|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

אקונומיסט מתאר את הדיון העולמי:

האם להעניק תעודות התחסנות

התומכים אומרים שזהו צעד חיוני לחזרה לשגרה ולהתאוששות כלכלית, המתנגדים חוששים מחוסר הגינות ומפגיעה בחופש הבחירה נראה שבפועל רוב גדול יתחסנו ממילא
28/01/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מרכז חיסונים בקתדרת סליסבורי [צילום: פרנק אגוסטין, AP]

70 מיליון מנות חיסון נגד קורונה ניתנו ב-50 מדינות – אחוז אחד בלבד מאוכלוסיית העולם, אך די כדי לעורר ויכוח בשאלה האם המחוסנים יוכלו להסתובב ביתר חופשיות. כדי לאפשר זאת, המחוסנים יצטרכו להוכיח שהתחסנו – ומכאן הדיון בנושא הנפקת התעודות המתאימות, מסביר אקונומיסט. כמה מדינות מוטות תיירות, כמו איי סיישל, כבר פתחו את שעריהן למחוסנים. יש הטוענים שמדובר במסלול מהיר לחזרה לשגרה; אחרים חוששים שהוא יהיה בלתי הוגן ומפלג.

תעודות מתחסנים אינן דבר חדש. ב-1922 דרשו בתי ספר רבים בארה"ב חיסון נגד אבעבועות כתנאי לכניסת ילדים. "הכרטיס הצהוב" היה אישור בינלאומי לפני קרוב ל-100 שנה, לקבלת חיסונים נגד כולרה, קדחת צהובה, טיפוס ואבעבועות. עד היום דורשות מדינות רבות אישורים דומים כתנאי לכניסה לתחומיהן. כעת ממשלת בריטניה אומרת שאיננה נלהבת מן הרעיון, בעוד יוון – התלויה במידה רבה בתיירות – מציעה אישור שיחול בכל רחבי האיחוד האירופי. הנשיא ג'ו ביידן ביקש לבחון את הסוגיה. ברחבי העולם יש יוזמות פרטיות רבות ליצירת גרסאות דיגיטליות של התעודות.

סיבה אחת לזהירות היא שעדיין לא ידועה מידת ההגנה שנותנים החיסונים. ברור שהם יצילו חיים וימנעו תחלואה קשה, אך הם לא מקנים הגנה של 100%. ככל שיהיו יותר הוכחות ליעילות החיסונים, יגבר הלחץ לאפשר חזרה לשגרה – כולל תנועה. יש הטוענים שאפילו אם החיסונים יעזרו רק במקצת, אין מנוס מן התעודות והן חיוניות. כך למשל, עובדי בתי אבות ומערכת הרפואה יצטרכו להוכיח שהתחסנו. ענפים רבים – כמו ספנות נוסעים, מטוסים ומסעדות – ישותקו לחלוטין השנה בלא תעודות חיסון. גם מעסיקים רבים כבר מגלים עניין בקבלת אישורים על התחסנות עובדיהם. נראה שממשלות לא ימנעו לחלוטין את כניסתם של מי שלא יציגו תעודות חיסון, אבל יטילו עליהם תנאים נוספים, כמו בדיקה שלילית עדכנית ואפילו בידוד במלון.

חברות פרטיות יכולות להטיל מגבלות על עובדים ולקוחות הרבה יותר בקלות מאשר ממשלות. האחרונות צריכות לקבוע את סדר המתחסנים, לוודא את חלוקתם השוויונית וההוגנת ולשכנע את מתנגדי החיסונים – וכל אלו עלולים להיות בעייתיים מבחינה פוליטית, במיוחד אם המתחסנים יקבלו הטבות כמו חופש תנועה או יותר ביטחון בעבודה. לצד זאת, קיימת השאלה כיצד להתייחס למי שמחוסנים באופן טבעי לאחר שחלו והחלימו. ומאחר שאיש אינו יודע לכמה זמן יועילו החיסונים, התעודות עשויות לפקוע.

