|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
קוסטליץ. חטא כנגד מורו ורבו [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
חטא היוהרה והפרסום המטעה והאסור

עו"ד ירון קוסטליץ חרג מכללי
האתיקה של לשכת עורכי הדין

קוסטליץ ביצע פרסומת אסורה ומטעה באתר Dun's 100 ניכס לעצמו לבדו על-חשבונו של משרד וינרוט ושות' בכלל וד"ר יעקב וינרוט (ז"ל) בפרט קרדיט מלא על ייצוגו וזיכויו של מיכאל צ'רנוי במשפט בזק; את ייצוגו של אביגדור ליברמן בהליכי החקירה והשימוע בפרשת חברות הקש (התיק נגנז); ובתיק השגריר, שבו זוכה ליברמן כללי האתיקה אוסרים פרסום מטעה קוסטליץ הטעה על-מנת להאדיר את שמו ולהגדיל פוטנציאל גיוס לקוחות חדשים
22/01/2021  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
וינרוט, ליברמן. ייצוג בבית המשפט [צילום: AP]

צ'רנוי. במשפט בזק [צילום: יוסי זליגר]

מוזס רכש את אתר יזרוס; הארכיון שכלל ראיות נגד ליברמן - הושמד
יואב יצחק
ליברמן זכה לכיסוי אוהד מאתר יזרוס * בין ישראל ביתנו למנהלי יזרוס התקיימו קשרים שכללו תשלומי כספים * כספים הועברו ליזרוס גם מגורמים שקיבלו כספים קואליציוניים מישראל ביתנו * עם פרוץ החקירה בפרשת ישראל ביתנו נמלט מיכאל פלקוב לאוקראינה * אלכס גולדשטיין נעצר ומיד עם שחרורו מכר את יזרוס לקבוצת ארנון מוזס, איש סודו של ליברמן * הארכיון של יזרוס, שכלל ראיות שהיו עלולות להפליל את ליברמן, הושמד * עדות גולדשטיין בביהמ"ש נעלמה באופן מסתורי * ליברמן טרם נחקר
לרשימה המלאה

כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), תשס"א-2001, אוסרים על חברי הלשכה לבצע פרסומת מטעה, או כזו שיש בה כדי לפגוע בכבוד המקצוע. סעיף 2א לכללים הנ"ל קובע: "עורך דין לא יפרסם פרסומת אף אם היא עומדת בתנאים שנקבעו בכללים אלה, אם יש בה כדי להטעות את הציבור או לפגוע בו, או שהיא פוגעת בכבוד המקצוע". הכללים נועדו, בין היתר, למנוע מעורכי דין לפרסם בדותות ו/או חצאי-אמיתות במטרה לגייס לקוחות.

אף-על-פי-כן, מעת לעת מתגלה, כי עורכי דין מסוימים מרשים לעצמם לצפצף על כללי הלשכה. אחד מהם, שהפרותיו הובאו בימים אלה לידיעת הח"מ, הוא עו"ד ירון קוסטליץ. הלה לא נמנע בפרסומיו באתר Dun's 100 לטובת משרדו הפרטי - קוסטליץ' ושות' - מפרסום חצאי-אמיתות, שכמוהן כשקר, ומגזילת קרדיט ממשרד וינרוט ושות' בכלל ומד"ר יעקב וינרוט ז"ל - שהיה מורו ורבו בתחום המשפט, קל וחומר בתחום ייצוג וטיפול בתיקים/חשודים בתחום צווארון לבן.

הפרסום המטעה

בפרסום המטעה, שבוצע בתשלום באתר Dun's 100 על-ידי משרדו של קוסטליץ, נטען, בין היתר, כדלקמן (ציטוט):

  • ייצוג מר מיכאל צ'רנוי - מר צ'רנוי הועמד לדין פלילי יחד עם איש העסקים גד זאבי, בטענה כי השניים רכשו בשנת 1999 את מניות בזק תוך הסתרה של מעורבותו ממשרד התקשורת.
    עורכי הדין קוסטליץ וסגל מייצגים את מר צ'רנוי משנת 2005. המשפט התנהל במשך למעלה מ-10 שנים ובחודש אוקטובר 2015 זיכה בית המשפט המחוזי את צ'רנוי.

    ייצוג מר אביגדור (איווט) ליברמן, שר הביטחון ומנהיג מפלגת "ישראל ביתנו". עו"ד קוסטליץ ייצג את מר ליברמן בפרשת "חברות הקש" ומינוי השגריר זאב בן אריה, וייצגו בתחומים מגוונים, ובהם הליכי בג"ץ, הליכי חיסיון עו"ד לקוח ועוד. בפרשת "חברות הקש" היועץ המשפטי לממשלה שוכנע בשימוע לסגור את התיק בלא הגשת כתב אישום. בפרשת מינוי השגריר זוכה מר ליברמן פה אחד.

