|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בנט, לא הכל קורונה

אם יסיים בנט את המסע הנוכחי שוב בסביבת אחוז החסימה, יצטרך לשקול "לתלות את נעליו" וללכת הביתה. הזמן העומד לרשותו לעבור ממעמד של שותף זוטר לשותף הכרחי, קצר ומאגר הקולות "הניידם" מצטמצם במהירות עם כל רשימה נוספת שמצטרפת למרוץ. חובה למצות כל הופעה פומבית לצבירת השפעה ותמיכה. כיום בנט מדבר הרבה אך אומר מעט מדי
06/01/2021  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
בנט. הקורונה אינה חזות הכל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

צפיתי בימים האחרונים מספר פעמים בהופעותיו של נפתלי בנט בתקשורת והאזנתי לדבריו. פעם אחרונה הייתה במוצ"ש, 2.1.2021, בתוכנית "פגוש את העיתונות", ערוץ 13, בניווטה הקלוקל של רינה מצליח. המסקנות מכל הופעותיו של המרואיין בנט דומות ויש לזכור שהדברים נכתבים משום שהאיש מציג עצמו כמועמד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות.

  • מהירות, מינון ובהירות

עבור רבים בציבור שהעברית אינה שגורה בפיהם ברמת שפת-אם ואינם בני-תשחורת, מדבר בנט מהר מדי. השיח מתוח ונעדר תחושה שהוא מתנהל על מי-מנוחות מתוך ביטחון עצמי ושליטה בדיאלוג. בשיחות ממין זה אין צורך להעביר "כמויות" של חומר ופרטים, אלא למקד דברים בעיקרי המסרים. משפטים נוקבים או בעלי מסר דיכוטומי: טוב - מול רע, נכון - מול שגוי, מצוי - מול רצוי וכו', מעבירים מסר קצר חד וברור.

  • חזרה על דברים

בנט חוזר בדבריו פעמים רבות מדי על משפטים שעיקרם: קורונה, קורונה וחוזר חלילה. אין ספק שהמאבק במשבר הקורונה וספיחיו יהיה נושא-פנים מרכזי בקדנציה הקרובה של הכנסת והממשלה. אולם יש בישראל נושאים לא מעטים חשובים, דחופים ורוויי לקויות מהותיות. לא אצל כולם הקורונה נתפסת כעיקר (לאחר החיסון) ולא כולם סבורים שמבחנו של ראש הממשלה הבא הוא אך ורק תיקון הטיפול הלוקה בקורונה. מועמד לראשות הממשלה איננו "פרויקטור הקורונה"; אלא המתכלל הראשי של כל הנושאים והמהלכים הראשיים בניהול המדינה. אל לו לשכוח זאת.

  • איבוד רסן השליטה על השיחה

חלק מהמראיינים משתלט על שיחה עם מרואיין בודד בצורה גסה, משתמש בה להעברת המסרים המתוכננים לו ע"י המערכת (או רצויים לו מטעמים אחרים) ובצורה בוטה ומתמדת מתערב בתשובות המרואיינים ומפריע להם להתבטא; רינה מצליח מצטיינת בתכונה זו. לכן, מול מראיינים כאלה, חייב המרואיין גם להשתתף בניהול השיחה והקצאת הזמנים בין הנושאים. בנט נסחף אחר תרגילים אלה, משתף פעולה במודע, וסביר יותר שבלא מודע, עם תרגילי המנחה ובמקום להקצות את עיקר הזמן למסריו החשובים, הוא מכלה אותו בחזרה על הדברים שכבר נאמרו. ראיונות פוליטיים הם חלק אינטגרלי מהמאבק הפוליטי, וחובתו של המרואיין לשמור על האינטרסים שלו ולהעביר את מסריו, לפחות באותה מידה שהוא משיב בפועל על שאלות המראיין כפשוטן. הרושם שנוצר אצלי הוא שבנט מגיע לראיונות אלה, כאשר הוא איננו מוכן ואיננו ממוקד בעיקר: יצירת דימוי של מנהיג מנוסה, בטוח בעצמו, עם אג'נדה מסודרת, תוכנית עבודה מוגדרת ואידאולוגיה מגובשת.

  • הציבור (הצופים) הוא היעד

התעלמות זו לובשת שתי צורות עיקריות: כיוון המבט ואופי השיחה וקביעת תכני המענה. בנט פונה יותר מדי פעמים ולמשך זמן ממושך מדי אל מנחה הדיון, אף על-פי שהכתובת האמיתית לדבריו הוא הציבור. עליו להפנות את מבטו למצלמה ולהדגיש באמצעותה בשיח "ישיר" את הדברים שהוא מבקש למקד בהם את תשומת לב הציבור.

