|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הגיגים תרצ"ו

שפל המדרגה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - אי-אמון הציבור, תועמלן ושקרן, במקום להימוג ומרי אזרחי "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) חודש טוב והרבה בריאות ואושר
12/01/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
גנץ. להעלם


אות אזהרה

מדד הדמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שפורסם השבוע, הנו אות אזהרה בוהק לממסד הישראלי - מצה"ל, שעומד בראש מדד אמון הציבור, ועד למשטרה, לכנסת, למפלגות ולממשלה, שסוגרות אותו: אי-אפשר לרמות את כל העולם כל הזמן!

לא רק הימין והדתיים אינם מאמינים לממסד הישראלי, שעבד קשה מאוד כדי לאבד את אמון הציבור; ולשם שינוי - הצליח. קחו, לדוגמה, את בית המשפט העליון, שמשתדל מאוד ובהתמדה לנסר את הענף שהוא יושב עליו, בהחלטות תמוהות ומופרכות בלשון המעטה. זכורות לי שנים, שבהן הוא הוביל עם צבאנו את מדד אמון הציבור; וכנראה, ההישג הכניסו לאופוריה של התאבדות. בלי אמון הציבור, שופטינו ייוותרו כקול קורא במדבר.

הבעיה העיקרית הנה שלנו, האזרחים. העובדה, שמוסדות הציבור אינם חושבים שתפקידם לשרת אותנו, ולהשביע את רצוננו, חמורה ביותר. היא משקפת את האווירה האפלה, שמשרים על שירות המדינה שי ניצן, דינה זילבר ודומיהם, הסבורים, כי אינם צריכים לשרת את הציבור במשרותיהם, אלא לשרת רק את האינטרסים שלהם. הבוז לציבור, שהתבטא בדברי "משרתי הציבור" הללו ומשובטיהם, חמור ומסוכן.

ישראל מזמן אינה נשלטת על-ידי העם (שהיא, לטעותם של רבים, מהות הדמוקרטיה), אלא על-ידי פקידים חצופים וכוחניים, שהשתלטו עלינו, וכופים עלינו את ערכיהם מבלי שהוסמכו לכך. ראו את בחירת עו"ד יעל דבוש - מתנגדת ידועה לסילוק המסתננים מארצנו - להיות האחראית לנושא במשרד המשפטים. רק מי שבזים מאוד לדעת הציבור יכולים להגיע לבחירה כזו, שהיו שהשוו אותה לבחירת סוחר סמים לממונה על אכיפת החוקים נגד סמים במשרד המשפטים.

עוקב הרבה שנים אחר מדד אמון הציבור, ואיני מצליח להבין כיצד מקבל צבאנו ציונים גבוהים (למרות שגם הם בירידה מתמדת). בחמשת העשורים האחרונים הוא מפגין ביצועים נמוכים בהגנה על המדינה, ככושל במינהלה וכרָע בכל הנוגע לטיפול במשאבי-האנוש, שאנחנו מעמידים לרשותו. אין לי הסבר לתופעה המדהימה, ולדעתי, היא מוחרפת על-ידי כניסת הרבה גנרלים, כולל רמטכ"לים, לפוליטיקה. עיינו בערכים בני גנץ ואהוד ברק.

שמחה בטרם זמנה

השופטת הלית סילש מבית המשפט המחוזי מרכז, שהרשיעה את מוחמד בכרי בהוצאת דיבה על קצין צה"ל בסרטו השקרי, "ג'נין, ג'נין", עשתה דבר ראוי. מצער מאוד, שהיינו צריכים לחכות כעשרים שנה עד שייאמרו דברים כדרבנות. בכרי הוא שקרן ותועמלן נתעב ועוין, שפעל בשירות רשות הטרור מרמאללה ובמימוּנהּ, כדי להשמיץ את מדינת ישראל ואת חיילי צה"ל.

