|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
ביידן הלילה. תוכנית נוספת - בפברואר [צילום: מאט סלוקום, AP] מתן החיסונים מתקדם בעצלתיים [צילום: סת' ווניג, AP]

תוכניתו הבריאותית-כלכלית של ביידן:

1.9 טריליון דולר למשק ונגד הקורונה

במרכז התוכנית: 400 מיליארד דולר להאצת החיסונים ולפתיחת בתי הספר בתוך 100 ימים; 350 מיליארד דולר למדינות ולרשויות המקומיות; עד 1,400 דולר במזומן לכל תושב; הגדלת דמי האבטלה ב-400 דולר לשבוע עד ספטמבר; סיוע בתשלום שכר דירה; סבסוד למעונות יום התוכנית תמומן באמצעות נטילת הלוואות וזקוקה לאישור של שני בתי הקונגרס
15/01/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ניתוח תוכניתו של ביידן / ABC

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מציע (יום ו', 15.1.21) להשקיע 1.9 טריליון דולר במאבק בקורונה ובסיוע למשק האמריקני. חמישה ימים לפני השבעתו, פרס ביידן את תוכניתו בתקווה לקדם אותה במהירות האפשרית. התוכנית זקוקה לאישורם של שני בתי הקונגרס. במרכזה עומדת התפיסה, לפיה ההתאוששות הכלכלית מותנית בראש ובראשונה בהשתלטות על הנגיף - בניגוד לתפיסתו של דונלד טראמפ, ולפיה יש לתת עדיפות לשיקום הכלכלה.

ביידן קורא להוציא 400 מיליארד דולר למאבק ישיר בקורונה, כולל האצה ניכרת של החיסונים (היעד הוא 100 מיליון זריקות - דהיינו 50 מיליון מחוסנים - ב-100 הימים הראשונים של הממשל) ופתיחה בטוחה של בתי הספר בתוך 100 יום. מתן החיסונים בארה"ב מתנהל בעצלתיים, ובקצב הנוכחי - יידרשו מספר שנים כדי להגיע ל-70% מחוסנים (המינימום הדרוש לחסינות עדר). פתיחת בתי הספר היא תנאי מקדים לחידוש הפעילות הכלכלית, משום שבלעדיהם - הורים רבים נאלצים להישאר בבית עם הילדים.

עוד כוללת התוכנית הזרמה של 350 מיליארד דולר למדינות ולרשויות המקומיות, הסובלות ממצוקה כפולה: הוצאות נוספות למאבק בקורונה (שבארה"ב מנוהל ברובו ברמות אלו) וצניחה חדה בהכנסות ממיסים בשל המיתון והאבטלה. ברוב המדינות אוסר החוק המקומי על יצירת גרעון תקציבי, מה שמחייב אותן לקצץ משמעותית בשירותים לתושבים. ביידן גם מציע עד 1,400 דולר במזומן לכל תושב (כפוף למבחני הכנסה) - לעומת 1,200 דולר בתוכנית הסיוע הראשונה באפריל ו-600 דולר בתוכנית השנייה. עוד מוצע להגדיל ב-400 דולר לשבוע את דמי האבטלה הפדרליים, עד לסוף חודש ספטמבר. התוכנית כוללת גם חופשה בתשלום ל-106 מיליון אמריקנים והכרה שנתית לצורכי מס בהוצאה של 8,000 דולר למעונות יום.

בתחום החיסונים קורא ביידן להקים מרכזי חיסון קהילתיים ברחבי המדינה; הוא דיבר לאחרונה על חיסונים המוניים באולמות ספורט של בתי ספר, אצטדיונים וכדומה, תוך שימוש בחיילי המשמר הלאומי ובאנשי הסוכנות לניהול מצבי חירום. הוא גם מציע ליצור 100,000 משרות בתחום בריאות הציבור, אשר יסייעו הן במאבק בקורונה והן במאבק באבטלה. רכיב נוסף הוא מימון למרכזי בריאות קהילתיים שיסייעו במאבק בקורונה בבתי הכלא, שם חלקם של השחורים וההיספנים גדול במיוחד; פגיעת הקורונה בבני המיעוטים גבוהה בהרבה מאשר חלקם באוכלוסייה.

