|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

חולים בקורונה ומחסנים את הציפורים

רק אם תהיה אינטגרציה מלאה של ערבים וחרדים ישראל תגיע לשגשוג הכלכלי המיוחל, עם עוני ופערים מינימליים, כשכולם משרתים בצבא או בשירות לאומי שלוש שנים, גברים ונשים, חרדים, ערבים וחילונים
06/01/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
כניעה לרבנים תלושים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לה פונטין הוא גיבור ילדותי אך גם בחרותי, כי המשלים שלו הם מגדלור שלאורו כל בן תרבות יכול לנהוג. כך כתב את המשל על החיות שחלו בדבר, הרבה לפני הקורונה, ורצו להעניש את האשם במחלה "שהומצאה כדי להעניש את חטאי העולם". הלכו לאריה, לנמר, לדב, אך לא העזו להאשים את החזקים, עד שטרפו את החמור...

ישראל מצטיינת בהצעת תרופות שווא עם מנהיגי שווא במקום לטפל בבעיות האקוטיות עם התרופות המתאימות. כולנו היינו מזדעזעים אם היינו מציעים לחסן את הציפורים נגד קורונה בשעה שרק בני האדם חולים. אבל זה מה שעושים, כי זה קל יותר לחסן ציפורים, זול יותר, מהיר יותר... ולא רלוונטי. ומה הפשט? היה שואל שטיסל...

המנהיגים הדגולים ביותר שלנו - בן-גוריון ובגין - יזמו והעצימו את הבעיה הכי אקוטית של המדינה - הקמת ארבע מסגרות חינוך נפרדות עם ארבעה אתוסים נפרדים ומתנגשים, שהקימו ארבעה שבטים ההולכים ומתרחקים זה מזה בכוחות צנטריפוגליים. הבעיה רק העצימה בימי הקורונה, אך זרע הפורענות ניטע עוד עם הקמת המדינה.

במדינות המתוקנות, הכי אתיות ומשגשגות שלהן נרצה להידמות, יש אתוס אחד עם זרם חינוך אחד. כך המצב בצרפת מ-1905 אחרי שהפרידו את הדת מהמדינה, עם הליסה שבו למדתי בצעירותי, בארה"ב ובמרבית מדינות אירופה. רק בישראל יש זרמי חינוך נפרדים לחרדים, לדתיים לאומיים, לערבים ולחילוניים.

מדינה זקוקה ללאום, אתוס, שטח ושפה על-מנת להתקיים. בזרמי החינוך השונים אין אותה תוכנית לימודים עם אותם לימודי הליבה, מדינת הלאום היהודי או מדינת כל אזרחיה, אותו אתוס - מדינה חילונית, דתית לאומית, חרדית? אותו שטח - גבולות 1948 או 1967, אותה שפה - עברית, ערבית, יידיש? ארבעה שבטים או אומה אחת?

אינטגרציה של כולם

החרדים לא רוצים להתגייס ולעבוד? אין בעיה - החילונים יתגייסו ויעבדו יותר. החרדים לא מוכנים לסגור את הישיבות והערבים ממשיכים בהתקהלויות? אין בעיה - יעשו סגר לחילונים שלא ייאכף אצל החרדים והערבים. במקום לבצע אינטגרציה מלאה לחרדים וערבים, עם זכויות וחובות שווים, מנציחים את הפערים, העוני והבידול.

במקום לטפל בבעיות הכי אקוטיות של המדינה עם אחוזי העוני והפערים הכי גדולים במערב, עם שנאה, שיסוי ואי הכרה בלגיטימיות של השלטון, בציות לחוק, למשטרה, כל עם ישראל עסוק בבעיות המשנה של כן ביבי או לא ביבי, כן שטחים לא שטחים, כן סגר לא סגר. יש רק בעיה קרדינלית אחת שיש לפתור - אינטגרציה של כולם.

נתניהו הרעיב במתכוון את תקציבי הבריאות, החינוך, הרווחה, איכות הסביבה והמשטרה, ובמקביל השקיע מיליארדים בישיבות החרדים שלא תורמות דבר למדינה, בהפחתות מיסים לטייקונים ולחברות השבעות, בתשתיות מיותרות בשטחים במקום בפריפריה, תוך הכבדת העול על החילוניים, על מעמד הביניים, על אלה שלא מקורבים.