התעודות גם צפויות ליצור אבחנה בין-דורית, מציין אקונומיסט. רוב המדינות מחסנות תחילה את המבוגרים. צעירים רבים נאלצו להגביל במידה רבה את חייהם בשנה האחרונה, בעיקר כדי להגן על המבוגרים יותר. יהיה זה מאוד בלתי הוגן אם המבוגרים יוכלו לצאת לאיביזה בקיץ הקרוב, בעוד הצעירים ממשיכים להיות תקועים בבית ואולי אפילו בבידוד. גם מי שאינו יכול להתחסן מסיבות בריאותיות ייפגע. ולבסוף: אם התעודות ייכנסו לשימוש נרחב, יהיו מי שירגישו מחויבים להתחסן ושחופש הבחירה נשלל מהם.

עם זאת, סקר אחרון מצא, כי למעלה משני שלישים מהבריטים אמרו שיתחסנו – שיעור מפתיע בגובהו. תושבי מדינות אחרות עשויים בהחלט לפעול באותה צורה, ולא משנה מהן התנגדויותיהם העקרוניות. הסיבה לכך פשוטה: קשה לשאת סגרים הדוקים ומחירם הכלכלי גבוה, ואפילו סדק בדלת מהווה מקור לתקווה.

תאריך:  28/01/21   |   עודכן:  28/01/21
איתמר לוין
+המשטרה ערוכה לפיזור התקהלות המונית של חסידות בעלז
21:14 28/01/21  |  עידן יוסף
כוחות משטרה גדולים, בליווי שתי מכת"זיות ערוכים מחוץ לבית המדרש של חסידות בעלז בירושלים, שם התקהלו רבים לקיום טיש ט"ו בשבט.
+ירושלים: דוחות נגד נהגי אוטובוס שהסיעו תלמידים לתלמוד תורה
21:00 28/01/21  |  עידן יוסף
שוטרי אגף התנועה במחוז ירושלים איתרו רכבי הסעת תלמידים בדרכם אל תלמודי תורה בעיר שאמורים להיות סגורים בהתאם לתקנות הקורונה והנחיות הסגר. שני אוטובוסים ובהם תלמידים רבים בדרכם אל תלמוד התורה. באחד המקרים הציג המלווה האחראי בהסעה אישור "חינוך מיוחד", אך על-פי בדיקת האישור מדובר במוסד לבני נוער ואילו הנוסעים היו ילדים קטנים. לאחר פעולת האכיפה ורישום דוחות למעורבים הונחו הנהגים לשוב על עקבותיהם ולהחזיר את התלמידים חזרה לבתיהם.
+הגבלות בימי הפורים יקשו לקיים את החגיגות
19:18 28/01/21  |  עידן יוסף
בכירים במשרד הבריאות מדווחים כי גם בחג פורים יהיו הגבלות שככל הנראה לא יאפשרו לקיים את החגיגות במתכונתם הרגילה. בימים הקרובים צפויים להתקיים דיונים בנושא, כאשר עדיין לא ידוע מה יהיה היקף ההגבלות (חדשות 12).
+ירידה שבועית של 17% במאומתים, 24% בחרדים
19:15 28/01/21  |  עידן יוסף
פרופסור ערן סגל: היום - כשבועיים אחרי מנת החיסון השנייה, ירידה שבועית של 17% במאומתים, 24% בחרדים. ירידה גם באחוז גילאי 60+ מסך המאומתים. מספר דומה של חולים קשה חדשים השבוע, אבל זה מורכב מירידה של 7% בני 60+ ועלייה של 14% אצת בני 60 ומטה. מגמה כזו לא הייתה בסגר השני.
+שיח מסוכן של נאמנות וסמכות מוחלטת
18:20 28/01/21  |  אביחי מנדלבליט   |   לרשימה המלאה
דברי היועץ המשפטי לממשלה בכינוס העמותה למשפט ציבורי [ט"ו בשבט תשפ"א, 28.01.2021]
(אתגרי המשפט הציבורי [צילום: משרד המשפטים])
+מנדלבליט: אוחנה ואמסלם התנערו ממרות החוק והעלו טענות כוזבות
18:05 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאשים את רגב - בלי לציין את שמה - ב"עלילת דם" בנוגע לטיפול בקורונה  ▪  מזהיר מפני "שיח הנאמנות" המבקש להכפיף את שומרי הסף לשרים ו"שיח הסמכות המוחלטת" המתעלם מהם
(מנדלבליט. "מגמות מסוכנות ביותר" [צילום: גדעון שרון, לע"מ])
+גנץ דורש: כינוס מליאה - עוד הערב