אך השמחה מוקדמת מדי. בכרי יערער, כנראה. לשולחיו יש הרבה כספים, והם יכולים לבזבזם על ניסיון להגיע לבית המשפט העליון. שם, בערעור, אחרי חודשים של הרהור מעמיק, יהפוך בית המשפט, למיטב הבנתי, את הפסיקה (למרות שכבר פסק, שהסרט שקרי) - כביכול, כדי להגן על חופש הביטוי. הלוואי, שאתבדה.

שפל המדרגה

קריאת בני גנץ לשמאל ולמרכז להתאחד, כדי שיוכלו להגשים את תאוותם - "רק לא ביבי" - מגוחכת. אדם סביר, לו נקלע למצבו הנוכחי של גנץ היה בוחר לשתוק, ולהיעלם (להתפייד, בסלנג - כלומר, להימוג) מנופנו הציבורי. למרות שלא הערכתי אותו כגנרל, הצליח גנץ להפתיעני כמתיימר להיות פוליטיקאי. עכשיו, כשהוא בשפל המדרגה, מתברר, שהוא ויועציו עדיין שולפים הולוגרמות של שפנים מכובעו. כפי שאמר לי פעם חבר, "כשתגיע לשפל המדרגה, תיווכח, שיש שם עוד גרם מדרגות מטה".

בשורה קשה

מהדורות החדשות בקול ישראל היו תמיד היכל של עברית תקינה ושל מבטא הולם, ללא כל קשר לתוכנן. זאת, בניגוד לחדשות באמצעים משודרים אחרים, או בעיתונות הכתובה. לא רק שבחדר החדשות בקול ישראל הקפידו על השפה, אלא שבחירי הקריינים הקריאו חדשות. כעת פרשו כמה מהם - דן כנר, מלאכי חזקיה, איריס לביא, דן עופרי וצבי סלטון - ובקרוב צפויים לפרוש קובי ברקאי, נאווה סביון ואחרים. כולם "אריות המיקרופון"; ואין מי שיחליפם. כלומר, רמת העברית בקול ישראל תתדרדר עוד. קראתי, שתאגיד "כאן" מתכוון לייבא קריינים מגלי צה"ל, וזו בשורה קשה למי שמעריכים עברית תקינה וקריינות טובה.

הפקרות

האלימות בחברה הערבית מדהימה, אך משקפת את העובדה המרה, שלמרות שאנחנו מממנים משטרה, ואפילו מתווכחים על מינוי מפכ"ל למשטרה, היא אינה קיימת. כפי שאמרתי פעם - המשותף לסינדרלה ולשוטר עברי הנו, שהם קיימים רק באגדות.

כל דאלים גבר. מדינת ישראל אינה שולטת דרומה מבאר-שבע, יודעים כל מי שנהגו דרומה, וגם לא בנעשה בגליל. לאמירה זו יש הוכחות נוספות מדי שבוע. חבר סיפר, שאמבולנסים של מד"א אינם יוצאים לכמה כפרים ערביים בגליל כשאין להם ליווי חמוש; ובאחרונה שרפו "אלמונים" מכוניות של שוטרים בגליל. בבית משפט בדרום עומד לדין אזרח יהודי מערד, שירה למוות בפורץ ערבי; ובדואים בוזזים בהתמדה את בסיס צאלים.

שיא ההפקרות הנו ברצח מתמיד של ערבים בידי ערבים - הקזת-דם כמעט שבועית. החברה הערבית אלימה ופורעת-חוק - גם כביטוי למרי אזרחי נגד המדינה. מעריכים, שכיום מחזיקים ערביי ישראל יותר מ-400 אלף כלי-נשק בלתי-חוקיים. הנהגת ערביי ישראל אינה עושה דבר נגד התופעה. אדרבה, היא מפריעה למשטרה לפעול נגדה. כך, מצד אחד נותן לה המצב תירוץ נהדר לתקוף את המדינה, ולהוכיח, שהיא מפלה ערבים. מצד שני משמש הנשק הזה לא רק למטרות פליליות. הוא נועד, להערכתי, ליום פקודה, שבו יחליטו ערביי ישראל להתקומם (עיינו בערך מהומות אוקטובר 2000). לכן, אין להנהגת ערביי ישראל כל רצון לפגוע בו.