עוד כוללת התוכנית מיליארדי דולרים לסיוע בתשלום שכר דירה, כדי למנוע את פינויים של מיליוני אמריקנים שאינם עומדים בתשלום בשל המשבר. התוכניות הקודמות כללו איסור על פינוי בשל חוב, העומד לפקוע בסוף החודש; ביידן מדבר על כיסוי ממשלתי של לפחות חלק משכר הדירה, כך שהמשכירים לא ייפגעו ויוזרם למשק כסף נוסף. סעיף נוסף הוא העלאה זמנית של שתי הטבות מס, אשר בפועל יסייעו בעיקר לבעלי הכנסות נמוכות - הנפגעים העיקריים מן הקורונה. ביידן גם קורא להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה; גם לכך צפויה התנגדות רפובליקנית.

ביידן הציג את תוכניתו כאשר הקורונה משתוללת ללא כל שליטה ברחבי ארה"ב, והתוצאות הכלכליות של הגל השני הולכות ומחמירות. ביממה האחרונה נוספו בארה"ב למעלה מ-230,000 חולים ולמעלה מ-4,000 מתים, ומספר החולים במצב קשה מתקרב ל-30,000. בחלק מן המדינות מתקרבים בתי החולים לתפוסה מלאה. במקביל, דיווח אתמול משרד העבודה, כי 1.15 מיליון אמריקנים ביקשו לראשונה דמי אבטלה בשבוע החולף - עלייה של 25% לעומת השבוע הקודם. בחודש דצמבר אבדו נטו למשק האמריקני 140,000 משרות.

ביידן מציע לממן את התוכנית על-ידי נטילת הלוואות, ומדגיש שלמרות המחיר העצום - זהו המינימום הדרוש לארה"ב. חבילת הסיוע בחודש אפריל הסתכמה ב-2.2 טריליון דולר, ובדצמבר - ב-900 מיליארד דולר. בבית הנבחרים יש לדמוקרטים רוב קטן (222 מול 212), בעוד בסנאט יש לשתי הסיעות 50 צירים והקול המכריע שייך לסגניתו של ביידן, קאמלה האריס. מאחר שמדובר בהוצאות תקציביות, די ברוב רגיל כדי להעביר את התוכנית בסנאט. אולם, ביידן עשוי להזדקק לתמיכתם של סנאטורים רפובליקנים, אם דמוקרטים מתונים יתנגדו לתוכנית.

למרות הפילוג הפוליטי הקשה, ביידן מקווה לקבל תמיכה רפובליקנית ובונה על עשרות השנים בהן פעל - כסנאטור וכסגן נשיא - בשיתוף פעולה עם הרפובליקנים. ההתנגדות הרפובליקנית העיקרית תהיה למענק הגדול במזומן ולסיוע למדינות ולערים - שני רכיבים שהושמטו בשל התנגדות זאת מהתוכנית הנוכחית. כתמיד, עשויה להידרש פשרה כדי להעביר את התוכנית בקונגרס.

כדי להעביר את התוכנית במהירות בסנאט, זקוק ביידן הן לאווירה פוליטית רגועה יחסית והן לזמן הדרוש לדיונים במליאת הבית. לכן, צפוי שהדמוקרטים לא יעבירו בקרוב לסנאט את כתב האישום נגד טראמפ בעקבות התפרעות תומכיו בקפיטול בשבוע שעבר. הסנאט גם זקוק לזמן כדי לדון בוועדותיו ולאשר במליאתו עשרות מינויים בכירים בממשל ביידן ובראשם את חברי הקבינט שלו.

ביידן מתכנן להציג בחודש הבא תוכנית הוצאות גדולה עוד יותר, שאינה קשורה במישרין למאבק בקורונה, אלא מיועדת לשקם את הכלכלה האמריקנית לטווח ארוך, כולל השקעות בתשתיות ועידוד משמעותי לאנרגיה ירוקה. ביידן יציע לממן תוכנית זו באמצעות העלאת נטל המס על בעלי ההכנסות הגבוהות - היפוך מדיניות המס של טראמפ, שרוב הטבות המס שהעניק בשנת 2017 היו לעשירונים העליונים; ההטבות לעשירונים התחתונים יפקעו בשנה הבאה. ביידן ציין הלילה, כי הונו של המאיון העליון גדל בתקופת הקורונה ב-1.5 טריליון דולר - בשל הגאות בשוק המניות - פי ארבעה מאשר הונם של כל חמשת העשירונים התחתונים יחדיו.