  • ראו בהמשך צילום הפרסום המטעה.

אין מדובר בפרסום זניח, אלא בפרסום מתמשך ומתגלגל שאותו הוא מקדם באופן שוטף. לראיה: קוסטליץ צירף לפורמט הודעות דוא"ל שהוא משגר, לוגו של Dun's 100 - המפנה לעמוד המיוחצן והמטעה.

הפרסום האמור כולל מצג מטעה גם בעניינם של לקוחות נוספים. ברשימה זו בחרנו להתמקד רק בשניים מהלקוחות הגדולים - צ'רנוי וליברמן.


המצג המטעה

מהפרסום למשרד קוסטליץ ושות', ומחמת אי-אזכור חלקו העצום של ד"ר וינרוט בייצוג, עולה מצג בעייתי ומטעה, לפיו:

  • קוסטליץ ייצג את מיכאל צ'רנוי בפרשת בזק-זאבי, יחד עם עו"ד יואב סגל, שותפו הנוכחי, וכן במשפט שבו זוכה צ'רנוי;

  • קוסטליץ ייצג את אביגדור ליברמן בהליכי השימוע בפרשת חברות הקש (התיק נגנז); ובפרשת השגריר, משפט שבו זוכה ליברמן.

העובדות

קוסטליץ קשר לעצמו כתרים באופן מטעה ובלתי הוגן. להלן העובדות:

  • הטיפול המשפטי בתיקים הנ"ל רוכז ובוצע, רובו ככולו, במשרד וינרוט ושות';

  • מלכתחילה, צ'רנוי וליברמן שכרו שירותי משרד וינרוט ושות' במטרה ברורה לזכות בשירותיו האישיים של ד"ר יעקב וינרוט ז"ל. בחלק מייצוג ליברמן השתתף עו"ד גיורא אדרת;

  • ד"ר יעקב וינרוט (ז"ל) הוא שנשכר והוא שהוביל את הטיפול בתיקים הנ"ל, אם מתוקף מעמדו כראש המשרד; אם נוכח חוכמתו, עוצמתו האישית וכישוריו הרבים; ואם נוכח ניסיונו העצום בתחום ייצוג בכירים במשפט הפלילי. לדבר זה לא ניתן שום ביטוי בפרסום המטעה הנ"ל שנעשה על-ידי קוסטליץ.

קוסטליץ חטא כנגד מורו ורבו
הפרסום המטעה מצד קוסטליץ ושות' באתר Dun's 100

יאמר כאן: קוסטליץ אכן היה שותף לטיפול בתיקים מסוימים, ובהם בתיקים הנ"ל. אין חולק כי קוסטליץ הוא עורך דין חרוץ ומוכשר. אך העובדות הן, כי ההובלה בתיקים הנ"ל, וכן קבלת ההחלטות בתיקי צ'רנוי וליברמן, היו בידיו של יעקב - אומנם בהתייעצות עם עורכי הדין שעבדו עמו, ובהם קוסטליץ. וינרוט הוא שהוביל את הליכי השימוע בעניינו של ליברמן; הוא שהוביל את החקירה הנגדית בתיק בזק ובתיק השגריר; והוא שהגה רעיונות מקוריים ומבריקים שהובילו לחילוצו של ליברמן ולזיכויו של צ'רנוי.

וינרוט השקיע בתיקים אלה עבודה עצומה במשך שנים רבות (בכל אחד מהתיקים 7-8 שנים). והנה - קוסטליץ לא נמנע מהתנהלות מופקרת תוך הדרת זכרו של וינרוט, תרתי משמע, מן ההישגים בתיקים אלה.

פנינו לקבל תגובתו של קוסטליץ, אך הוא נמנע ממתן תגובה, והוא אף נמנע מהסרת הפרסום המטעה, הכולל כאמור חצאי-אמיתות. קוסטליץ סבור אולי, בטעות, כי ניתן להטעות ולהתנהל בהפקרות מוחלטת - משל אין מי שיגנה את מעשיו, או יאבק ויצביע על גזילת הקרדיט מיעקב שנפטר.

מצג כוזב ומתמשך

בעצם אי-אזכור חלקו העצום של ד"ר וינרוט בהובלה בתיקים הנ"ל, והפרסום הפומבי המתמשך כבר כמה שנים ברשת האינטרנט, יצר קוסטליץ מצג כוזב ומטעה, משל הוא ומשרדו הפרטי הם-הם שייצגו לבדם ובאופן בלעדי בתיקים הנ"ל, והם הובילו וניצחו תיקים עבור צ'רנוי וליברמן.

