|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

חוסר בהירות בנוגע לגורל חבילת הסיוע למשק האמריקני

טראמפ הודיע על התנגדותו לחלק מחבילת הסיוע ולסעיפים בתקציב אליו היא צמודה, אך לא הטיל וטו רשמי תקופת החגים, סיום כהונת הקונגרס והצורך הדחוף בסיוע מסבכים בצורה קשה את התמונה
24/12/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הסיעה הרפובליקניצ. ימרדו בטראמפ? [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

טראמפ יוצא נגד הסיוע ומעניק חנינות
איתמר לוין
דורש מן הקונגרס להגדיל את הסיוע במזומן לנפגעי הקורונה ולקצץ משמעותית את התקציב השוטף - ומאיים להטיל וטו שישתק את הממשל וימנע את הזרמת 900 מיליארדי הדולרים * העניק חנינות למעורבים בפרשה הרוסית, לאנשי אבטחה בחברה שבבעלות ידידו שנטלו חלק בטבח בבגדד ולשלושה מחוקקים לשעבר רפובליקנים שהורשעו בשחיתות
לרשימה המלאה

גורלה של חבילת הסיוע למשק האמריקני, בסך 900 מיליארד דולר, לוט בערפל לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הודיע במפתיע על התנגדותו לחוק שאישר הקונגרס ואשר מצריך את חתימתו. בשל מורכבות הליכי החקיקה בארה"ב, כלל לא ברור מה יהיה הצעד הבא של טראמפ והאם הקונגרס יוכל לתקן את התוכנית או לאשר אותה מחדש.

חבילת הסיוע הוצמדה לתקציב הפדרלי ליתרת שנת הכספים (עד סוף ספטמבר 2021) בסך 1.4 טריליון דולר, כדי לאפשר מבחינה חקיקתית את העברתה במהירות. הדחיפות נובעת הן מהשתוללות הקורונה בארה"ב, המצריכה סיוע נוסף לעשרות מיליוני אמריקנים שנפגעו מהשלכותיה הכלכליות ותקציב נוסף לבדיקות וחיסונים, והן מכך שכמה מרכיבים מרכזיים שלה מחליפים את אלו שהיו בתוכנית הסיוע הקודמת ועומדים לפקוע. בראשם עומדים הגדלת דמי האבטלה ודחיית הפינוי מבתיהם של מי שמפגרים בתשלום שכר הדירה, המסתיימים בסוף החודש.

טראמפ סירב לחתום על החוק כאשר הועבר אליו בתחילת השבוע, דרש להגדיל את הסיוע במזומן מ-600 ל-2,000 דולר לאדם ויצא נגד סעיפים בתקציב הפדרלי. במקביל לכך, הטיל טראמפ (יום ד', 23.12.20) וטו על תקציב הביטחון, המאושר בצורה קבועה בידי הקונגרס והבית הלבן מזה 60 שנה - מה שמוסיף לתוהו ובוהו. האפשרויות כעת הן מרובות, אך במקביל - לוח הזמנים לחוץ במיוחד: חברי הקונגרס עזבו את וושינגטון לחופשת חג המולד, הקונגרס הנוכחי מסיים את כהונתו ב-3.1.21 וטראמפ מסיים את תפקידו ב-20.1.21.

תקציב הביטחון הוא בסך 741 מיליארד דולר, וטראמפ תיאר אותו כ"מתנה לסין ורוסיה". טראמפ הסביר את הווטו בכך שהוא מתנגד לשורה של סעיפים בו, ובהם הסמכות שניתנה למשרד ההגנה לשנות את שמותיהם של מתקנים צבאיים הקרויים על שמותיהם של גנרלים מצבא הדרום במלחמת האזרחים. טראמפ גם יצא נגד הגבלת יכולתו לצמצם את הנוכחות הצבאית האמריקנית בכמה מקומות בעולם.