תאריך:  12/01/2021   |   עודכן:  12/01/2021
אביתר בן-צדף
+בן-גביר: "פועלים לגבש חיבור עם ציבורים נוספים"
00:40 13/01/21  |  עידן יוסף
עו״ד איתמר בן גביר, יו״ר עוצמה יהודית: "שמתי את המשקעים מאחור ומוכן לכל חיבור בימין. מאחורי הקלעים אנו פועלים לגבש חיבור עם ציבורים נוספים. אנחנו לא יושבים לחכות לטלפון של סמוטריץ'. אני מעריך שסמוטריץ' יחזור לזרועותיו של בנט בסופו של דבר. חייבים מפלגה מימין לבנט שתגרור את המדינה לימין. רפי פרץ לא התאים לתפקידו והמסר ממנו שגם בפוליטיקה יש גבולות״ (הקו החרדי)
+נתניהו יקיים סיור בחירות בנצרת; צפוי להכריז על שריון בליכוד לעלי סלאם
23:29 12/01/21  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, יקיים מחר סיור בחירות בנצרת. ככל הנראה, הוא צפוי לשאת הצהרה משותפת עם ראש העירייה עלי סלאם, וייתכן כי נתניהו יודיע על שריונו ברשימת הליכוד בסוף העשירייה השלישית.
+סקר: יש עתיד נחלשת, המפלגות החרדיות מתחזקות
20:41 12/01/21  |  עידן יוסף
סקר חדשות 12 (מנו גבע): ליכוד 29; תקווה החדשה 16; ימינה, יש עתיד 13; הרשימה המשותפת 10; שס, יהדות התורה 8; הישראלים, ישראל ביתנו 6; כחול לבן, מרצ 5. גוש הימין מקבל בסקר 74 וללא סער - רק 58.

עוד נשאלו הנסקרים באשר להצבעתם במקרה שמפלגות יש עתיד, הישראלים כחול לבן, תל"ם, תנופה, העבודה והכלכלית החדשה ירוצו יחדיו כשהעומד בראש הרשימה ייקבע בהמשך. במקרה שכזה, הליכוד עולה במושב אחד ל-30, ואיחוד גוש המרכז-שמאל עולה בארבעה ל-28; תקווה חדשה 13; ימינה 12; ישראל ביתנו עולה ל-7, מרצ יורדת ל-4 ואילו הרשימה המשותפת והמפלגות החרדיות נותרות עם אותו מספר מושבים.
+סער נשאל על סגירת מרכולים בשבת והתחמק
20:32 12/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר שמספר 2 במפלגתו הצהירה כי תתנגד לסגירת מרכולים בשבת, מפזר גדעון סער עמימות על כוונותיו בנושא  ▪  בעבר הביע תמיכה בבילויים אך התנגדות למסחר  ▪  למעשה, היה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת מסחר בשבת במתחמים מוגדרים בת"א
(סער. תשובה עמומה [צילום: ערוץ כנסת])
+מרצ איבדה בלעדיות על ר' וצ'
19:09 12/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפלגה בראשות ניצן הורוביץ תוכל להשתמש בבחירות הקרובות באותיות מרצ, אך לנוכח העובדה שבבחירות הקודמות רצה עם מפלגות אחרות תחת האותיות "אמת" לא תישמר לה הזכות להיות היחידה שתשתמש באותיות ר' וצ'
(רק האות מ' נשארה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+רופא איננו פוליטיקאי
14:46 12/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
מבין כל הרופאים שהופיעו מידי פעם בטלוויזיה, סימנתי את הפרופסור חגי לוין כפוליטיקאי, והנה חלפו אך מספר חודשים והוא נהיה רשמית פוליטיקאי (לטעמי לזמן קצר מדי, עד הבחירות)
(לוין. סומן [צילום: האוניברסיטה העברית])
+אלדד יניב מציע פתק אחד לגוש המרכז שמאל
12:46 12/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסביר: "זה איחוד מפלגות. זאת אומרת: כל מפלגה תשמור על זהותה. אבל ירוצו בפתק 1 כגוש להפילו - ולהחליפו כממשלה החדשה אליה יצורפו עוד"
()
+1973, 2021
12:42 12/01/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מפחדים ממחלה שהיא פחותה באורח מובהק מהמגיפה הספרדית לפני כ-100 שנים  ▪  מדברים על אלפי מתים שעה שהתוספת בין מיתה רגילה למיתה בשנת קורונה אינה כה משמעותית
(מאיר. שליטה מכהנת [צילום: כהן פריץ/לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שפל המדרגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
12/01/21 20:34
 
