|   15:07:40
דלג
  מטי יוגב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

להעז לחלום

נאום הבכורה של חברת הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
05/01/2021  |   מטי יוגב   |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
מטי יוגב [צילום: פייסבוק]

אנחנו, נציגי סיעת הליכוד בכנסת, צריכים לפנות את זמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים כבירים, ובתוך כך להגיע להסכמים מדיניים, הסכמי נורמליזציה והסכמי שלום, ולהבאת חיסונים לעם ישראל.

אדוני היושב-ראש, חברותיי וחבריי חברי הכנסת, אזרחי ישראל, מכובדיי כולם, אני רוצה לספר לכם למה אני כאן ובעצם מה גרם לי להגיע למשכן. ישנן שלוש סיבות משמעותיות שהביאו אותי למקום הזה. הסיבה השלישית היא המשמעותית מכולן. אתחיל מההתחלה ואחזיר אתכם לילדותי. גדלתי בשכונת גבעת גאולה ברמת גן, כאשר מולי בחזית שכונת היוקרה רמת חן ומאחוריי שכונת רמת השקמה. הפערים הכלכליים בין השכונות היו אדירים.

ראיתי ושמעתי את הילד משכונת היוקרה מספר על חוויותיו מהטיול המשפחתי בחו"ל בזמן שהילד בשכונה מאחוריי ראה את הוריו שורדים בקושי כלכלי רב, קושי המתסכל אותו, מדכא אותו ומייצר אצלו תחושת קיפוח, שלעיתים באה לידי ביטוי אפילו במעשים שהובילו אותו להסתבך בפלילים. ראיתי איך ילדים נבונים ומוכשרים נפלטים ממערכות החינוך ונאלצים לצאת לסייע בפרנסת הבית, בזמן שבשכונת היוקרה גם תלמיד בינוני זכה לשיעורים פרטיים וקיבל כלים אשר סייעו לו להגיע להשכלה הפורמלית הדרושה על-מנת לבנות ולעצב את עתידו. ילדי שכונת היוקרה היו על המסלול הבטוח להצלחה, ולעומתם, לילדים בשכונה שמאחור לא היה סיכוי, וכפועל יוצא לא הייתה להם תקווה.

הילדים האלה ושכמותם הם הסיבה הראשונה שבגללה אני כאן. גם היום כמובן מקרים כאלו נפוצים בשכונות ובפריפריה. לאורך השנים פעלתי והתנדבתי רבות על-מנת לשנות את המשוואה, לתת לילדים כמו אלו שגדלו לצדי, מהשכונה שמאחור, סיכוי אמיתי ותקווה לנפץ את תקרת הזכוכית, לממש את הפוטנציאל ולבנות לעצמם עתיד טוב יותר, על-אף כל הקשיים והאתגרים המובנים. חיפשתי מאז ומתמיד את הפלטפורמות שיעניקו לי כלים לסייע ולחלץ כמה שיותר ילדים מהמציאות הלא הוגנת בה הם חיים.

לאורך שנות התנדבותי הציבורית נחשפתי למקרים רבים של חוסר בהזדמנויות לקבוצות מוחלשות בחברה, מה שהוגדר לימים כ"פריפריה חברתית", מושג הכולל בתוכו כמובן גם נשים, עולים, קשישים, חסרי ישע ועוד. אני רוצה לשתף אתכם במקרה אחד מיני רבים הממחיש את האפליה המובנת אתה מתמודדים אלו שנולדו בצד הלא נכון של הכביש. מקרים מסוג זה הינם הסיבה השנייה שמביאה אותי לדוכן הזה.

מדובר במשפחה המתגוררת בעיר הגובלת במועצה אזורית ובה שני ילדים על הרצף האוטיסטי. בהמלצת אנשי מקצוע, לרבות אבחונים, רצו הוריהם להעבירם למסגרת המתאימה להם ולצורכיהם, אך אותו מוסד חינוכי הנמצא במועצה האזורית הסמוכה סירב לקבלם בטענת שווא שלא נותרו עוד מקומות פנויים. תחנוני האם המסורה נתקלו בסירוב עיקש ובאטימות. בצר לה, הגיעה אלי בהיותי יושב-ראש עמותת מיל"ה, הפועלת לתיקון עוולות חברתיות ומתן הזדמנות לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית. נכנסנו לעובי הקורה ונדהמנו לגלות שהסיבה האמיתית לסירוב הייתה שבמוסד החינוכי, הממומן מכספי ציבור, שומרים מקומות רק לילדי קיבוצים ומושבים.

