|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ברייט. פוטר בידי ממשל טראמפ [צילום: AP] קדלאץ'. מכחיש את הטענות [צילום: אנדרו הרניק, AP]

גוף פיקוח בממשל הפדרלי האמריקני קובע:

תרמית ענק בארה"ב בתקציב למגיפות ופיתוח חיסונים

מאות מיליוני דולרים שהוקצבו במשך עשרות לרשות למחקר מתקדם ולפיתוח בביו-רפואה, כולל לפיתוח חיסונים נגד סוגים קודמים של קורונה ולהכנות להתמודדות עם מגיפות, שימשו לצרכים אחרים: הובלת ריהוט משרדי, מנויים על עיתונים, הוצאות מינהליות ועוד התובע המיוחד: הכסף נועד למימון אירועי חירום בבריאות הציבור כמו הקורונה הנוכחית
28/01/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

מאות מיליוני דולרים שהוקצבו לסוכנות פדרלית אמריקנית לפיתוח חיסונים ולמאבק במגיפות, שימשו בפועל לצרכים שונים לחלוטין - דבר המהווה עבירה לכאורה על החוק הפדרלי. כך קובע (יום ה', 28.1.21) משרד התובע המיוחד - אחד מגופי הפיקוח של הממשל. הדוח המקיף (233 עמודים) מאיר את אחת הסיבות לכישלון האמריקני במאבק בקורונה, בנוסף למחדלים הקשים של ממשל טראמפ ולמבנה הביזורי המקשה מאוד על התמודדות מתואמת עם המגיפה.

הרשות למחקר מתקדם ולפיתוח בביו-רפואה (BARDA) כפופה לעוזר שר הבריאות להכנות ותגובה; האחרון שמילא תפקיד זה היה ד"ר רוברט קאדלץ' והנשיא ג'ו ביידן טרם מינה את מחליפו. על-פי הדוח, תקציב הרשות הפך לקופה קטנה לצרכים שלא אושרו בידי הקונגרס ולא דווחו לו גם בדיעבד, והוא אף זכה לכינוי בפי עובדיה: Bank of BARDA.

התרמית נמשכה עשר שנים תמימות, ובין היתר נלקחו בצורה זו כספים שנועדו לפתח חיסונים נגד אבולה, זיקה וסוגים קודמים של קורונה, כמו גם כספים שנועדו להכנה להתפרצות מגיפה - כמו הקורונה הנוכחית. בפועל שימשו הכספים להובלת ריהוט משרדי, להוצאות מינהליות, לרכישת מנויים על עיתונים, לשירותים משפטיים ולמשכורות של עובדים במחלקות אחרות.

התובע המיוחד, הנרי קרנר, קשר במישרין בין התרמית לבין הקורונה: "אני מודאג מאוד מהשימוש הפסול לכאורה של עוזר השר במיליוני דולרים, שנועדו למימון אירועי חירום בבריאות הציבור כמו הקורונה הנוכחית", כתב לביידן. "מדאיגה בה במידה היא העובדה שהפרקטיקה הזאת הייתה כה נפוצה וידועה היטב במשך קרוב לעשור".

הדוח אינו קובע במדויק כמה כסף הוצא בצורה כזאת, אך הוא מציין שבשנת הכספים 2019 לבדה מדובר ב-25 מיליון דולר. בשנות הכספים 2016-2007 אין רישום נכון לגבי השימוש ב-517.8 מיליון דולר, אשר הופנו להוצאות מינהליות במקום למחקר והכנות לשעת חירום. עוד נאמר בדוח, כי הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד באר, שעמד מאחורי הקמת הרשות בשנת 2006, התערב בצורה פסולה במחלוקות תקציביות שהתגלעו בה.

הרשות, העלומה בדרך כלל, עלתה לכותרות בשנה שעברה כאשר קדלאץ' פיטר את המנהל ריק ברייט והעביר אותו לתפקיד נמוך יותר במכון הלאומי לבריאות. ברייט טען, כי פוטר משום שדרש בדיקה מעמיקה יותר של hydroxychloroquine - התרופה לזאבת, שהנשיא דונלד טראמפ טען בצורה כוזבת שהיא יעילה נגד הקורונה. ברייט טען, כי פיטוריו מלמדים שהממשל "מעדיף פוליטיקה על פני מדע". ברייט הגיש תלונה למשרד התובע המיוחד, עזב את הממשל ולאחרונה ייעץ לצוות המעבר של ביידן בנושא הקורונה.