17:25 28/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון דרש מראש הממשלה לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש בשם הממשלה כינוס מיידי של מליאת הכנסת לצורך השלמת חקיקת חוק הקנסות  ▪  "אם לא יאושר החוק, תהא להמשך הסגר יעילות מצומצמת שלא תצדיק את המשך קיומו"
([צילום: מן הטלוויזיה])
+צוות מומחים: עיקר ההדבקות - בבית
16:56 28/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צוות חוקרי האוניברסיטה העברית טוען כי מנתוני הסגר השלישי אפשר ללמוד שעליית התחלואה בקרב ילדים ונשים התרחשה גם ואולי בעיקר בתקופת הסגר  ▪  "הבתים הפכו למקור הדבקה - בעיקר במשקי בית גדולים וצפופים, יש לקדם פתיחה מיידית של גני הילדים ביישובים ירוקים וצהובים"
([צילום: אליז אמנדולה, AP])
+להאריך את הסגר עד שני ולהצביע על חוק הקנסות
14:45 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דרש התנצלות מגנץ וגינזבורג על ההאשמות שאני מסרב לכנס את המליאה לאישור חוק הקנסות  ▪  כחול לבן: "מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר"
(לוין. הציע פתרון למשבר [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
+ועדת החריגים תחל לפעול גם לטיסות הנכנסות
14:33 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תבוטל היכולת לצאת מהארץ בהצהרה בלבד  ▪  מטוסים פרטיים ישראלים לא יוכלו להסיע נוסעים ללא אישור וועדת החריגים
(נתב"ג. במקרים חריגים בלבד [צילום: פלאש 90])
+ביידן נגד הקורונה, שבוע ראשון
13:24 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן ירש תוכנית חיסונים מקרטעת, מתמודד עם ההתנגדות הפוליטית לעטיית מסיכות ומנסה למצוא פתרון למיליונים שאיבדו את ביטוח הבריאות כאשר פוטרו
(ביידן מציג את תוכנית המאבק בקורונה [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+בצחוק ובדמעות - כמה קטנות על המצב הנוכחי
12:45 28/01/21  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
ראו איך התקדמנו: פעם היינו נכנסים לחנות, עושים סיבוב קניות ורק כשיצאנו עם איזה מוצר שלא שילמנו עליו, הפעמון צפצף בדלת  ▪  היום, ישר איך שאנחנו נכנסים לחנות, זה מצפצף לנו!
(הפעמון לא מצלצל [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+ועדת החוקה אישרה את חוק הקנסות
12:43 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ש"ח יעמוד על 10,000 ש"ח  ▪  מליאת הכנסת לא תתכנס בשל התנגדות הרשימה המשותפת
הדיון בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+נמחקו החיוכים
12:27 28/01/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
הציפיות שנתניהו ייקח בהליכה את בחירות מרס 2021, בזכות יבוא מיליוני החיסונים ארצה, נתחלפו בחששות גדולים, עקב שינויי נסיבות בלתי צפויים
(נתניהו. חגיגה מוקדמת [צילום: אוהד זוויגנברג])
+הדחת הרופאים
10:49 28/01/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
מאמר הרופאים מבית החולים "איכילוב", נגד טיפול ביהודים חרדים, איננו רק עיוות פוליטי והכללה גסה אלא מדובר בעבריינות של הפרת "שבועת הרופאים" המחייבת את הדחתם של הללו לאלתר על-ידי בית החולים "איכילוב" בת"א ואת החרמת עיתון הארץ, שהעניק אכסניה לאותם עבריינים  ▪  מישהו בתקשורת החילונית "שכח" כנראה מיהם הצבורים בישראל המעניקים את "יציקת הבטון" לרפואה הישראלית...
(ארגוני סיוע גדולים [צילום: איתמר לוין])
+שירות התעסוקה: 2,300 דורשי עבודה נרשמו ביממה האחרונה

