|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
פלוסי. "לא יכול להיות מסוכן יותר" [צילום: סקוט אפלווייט, AP] מיליי. "הצבא נשבע אמונים לחוקה" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

הסיבה לחסימת חשבונו של טראמפ בטוויטר

חשש מאלימות נוספת של תומכי טראמפ

קריאות למצעד חמוש לקפיטול בוושינגטון בסוף השבוע הקרוב פלוסי מביעה חשש משליטתו של טראמפ בנשק הגרעיני; שוחחה עם ראש המטות המשולבים, אשר הבטיח שישנם "אמצעי ביטחון" טראמפ הודיע שלא ישתתף בהשבעה; ביידן: טוב מאוד
09/01/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
סיכום אירועי השבוע, 9.1.21 / CNN
הרבה יותר גרוע מאשר ווטרגייט
איתמר לוין
ריצ'רד ניקסון לא תקף את השופטים ולא איים על התקשורת, ותומכיו לא הסתערו על הקפיטול * אחרי שהתפטר, הוא התרחק מעין הציבור ולא המשיך לפלג ולהתסיס * טראמפ עושה בדיוק ההפך ואת הנזק שהוא גורם לחברה האמריקנית יהיה קשה מאוד לתקן
לרשימה המלאה

החלטתה של טוויטר לחסום לצמיתות את חשבונו של הנשיא דונלד טראמפ נובעת מן החשש מפני גל נוסף של אלימות מצד תומכיו, לקראת השבעתו של ג'ו ביידן. כך מדווח (מוצ"ש, 9.1.21) וושינגטון פוסט.

טוויטר הודיעה אמש (8.1.21) על ההחלטה חסרת התקדים, יומיים לאחר ההסתערות של תומכי טראמפ על הקונגרס, אשר בעיצומה חסמה את חשבונו ל-12 שעות. הנימוק הראשוני היה ציוציו השקריים של טראמפ בנוגע לתוצאות הבחירות וההסתה שלו לאלימות. כעת מתברר, כי טוויטר חוששת שתומכיו יתקפו שוב את הקפיטול ובנייני ממשל אחרים בוושינגטון בסוף השבוע הבא, לקראת השבעתו של ביידן ב-20 בינואר.

קריאות להפגנות נרחבות לקראת ההשבעה מתפרסמות באינטרנט מזה שבועות, כולל מה שמכונה "צעדת המיליון של המיליציה" ביום ההשבעה. הסגנון שלהן זהה לקריאות אשר קדמו להסתערות על הקפיטול וכוללות קריאה להפר את החוק העירוני, האוסר על הצטיידות בנשק בזמן הפגנות. כעת נוספו להן קריאות ל"עשיית צדק עם אשלי באביט", מתפרעת שנורתה למוות בקפיטול.

לדברי טוויטר, "תוכניות להפגנות חמושות עתידיות כבר נפוצו בתוך טוויטר ומחוצה לו, כולל גל התקפות שני על הקפיטול בוושינגטון ועל בתי המחוקקים במדינות ב-17 בינואר". החברה מציינת בהקשר זה שני ציוצים של טראמפ, אשר לדבריה "קרוב לוודאי יעודדו אחרים לשכפל את האירועים האלימים שהתרחשו ב-6 בינואר". באחד מן הציוצים של תומכי טראמפ נאמר "תסרבו לשתוק" והגולשים נקראו לצעוד חמושים לקפיטול בוושינגטון ולמקביליו בבירות המדינות ב-17 בחודש". פוסט אחר קרא לפעולה "בוושינגטון ובכל בירות המדינות" ונחתם בידי "חבר'ה רגילים שנמאס להם שדורכים עליהם".

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, שוחחה עם ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מיליי, במטרה להרחיק את הנשיא דונלד טראמפ מן השליטה על הנשק הגרעיני של ארה"ב. יו"ר בית הנבחרים הוא האדם מספר שתיים לבוא במקומו של הנשיא, אחרי סגן הנשיא. בעיצומה של הסתערות תומכי טראמפ על הקפיטול בשבוע שעבר מסרו מיליי ושר ההגנה בפועל, כריסטופר מילר, שהם היו בקשר עם פלוסי, עם סגן הנשיא, מייק פנס, ועם יו"ר המיעוט בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי - ולא עם טראמפ. פנס גם היה מי שאישר להפעיל את המשמר הלאומי נגד המתפרעים ולהבטחת הסדר בוושינגטון.

