|   15:07:40
דלג
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

משרדי הממשלה רבים - וניצולי השואה עלולים לסבול

משרד האוצר והמשרד לשוויון חברתי מנהלים מאבקים תחת מי מהם תהיה הרשות לזכויות ניצולי השואה, עקב ההעברה המסורבלת של משאבי המחשוב אלא שאלה שעלולים להיפגע מכך הם הניצולים הקשישים
12/01/2021  |   יהודה קונפורטס   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
אותם מעניינת הרנטה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לקבל את הרנטה
את ניצולי השואה לא מעניין תחת איזה משרד הרשות נמצאת ואילו מחשבים יש שם. כל מה שהם מעוניינים הוא לקבל את הרנטה ואת שאר הזכויות שמגיעות להם. האם גם את זה רוצים לקחת מהם?

בימים אלה מתנהל מאבק פנים ממשלתי, שחשפנו (יום ב', 11.1.21), על-רקע הכוונה להעביר את הרשות לזכויות ניצולי השואה ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי. זאת, בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה עם הקמת ממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן.

ה-"לקוחות" של הרשות הם הקשישים ניצולי השואה, שהם בין האוכלוסיות שנפגעו הכי הרבה בזמן הקורונה. הנתונים האחרונים מראים שבמדינת ישראל חיים 192 אלף ניצולי שואה ונפגעי התנכלות אנטישמית בתקופת השואה, שגילם הממוצע הוא 85. בכל חודש יותר מ-1,000 מהם הולכים לעולמם. הרשות לזכויות ניצולי השואה פועלת כיחידת סמך עצמאית במשרד האוצר, עם מערכות מחשוב, מידע, צוותי פיתוח ועובדים שתפקידם הוא לדאוג שאותם ניצולים יקבלו אחת לחודש את הקצבה שלהם, כמו גם טיפול רפואי ועוד זכויות שמגיעות להם על-פי חוק.

כאשר הוקמה ממשלת האחדות באביב האחרון דרשה מירב כהן מכחול לבן, שמונתה לתפקיד השרה לשוויון חברתי, שהרשות תועבר למשרדה. הסיבה העיקרית לכך לא הייתה דאגה לקשישים אלא כסף. התקציב הבסיסי של המשרד לשוויון חברתי הוא מזערי, וכהן למודת הניסיון מהשירות הציבורי ידעה שללא תקציב ראוי שתקבל מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני שהיא מתחילה לעבוד אין לה מה לעשות במשרד. זאת גם הסיבה שבגינה השרה גילה גמליאל ביקשה כשמונתה לתפקיד זה בעבר - וקיבלה - את מטה ישראל דיגיטלית (שבינתיים הועבר, יחד עם גופים נוספים, למשרד הדיגיטל הלאומי החדש). אגב, השרה כהן התפטרה לפני ימים אחדים מתפקידה ועזבה את כחול לבן לטובת שיבוץ ברשימת יש עתיד בבחירות הקרובות.

העברת משרד זה לא רק ניוד רהיטים

כהן הביאה להחלטת ממשלה שקובעת שהרשות תעבור למשרדה. אלא שהשרים שהצביעו בעד, כולל שר האוצר, ישראל כ"ץ, לא לקחו בחשבון עניין "שולי" ו"קטן": העברת משרד היא לא רק העברת רהיטים או ניוד עובדים, אלא גם מעבר של מערכות מידע רבות ומורכבות.

העברת רשות ממשרד ממשלתי אחד לאחר מחייבת העתקת כל משאבי המחשוב, לרבות מערכות המידע, השרתים והיישומים המיוחדים, למשרד המקבל, ובמקרה הזה למשרד לשוויון חברתי. במסמך שהוגש לוועדת הכספים צוין שהמשרד לשוויון חברתי כולו קטן בהיקפו מהרשות, והעברת משאבים לשם היא עבודה שתארך כשנתיים.