  • מסרים פלורליסטים אך לא מייגעים

הקורונה אינה חזות הכל. בנט סבור שיש לו מה "למכור" לציבור בשאלות הנוגעות לניהול משבר לאומי, וזה כנראה נכון עובדתית. אולם מבחינה זו, הקורונה היא מקרה פרטי. לראש ממשלה, במיוחד במדינת ישראל, הקורונה נושא חשוב אבל לא יחיד. משברים לאומיים אחרים קיימים גם עתה וצפויים בעתיד, והאצלת הלקחים והיכולות מנושא אחד לנושאים אחרים, היא מסר אוניברסלי שאין מותירים אותו כרמז אלא הופכים אותו לתשתית נושאת למסר רחב הרבה יותר. כך עושה למשל, נתניהו כאשר הוא מזכיר לציבור שהוא גם "מלך" הכלכלה, ההתיישבות, השלום, הביטחון ופיתוח יחסי החוץ ועוד. יש לבנט הישגים אחרים מתקופת היותו שר, מעבודתו בממשלה מהחיים האזרחיים ועוד, שצריך למנפם לכלל יכולת פלורליסטית נרחבת. דרך הימין מטושטשת כיום. יותר מדי גורמים מנכסים לעצמם את ההובלה בנושא; ראש ממשלה הוא גם ראש הגוש!

  • תוכניות לעתיד ודרכי הגשמתן

בצדק מדבר בנט על חולשותיו של נתניהו בניהול ענייני הפנים, אבל כושל בהצגת יכולותיו הוא לבוא במקומו ולתקן מציאות זו כראש ממשלה. אין צורך להציג לוח זמנים ותקציב מפורטים מדי, אך קיים צורך להציג משימות עיקריות, סדרי עדיפות ושינויים מהותיים שיבקש לחולל כראש ממשלה. בהקשר זה ניתן לציין שגדעון סער נוקט גישה משכנעת יותר כאשר בימים האחרונים פרסם את הצעותיו לרפורמה במערכת המשפט, ולשינויי חקיקה בנושאי המאבק באלימות במשפחה. מומלץ לבנט לאמץ גישה דומה, בין אם בדרך של יוזמות לתיקון המצב הקיים ובין אם בחלופות וביקורת על הצעותיהם של מועמדים אחרים.

  • שותפויות פוליטיות ונושאי טאבו

בנט אינו מבהיר את כוונותיו בעניין שותפויות פוליטיות אפשריות להקמת קואליציה שלטונית. אם קיימות התבטאויות כאלה, הן בגדר של שמירת אופציות פתוחות שאינן מסבירות כהלכה את עמדותיו ומדיניותו. היכן, למשל, גבול השילוב בין קוניוקטורות פוליטיות מזדמנות לבין עקרונות מנחים?! מהם עקרונות הליבה (מלבד סלידה ממפלגות אנטי-ציוניות במובהק; יש כאלה?!) מהם המשרדים שיבקש לשמור בשליטתו הישירה וכיצד קשור הדבר לסדרי העדיפות. אין ספק שמורכב לצייר תמונה מפורטת כאשר המערך הפוליטי כולו נמצא בתהליך שינוי והתהוות, אבל אין גם פטור בלא כלום, שמעורר אמון ואמפתיה בציבור חשדן וספקני כשלנו.

  • תנאי סף לראשות ממשלה

תנאי הכרחי של בנט להגיע לראשות ממשלה, הוא 20 - 25 מנדטים. עם פחות מכך, לא יהיה טוען רציני לתפקיד. לכן, מסר עיקרי החסר בדבריו וחייב להיות מודגש חזור והדגש - הוא: כל שאני מבטיח מותנה בעוצמה הפוליטית שתוענק לי על-ידי הציבור. (הווה אומר כי כל הסבור שמנהיגות איכפתית ואמפתית כשלי היא שדרושה כיום לשיקום השבר בחברה הישראלית, לצד הטיפול בצרכי המדינה ובחוליי המשק, חייב להעניק לי את הכוח ולהימנע מתמיכה בשברי מפלגות ובמפלגות שוליים).

