|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

ותיקי ישראל: נעבור את אחוז החסימה

הפארסה שהייתה מנת חלקם של מפלגות גמלאים בהתמודדויות האחרונות בבחירות לכנסת, לא מרתיעה את ראש המוסד לשעבר, דני יתום, והוא בטוח שבכנסת ה-24 יהיה ייצוג סקטוריאלי לאזרחי המדינה הקשישים
20/01/2021  |   מאיר חוטקובסקי   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
יתום. תפקיד חשוב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]


זיקה לגיל השלישי

כבר בכהונתו הראשונה כח"כ מטעם מפלגת העבודה בכנסת ה-16, באה לידי ביטוי זיקתו של דני יתום (75) למגזר הגיל השלישי. הוא שימש כחבר בשדולת הגמלאים בכנסת ובראיון לתקשורת בשנת 2005, עוד טרם פרצה לתודעת הציבור מפלגת גיל בראשותו של רפי איתן ז"ל, אמר יתום: "אני רואה תפקיד חשוב לאנשי ציבור וחברי כנסת, לטפל בנושאים שנוגעים לגמלאים במדינת ישראל. אחד היעדים ששמתי מטרה לעצמי היא שהגמלאים לא יפגעו. הכי קל זה לפגוע בגמלאים. הכי קל זה לפגוע בחוליה החלשה של החברה הישראלית ואסור בשום פנים ואופן שזה יקרה".

ליתום הייתה אז בקורת קשה על מי שהוא לא יהיה מוכן לשבת בממשלתו (נכון להיום) בגלל כתבי האישום. "ביבי נתניהו עשה עוול גדול לגמלאים במדיניות הכלכלית שלו (כשר האוצר). הוא פגע בחלשים".

הזדמנות שהוחמצה

כזכור, ב-2006 הפתעת הבחירות לכנסת ה-17 הייתה מפלגת גיל - "גמלאי ישראל לכנסת" שנודעה בשמה "מפלגת הגמלאים". תוחלת חייה של המפלגה הייתה קצרה. קדנציה אחת בלבד, וזאת בגלל התפלגותה תוך כדי תקופת הכהונה מסיבות של אי-שליטתו של ראש המפלגה, איש המוסד לשעבר, רפי איתן. ד"ר אבי ביצור, מי ששימש מנכ"ל משרד הגמלאים בעת כהונתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מספר: "העבודה עם רפי איתן הייתה חוויה. חוויה! המוח של האיש הזה, היכולות שלו להבין מצבים ולקלוט אותם ומהירות התגובה שלו, ההחלטיות שלו במובנים מסוימים, חוכמת חיים שלו והניסיון בתחומים הרבים היו משהו לא יאמן. מצד שני, צר לי להגיד כי פוליטיקה, כמי שעמד בראש מפלגה, הוא לא הבין. כי אם היה מבין אז, היום ראשת הממשלה הייתה ציפי לבני. אי-השליטה שלו במפלגת הגמלאים הביאה את חיסולה".

איתן היה ביטחוניסט מאז קום המדינה וזכה לעיטורים ושבחים על פעולותיו. בעיקר זכורה פעולתו בחטיפת הצורר אדולף אייכמן מארגנטינה והבאתו למשפט בישראל. עם הקמת ממשלת אולמרט צורף איתן לקבינט המדיני ביטחוני מתוקף היותו בעל ניסיון ובר סמכא בענייני ביטחון ושם הוא מיקד את פעילותו, ואילו את פעילות משרד הגמלאים ושליטה על חברי סיעתו הוא הזניח.

סרח עודף

מאז הצלחתה החד-פעמית של מפלגת גיל, כשלו כל הניסיונות הבאים של מפלגות שהתמודדו לכנסת בקידום זכויות גמלאים. בשנה האחרונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, ויחס המדינה לאזרחיה הוותיקים שהוזנחו במשבר שנוצר, הורגשה התעוררות בציבור למען אותה אוכלוסייה מוחלשת. רוב הנפטרים בתחילת פרוץ מגיפת הקורונה היו קשישים מעל גיל 80, למרות שכל הגורמים המקצועיים ידעו כי הנפגעים העיקריים היא האוכלוסייה המבוגרת. לא נעשו הצעדים המתחייבים על-מנת להגן על האזרחים הוותיקים.