במכתב ששיגרה ממלאת-מקום מנהלת הרשות, עו"ד גליה מאיר אריכא, לשר האוצר היא מפרטת בצורה ברורה מדוע מערכות המידע ותשתיות המחשוב של הרשות לא יכולות לעבור, ויותר מכל, היא תיארה בו את הנזקים שיגרמו לאוכלוסייה החלשה והפגיעה שהיא משרתת. במילים אחרות, הנזק הישיר יהיה פגיעה בתשלומים לניצולי השואה ומניעת שירותים דחופים שהם זקוקים להם. זאת, בעוד שככל הנראה, מרבית עובדי הרשות יישארו במשרד האוצר, עקב הקושי להעביר עובדי ממשלה ממשרד בין משרדים. לפיכך, עלול להיווצר מצב שהרשות תצטרך להמציא את הגלגל מחדש - על גבם של הניצולים, כמובן.

העובדים מתוסכלים

משיחות שלא לציטוט עם עובדים ברשות עולה כי הם מרגישים מתוסכלים. ברור להם שמיד יפרשו את ההתנגדות שלהם על-רקע אישי, בטענה שהם לא רוצים לעבור. יהיה להם קשה להסביר שיותר מכל הם מודאגים מההשלכות שתהיינה למהלך המעבר על ניצולי השואה. הפעם, הם אומרים, זה לא מאבק על תנאי עבודה או על שכר, אבל אין מי שמקשיב להם.

העמדה של מנהלי ועובדי הרשות זוכה לתמיכה רחבה יחסית - מסגן שר האוצר, יצחק כהן, ומיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אלעזר שטרן, שאף פנה לנתניהו בקריאה דחופה לעצור את הטירוף. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, העביר החלטה שקוראת לממשלה לעצור את המעבר משתי סיבות: האחת - בגלל עניין תשתיות המחשוב, והסיבה השנייה והיותר קריטית - מדובר בממשלת מעבר ואין מי שיכול להעריך כיום מה תחליט הממשלה הבאה, אם וכאשר תקום אחרי הבחירות.

משאבי המחשוב לא על סדר היום - לא רק בממשלה

העדר תשומת הלב ל-IT בהחלטות שונות הוא לא תופעה שקיימת רק בממשלה. יותר מפעם אחת ארגונים מבצעים מהלכי ייעול לכאורה, מזיזים מחלקות ואפילו מבצעים מיזוגים ורכישות, כאשר לרוב, משאבי המחשוב לא עולים על שולחן ההנהלה הבכירה לפני קבלת ההחלטה, אלא רק כשמגיעים לשלב הביצוע. או אז מגלים שהתשתיות לא מתאימות, שהגוף הקולט כלל לא יכול להפעיל את המערכות, ועוד תקלות וסיפורים.

במגזר העסקי זה נפתר על-ידי השקעות של מיליונים. במגזר ממשלתי הסיפור קשה יותר, במיוחד כשמדובר בממשלת מעבר, שבה התקציבים מוקפאים - ובסוף, מי שמשלמים את המחיר הם ניצולי השואה. אותם לא מעניין תחת איזה משרד הרשות נמצאת ואילו מחשבים יש שם, כל מה שהם מעוניינים הוא לקבל את הרנטה שלהם בכל חודש לבנק, ואת שאר הזכויות שמגיעות להם. האם גם את זה רוצים לקחת מהם?

השורה התחתונה: התייעלות בממשלה היא דבר חשוב והעברת יחידות, אם היא תורמת לשיפור השירות, היא דבר מקובל. אבל הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יבינו שמאחורי כל מיזוג, העברה, מאבקי כוח וסמכויות יש תשתיות מחשוב, מערכות מידע ובעיקר אנשים. הם לא רהיטים, ולכן צריך לנהוג בהם ברגישות.

תאריך:  12/01/2021   |   עודכן:  12/01/2021
יהודה קונפורטס
+סקר: יש עתיד נחלשת, המפלגות החרדיות מתחזקות
20:41 12/01/21  |  עידן יוסף
סקר חדשות 12 (מנו גבע): ליכוד 29; תקווה החדשה 16; ימינה, יש עתיד 13; הרשימה המשותפת 10; שס, יהדות התורה 8; הישראלים, ישראל ביתנו 6; כחול לבן, מרצ 5. גוש הימין מקבל בסקר 74 וללא סער - רק 58.