קוסטליץ פעל כאמור באופן הנוגד כללי אתיקה בסיסיים. הוא ביצע פרסום מטעה - הכולל גם האדרה עצמית אסורה. הוא נהג כפי שנהג באופן מכוער ובלתי מוסרי, בכך שניכס לעצמו קרדיט (מלא), לא-לו, וגזל קרדיט ממשרד וינרוט בכלל, ובפרט ממורו ורבו, ד"ר יעקב וינרוט. אם נוסיף את הפרסום האסור הנוסף שציטט לעצמו מכתבה בגלובס - "נחשב לאחד הכוכבים בתחום הצווארון הלבן בארץ...", נגיע אולי למסקנה, כי לא בכדי נמנע קוסטליץ מאזכור חלקו של המאור הגדול, הוא וינרוט, בייצוג צ'רנוי וליברמן.

קוסטליץ נהג כפי שנהג תוך התפארות עצמית - עיוות, סילוף, הטעיה וגניבת דעת. חמור לא פחות: קוסטליץ יצר מצג שווא בפני הציבור, בכך שקשר לעצמו כתרים לא-לו, דבר המהווה הטעיה. מצג מטעה זה נועד להאדיר הישגי משרדו הפרטי ולהשפיע על לקוחות פוטנציאליים לשכור את שירותי משרדו הפרטי. מדובר כאמור בעבירה על כללי האתיקה, המחייבת מיצוי הדין עמו מצד לשכת עורכי הדין.
________________

הערה: עו"ד ירון קוסטליץ קיבל הזדמנות להגיב (20.01.21). במקום לשגר תגובה/הסבר כמקובל, ולמהר ולהסיר את הפרסום המטעה שעשה תמורת תשלום באתר Dun's 100, הוא פנה לבא-כוח הח"מ, עו"ד עמוס ון-אמדן, בטרוניה על פניית הח"מ ישירות אליו בדוא"ל כדי לקבל תגובתו. קוסטליץ סבר אולי, בטעות, כי העובדה שהוא גויס/התגייס לייצג את ליברמן בקובלנה שהגיש נגד הח"מ בטענה ללשון הרע (זמן קצר יחסית לאחר שפרסמנו כתבה ובה הצבענו על חשש לניגוד עניינים מצידו בתיק ישראל ביתנו), מקנה לו חסינות מחשיפת מעשיו. אם וכאשר יגיב, נפרסם תגובה עניינית.

פניית קוסטליץ לעו"ד ון-אמדן והתשובה שקיבל


מכתב הפניה (20.01.21)

שלום רב,

ראה את הפניה המופרכת שקיבלתי זה עתה ממרשך.

לא הבנתי כיצד זה מרשך פונה אליי ישירות, כאשר הוא מיוצג בקובלנה פלילית נגדו על-ידך. הדבר צורם במיוחד, לנוכח פניותיך אליי בשמו של מרשך בימים האחרונים.

מאחר שמרשך מיוצג על-ידך, אבקשך שכל פנייה של מרשך אליי, כל עוד הקובלנה הפלילית מתנהלת – תבוצע באמצעותך.

חן חן,

עו"ד ירון קוסטליץ


התשובה שקיבל (20.01.21)

נכבדי,

מעיון בפניית מר יצחק אליך, אשר העברת אלי, עולה כי מרשי פנה אליך כעיתונאי - עיסוקו מזה כשלושה וחצי עשורים - בעניין כוונתו לפרסם ידיעה שנוגעת אליך, פניה אשר אין לה שום קשר או נגיעה, גם לא בדוחק, להליך המשפטי בו אתה מייצג את מר ליברמן ואח' נגדו ונגד אח'.

הדבר ניכר על פני פנייתו ומתוכנה באופן צלול וברור, ומדרש פליאה גמור ומוחלט בעיני מכוח מה אתה סבור שיש לו מניעה לפנות אליך ישירות בעניין שאינו נוגע בשום צורה להליך הק"פ, או מדוע הוא צריך לבצע פניות שכאלה דרכי.

העובדה שמתנהל הליך משפטי בו אתה מייצג את פלונים נגדו לא מונע ממנו בשום צורה לערוך פניה שכזו, שכל כולה עיתונאית-מקצועית בכלל וללא קשר להליך הק"פ בפרט.

גם טענת ה'צרימה' חסרת כל שחר וזאת מהטעם הפשוט - כאמור - ולפיו מדובר בשתי ממלכות נפרדות לחלוטין: מצד אחד הליך הק"פ; מצד שני עבודתו העיתונאי של מרשי.