הושמעה גם הדעה שלאחר מכן הוכחשה כי "בשביל מעט מאוד אנשים, וזה קשה לשמוע, שתוחלת החיים שלהם היא לא גדולה, לא הורסים מדינה וניתן להקריב אותם". בראיונות שהתפרסמו במדיות השונות סיפר יתום כי כבר לא יכול היה לעמוד מנגד כשראה את הנהגת המדינה בעת הזו, משבר הקורונה, מתייחסת לוותיקיה כסרח עודף. בתחילת הדך הקים יתום תנועה שמטרתה הייתה לפעול מול מקבלי ההחלטות במדינה במשבר הקורונה ובמחדלים נוספים שנחשפו מול אוכלוסיית הקשישים.

חיפוש פלטפורמות

עם הזמן התגבשה אצל יתום ההבנה שאם ברצונו לסייע לציבור ותיקי המדינה עליו לעשות את המתבקש שעשוי להשפיע על מקבלי ההחלטות, קרי דרך הרשות המחוקקת. יתום הצהיר כי אין בכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה אלא "לפעול למען האזרחים הוותיקים, לתקן את העוולות, לשנות את השיח כלפיהם, להיטיב את מצבם ולאפשר להם חיים בכבוד ובביטחון" (מתוך מצע ותיקי ישראל).

כפי שהדבר נראה נכון לעכשיו, זו מפלגה של איש אחד שיקבע וינהל אותה על-פי השקפותיו ורצונותיו, ולא על-פי החלטות של מוסדות מסודרים כפי שחוק המפלגות מחייב. יתום החל לחפש פלטפורמות שדרכן יוכל להתמודד לכנסת עם דמויות נוספות הידועות בציבוריות הישראלית, ואשר נושא הגיל השלישי קרוב לליבם.

האפשרות לרכוב כתשתית לפעילות הפוליטית, לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בחודש מרס, על מפלגת גיל הרשומה ברשם המפלגות נפלה עקב חובותיה הכבדים של המפלגה למדינה. ניסיון להשתמש בפלטפורמה של מפלגת גמלאים אחרת "אחריות למייסדים", שרצה בעבר לכנסת בראשות ח"כ לשעבר חיים דיין כשלה בגלל אי-הסכמתו של יתום להכניס אנשים מטעמו של דיין לרשימת המועמדים לכנסת.

תנועת אזרחים ותיקים המונה מאות פעילים הייתה בדין ודברים עם יתום בעניין חבירתם אליו לסיוע פעילות שטח לקראת הבחירות. גם חיבור זה לא צלח בגלל הבדלי גישה בין יתום לבין צביקה מיכאלי נשיא מועצת האזרחים הוותיקים. מיכאלי: "יתום דוגל בפעילות 'טכנולוגית' בלבד, דבר הנוגד את עמדתנו שבלי עבודה סיזיפית בשטח מול קהל היעד, ניסיון לצלוח את אחוז החסימה ייכשל".

ימים יגידו

שני ראשי מפלגות הגמלאים, איתן ויתום הם יוצאי מערכת הביטחון. איתן היה חף מפוליטיקה ועסקנות ולמד אותה על בשרו בדרך הקשה ובסופו של דבר נכשל. יתום הוא בעל רקורד פוליטי מעשי כחבר כנסת לשעבר, ומי שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. הוא מבין דבר אחד או שניים בפוליטיקה ובעסקנות. הוא בטוח כי מפלגתו תביס את הסקרים המנבאים לה מפלה והיא כן תעבור את אחוז החסימה. הוא יהיה זה שידאג כי מפלגתו החברתית הסקטוריאלית, "בנוסף לגמלאים ואזרחים ותיקים, תפעל ללא לאות בדאגה לחוליות החלשות בחברה ובכללן הנכים, מחוסרי דיור, מחוסרי עבודה, ועוד (מתוך מצע ותיקי ישראל).