עוד נשאלו הנסקרים באשר להצבעתם במקרה שמפלגות יש עתיד, הישראלים כחול לבן, תל"ם, תנופה, העבודה והכלכלית החדשה ירוצו יחדיו כשהעומד בראש הרשימה ייקבע בהמשך. במקרה שכזה, הליכוד עולה במושב אחד ל-30, ואיחוד גוש המרכז-שמאל עולה בארבעה ל-28; תקווה חדשה 13; ימינה 12; ישראל ביתנו עולה ל-7, מרצ יורדת ל-4 ואילו הרשימה המשותפת והמפלגות החרדיות נותרות עם אותו מספר מושבים.
+סער נשאל על סגירת מרכולים בשבת והתחמק
20:32 12/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר שמספר 2 במפלגתו הצהירה כי תתנגד לסגירת מרכולים בשבת, מפזר גדעון סער עמימות על כוונותיו בנושא  ▪  בעבר הביע תמיכה בבילויים אך התנגדות למסחר  ▪  למעשה, היה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת מסחר בשבת במתחמים מוגדרים בת"א
(סער. תשובה עמומה [צילום: ערוץ כנסת])
+מרצ איבדה בלעדיות על ר' וצ'
19:09 12/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפלגה בראשות ניצן הורוביץ תוכל להשתמש בבחירות הקרובות באותיות מרצ, אך לנוכח העובדה שבבחירות הקודמות רצה עם מפלגות אחרות תחת האותיות "אמת" לא תישמר לה הזכות להיות היחידה שתשתמש באותיות ר' וצ'
(רק האות מ' נשארה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+רופא איננו פוליטיקאי
14:46 12/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
מבין כל הרופאים שהופיעו מידי פעם בטלוויזיה, סימנתי את הפרופסור חגי לוין כפוליטיקאי, והנה חלפו אך מספר חודשים והוא נהיה רשמית פוליטיקאי (לטעמי לזמן קצר מדי, עד הבחירות)
(לוין. סומן [צילום: האוניברסיטה העברית])
+שפל המדרגה
14:41 12/01/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - אי-אמון הציבור, תועמלן ושקרן, במקום להימוג ומרי אזרחי  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  חודש טוב והרבה בריאות ואושר
(גנץ. להעלם)
+אלדד יניב מציע פתק אחד לגוש המרכז שמאל
12:46 12/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסביר: "זה איחוד מפלגות. זאת אומרת: כל מפלגה תשמור על זהותה. אבל ירוצו בפתק 1 כגוש להפילו - ולהחליפו כממשלה החדשה אליה יצורפו עוד"
()
+1973, 2021
12:42 12/01/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מפחדים ממחלה שהיא פחותה באורח מובהק מהמגיפה הספרדית לפני כ-100 שנים  ▪  מדברים על אלפי מתים שעה שהתוספת בין מיתה רגילה למיתה בשנת קורונה אינה כה משמעותית
(מאיר. שליטה מכהנת [צילום: כהן פריץ/לע"מ])
+זליכה מסרב להיפגש עם גנץ: עליו לאפסן את מפלגתו
09:57 12/01/21  |  איציק וולף
פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, מסרב לבקשת יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, להיפגש. "הכלכלה במשבר עמוק, ופוליטיקאים מתרוצצים כעכברים אחוזי אמוק למצוא סידור עבודה לכנסת הבאה. אני לא מחפש סידור עבודה, בוודאי לא לצד מי שהיו שותפים מלאים להפקרת מעמד הביניים והעצמאיים בעוד הם נהנים משכר מלא ובטוח. במקום לדרוש מאנשים ישרים לאפסן את האגו, טוב יעשה גנץ אם יאפסן את מפלגתו, וייתן לאחרים להוביל את המדינה, ובעיקר את כלכלתה מכאן", אמר.
+אגוטריפ
09:19 12/01/21  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו הוא איש של תוצאות ומספרים, הוא רוצה להיות הראשון, חבורת הפקידים שתפרה לו תיקים והכניסה אותו למצב מגננה תמידי הרסה מנהיג בסדר גודל היסטורי