טראמפ גם דורש שהתקציב יכלול את הסרת ההגנה המלאה מתביעות המוענקת כיום לרשתות החברתיות, אשר לטענת טראמפ ותומכיו פועלים בצורה מוטה נגדו ונגד הימין, וזאת למרות שאין כל קשר בין נושא זה לבין תקציב הביטחון. הקונגרס האמריקני מכליל לעיתים נושאים שונים בחקיקה, למרות העדר קשר ביניהם, וזאת כחלק מפשרות פוליטיות. הקונגרס אישר את החוק ברוב עצום בתחילת החודש, ולכן הוא צפוי לבטל את הווטו של טראמפ. בית הנבחרים יתכנס ביום ב' הבא (27.12.20), ואם כצפוי יימצא בו הרוב של שני שלישים לאשרור התקציב – הסנאט יתכנס למחרת להצבעה דומה.

בנוגע לחבילת הסיוע: אפשרות אחת היא, שטראמפ יחתום בסופו של דבר על החוק כמות שהוא, משום שלא ירצה להתעמת עם ראשי הסיעה הרפובליקנית בסנאט ולא ירצה לסיים את כהונתו במניעת סיוע חיוני מתושבי ארה"ב ומהמשק כולו. הווטו שהטיל על תקציב הביטחון היה הראשון בארבע שנותיו כנשיא, ובעבר הוא חזר בו מאיומי וטו. אלא שלנוכח מצב רוחו הנוכחי של טראמפ וסירובו להכיר בתוצאות הבחירות, כלל לא בטוח שניתן יהיה לשכנעו בצורה הגיונית ואחראית.

הדמוקרטים מצידם מיהרו לתפוס טרמפ על הכרזתו של טראמפ וקראו להגדיל את הסיוע במזומן. הדמוקרטים הם שביקשו להעניק 2,000 דולר, הרפובליקנים התנגדו בתוקף והסכום עליו סוכם (מחצית מזה שבחבילת הסיוע מחודש מארס) היה פשרה ביוזמתו של שר האוצר, סטיב מנוחין. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, תגיש היום (24.12.20) לבית הצעה לתיקון החוק ולהעלאת הסכום. אולם, מאחר שכאמור כמעט כל הצירים אינם בוושינגטון, היא פועלת במסלול בו די בהתנגדותו של רפובליקני אחד כדי להפיל את ההצעה. ועדיין, אם טראמפ יעמוד בדרישתו ויתמוך במפתיע בעמדה הדמוקרטית - הוא יאלץ את הרפובליקנים להתייצב נגדו, מה שהם נמנעים בצורה עקבית מלעשות (כולל לגבי תוצאות הבחירות).

טראמפ יכול להטיל וטו על החוק כולו. במקרה כזה, יכול הקונגרס לבטל את הווטו ברוב של שני שלישים בשני הבתים - רוב מובטח לנוכח העובדה שהתקציב והסיוע עברו כמעט פה אחד בסנאט ובבית הנבחרים. אולם, וטו כזה יוביל לשיתוק של רוב עבודת הממשל הפדרלי עד לאישורו מחדש של התקציב, ויותיר עשרות מיליוני אמריקנים בלא סיוע דחוף בתקופת הביניים. תסריט זה גם יחייב שוב את הרפובליקנים להמרות בגלוי את פיו של טראמפ.

האפשרות הקשה ביותר היא הימנעות של טראמפ מעשייה כלשהי - לא לחתום על החוק ולא להטיל עליו וטו. לנשיא יש עשרה ימים, לא כולל ימי ראשון, לחתום על חוק או להטיל וטו. אם הוא אינו עושה דבר, החוק מקבל תוקף גם בלא חתימתו. אלא שכלל זה אינו חל כאשר הקונגרס אינו פעיל. חברי הקונגרס יכולים בקלות להודיע שפעילותו נמשכת ברציפות, כולל בתקופת החגים. אולם, הקונגרס מסיים את כהונתו ב-3 בינואר; בארה"ב אין עקרון רציפות בחקיקה, ואם החוק לא יאושר עד אז - יהיה על הקונגרס הבא לאשרו מחדש, על כל העיכובים הנובעים מכך והסיבוכים האפשריים בשל דרישותיהם של חברי קונגרס חדשים.