10:40 28/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח (יום ה') כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 2,300 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 160,239 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 100,313 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 62.3% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי. יצוין, כי 127,496 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ- 79.6% בעוד 32,743 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 20.4% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. רק ביממה האחרונה פוטרו או התפטרו 904 דורשי עבודה, המהווים 39.3% מהנרשמים מאז אתמול.
+ישראייר תבצע טיסות חילוץ לארץ
08:51 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הטיסות יבוצעו על-פי הגדרות המכרז שבו זכתה ישראייר מפרנקפורט שבגרמניה וייצאו הלילה וביום ראשון  ▪  הטיסות יפתחו למכירה באתר החברה
(ישראייר. תשיב ישראלים לישראל [צילום: משה שי/פלאש 90])
+תרמית ענק בארה"ב בתקציב למגיפות ופיתוח חיסונים
08:17 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאות מיליוני דולרים שהוקצבו במשך עשרות לרשות למחקר מתקדם ולפיתוח בביו-רפואה, כולל לפיתוח חיסונים נגד סוגים קודמים של קורונה ולהכנות להתמודדות עם מגיפות, שימשו לצרכים אחרים: הובלת ריהוט משרדי, מנויים על עיתונים, הוצאות מינהליות ועוד  ▪  התובע המיוחד: הכסף נועד למימון אירועי חירום בבריאות הציבור כמו הקורונה הנוכחית
ברייט. פוטר בידי ממשל טראמפ [צילום: AP]
קדלאץ'. מכחיש את הטענות [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם להעניק תעודות התחסנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
חברת ישראייר זכתה במכרז ונבחרה לבצע טיסות חילוץ להשבת נוסעים חזרה לארץ ולאפשר יציאה לחול במקרים חריגים. הטיסות על-פי הגדרות המכרז,  יבוצעו מ/ל פרנקפורט בגרמניה אשר מהווה שדה תעופה מרכזי, המנקז אליו טיסות מכל העולם.
28/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מאות מיליוני דולרים שהוקצבו לסוכנות פדרלית אמריקנית לפיתוח חיסונים ולמאבק במגיפות, שימשו בפועל לצרכים שונים לחלוטין - דבר המהווה עבירה לכאורה על החוק הפדרלי. כך קובע (יום ה', 28.1.21) משרד התובע המיוחד - אחד מגופי הפיקוח של הממשל. הדוח המקיף (233 עמודים) מאיר את אחת הסיבות לכישלון האמריקני במאבק בקורונה, בנוסף למחדלים הקשים של ממשל טראמפ ולמבנה הביזורי המקשה מאוד על התמודדות מתואמת עם המגיפה.
28/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 27.1.21) את תקנות הארכת הסגר הכללי הנוכחי עד ל-31 בינואר בחצות, כולל שתי הקלות בתקופת ההארכה. 34 חברי כנסת תמכו באישור התקנות, 7 התנגדו ואחד נמנע.
27/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במרכז חיסונים בשדרות והודיע כי בשל התפשטות התשנית (מוטציה) הבריטית, צפוי הסגר להתארך מעבר ל-1 בפברואר.
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מהומה בוועדת החוקה בדיון על העלאת הקנסות. החוק אומנם קובע העלאת הקנס על הפרה מ-5,000 שקל ל-10,000 שקל. אולם בפועל, עסק שפותח בניגוד להנחיות, יהיה במדרג של בין 5,000 ל-10,000 רק אם יש יותר בו יותר מ-5 עובדים. לעסק קטן יישאר הסכום הנוכחי.
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il