ה"חמור", החלש, הלא מקורב, שילם את המחיר הבריאותי והכלכלי הנורא במחדל הקורונה שנגרם כולו על-ידי נתניהו. כך מתו אלפי קורבנות כאשר מדינות אי-מקבילות כניו-זילנד, טיוואן או סינגפור לא נפגעו בריאותית וכלכלית. כך מתו עשרות אלפים בשנים האחרונות בגלל המחדלים הבריאותיים, האקולוגיים, המשטרתיים.

הטרגי בכל הסיפור הוא שהקורבנות העיקריים הם דווקא החרדים השקועים בעוני מחפיר, בכניעה לרבנים תלושים שחיים בימי הביניים, בבטלה ובלימודים לא רלוונטיים, בהדרת נשים, גזענות, שנאה ובדלנות. הם מתים לאלפיהם מהקורונה שהם המאיצים שלה. גם חוסר האינטגרציה של הערבים מביא למאות קורבנות מאלימות ולעוני מחפיר.

פתרונות מעשיים

רק אם תהיה אינטגרציה מלאה של ערבים וחרדים ישראל תגיע לשגשוג הכלכלי המיוחל, עם עוני ופערים מינימליים, כשכולם משרתים בצבא או בשירות לאומי שלוש שנים, גברים ונשים, חרדים, ערבים וחילונים. ובלי אתוסים משיחיים בישיבות המטיפות למדינת הלכה, להקמת בית המקדש, ולסיפוח מלא בלי זכויות אזרחיות לערבים.

חזון הרפובליקה השנייה, כפי שפורט במצע תמציתי, עשרות מאמרים וספר עב כרס, נותן פתרונות מעשיים לכל בעיות היסוד של ישראל על-פי סדר הקדימויות הנכון ועם הכלים המתאימים, התרופות הנכונות לחוליים האקוטיים במינון המתאים. הוא ייכון עם אישור במשאל עם בתמיכה גורפת של האוכלוסייה ולא בשיטת המשטר הנוכחית.

אז מה עושים בבחירות הקרובות, כל עוד אין אף מפלגה שמציעה את הפתרונות ההולמים לבעיות היסוד של המדינה? פוסלים מראש את מפלגות "יש עבר" השבויות בטראומות שכבר אינן רלוונטיות, את המפלגות החדשות על בסיס כן או לא ביבי, הסופרמרקטים, את המשיחים החדשים, המפלגים והמושחתים, את חסרי המסר הממשי.

זה משאיר אולי את יש עתיד, אם כי אני מסתייג מהמצע החברתי כלכלי שלה, את ירון זליכה שמציע פתרון כלכלי מעולה אך חלקי, ואם הם יתאחדו - אני בהחלט חושב שהם יכולים להתחיל להוביל את המהפך, אם הם לא ייאלצו להתפשר עם מנהיגי החרדים, הערבים והליכוד הניאו ליברלי. הם לפחות עקביים, אמינים ופניהם לחיי העתיד!