אתם מבינים? במדינת ישראל ילד אוטיסט עלול שלא להשתלב במסגרת המתאימה לו ולצרכיו כי נולד בשכונה שבעיר ולא בקיבוץ שממול. זהו, כאמור, מקרה אחד מיני רבים אליהם נחשפתי לאחר כ-20 שנות פעילות חברתית וציבורית, מקרים אשר גרמו לי להקדיש את מלוא מרצי למען הקבוצות המוחלשות בחברה ולמען כל אלו המוגדרים כפריפריה חברתית, מקרים אשר החדירו בי את הרצון העז להגיע אל הבית הנכבד הזה לפעול למען עם ישראל לתקן עוולות ולהיות לפה עבורם כאן בכנסת ישראל, המקום בו באמת אפשר להוביל ולקדם תהליכים חברתיים.

יש בכוח כל אחת ואחד מחברי הבית הזה להציל נפשות ממש, לא בשדה הקרב מול האויב אלא בשדה הקרב שעבור חלק מאחינו בארץ ישראל הוא החיים עצמם. אני שמחה וגאה לעמוד כאן היום בידיעה שלאחר שנים רבות של פעילות למען שוויון הזדמנויות ותיקון עוולות ישנם אזרחים רבים הצופים בי עכשיו ויודעים שכניסתי לתפקיד יכולה להיות הגשר המחבר בין שני צידי הכביש המטאפורי המעצב את חייהם ועתידם. זו זכות עצומה עבורי ואני מתחייבת להנגיש עבורם את בית הנבחרים במקרים הראויים לכך.

אני יודעת כי תנועת הליכוד, אשר לאורך השנים ביססה את עצמה כמפלגת העם, היא הבית והאוזן הקשבת לתושבי הפריפריה, השכונות, וכן כל יתר הקבוצות המוחלשות בחברה. על-אף שמפלגות השמאל נוטות לנכס לעצמן את התחום הסוציאלי, אני סבורה כי דווקא הגישה החברתית-כלכלית של תנועת הליכוד היא זו המסוגלת לתת מענה ומזור אמיתי לסוגיות המנציחות את הפערים בחברה הישראלית. שליחותי, בין היתר, תהא להניף את הדגל החברתי בתנועת הליכוד בהשראת דברי זאב ז'בוטינסקי: המהות היסודית של נשמת ישראל, אמר מורנו ורבנו, היא התשוקה ליושר חברתי לפי המושג העברי של הצדק הסוציאלי.

אנחנו, נציגי סיעת הליכוד בכנסת, צריכים לפנות את זמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים כבירים, ובתוך כך להגיע להסכמים מדיניים, הסכמי נורמליזציה והסכמי שלום, ולהבאת חיסונים לעם ישראל.

חבריי חברי הכנסת, לפני סיום אני רוצה לספר לכם סיפור אישי. התלבטתי אבל החלטתי לספר. לפני כ-10 שנים חליתי בסרטן השד כולל גרורות. טופלתי בטיפולים אגרסיביים, עד כדי השבתת פעילותי העסקית והציבורית. בעודי שוכבת במיטה לאחר עוד טיפול מתיש הבנתי שעלי לבחור בין החיים למוות. הבחירה כמובן הייתה בחיים. נאבקתי במחלה במשך יותר משנה, וברוך-השם, הבראתי. יצאתי מחוזקת ומלאה בתובנות לאחר שנתקלתי במטופלות מכל קצוות הקשת החברתית. מאז שהחלמתי אני תומכת בחולי סרטן, בעיקר בנשים, וזו עוד סיבה שאני כאן. אני מספרת את הסיפור האישי שלי ומציידת אותם בכלים שיסייעו להם להתמודד עם האתגר הכי קשה בחייהם.

עברתי כברת דרך משמעותית. מכל פרק ופרק בסיפור חיי אימצתי תובנות וערכים שחיזקו אותי והפכו אותי למי שאני היום, אך בזכות הוריי היקרים, הרצל ואהובה, זכרם לברכה, תמיד הרגשתי בצד הנותן והתומך ולא בצד הנתמך. הוריי שעלו ארצה מלוב ומתוניס נשלחו לגור במעברה. הם נאלצו לפלס את דרכם בתוך הקושי הכלכלי, התרבותי והמנטלי, אך תמיד הקפידו להשריש בנו ערכים ולהטמיע בנו את המסר "תעזו לחלום". הם ודאי מביטים בי מלמעלה, שמחים על-כך שלאורך השנים העזתי לחלום והיום אני מגשימה. הם אלו שלימדו אותי לא לוותר ולהפוך לימון ללימונדה. אני סמוכה ובטוחה שהוריי גאים. כפי שחינכו אותי, גם לאחר שעברתי דרך אישית ארוכה במהלכה צמחתי והצמחתי, תמיד זכרתי ואזכור מאין באתי ולאן אני הולכת.