תאריך:  15/01/21   |   עודכן:  05/02/21
איתמר לוין
+מעל 3,000 דוחות הפרת קורונה ביממה האחרונה
14:22 15/01/21  |  עידן יוסף
ביממה החולפת רשמו שוטרים 3,218 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה. מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת - 2,111, ו-794 דוחות בגין אי-עטית מסיכה. 158 נקנסו בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

בשכונת מאה שערים בירושלים הושלכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות. כתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים מפגיעות אבנים בגופם. כמו-כן נתפס חשוד עם אבן בידו וכן נעצרו חשודים נוספים בגין הפרת הסדר הציבורי וידויי אבנים.

בבית שמש איתרו שוטרים מספר רכבי הסעה בהם תלמידים שהיו בדרכם למוסדות חינוך שאינם הוחרגו בתקנות, ובמספר מקרים ניסו האחראים ברכב ההסעה לטעון כי מדבר במוסד חינוכי שאושר לפעילות. דוחות נרשמו לנהגים. בפעילות נוספת בעיר אותר גן ילדים ובו מספר רב של ילדים. דוח נרשם למנהל המקום.
+אי חיסון האסירים - בלתי חוקי
13:59 15/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דוחה את בקשתו של אוחנה לייצוג נפרד בבג"ץ בעתירות נגד החלטתו לדחות את חיסון האסירים  ▪  אומר שעמדתו של אוחנה מנוגדת לזו של משרד הבריאות ונעדרת כל מקור סמכות
(עוד עימות חזיתי [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+מהשבוע הבא: גם בני 45 ומעלה יחוסנו
13:41 15/01/21  |  עידן יוסף
בהתייעצות של בכירי משרד הבריאות הוחלט לחסן בני 45 ומעלה. ההחלטה באה בעקבות ההיענות הנמוכה של המורים למבצע ההתחסנות ובשל העובדה שיותר מ-40 אחוזים מבני ה-50 ומעלה חוסנו. המבקשים להתחסן יפנו לקופות החולים לתיאום תור.
+70% חשו תופעות לוואי קלות לאחר קבלת החיסון השני
13:31 15/01/21  |  עידן יוסף
‏סקר: 70% חשו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון השני. רובן היו תופעות לוואי קלות. (חדשות 13). תופעות לוואי מעידות על תפקוד של המערכת החיסונית ואין לחשוש מהן.
+תכשיר המסייע לחולי קורונה הובא לישראל
12:50 15/01/21  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הביא לארץ תכשיר חדש, שנמצא יעיל להורדת הסיכון למחלה קשה אצל חולי קורונה. התכשיר, שניתן חד־פעמית בעירוי, מיועד לכ־1,000 חולים, ובשלב הראשון הובאו כ־400 מנות ממנו.

התכשיר Bamlanivimab ניתן רק בהשגחה רפואית בבתי החולים, וחולה במחלקת הדיאליזה בביה"ח מאיר בכפר סבא קיבל אותו. התכשיר הוזמן על-ידי שורה של בתי חולים. מדובר בתכשיר של חברת התרופות האמריקנית אלי לילי, והוא נמצא בשלב השני בלבד של המחקר הרפואי. בנובמבר קיבל אישור חרום מיוחד למתן לחולי קורונה על-ידי רשות התרופות והמזון האמריקנית (ה־FDA) בגלל חומרת המגיפה. התכשיר הוא נוגדן הפועל נגד חלבון נגיף הקורונה ומנסה להחליש או לנטרל אותו. לפי ההערכות, הוא הובא במימון משרד הבריאות, בעלות של כ־1,200 דולר לכל חולה (ישראל היום).