  • יעדים אסטרטגיים (תוכנית) - רשימת 5 - 10 הנושאים החשובים ביותר

נראה שבנט חייב להיעזר ביועץ תדמית ותקשורת לעיצוב הופעותיו ומסריו ולהגיע בהקדם לרמה תחרותית עם נתניהו. אם ימשיך בדרך הנוכחית, יתחיל, להערכתי, לאבד גובה. השוליים "הנודדים" בציבור הישראלי מהם הוא יכול לגייס תוספת תמיכה, צרים וזמניים ויתקבעו ככל שנתקרב לבחירות ולמרוץ יתווספו רשימות אופנתיות חדשות.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
רפי לאופרט
+סמוטריץ': המפלגה תיפתח למפקד
19:40 06/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר האיחוד הלאומי הודיע על שינוי שם מפלגתו ועל פתיחת שורותיה לכל מי שרואה עצמו שותף לערכי הציונות הדתית  ▪  קרא לשותפיו בעבר ובהווה לשתף פעולה ותקף את "הפוליטיקה האישית"  ▪  "מפלגות של אנשים זו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל"
(סמוטריץ'. אני לא כוכב [צילום: הציונות הדתית])
+ח"כ ע׳דיר כמאל מריח לוקחת פסק זמן מהפוליטיקה
15:49 06/01/21  |  עידן יוסף
ח"כ ע׳דיר כמאל מריח (יש עתיד) החליטה לא להתמודד לקדנציה נוספת. היא נשארת ביש עתיד, אבל לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. כמאל מריח הודיעה על כך ללפיד בשיחה אישית.
+כחול לבן: אין ריצה משותפת עם ימינה
14:20 06/01/21  |  עידן יוסף
בכחול לבן מבהירים כי אין מו״מ עם ימינה ואין ריצה משותפת. לדברי המפלגה, "גנץ מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך. עד אז, גנץ כשר ביטחון יתרכז במלחמה בקורונה, בהגנה על המדינה מול איומים מבחוץ ובהגנה על מערכת המשפט מול איומים מבפנים כשר המשפטים".
+הזנב מכשכש בכלב
12:51 06/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
חבר הכנסת אביגדור ליברמן מוביל מהלך לאיחוד "ליבראלי" מול הליכוד, נתניהו והחרדים  ▪  סער יוותר על הראשות? לא נראה לי, לפיד יוותר? לא נראה לי, די היה לו עם הסיפור של גנץ, ליברמן יוותר?
(לפיד. לא יוותר [צילום: מן הטלוויזיה])
+"הצלנו את המדינה באחת התקופות הקשות שידעה"
11:45 06/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טען בפוסט בפייסבוק: "עד שהגענו, נתניהו עשה ככל העולה על רוחו בממשלה בלי איזונים ובלי בלמים. עצרנו את זה"
(גנץ. רשימת הישגים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+דרושות הנהגות דמוקרטיות
10:45 06/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אין איש יודע איך תיראה המפה הפוליטית לאחר פירוק, הרכבה והולדת מפלגות שונות, אין איש היכול לחזות האם הגושים המתפרקים יצרו רסיסים או דבוקות חדשות בפוליטיקה הישראלית
(מעשה עפר שלח [צילום: ערוץ הכנסת])
+מי ייקח את הקול הרוסי מליברמן ונתניהו
10:14 06/01/21  |  אלכס טנצר   |   לרשימה המלאה
הפופולריות של ישראל ביתנו והליכוד בבחירות האחרונות לא נבעה מהצלחתן להיטיב עם מצבם של דוברי הרוסית בארץ, אלא הייתה תוצר של ריבוי נציגים מקרב עולי ברית-המועצות בכנסת, השפעה על התקשורת בשפה הרוסית וגם בגלל הכישלון של המפלגות המתחרות
(ליברמן. לא היטיב עם דוברי הרוסית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חולים בקורונה ומחסנים את הציפורים
08:34 06/01/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
רק אם תהיה אינטגרציה מלאה של ערבים וחרדים ישראל תגיע לשגשוג הכלכלי המיוחל, עם עוני ופערים מינימליים, כשכולם משרתים בצבא או בשירות לאומי שלוש שנים, גברים ונשים, חרדים, ערבים וחילונים
(כניעה לרבנים תלושים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט, לא הכל קורונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
7/01/21 03:23
 
רפי לאופרט
7/01/21 08:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
לה פונטין הוא גיבור ילדותי אך גם בחרותי, כי המשלים שלו הם מגדלור שלאורו כל בן תרבות יכול לנהוג. כך כתב את המשל על החיות שחלו בדבר, הרבה לפני הקורונה, ורצו להעניש את האשם במחלה "שהומצאה כדי להעניש את חטאי העולם". הלכו לאריה, לנמר, לדב, אך לא העזו להאשים את החזקים, עד שטרפו את החמור...
06/01/2021  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
שעות ספורות לאחר פגישתם (יום ג', 5.1.21) של יו"ר הימין החדש ח"כ נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדווח כי הסתיימה ללא סיכומים מלבד כוונה להמשיך את המו"מ, שיגר האחרון לעלוני השבת מודעה המעוררת הערכות שונות במערכת הפוליטית באשר להמשך דרכו.
05/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוברת צה"ל לשעבר, רות מלכי-ירון (63), מצטרפת לרשימת 'תנופה לכנסת' בראשות עפר שלח.
05/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ הודיע (יום ג', 5.1.21)) כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. פרץ צפוי להמשיך לכהן בתפקידו כשר מורשת וירושלים עד להשבעת הממשלה הבאה. השר פרץ כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה".
05/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
קראתי בתדהמה ידיעה לפיה מתנהל משא-ומתן בין הבית היהודי לבין ימינה בכוונה שתהיה ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בתדהמה וכמי שמתקשה להאמין, יש לאמר...
05/01/2021  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il