תאריך:  24/12/20   |   עודכן:  24/12/20
איתמר לוין
+"אנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן"
21:57 24/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות: "בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו"  ▪  דיווח: הרבנים הראשיים מתנגדים למתן חיסונים בשבת, ולא קיבלו את עמדת אדלשטיין שמדובר בפיקוח נפש  ▪  פורסם מתווה הלימודים לתקופת הסגר השלישי
אדלשטיין. לחסן גם בשבת [צילום: מארק ישראל סלם]
חיסונים בחניון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+זוהה מקרה מוטציה בריטית חמישי בישראל
20:58 24/12/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה היום (ה') עוד מקרה של הנגיף עם המוטציה מאנגליה. מדובר באישה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים שנמצאת בבידוד ביתי (הגיעה לפני כניסת החוק). מצבה טוב.
+פקע"ר: מערך הבדיקות במעבדות בקריסה
19:28 24/12/20  |  עידן יוסף
במסמך סיכום הערכת מצב של פיקוד העורף נכתב כי "מערך המעבדות בקריסה. כמות הבדיקות המגיעות למעבדות - גבוהות מהיכולות". לדבריהם - זו הסיבה שבגללה קרסה מערכת המחשוב של משרד הבריאות, ועל כן אין נתונים מעודכנים ויש עיכובים במתן תוצאות הדגימה לאזרחים (חדשות 12).
+חשש: עשרות בדיקות חיוביות נושאות את המוטציה
19:23 24/12/20  |  עידן יוסף
במשרד הבריאות חושדים: עשרות בדיקות שהתגלו כחיוביות נושאות את המוטציה הבריטית. בשעות אלה מתבצע להן ריצוף גנטי (חדשות 12).
+40 דגימות קורונה נמצאו חשודות כנושאות את המוטציה הבריטית
18:21 24/12/20  |  איציק וולף
40 דגימות של בדיקות קורונה שהגיעו למעבדה בבית החולים אסף הרופא חשודות כנגועות בנגיף הקורונה שעבר מוטציה ושהתגלה לראשונה בבריטניה. כמה מן הדגימות נשלחו לבדיקה במעבדה שבבית החולים שיבא בתל השומר.
+"הציבור צריך להיערך לסגר ממושך - יותר משבועיים"
17:24 24/12/20  |  איציק וולף
ראש מטה מגן ישראל, תומר לוטן, הצהיר כי הסגר שיתחיל ביום ראשון הקרוב יימשך יותר משבועיים. "הציבור צריך להיערך לסגר ממושך - זה יקח יותר משבועיים", אמר.