+פרטי כ-140 אלף מאומתים הועברו לשב"כ
11:00 15/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במשך חודש שלם לא אותרה התקלה שאיפשרה את מסירת המידע הרפואי ללא ידיעת החולים ובניגוד לחוק הקורונה  ▪  יו"ר ועדת החוץ והביטחון פנה לשר הבריאות באשר למהות התקלה ולצעדים שינקטו כדי למנוע תקלה דומה בעתיד
([צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני/פלאש 90])
+זכרון יעקב: המשטרה פיזרה חוג התעמלות
10:33 15/01/21  |  עידן יוסף
בזכרון יעקב פיזרה (ה') המשטרה חוג התעמלות לעשרה ילדים שפעל באולם בישוב בניגוד להנחיות משרד הבריאות ותקנות הסגר. למדריך, תושב המקום בן 31, נרשם דוח בסך 5,000 שקל.

+כ-1,600 חיילים ועובדי צה"ל חולים בקורונה
10:28 15/01/21  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: 1,594 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. נכון ליום ה', 12,196 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+לוחמת משמר הכנסת נדבקה בקורונה
10:26 15/01/21  |  עידן יוסף
לוחמת משמר הכנסת נדבקה בקורונה. דיווח על כך נמסר לקצין הכנסת יוסף גריף, ונפתחה בדיקה אפידמיולוגית.
+ירידה במספר החולים קשה; שיעור ההדבקה: 7.6%
08:31 15/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1.9 טריליון דולר למשק ונגד הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Q
15/01/21 16:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
משרד הבריאות מסר הבוקר על 9,172 נדבקים חדשים אתמול. 7.6% מהבדיקות נמצאו חיוביות. מספר המתים היומי במגיפה הוא 50. סך החולים קשה הוא 1,097, ירידה של 20 מאז חצות.
15/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
החקירה האפידמיולוגית הכי גדולה שנעשתה עד כה בישראל: חולת מוטציה בריטית אחת הביאה לשרשרת הדבקה של 146 מאומתים. החולה, עובדת בחברת הפצה במרכז הארץ, הדביקה ארבעה מחבריה לעבודה, אלה הדביקו 146 וכעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית לכ-700 איש שיש חשש כי נחשפו לחולים מאומתים (חדשות 13)
14/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מספרי החולים הקשים באשפוז צפויים להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש. כך קובע צוות החוקרים מן האוניברסיטה העברית המנטר את נתוני תחלואת הקורונה בישראל. על-פי הניתוח שפרסמו (יום ה', 14.1.21), זמן השיא של נתוני האשפוז תלוי ביכולת לשמר את איכות הטיפול הנוכחית.
14/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מכתב משותף ששיגרו (יום ה',14.1.21) לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והתאחדות המלונות בישראל, לשרת התיירות, ח״כ אורית פרקש-הכהן ושר הבריאות, ח״כ יולי אדלשטיין, הם קוראים לשרים לנצל את המומנטום הנוכחי שבו לישראל יתרון משמעותי ביחס לעולם כמדינת תיירות היכולה להעניק ביטחון אישי לתייריה המבוסס על העובדה שמרבית האוכלוסייה הבוגרת מחוסנת, ולהיערך לחידוש תנועת התיירות לישראל במתכונת המתאימה למגבלות התקופה והשיקולים הבריאותיים.
14/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
זכות הציבור לדעת היא האבן הראשונה בכל משטר דמוקרטי תקין ולצידה חובת הממשלה ושאר זרועות השלטון לגלות מידע, אמין ומקיף, בוודאי בנושאים, שאינם צבאיים במובהק. בישראל זכות וחובה זו מעוגנות בחקיקה ובפסיקה ויכולות להיגזר גם חוקתית מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. אישית - התחסנתי לאחר בירורים מוקדמים עם אישי מקצוע בתחום הרפואה והחיסונים והסקתי כי לי כדאי להתחסן. איש ואישה ושיקוליהן. חיסונים חייבים להיות בחירה אישית ולא חובה לאומית. הבחירה האישית צריכה להיות מבוססת על חובת גילוי המידע והזכות לדעת - כפי שמעוגן במשפט הישראלי וההשוואתי - וזאת כתנאי להחלטה אישית מושכלת האם להתחסן נגד נגיף הקורונה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il