כאמור: לא יכול להיות צל צילו של ספק כי תוכן הפניה של מר יצחק אליך לא נוגע בשום צורה - גם לא בדוחק או בעקיפין - בנושאים בהם עוסק הליך הק"פ.

הנה, אני דוחה את פנייתך. יתרה מכך - אתה מתבקש לא לערב אותי כלל ועיקר בכל הנוגע לעבודתו העיתונאית של מרשי, שכן אני מייצג אותו בעניין הנקודתי של הק"פ.

מובן כי לשיקולך הדבר אם לעשות שימוש בזכות התגובה שמרשי נתן לך כמפורט בפנייתו. לי אין קמצוץ נגיעה לדבר.

בברכה ובידידות,

עמוס ון-אמדן, עו"ד

תאריך:  22/01/2021   |   עודכן:  22/01/2021
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עו"ד ירון קוסטליץ חרג מכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סדאם חוסיין לעומת היטלר; פוטנציאל גרעיני עירקי הפחיד את האנגלו-אמריקנים; לסדאם חוסיין - מנטליות של בריון; ניצחון תרבותי של המוסלמים; מאבקים על הנפט המזרח-תיכוני; הרדיקליזם המוסלמי
22/01/2021  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
איומים מאקרו-אסטרטגיים; חשיבה פגומה של מקבלי ההחלטות; האנגלו-אמריקנים הצילו את הסובייטים; תיאוריית קץ ההיסטוריה של פרנסיס פוּקוּיאמה; מהפכת חומייני; האמריקנים הקימו את ארגון אל-קאעידה באפגניסטן, כפי שאנחנו הקמנו את החמאס והחיזבאללה; מלחמת עולם רביעית; פיגוע התאומים בארה"ב; מבצע "סופה במדבר"; השוואה בין סדאם חוסיין לנפוליאון
15/01/2021  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
בחודש פברואר האחרון הוגש לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, דוח ממצאי צוות הבדיקה של ועדת נומה לבדיקת זיוף נתוני גיוס החרדים לצבא, שנחשף בכאן חדשות ע"י כרמלה מנשה. הוועדה שמינה הרמטכ"ל קבעה כי היה "כשל מערכתי, מקצועי ופיקודי חמור, רשלנות מקצועית חמורה, חריגה מהגדרות החוק באופן מודע מכוון ושיטתי והעדר שקיפות" בספירת המתגייסים. בהמלצת הוועדה, ננזף ראש אגף כוח האדם בצה"ל, מוטי אלמוז, וכך גם ארבעה קצינים נוספים.
14/01/2021  |  עידן יוסף  |   תחקירים
"שני ההורים שלי עלו, כתינוקות, מתימן בשנות ה-20 של המאה הקודמת. המשפחה של אמי התיישבה בכרם התימנים והמשפחה של אבי - ביפו. לאחר המאורעות ב-36' הם הגיעו לנס-ציונה. לשם עברה גם אמי לאחר שהתחתנה עם אבי", אומר אביגדור קהלני (76), מי שהיה השר לביטחון פנים - אבל חקוק בזיכרון הקולקטיבי הרבה יותר כגיבור קרבות הבלימה ב'עמק הבכא' במלחמת יום הכיפורים.
14/01/2021  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
במחצית המאה העשרים, במהלך מלחמת העולם השנייה, פיתחו האמריקנים את פצצות האטום בתפיסה הגנתית, כדי להקדים את הפיתוח הגרמני. בכך הם חָלצו את פקק חיסול המין האנושי מן הבקבוק.1 חיסול מדינת ישראל אחרי שבעים וחמש שנים היא אִיום שרבים היו לוקחים אותו ברצינות ובראש וראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפיתוח הסובייטי של הנשק הגרעיני, שהתבסס על ריגול מדעי ותעשייתי, לעומת זאת, נועד לכפות על העולם שלטון מרכּסיסטי-סובייטי. הם גם הוכיחו שהברברים יכולים להתמודד עם בני התרבות גם אם תרבותם נמוכה, אופציה שלא הייתה למשל לאינדיאנים מול הספרדים לאחר גילוי אמריקה. מקבלי ההחלטות הסובייטים חשפו את האסטרטגיה שלהם בספר "אסטרטגיה צבאית" בעריכת המרשל וסילי סוקולובסקי.2 הם הניחו שמדינות המערב תתקופנה את ברית המועצות באמצעים קונבנציונליים בגלל חתרנותה והתכוונו להשמיד מדינות אלה בטילים גרעיניים, אחרי שיערערו את כלכלתן ואת המורל של תושביהן, בעזרת המפלגות הקומוניסטיות והסוציאליסטיות המקומיות שהיו כפופות לשליטי ברית המועצות, וזה נכון גם ליישוב היהודי ולמדינת ישראל.
08/01/2021  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il