|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
האם המכונית הפרטית תרד מהכביש לטובת תחבורה ציבורית <br>
|
בהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר
|
החלטה שגויה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
החלטה יוצאת דופן במיוחד קיבלה עיריית תל אביב במהלך הימים האחרונים. מדובר בהחלטה לא לאשר חניון ציבורי בן 900 מקומות במגדל המשרדים TOHA2 בן ה-80 קומות שעתיד לקום באמצעות החברות אמות וגב ים בקרן הרחובות יגאל אלון-השלום, ממש בסמוך למחלף השלום ול"נתיבי איילון". החלטה זו הינה ללא ספק חריגה, זאת משום שבהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר. נהפוך הוא, הנטייה הייתה בדרך כלל לאשר חניונים רחבי ידיים שיספקו לא רק את הדרישות של שוכני הבניין, אלא גם אורחיהם וכן בעלי רכבים מזדמנים המחפשים מקום חנייה. במקרה זה תעדיף עיריית תל אביב את עתירת תושבי השכונה הסמוכה, נחלת יצחק, על פני האינטרס של היזמים ושל הדיירים העתידים. תושבי השכונה קבלו, בצדק מבחינתם, כי כבר היום הם סובלים קשות מתנועה מוגברת של כלי רכב פרטיים המגיעים לחניונים הציבוריים שממוקמים בשכונה וכי חניון ציבורי נוסף יהפוך את חייהם לגיהינום. לטעמי יש הגיון רב בהחלטה זו של עיריית תל אביב, שאמרה בהחלטתה כי היא מצפה שכל המגיעים לעיר יתעדפו תחבורה ציבורית על פני רכבת פרטי. אולם, וזה אולם גדול, נשאלת השאלה האם תשתית התחבורה הציבורית הקיימת בישראל בכלל ובכניסות והיציאות לעיר העברית הראשונה בפרט, תוכל אכן להוות תחליף נאות למכונית הפרטית ולחניונים הציבוריים? אישית אני בהחלט בעד שיפור משמעותי של מערך התחבורה הציבורית. הפעולות הננקטות בעצם ימים אלה, כולל הוספת נת"צים, נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, בכל מקום אפשרי, כולל לאורך "נתיבי איילון" ויתר צירי התחבורה המגיעים לתל אביב, הינן פעולות ברוכות. גם התקווה שקווי הרכבת הקלה העתידים להיפתח, בהדרגה, במהלך העשור הקרוב, יסייעו באופן זה או אחר, ובמיוחד לתנועה בתוך תל אביב. עם זאת אינני רואה כיצד מערכת התחבורה הציבורית נכנסת לתל אביב. הרכבות, לדוגמה, הינן כבר היום עמוסות לעייפה בשעות העומס, וללא מקומות ישיבה נאותים לחלק נכבד מנוסעים. גם הנגישות לתחנות הפרבריות בעייתית במיוחד ומחייבת ממילא נסיעה ברכב אליהן, עם העדר מקומות חנייה מספיקים בתחנות. האוטובוסים, לצחוק או לבכות, נתקעים למרות הנת"צים בפקקים ומגיעים בדרך כלל ליעדם באיחור משמעותי ביותר. על כן, ועד שתוכנית המטרו תתממש, וזה ייקח מן הסתם עוד שנות דור לפחות, על העיריות בגוש-דן להתגמש ולא ללכת מקיצוניות אחת, שפע חניונים, לקיצוניות הפוכה. העדר חניון ציבורי לרפואה במגדל ענק בן 80 קומות, יפתור מחד-גיסא אולי מקצת מהבעיה של תושבי נחלת יצחק, אולם מאידך-גיסא יעורר בעיה לא פחות גדולה. יש מקום, לעת עתה, לשקול להעניק מקומו חנייה נאותים לפחות לדיירי הבניין ולאורחיהם.
|
|
*כותב המאמר ארז כהן הוא שמאי ומשפטן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין
|
|
תאריך:
|
30/12/2020
|
|
|
עודכן:
|
30/12/2020
|
|
ארז כהן
|
+אין שינוי בתדירות: 120% מהאוטובוסים מופעלים
|
23:34 30/12/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי ▪ הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75% (לוי. מפעילים גם אוטובוסים שהיו צריכים לצאת לגריטה)
|
|
[צילום: דוברות הכנסת]
|
|
|
האם המכונית הפרטית תרד מהכביש לטובת תחבורה ציבורית
|
|
ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.
|
|
|
עם כניסת הסגר השלישי לתוקף, התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול במתכונת רגילה, כפי שפעלה בימים האחרונים. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תצומצם ל-50%, אף היקף השירות בתחבורה הציבורית ימשיך במתכונת שהייתה בשבועות האחרונים וקווים בעלי ביקוש גבוה יזכו לתגבור.
|
|
|
נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, קורא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליזום שינוי חקיקה אשר יאפשר להטיל על נהגי מוניות קנסות במקום להעמידם לדין על עבירות שוליות. הוא אומר זאת (יום ה', 24.12.20) בהחלטתו בעניינו של נהג מונית באילת, אשר גבה תשלום יתר של 3.80 שקלים.
|
|
|
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מבקשת לזהות בעיות וקשיים שחווים המשתמשים בתחבורה הציבורית, ובעקבות זאת להגדיר את הפעולות שיש לנקוט על-מנת להפחית את החסמים ולהגביר את השימוש בתחבורה הציבורית בישראל. ממכרז שפרסמה, עולה כי בכוונת הרשות, בסיוע חברת עדליא, להתחיל בביצוע האמור על-ידי תהליך של מיפוי התנהגותי.
|
|
|
הוועדה לתשתיות לאומיות (וות"ל) אישרה (יום ב', 21.12.20) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בפיתוח רשת המסילות הארצית והתחבורה הציבורית בכלל.
|
|
|
|
|
|
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
|
|
|
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
|
|
|
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
|
|
|
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
|
|
|
עמנואל בן-סבו
בסוף נהייה שורה קטנה, יותר ממילה יחידה, אות בודדה, תג יחיד, פסיק קטן. נהייה שורה קטנה, שורה בעמוד הריק של ההיסטוריה היהודית עתיקת היומין
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|