חבריי הנכבדים, כל הנקודות עליהן סיפרתי לכם היום לא יכולות היו להתחבר בצורה נכונה ולהתגבש לעשייה ציבורית כה רחבה אלמלא הייתי עושה את הבחירה החשובה בחיי, בעלי היקר, מוטי יוגב, שתומך ומלווה אותי לאורך כל המסע. אני אוהבת, מעריכה ומוקירה אותך על הוויתורים הרבים שעשית על-מנת לאפשר לי לממש את שליחותי הציבורית ולהפוך אותי למאושרת.

אני מבקשת להודות גם לילדיי עמרי, אוראל ושרון, שקיבלו לאורך השנים באהבה ובתמיכה את ההחלטה שלי לחלוק את הזמן והכוחות עם אוכלוסיות מוחלשות, ותמיד היו גאים בעשייה החברתית שלי.

משהו אחרון, קטן, לסיום. לרוב האנשים שבחרו בחיים הציבוריים ובוודאי לכם, חברי הכנסת, יש או צריכה להיות להבת אש קטנה הבוערת בכם ויוצרת דחף מיוחד שמניע אתכם להגיע אל בית המחוקקים. לכל אחת ואחד מאתנו יש איזו נקודה אישית אשר הובילה אותנו לשליחות הציבורית ויצרה את השאיפה להקדיש את חיינו למען הציבור בישראל.

אני שיתפתי אתכם בלהבה הפרטית שלי, זו שבוערת בתוכי משחר ילדותי, ובזכותה או אולי בגללה אני נמצאת כאן היום. תודה רבה לכם.

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
מטי יוגב
+ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה
15:12 05/01/21  |  מירב ארד
ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה במקומו של חבר הכנסת לשעבר עפר שלח שהתפטר מהכנסת.
([צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+דחיית בדיקה תקופתית של מתקני גז לצרכנים חולי קורונה
13:16 05/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההצעה תהייה בתוקף כל תקופת משבר הקורונה ונועדה למנוע ניתוק גז לצרכנים - דחיית הבדיקה תהייה לתקופה קצרה שלא תעלה על ארבעה חודשים; היו"ר מרגי: הצעת החוק תסייע גם לצרכנים וגם לחברות הגז ולמשרד האנרגיה
([צילום: פלאש 90])
+פה לאחיי מההתיישבות הצעירה ביו"ש
09:15 05/01/21  |  שבח שטרן   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
(שבח שטרן [צילום: אתר הכנסת])
+זמן לחשבון נפש
09:14 05/01/21  |  יעל רון בן משה   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מכחול לבן בישיבת הכנסת מספר 122 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
(יעל רון בן משה [צילום: פייסבוק])
+"מרחב חדש בשפה לזהויות א-בינאריות"
07:37 05/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פורום ארגוני הגנת המשפחה: "הציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא"  ▪  יוזמה אזרחית: "נקודה באמצע מילה הופכת את העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות"  ▪  שדולת הנשים: "אין אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים"
(יו"ר הוועדה עודד פורר [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
כבוד יושב-ראש הכנסת יריב לוין, שר הביטחון, שותפי לדרך בני גנץ, חברותיי וחבריי, יושבי הבית הזה כולם. לא ימים רגילים בעולם, לא ימים רגילים במדינה, לא ימים רגילים בבית הזה. זמן לחשבון נפש.
05/01/2021  |  יעל רון בן משה  |   נאומים
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 4.1.21) דיון לציון יום השפה העברית בכותרת "שפה ככלי לשינוי תודעה חברתית", שחשף פערים תרבותיים עמוקים בכל הקשור ליחס לשפה הרב-מגדרית.
05/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 4.1.21) במדיניות כלכלית להפחתת נזקי אקלים והגנה על הסביבה - תוכנית חילוץ ירוקה. הדיון התקיים ברקע פנייה של חבר הכנסת לשעבר דב חנין שביקש להציג את "תוכנית חילוץ ירוקה" - לייצור צמיחה ותעסוקה, לצד הפחתת נזקי אקלים והגנה על הסביבה. את חברי הוועדה כבשה בדיון תלמידת כיתה ח' נדיה דוניץ וולקוב, שקראה למקבלי ההחלטות לפעול עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. בסיכום הדיון קרא היו"ר יעקב מרגי לממשלה לקדם את התוכניות ולמשרד האוצר להקצות לכך את התקציב הדרוש.
04/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלושת חברי הכנסת החדשים, ח"כ יעל רון, בן-משה, ח"כ שבח שטרן וח"כ מטי יוגב, שהושבעו לכנסת בשבוע שעבר, נשאו היום במליאת הכנסת את נאומי הבכורה שלהם.
04/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 4.1.21) כי הכנסת תצא לפגרת בחירות. על-פי הצעת נשיאות הכנסת שאושרה בוועדה, פגרת הכנסת תחל ביום רביעי, 6 בינואר 2021 ועד ליום כינוסה של הכנסת ה-24. בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות בהשתתפות נציג הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ונציג האופוזיציה ח"כ מאיר כהן.
04/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il