הימשכות הסגר יותר משבועיים צפויה, בין היתר, משום שבעוד שבועיים יעמדו נתוני התחלואה על מדדים שיושפעו מן ההתנהלות שלפני הסגר. רק לאחר שבועיים מהטלת הסגר אמורה להתחיל להיות מורגשת ירידה מסוימת בנתוני התחלואה.
+הממשלה התקפלה: הלימודים בסגר - יום מלא
17:11 24/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כיתות א' עד ד' וכיתות י"א וי"ב ילמדו בימי הסגר הצפויים עלינו מן השבוע הבא לאורך כל יום הלימודים, ולא רק עד השעה 13:00 כפי שנקבע אמש  ▪  שינוי העמדה - בעקבות הביקורת הציבורית העזה
נתניהו וגלנט. החלטה מקורית ללא היגיון [צילום: מרק ישראל סאלם]
הלימודים יתקיימו - כולל הצהרונים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+מתחילת השבוע נרשמו 8,466 דוחות בגין הפרות הנחיות הקורונה
12:20 24/12/20  |  מירב ארד
מתחילת השבוע (20-23.12.2020) נרשמו ע״י המשטרה 8,466 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 7,492 דו"חות, ובהם גם 241 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח, 239 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, 258 דו״חות בגין שהייה במקום ציבורי/עסקי שפעילותו נאסרה, וכן 102 דו"חות בגין יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל בניגוד לתקנות.
+תגלית הזהב
11:58 24/12/20  |  אלישבע מסינג   |   לרשימה המלאה
בזכות משבר הקורונה גילינו מחדש את גיל הזהב  ▪  פיתחנו מודעות לקשישים שלנו  ▪  הקשיש הבודד החל לקבל טלפונים, והשכנה ממול זכתה סוף-סוף לעזרה בקניות  ▪  אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
(אל תשליכני [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+גנץ: הגבלת מערכת החינוך - שגיאה
11:57 24/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, תוקף את החלטת קבינט הקורונה לצמצם את שעות פעילות מערכת החינוך בצעדי ההגבלה שיוטלו מיום ראשון בערב  ▪  מאשים את נתניהו במניעת מימוש המדיניות הדיפרנציאלית שעליה הוחלט באופן שהביא להידרדרות בתחלואה
([צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים])
+צוותי הרפואה באירופה על סף קריסה
07:46 24/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחרי הקורונה של החורף וההקלה בחודשי הקיץ, מאז תחילת הסתיו היבשת מתמודדת עם זינוק בתחלואה - ובתי החולים שוב עמוסים והצוותים שוב עובדים ללא הרף תוך סיכון עצמי  ▪  עונת החגים והתחלת החיסונים עלולים להוביל להתנהגות חסרת אחריות ולהחמרה קשה עוד יותר
הקורונה באירופה, 19.12.20 / DW News
צרפת. החלטות מזעזעות [צילום: ז'אן פרנסואה בדייה, AP]
איטליה. אמבולנסים בתור [צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוסר בהירות בנוגע לגורל חבילת הסיוע למשק האמריקני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הקורונה מכה באירופה בגל שכמעט ממוטט את צוותי בתי החולים – מתישה, מדביקה וממיתה רופאים ואחיות. הסגרים יצרו מעט מקום במחלקות הטיפול הנמרץ בחודשי הקיץ, אך ההקלה הייתה קצרת טווח. מאז תחילת הסתיו צופה אירופה באימה ובחוסר אונים כיצד גל נוסף מכה באותה עוצמה ולעיתים אף ביתר עוצמה. מסדרונות בתי החולים שוב עמוסים, הממשלות חוזרות למגבלות ולסגר, ואת המחיר המיידי של התחלואה הגואה משלמים מי שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר: צוותי הרפואה.
24/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
סגר יוטל על מדינת ישראל ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 למשך שבועיים. במידת הצורך יוארך הסגר בשבועיים נוספים. הסגר יכלול מגבלת תנועה מעבר לטווח של 1,000 מטר מהבית, יחול איסור שהיה בבתי זרים.
- הטלוויזיה משת"פית של ביבי לאורך כל חודשי הקורונה. הטלת האימה משרתת אותו. עתה כבר ברור מי צדק - האקדמאים והמדענים שהזהירו כי ההיסטריה של ביבי נועדה לחיזוקו הפוליטי. ביבי רכב על-כנפי הנגיף. היא שידרה עכשיו תעמולת בחירות נטו מטעמו. זו רק ההתחלה.
23/12/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ממשלה תדון בשעות הצהריים (יום ד', 23.12.20) בהמלצה של משרד הבריאות להטיל סגר מלא. על-פי ההמלצה, ייאסר להתרחק יותר מקילומטר מהבית, מערכת החינוך תושבת, לרבות החינוך לגיל הרך, והמסחר ייסגר לגמרי.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הרפובליקנים מתגאים בחבילת הסיוע שאישר השבוע הקונגרס, אך ג'ו ביידן רואה זאת אחרת ומכנה אותה "דמי קדימה". לדעתו – ולדעת דמוקרטים רבים – החבילה הזאת היא תחילתו של המו"מ ולא סיומו. ביידן משוכנע שיש צורך בסיוע נוסף ואומר שאת השיחות יש להתחיל כבר בחודש הבא; יהיה זה מבחנו החקיקתי הראשון, צופה וושינגטון פוסט, בידיעה שפורסמה לפני איומו של הנשיא דונלד טראמפ לטרפד את החבילה החדשה (ראו קישור משמאל).
23/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il