעת מה המשמעות שלעשות כל שביכולתך ועדיין לא להצליח. ואני יודעת שזה יכול לקרות שוב".


תאריך:  13/12/20   |   עודכן:  13/12/20
איתמר לוין
+הקלטות אש: המל"ל החליט שלא לאכוף תקנות הקורונה בהר-הבית
21:21 13/12/20  |  עידן יוסף
בהקלטות משיחות סגורות שקיים בסוף השבוע, הודה ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש כי המטה לביטחון לאומי החליט שלא לאכוף את הנחיות הקורונה בהר הבית: "אין לנו מה לעשות עם זה" (כאן 11).
+ה-CDC אישר את מתן החיסון של חברת פייזר
20:37 13/12/20  |  עידן יוסף
ארה"ב בדרך לתחילת החיסונים: המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, אישר את מתן החיסון של חברת פייזר.
+מצבו של ח"כ דוד ביטן מוגדר קשה
20:17 13/12/20  |  
שיפור קל במצבו של ח"כ דוד ביטן שחלה בקורונה, אך הוא מוגדר קשה. ביטן מקבל חמצן בטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר, אך אינו מורדם ומתקשר עם סביבתו. רופאיו אומרים כי לא נשקפת סכנה לחייו.
+הוארך הסגר על שלושה ישובים לא-יהודיים
19:37 13/12/20  |  עידן יוסף
ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להאריך את ההכרזה על שטח מוגבל במקומות הבאים:

1. כפא כנא וסח'נין למשך חמישה ימים נוספים, עד ליום ו', ה-18.12.20, בשעה 19:00.

2. דאלית אל כרמל למשך שלושה ימים נוספים, עד יום ה', ה-17.12.20, בשעה 19:00.
+"זום בום" בניתוחים פלסטיים
18:28 13/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט: זינוק בביקוש לניתוחים פלסטיים בכל העולם - גם בגלל שהזום אינו ראי מחמיא, גם כי יש זמן וכסף, וגם מסיבות פסיכולוגיות
(דגש על הפנים [צילום: טד וורן, AP])
+מוסמוס: תושב שהפר בידוד נקנס ב-5,000 שקל
17:55 13/12/20  |  עידן יוסף
במחסום ביציאה ממוסמוס שבחבל עירון עיכבו בסוף השבוע שוטרי תחנת משטרת אום אל פאחם נהג שביקש לצאת מהיישוב המצוי בהסגר. בבדיקת פרטי הנהג, תושב המקום בן 17, התברר כי הוא מחויב בידוד. לנהג נרשם דוח על סך 5,000 שקל והוא נדרש לסור לבידוד.
+חרדי תקף שוטרת בגל הראשון
16:32 13/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנימין פרידמן השתתף בהתקהלות נגד סגירת בתי כנסת בבית שמש, גידף את השוטרים וירק על שוטרת  ▪  הורשע בתקיפת שוטר, הפרעה לשוטר והפרת צו הקורונה
(חרדים בבית שמש, מארס 2020 [צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן, פלאש 90])
+צוות ייעודי ימליץ על צעדי בריאות בנתב"ג
16:24 13/12/20  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף בראשות מנכ״ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו שימליץ על הצעדים הנדרשים לביצוע בנמל התעופה בן גוריון במהלך תהליכי הנוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות, במטרה לוודא שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות בכל רחבי המסוף.

+ח"כ האוזר על קיצור ימי הבידוד: "הצעד יחזק את אמון הציבור והכלכלה"
15:23 13/12/20  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר מברך על קיצור ימי הבידוד ל-10 ימים:
"‏היה קשה לשכנע את משרד הבריאות לקצר את הבידוד אבל בסוף הצלחנו. אחרי מאמצים ממושכים קוצר סוף סוף הבידוד ל-10 ימים בלבד. העסקים קורסים תחת הנטל הכלכלי וגם צריכים להתמודד עם תשלום ימי הבידוד הארוכים. הצעד יחזק את אמון הציבור והכלכלה. תודה לשותפי לדרך ולכל אלה שהאמינו ותמכו במאבקי".
+משרד הבריאות: מיום ג' יקוצר הבידוד ל-10 ימים
14:10 13/12/20  |  מירב ארד
בהנחיית שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, ולאור המלצת גורמי המקצוע, החל מיום שלישי הקרוב (15.12.20) בשעה 8:00 בבוקר, יקוצר הבידוד ל-10 ימים בכפוף ל-2 בדיקות שליליות לנגיף קורונה. הראשונה עם הכניסה לבידוד והשניה ביום ה-9 ממועד החשיפה. חשוב לציין שהפער המינימלי בין הבדיקה הראשונה לבדיקה השניה יהיה לפחות 24 שעות. ניתן להיבדק לקורונה בקופות חולים בקביעת תור וללא הפניית רופא, כמו כן ניתן להיבדק במתחמי היבדק וסע.
+השר אדלשטיין לביטן: "החלמה מהירה ושבקרוב תחזור עם החיוך המוכר שלך"
13:52 13/12/20  |  מירב ארד
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בציוץ:

‏חברי היקר ח"כ דוד ביטן, אני מאחל לך החלמה מהירה ושבקרוב כבר תחזור עם החיוך המוכר שלך. אני מזכיר החיסונים כאן, אבל גם הקורונה עוד כאן. הקפידו על כל ההנחיות!
+קשת צבעים
13:34 13/12/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

סגר קורונה [צילום: פרננדו ורגרה/AP]
+האתגר הבא לחיסון: התעופה
13:03 13/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברות התעופה הגדולות מתכוננות לאתגר חסר תקדים: להטיס מיליארדי מנות ברחבי העולם, במהירות ובטמפרטורות של עשרות מעלות מתחת לאפס - מדווח ניו-יורק טיימס
(ניסוי במשלוח חיסון פייזר מבריסל [צילום: וירג'יניה מאיו, AP])
+משרד האוצר: שיעור האבטלה באוקטובר עמד על 18.2%
10:50 13/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהשוואה לסגר הראשון, שיעור האבטלה בחודש אוקטובר היה מתון יותר באופן משמעותי  ▪  במחצית הראשונה של חודש נובמבר המשיכה ההתאוששות בשוק העבודה, ושיעור האבטלה הרחב ירד ל-12.6%
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+"אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים"
09:39 13/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר אדשלטיין: "לא חסר שום דבר, יש היערכות יוצאת מן הכלל של כל הקופות"  ▪  משרד הבריאות עדכן כי 1,288 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.9%  ▪  דוח אמן: "החיסונים לא ישפיעו על המגפה בישראל עד סוף החורף"
חיסוני הקורונה בישראל [צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90]
ה-FDA אישר את החיסון [צילום: פול סנקיה, AP]
+השר כ"ץ: ‏"מתפלל להחלמתו של ידידי ח״כ דוד ביטן"
08:47 13/12/20  |  מירב ארד
שר האוצר ישראל כ״ץ: "‏אני מתפלל ומייחל להחלמתו של ידידי ח״כ דוד ביטן, שאושפז אמש בביה״ח בשל מחלת הקורונה. נחזק את ידי המשפחה ונצפה כולנו לבשורות טובות".
+רצון העם
08:22 13/12/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
סער משוכנע שהיועץ צודק גם בכתבי האישום  ▪  בוודאי סער רוצה להיות ראש ממשלה  ▪  למה?  ▪  כדי להציל את המדינה  ▪  מביבי?  ▪  סבלנות  ▪  אז ממה?  ▪  מבחירות  ▪  אבל סער רוצה בחירות  ▪  ולכן נתניהו יוותר לגנץ והכנסת לא תתפזר. ולא יהיו בחירות
+משרד הבריאות: 2.9% מהבדיקות חיוביות
07:59 13/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי 1,288 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה. שיעור החיוביים מכלל 44 אלף הבדיקות עומד על 2.9%. מצבם של 321 מוגדר קשה, 128 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,983 חולי קורונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמריקנים רעבים. הם גונבים מזון
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חרגול
13/12/20 09:14
2
1984
13/12/20 09:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מנהיגי מדינות האיחוד האירופי אישרו (יום ו', 11.12.20) תקציב חסר תקדים בהיקפו בסך 1.1 טריליון אירו לשבע השנים הבאות ו-750 מיליארד אירו כסיוע להתאוששות מנזקי הקורונה. ההסכמה מסיימת חמישה חודשים של מו"מ פתלתל, שאיים על עתידו של האיחוד.
12/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) אישר הלילה (שישי-שבת) שימוש מידי בחיסון של חברת פייזר מנגיף הקורונה. האישור ניתן כצעד חירום, לאחר לחץ גדול מהבית הלבן. הנשיא דונלד טראמפ בירך על האישור, הבטיח התחלת מבצע החיסונים תוך 24 שעות ואמר שחיסון זה יציל חיים של מיליונים.
12/12/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הביע שביעות רצון מן האישור הנוסף שקיבל חיסון הקורונה מתוצרת חברת פייזר.
11/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
כריס הרן לא הופתע לשמוע שנוכלים ניסו לקבל במרמה כסף מממשלת ארה"ב. הסכום העצום של 523 מיליארד דולר שהוקצה לסיוע לעסקים קטנים שנפגעו מן הקורונה (בעיקר למימון העסקת עובדיהם), היה חייב למשוך אותם. החברה שבניהולו, Fountainhead Commercial Capital, הייתה אחת מאלו שהעניקו הלוואות בערבות מדינה וקיבלה אלפי בקשות; 500 מהן נראו לה חשודות והיא דיווחה עליהן לרשויות הפדרליות. אבל מה שהדהים אותו היה מספר הנוכלים שהצליחו לקבל את הכסף.
11/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), הרגולטור החשוב ביותר בעולם בתחומו, צפוי לאשר - אולי כבר מחר (שבת, 12.10.20) - את החיסון של פייזר נגד הקורונה. המועצה המייעצת של המינהל המליצה הלילה לאשרו. במועצה חברים מדענים, רופאים וסטטיסטיקאים עצמאים.
11/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il