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  09/01/2021
יעקב קורי
+סמוטריץ': המפלגה תיפתח למפקד
19:40 06/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר האיחוד הלאומי הודיע על שינוי שם מפלגתו ועל פתיחת שורותיה לכל מי שרואה עצמו שותף לערכי הציונות הדתית  ▪  קרא לשותפיו בעבר ובהווה לשתף פעולה ותקף את "הפוליטיקה האישית"  ▪  "מפלגות של אנשים זו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל"
(סמוטריץ'. אני לא כוכב [צילום: הציונות הדתית])
+ח"כ ע׳דיר כמאל מריח לוקחת פסק זמן מהפוליטיקה
15:49 06/01/21  |  עידן יוסף
ח"כ ע׳דיר כמאל מריח (יש עתיד) החליטה לא להתמודד לקדנציה נוספת. היא נשארת ביש עתיד, אבל לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. כמאל מריח הודיעה על כך ללפיד בשיחה אישית.
+כחול לבן: אין ריצה משותפת עם ימינה
14:20 06/01/21  |  עידן יוסף
בכחול לבן מבהירים כי אין מו״מ עם ימינה ואין ריצה משותפת. לדברי המפלגה, "גנץ מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך. עד אז, גנץ כשר ביטחון יתרכז במלחמה בקורונה, בהגנה על המדינה מול איומים מבחוץ ובהגנה על מערכת המשפט מול איומים מבפנים כשר המשפטים".
+הזנב מכשכש בכלב
12:51 06/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
חבר הכנסת אביגדור ליברמן מוביל מהלך לאיחוד "ליבראלי" מול הליכוד, נתניהו והחרדים  ▪  סער יוותר על הראשות? לא נראה לי, לפיד יוותר? לא נראה לי, די היה לו עם הסיפור של גנץ, ליברמן יוותר?
(לפיד. לא יוותר [צילום: מן הטלוויזיה])
+"הצלנו את המדינה באחת התקופות הקשות שידעה"
11:45 06/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טען בפוסט בפייסבוק: "עד שהגענו, נתניהו עשה ככל העולה על רוחו בממשלה בלי איזונים ובלי בלמים. עצרנו את זה"
(גנץ. רשימת הישגים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+דרושות הנהגות דמוקרטיות
10:45 06/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אין איש יודע איך תיראה המפה הפוליטית לאחר פירוק, הרכבה והולדת מפלגות שונות, אין איש היכול לחזות האם הגושים המתפרקים יצרו רסיסים או דבוקות חדשות בפוליטיקה הישראלית
(מעשה עפר שלח [צילום: ערוץ הכנסת])
+מי ייקח את הקול הרוסי מליברמן ונתניהו
10:14 06/01/21  |  אלכס טנצר   |   לרשימה המלאה
הפופולריות של ישראל ביתנו והליכוד בבחירות האחרונות לא נבעה מהצלחתן להיטיב עם מצבם של דוברי הרוסית בארץ, אלא הייתה תוצר של ריבוי נציגים מקרב עולי ברית-המועצות בכנסת, השפעה על התקשורת בשפה הרוסית וגם בגלל הכישלון של המפלגות המתחרות
(ליברמן. לא היטיב עם דוברי הרוסית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בנט, לא הכל קורונה
08:35 06/01/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
אם יסיים בנט את המסע הנוכחי שוב בסביבת אחוז החסימה, יצטרך לשקול "לתלות את נעליו" וללכת הביתה. הזמן העומד לרשותו לעבור ממעמד של שותף זוטר לשותף הכרחי, קצר ומאגר הקולות "הניידם" מצטמצם במהירות עם כל רשימה נוספת שמצטרפת למרוץ. חובה למצות כל הופעה פומבית לצבירת השפעה ותמיכה. כיום בנט מדבר הרבה אך אומר מעט מדי
(בנט. הקורונה אינה חזות הכל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חולים בקורונה ומחסנים את הציפורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
שעות ספורות לאחר פגישתם (יום ג', 5.1.21) של יו"ר הימין החדש ח"כ נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדווח כי הסתיימה ללא סיכומים מלבד כוונה להמשיך את המו"מ, שיגר האחרון לעלוני השבת מודעה המעוררת הערכות שונות במערכת הפוליטית באשר להמשך דרכו.
05/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוברת צה"ל לשעבר, רות מלכי-ירון (63), מצטרפת לרשימת 'תנופה לכנסת' בראשות עפר שלח.
05/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ הודיע (יום ג', 5.1.21)) כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. פרץ צפוי להמשיך לכהן בתפקידו כשר מורשת וירושלים עד להשבעת הממשלה הבאה. השר פרץ כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה".
05/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
קראתי בתדהמה ידיעה לפיה מתנהל משא-ומתן בין הבית היהודי לבין ימינה בכוונה שתהיה ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בתדהמה וכמי שמתקשה להאמין, יש לאמר...
05/01/2021  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
השרה מירב כהן עוזבת את מפלגת כחול לבן, שכחלק ממנה נכנסה לכנסת, ומצטרפת למפלגת יש עתיד. בשעה 20:00 יקיימו כהן ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסיבת עיתונאים משותפת.
05/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ליברמן: גוש ציוני ליברלי ינצח את נתניהו והחרדים  /  איציק וולף
3 ח"כים חדשים בנאומי בכורה  /  איציק וולף
מגעים לצירוף הבית היהודי לימינה  /  עידן יוסף
אל תצביעו לבינוניות   /  עמנואל בן-סבו
מה יעשה ליברמן נגד גדעון סער  /  אלכס טנצר
רון חולדאי, אל תהיה "נקניקיה"   /  יונתן אורון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il