פלג א
14/01/21 19:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
פעיל השמאל, ומי שהתמודד בעבר לכנסת, אלדד יניב מציע לרוץ עם פתק אחד משותף לגוש המרכז-שמאל בבחירות הקרובות. "לא סתם ניסחתי את הפתק ככה. זה איחוד מפלגות. זאת אומרת:
12/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
חודשיים אחרי מלחמת יום הכיפורים, בעוד הציבור דן את ממשלתה של גולדה מאיר לדראון עולם ובגולן טרם נדמו התותחים, נקרא עם ישראל לקלפי (31.12.1973). האופוזיציה בראשותו של מנחם בגין התחזקה כדי 39 מנדטים. אבל העבודה בראשות גולדה זינקה ל-51 ח"כים כאילו לא הייתה שנואה. להשוואה: דוד בן-גוריון מעולם לא הגיע לתוצאות כאלה. גם לא אחרי מלחמת השחרור ומבצע סיני.
12/01/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נבחרי הציבור חייבים להתגבר על האגו ולהוציא את כולנו מהסרט הרע הזה אחרת ישראל דוהרת אל בחירות חמישיות, ומשבר כלכלי מתמשך וקטסטרופלי. איזו שנה מטורפת. טריפ רע, ארוך ומתמשך שפשוט מסרב לחלוף. כבר אכלתי כמה סרטים בחיי הצבעוניים אבל איש לא הכין אותי לסרט הזה. כל פעם שנפתח קצת זה מיד נסגר שוב, כל נשימה קצרה עלתה בסגר מחניק וארוך. וואלה נחנקנו. כשצרחתי לכל חבריי הדבילים שבני גנץ לא יוכל להיות ראש ממשלה הם התווכחו איתי, דבילים.
12/01/2021  |  קובי אפללו  |   יומני בלוגרים
בימים אלה מתנהל מאבק פנים ממשלתי, שחשפנו (יום ב', 11.1.21), על-רקע הכוונה להעביר את הרשות לזכויות ניצולי השואה ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי. זאת, בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה עם הקמת ממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן.
יו"ר מפלגת תל"ם, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, דוחה את קריאת שותפו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאיחוד כוחות במחנה המרכז-שמאל. בהודעת מפלגתו שפורסמה הבוקר (יום ג', 12.1.21) נכתב כי על גנץ להפיק לקחים ולפרוש מן הפוליטיקה.
12/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
"קורא לאיחוד, בלי אגו - ביבי יילך"  /  איציק וולף
נאסר על הבית היהודי לפרסם מסרונים אנונימיים  /  איציק וולף
בנט ברמז עבה: סמוטריץ' מש"ק דת  /  עידן יוסף
"נומרוס קלאוזוס" או דמוקרטיה  /  אליהו קאופמן
יזהר שי כמשל  /  יוסי אחימאיר
ותיקי ישראל: נמאס לנו  /  מאיר חוטקובסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il