ממטה ותיקי ישראל נמסר:

1. יושב-ראש המפלגה דני יתום יעסוק בעניינים הנוגעים לאזרחים הוותיקים וידרוש תפקידים כגון: שר הגמלאים, כי זו העת לעסוק בעניינים חברתיים ולא לעסוק בשום דבר אחר. כזכור, דני יתום כיהן כראש המוסד ובעברו גם כראש מטה הקבינט המדיני ביטחוני והוא מכיר את העבודה היטב, אך כאמור זו העת לעסוק בעניינים לטובת האזרחים הוותיקים שלמענם התחייב יתום לשרת בכנסת הבאה.

2. כפי שמופיע בתקנון המפלגה, המפלגה תפעל כגוף אחד ובו יתקבלו החלטות משותפות בכל הקשור לאג'נדה למען האזרחים הוותיקים, ובאשר לסוגיות אחרות תתקבל החלטה לפי חופש הצבעה. מאז שהקים דני יתום את המפלגה, בקשו הרבה מאוד תומכים להצטרף לרשימה ולהתנדב. עד לרגע זה, אין אחד שיודע מהו מיקומו ברשימה, וכך נאמר לכל אחד ואחת. לצערנו המידע שנחשפת אליו אינו נכון, וזו בלשון המעטה. אך מפאת כבודם של אותם אנשים לא נוסיף.

3. המפלגה תעבור את אחוז החסימה. המפלגה קמה מתוך כוונה להיות בכל קואליציה וזאת על-מנת לקדם את האינטרסים ולפעול לפי האג'נדה שבה התחייבה המפלגה לבוחריה. אין לנו שום בעיה לשבת בממשלה עם נציג מימין או נציג משמאל אך לא נשב עם נאשם בפליליים.