"המצב עם הנשיא המעורער הזה אינו יכול להיות מסוכן יותר, ועלינו לעשות הכל כדי להגן על העם האמריקני מפני ההתקפה הבלתי-יציבה הזאת על ארצנו והדמוקרטיה שלנו", הסבירה פלוסי במכתבה לחברי הסיעה הדמוקרטית. בשיחה איתם הוסיפה פלוסי, כי מיליי הבטיח לה שיש "אמצעי ביטחון". דוברו של מיליי אישר את דבר קיומה של השיחה ואמר שהגנרל "ענה לשאלותיה בנוגע לתהליך של האחריות על הפיקוד הגרעיני". מיליי פרסם לאחר הבחירות הצהרה יוצאת דופן בה הבהיר, כי הצבא נשבע אמונים לחוקה ולא לאדם כלשהו (כולל הנשיא).

פלוסי הוסיפה: "התקשרתי הבוקר ליו"ר המטות המשולבים ואמרתי שאדם מסוכן מאוד הוא המפקד העליון של ארה"ב. יש לי דאגות חמורות שמא הוא עלול ליזום פעולות איבה בדרך זו או אחרת, הוא עד כדי כך בלתי יציב - בין אם מדובר בפעולות איבה צבאיות ובין אם מדובר בגישה לקודים המאפשרים מתקפה גרעינית. אנחנו אמורים לקוות שאין סכנה כזאת, אבל עובדה שיש - משום שהוא מעורער. אנחנו מדברים על נשיא מעורער".

פלוסי הוסיפה, כי היא והמנהיג המיועד של הרוב בסנאט, צ'אק שומר, עדיין מקווים ש-פנס יודיע להם שהוא פועל להדחתו של טראמפ לפי התיקון ה-25 לחוקה. השניים ניסו לשוחח עימו שלשום, אך ויתרו לאחר המתנה של 20 דקות על הקו. פנס לא התבטא פומבית, אך מקורביו אומרים שאין לו כוונה ליזום מהלך כזה. החוקה מאפשרת לסגן הנשיא ולרוב חברי הקבינט להודיע לקונגרס שנבצר מן הנשיא למלא את תפקידו, וסגן הנשיא נכנס מיידית לנעליו.

ניו-יורק טיימס חשף, כי שר האוצר, סטיב מנוחין, השתתף בשיחות על האפשרות של הפעלת התיקון ה-25 - אם כי קרוב לוודאי שיתנגד לכך. מנוחין הוא השר הבכיר היחיד המכהן בקבינט טראמפ מאז ראשיתו והוא אחד מנאמניו הבולטים של הנשיא. הוא נמנע בפומבי מלמתוח ביקורת על טראמפ בעקבות התפרעות תומכיו, אך בשיחות פרטיות הטיל עליו את האחריות לאירועים. עצם העובדה ששר כה בכיר מדבר על התיקון ה-25, מלמדת על עומק הביקורת שסופג טראמפ מתוככי ממשלו.

פלוסי וקבוצה הולכת וגדלה של דמוקרטים מאיימים לפתוח בהליכים להדחתו של טראמפ, אך אין סיכוי להשלים אותם ב-11 הימים שנותרו עד לסיום כהונתו. לדמוקרטים גם אין הרוב הדרוש של שני שלישים מחברי הסנאט להרשיע את טראמפ ולהדיח אותו, כך שמדובר בהצהרות לצרכים תקשורתיים בלבד.

הסנאטורית ליסה מורקובסקי - מתנגדת ותיקה של טראמפ - היא הראשונה מן הסיעה הרפובליקנית המצטרפת לקריאת הדמוקרטים שיתפטר. "אני רוצה שהוא יתפטר. אני רוצה אותו בחוץ. הוא גרם מספיק נזק", אמרה. הודעתה של מורקובסקי באה זמן קצר לאחר שטראמפ הבהיר, כי לא ישתתף בהשבעתו של ג'ו ביידן ב-20 בינואר. ביידן קידם בברכה את ההודעה, והבהיר לצד זאת שישמח לראות את פנס בטקס. הוא כינה את טראמפ "אחד הנשיאים הכי בלתי כשירים בתולדות ארה"ב" ואמר שמעשיו של טראמפ היו גרועים מכפי שאי פעם העלה על דעתו.

סקר של רשת השידור הציבורית PBS שפורסם אתמול (יום ו', 8.1.21) מצא, כי 63% מן האמריקנים מאשימים את טראמפ באחריות להתפרעות ו-48% סבורים שעליו להתפטר - לעומת 49% המתנגדים לכך. לצד זאת, רק 64% מן האמריקנים מקבלים את נצחונו של ביידן כלגיטימי, בעוד 35% סבורים שהתוצאות אינן לגיטימיות. 88% התנגדו למעשיהם של המתפרעים ו-81% מודאגים מהשפעת המחלוקות בציבור האמריקני על עתידה של הדמוקרטיה - אם כי 72% סבורים שהדמוקרטיה תשרוד, לעומת 21% בלבד המפקפקים בכך.