(נתניהו. במגננה [צילום: מן הטלוויזיה])
+יעלון דוחה הצעת האיחוד של גנץ
08:13 12/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת תל"ם דוחה את הצעת יו"ר כחול לבן לקיים משא-ומתן לאיחוד רשימות לקראת הבחירות לכנסת  ▪  "וב יעשה גנץ אם יודיע שהפנים את לקחי המשבר הלאומי הנורא אליו הוביל בטעות ובניגוד לכל היגיון ויפרוש מהפוליטיקה. זה יקל על החיבורים הנדרשים"
(יעלון וגנץ. "המחאה תנצח" [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרדי הממשלה רבים - וניצולי השואה עלולים לסבול
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
יו"ר מפלגת תל"ם, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, דוחה את קריאת שותפו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאיחוד כוחות במחנה המרכז-שמאל. בהודעת מפלגתו שפורסמה הבוקר (יום ג', 12.1.21) נכתב כי על גנץ להפיק לקחים ולפרוש מן הפוליטיקה.
12/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון והמשפטים בני גנץ, קורא לעמיתיו המתנגדים להמשך כהונת בנימין נתניהו לאיחוד רשימות ורומז כי הוא מוכן לוותר על הנהגת הגוש. בהצהרה לעיתונות קרא למנהיגי מפלגות הגוש - כולל ליאיר לפיד שעמו לא דיבר מאז הקמת הממשלה - להיכנס למשא-ומתן.
11/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן,הוציא צו נגד מפלגת הבית היהודי להימנע מלפרסם תעמולת בחירות באמצעות מיסרונים שאינם מזוהים.
11/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יושב-ראש הימין החדש ח"כ נפתלי בנט מסביר את עמדתו להשאיר לעת עתה ללא טיפול נושאים ימניים באשר ליהודה ושומרון והימנעות מסוגיות דת ומדינה, ולהתמקד רק בנושאי הקורונה ופרנסה. ברשומה בפייסבוק (יום ב', 11.1.21), כתב בנט כי לדאוג לקיומם של בעלי עסקים חשובה לא פחות מאשר לדאוג להתיישבות וכי זה אחד הלקחים מהגירוש מגוש-קטיף.
11/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ עודד פורר מ"ישראל בתינו" ניסה בשבוע שעבר, עם עוד כמה מעמיתיו האנטי חרדים, לזרות חול ושקר כנגד היהדות החרדית. האמתלה הייתה שוב בדמות "ייצוג נשים ברשימות החרדיות". כבר בשנת 2015 הוכח לציבור בישראל כי הנשים החרדיות חפצות להישאר חרדיות ורחוקות מנבכי התככים הפוליטיים, אשר רמתם המוסרית אינה נאה לנשות ישראל החפצות לגדל דורות של ילדים מחונכים, שהאלימות, הסמים וההפקרות רחוקים מהם, ובמיוחד מהן. רשימה של תמהוניות, שכינו את עצמן "חרדיות", שאגה בקולי קולות לשאר הנשים החרדיות באמת, להצביע להן. אבל הצרחות הללו הסתיימו בקול דממה דקה.
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
"בסוף על כל המפלגות להתחבר"  /  מירב ארד
יעלון נאלץ לפטר חשוד בפלילים  /  עידן יוסף
יעלון מתפצל מיש עתיד: "זה הזמן להתאחד"  /  עידן יוסף
יזהר שי כמשל  /  יוסי אחימאיר
ותיקי ישראל: נמאס לנו  /  מאיר חוטקובסקי
פוליטיקה תחת שמיים מעוננים   /  יוסף אליעז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
בסוף נהייה שורה קטנה, יותר ממילה יחידה, אות בודדה, תג יחיד, פסיק קטן. נהייה שורה קטנה, שורה בעמוד הריק של ההיסטוריה היהודית עתיקת היומין
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il