תאריך:  20/01/2021   |   עודכן:  20/01/2021
מאיר חוטקובסקי
+"ביטול האיים הירוקים היה פחדנות לשמה"
23:20 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית אילת טוען שעירו נפגעה יותר מכל עיר אחרת במשבר הקורונה  ▪  גדעון סער הצהיר על כוונתו לפעול להחזרת הביטחון האישי של תושבי הדרום: "יש שטחים אקס טריטוריאליים שסובלים מפשיעה חקלאית, מטרור חקלאי, מפרוטקשן, שסובלים מאלימות, שסובלים ממצבורי כלי נשק"
(הלוי וגדעון סער, הערב [צילום: תקווה חדשה])
+דיון בהחמרת הענישה על הפרות קורונה - ביום ב'
19:10 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עו"ד שגית אפיק מסרה ליו"ר הכנסת חוות דעת שלפיה ניתן להוסיף את הדיון בהצעת החוק להחמרת הענישה על הפרות הקורונה לדיון המליאה הצפוי להתקיים ביום שני הקרוב  ▪  "אין חולק שהחמרת ענישה על הפרות חשובה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. עם זאת, מהתנהלות הממשלה בעניין הצעת החוק והבקשות בעניינה לא ברור מהי הדחיפות או החריגות המיוחדת"
(עו"ד אפיק. ממילא ניתן לקיים דיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+המריבות החלו: חגית משה ביטלה פגישה עם סמוטריץ'
13:34 20/01/21  |  עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי הנכנסת חגית משה ביטלה את הפגישה עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. משה כועסת על הדלפת דבר הפגישה בטרם התקיימה, אך ההערכה היא כי מדובר בהפעלת שרירים במסגרת המו"מ.
+עכו: נתפס אדם שירה לרכב בתחנת המשטרה
12:20 20/01/21  |  עידן יוסף
תושב עכו נעצר בחשד שירה לפני כשבועיים לעבר רכב שנתפס כמוצג וחנה בתחנת המשטרה בעכו. לא היו נפגעים באירוע ולרכב נגרם נזק קל. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד (18) בבית משפט השלום בעכו.
+סגן שר הבריאות לא שולל אפשרות לדחיית הבחירות
11:38 20/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ יואב קיש: "תתקיים הערכת מצב של אנשי מקצוע שייתנו את המלצתם לוועדת הביחרות המרכזית אם לדחות את הבחירות"  ▪  יו"ר מרצ: "ניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי"
קיש. "מקווה שלא נגיע לזה" [צילום: דוברות הכנסת]
הבחירות בסכנה? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פנייה לערבים של בנימין נתניהו (ג')
10:51 20/01/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצערת התופעה, שערבים אזרחי מדינת ישראל מוכנים להצביע בעד בנימין נתניהו, מי שיש לו מטרה לנרמל את השקר, שישראל היא מדינה דמוקרטית, כשבצמוד לה מתנהל כיבוש צבאי שנמשך למעלה מ-50 שנה
(נתניהו. מנרמל את השקר [צילום: אוהד זוויגנברג])
+נתניהו והערבים
10:20 20/01/21  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
המהלך הצבוע של נתניהו יכול לחזור אליו כמו בומרנג, שהרי לחזר אחר קולות הרחוב הערבי, לשתף פעולה עם מפלגה איסלאמית, לנהל מערכת יחסים חמה עם תומכי טרור ולהקים עימם ממשלה הפכו לדבר לגיטימי  ▪  מעכשיו, ממשלת שמאל מרכז עם תמיכה של הערבים מבחוץ היא לא מילה גסה ואופציה שמונחת על השולחן
(נתניהו. צבוע [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+מסע הנקם לקראת הישורת האחרונה
08:25 20/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
האיש ההגון, הישר, הקיבוצניק שסל ערכיו מלא, אוהב ארץ ישראל שלא זכה להארכת כהונתו בשנה בשל התנגדותו לגירוש ולעקירה שהוביל אריאל שרון, הניח בצד את נימוסיו מגרופית, את אהבתו לארץ ישראל על כל חלקיה והוציא את החיצים המורעלים מאשפתו
(יעלון. מלח הארץ [צילום: יוסי אלוני])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ותיקי ישראל: נעבור את אחוז החסימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
משה בוגי יעלון הוא מלח הארץ. בוגי יעלון הוא הישראלי היפה, האיש שהקדיש מרבית מחייו לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה בפועל ממש. האיש שהאמין שהעם היהודי השב לארצו חי בכוח הזכות ולא בזכות הכוח, האיש שהלך בשדות, שעצר לרגע ברפת שבקיבוץ, פשט מדיו ודרגותיו, לבש בגדי פוליטיקאי, מ"מ ראש הממשלה, שר לנושאים אסטרטגיים, שר ביטחון לשעבר, איש עם ערכים. יפי הבלורית והתואר כבר אמרנו?
בבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי ניצחה חגית משה, וגברה על ניר אורבך. משה קיבלה 472 קולות שהם 56.12% מכלל המצביעים ואורבך קיבל 369 קולות - 43.88%.
19/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא לשרי הממשלה לאשר את הארכת הסגר ואמר כי מדינת ישראל נמצאת במרוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בעולם בגלל המוטציה הבריטית.
19/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יהדות התורה, שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן, תוקף את יו"ר רשימת תקווה חדשה, גדעון סער, ואומר כי "דברי סער בעד פתיחת מרכולים בשבת, רחמנא ליצלן, מהווים הצהרת כוונות מסוכנת באשר לדרכו הפוליטית ועמדותיו הצפויות בנושאי דת ומסורת. שמירת שבת קודש במרחב הציבורי היא ערך עליון עליו נאבקנו לאורך הדורות ולא נאפשר פגיעה בשבת קודש".
19/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית על מחדל פתיחת נמל התעופה בן-גוריון ללא בדיקות קורונה לנכנסים לישראל.
19/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il