ביידן הטיל את האחריות למהומות גם על הסנאטור הרפובליקני טד קרוז, אשר הוביל קבוצה בת תריסר מחברי הסיעה שהתכוונו לערער על נצחונו במדינות המפתח (המהומות פרצו כאשר נדון ערעורם על התוצאות באריזונה ואחריהן הם משכו את יתר הערעורים). ביידן אף הרחיק לכת עד כדי השוואת מעשיו של קרוז לטקטיקות התעמולה של יוזף גבלס, לפיהן אם חוזרים די הצורך על שקר - לבסוף יאמינו בו. לדבריו, יש הבדל בין שקריו של טראמפ עצמו בנוגע לטוהר הבחירות לבין החזרה עליהם בידי מחוקקים רפובליקנים.

הסנאטור ג'וש האולי, שהיה הראשון בסיעה שהודיע שיערער על התוצאות ועמד על ערעורו לגבי פנסילבניה גם לאחר המהומות, גינה את דבריו של ביידן וכינה אותם "מחליאים". הוא הגן על פעולותיו ואמר כי "התנהגותו של הנשיא הנבחר היא בלתי מכובדת, בלתי בוגרת, בלתי הולמת ומבישה".


תאריך:  09/01/21   |   עודכן:  09/01/21
איתמר לוין
+פלוסי עשויה להציע מחר להעמיד לדין את טראמפ
08:19 10/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית הנבחרים יכול לאשר את המהלך בתוך ימים אחדים - אך הסנאט ינהל בפועל את המשפט רק לאחר סיום כהונתו של טראמפ  ▪  המשמעות: טראמפ יסיים את תפקידו, ואם יורשע לאחר מכן - לא יוכל להתמודד ב-2024
(משפטו של טראמפ בינואר אשתקד [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש מאלימות נוספת של תומכי טראמפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל א'
10/01/21 07:33
2
שושי
10/01/21 07:42
3
יהודה אלידע
11/01/21 00:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
שיטת האלקטורים היא מקור הפארסה הרעילה הנוכחית דרישותיה של משפחת נתניהו מאתר וואלה היו מגעילות היד החופשית למפגינים בבלפור היא אנרכיה פנייתו של בנימין נתניהו למגזר הערבי היא צבועה היחס החרדי לקורונה הוא שפיכות דמים וחילול השם הראיון עם משה אביעד הוא סמל לחדירת הריאליטי למערכות החדשות
08/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
גל של התפטרויות בצמרת ממשל טראמפ (יום ה', 7.1.21), פחות מיממה לאחר שתומכיו התפרעו בגבעת הקפיטול באחד האירועים החמורים ביותר בתולדות האלימות הפוליטית בארה"ב. שרת התחבורה, איילין צ'ו, היא חברת הקבינט הראשונה המתפטרת בשל האירועים. התפטרויות אלו מלמדות, כי אותם בכירים מטילים על טראמפ את האחריות לאירועים, הן בשל שקריו הבלתי-פוסקים לגבי הבחירות והן בשל ההסתה הישירה שלו שקדמה להסתערות.
07/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מה קורה כאשר הסנאט מחולק בשווה בין שתי המפלגות הגדולות? ההיסטוריה האמריקנית מספקת תשובות, גם אם לא רבות, משיב וושינגטון פוסט; הפעם האחרונה הייתה ב-2001 ומאז היו שינויים משמעותיים. זה קרה בפעם הראשונה ב-1881 למשך כשנתיים, לכמה חודשים ב-1954 ולחצי שנה לפני שני עשורים.
07/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
נצחונם של הדמוקרטים בבחירות 2020 נעשה גדול עוד יותר. כך גם סיכוייו של ג'ו ביידן להעביר חקיקה שאפתנית - להיאבק בשינויי האקלים, להפחית את הפערים הכלכליים ולהאט את התפשטות הקורונה. והכל – בזכות שני הנצחונות הדרמטיים של רפאל וורנוק וג'ון אוסוף בג'ורג'יה. לראשונה מזה עשר שנים ולפחות למשך השנתיים הבאות, הדמוקרטים ישלטו בבית הלבן ובשני בתי הקונגרס.
07/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מדהימים ככל שהיו אירועי הלילה (יום ד', 6.1.21) בוושינגטון, קשה לומר שהם היו ממש מפתיעים. למעשה, זהו כמעט הסיום המתבקש לארבע שנותיו של נשיא חסר כל מעצורים, בלתי צפוי ובלתי יציב, שקרן פתולוגי, בריון אלים ופורע חוק.
07/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il