הדוח הנוכחי אינו נובע מתלונתו של ברייט, אלא עוסק הן בממשל טראמפ והן בממשלו של ברק אובמה. החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה בשנת 2018 והתמקדה בקודמתו של ברייט, ד"ר ניקול לורי, ולפיה היא מסרה בצורה שיטתית דיווחים חודשיים כוזבים לקונגרס. הן קדלאץ' והן לורי הכחישו את הטענות נגדם, ולורי אף אמרה כי אנשי התובע המיוחד כלל לא שוחחו איתה. "כל ההוצאות נעשו בדרך המקובלת וקיבלו שורה ארוכה של אישורים", אמרה לניו-יורק טיימס.

משרד הבריאות מסר בתגובה, כי הוא יבדוק כיצד הוקצו כספים בידי עוזר השר בשנים 2019-2015, כדי לקבוע האם בוצעו עבירות על החוק הפדרלי. עורכת דינו של ברייט, דברה כץ, אמרה שהממצאים שערורייתיים: "האנשים הללו השתמשו ב-BARDA כקופה פרטית שלהם - הן כדי להעביר חוזים למקורביהם והן לכל צורך שעלה על דעתם", טענה. לדבריה, חקירת תלונתו של ברייט הואטה במכוון משום שממשל טראמפ לא שיתף פעולה עם התובע המיוחד, והדחתו הייתה פעולת תגמול; היא קראה לביידן להחזירו לתפקיד.

תאריך:  28/01/21   |   עודכן:  28/01/21
איתמר לוין
+המשטרה ערוכה לפיזור התקהלות המונית של חסידות בעלז
21:14 28/01/21  |  עידן יוסף
כוחות משטרה גדולים, בליווי שתי מכת"זיות ערוכים מחוץ לבית המדרש של חסידות בעלז בירושלים, שם התקהלו רבים לקיום טיש ט"ו בשבט.
+ירושלים: דוחות נגד נהגי אוטובוס שהסיעו תלמידים לתלמוד תורה
21:00 28/01/21  |  עידן יוסף
שוטרי אגף התנועה במחוז ירושלים איתרו רכבי הסעת תלמידים בדרכם אל תלמודי תורה בעיר שאמורים להיות סגורים בהתאם לתקנות הקורונה והנחיות הסגר. שני אוטובוסים ובהם תלמידים רבים בדרכם אל תלמוד התורה. באחד המקרים הציג המלווה האחראי בהסעה אישור "חינוך מיוחד", אך על-פי בדיקת האישור מדובר במוסד לבני נוער ואילו הנוסעים היו ילדים קטנים. לאחר פעולת האכיפה ורישום דוחות למעורבים הונחו הנהגים לשוב על עקבותיהם ולהחזיר את התלמידים חזרה לבתיהם.
+הגבלות בימי הפורים יקשו לקיים את החגיגות
19:18 28/01/21  |  עידן יוסף
בכירים במשרד הבריאות מדווחים כי גם בחג פורים יהיו הגבלות שככל הנראה לא יאפשרו לקיים את החגיגות במתכונתם הרגילה. בימים הקרובים צפויים להתקיים דיונים בנושא, כאשר עדיין לא ידוע מה יהיה היקף ההגבלות (חדשות 12).
+ירידה שבועית של 17% במאומתים, 24% בחרדים
19:15 28/01/21  |  עידן יוסף
פרופסור ערן סגל: היום - כשבועיים אחרי מנת החיסון השנייה, ירידה שבועית של 17% במאומתים, 24% בחרדים. ירידה גם באחוז גילאי 60+ מסך המאומתים. מספר דומה של חולים קשה חדשים השבוע, אבל זה מורכב מירידה של 7% בני 60+ ועלייה של 14% אצת בני 60 ומטה. מגמה כזו לא הייתה בסגר השני.
+שיח מסוכן של נאמנות וסמכות מוחלטת
18:20 28/01/21  |  אביחי מנדלבליט   |   לרשימה המלאה
דברי היועץ המשפטי לממשלה בכינוס העמותה למשפט ציבורי [ט"ו בשבט תשפ"א, 28.01.2021]
(אתגרי המשפט הציבורי [צילום: משרד המשפטים])
+מנדלבליט: אוחנה ואמסלם התנערו ממרות החוק והעלו טענות כוזבות
18:05 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאשים את רגב - בלי לציין את שמה - ב"עלילת דם" בנוגע לטיפול בקורונה  ▪  מזהיר מפני "שיח הנאמנות" המבקש להכפיף את שומרי הסף לשרים ו"שיח הסמכות המוחלטת" המתעלם מהם
(מנדלבליט. "מגמות מסוכנות ביותר" [צילום: גדעון שרון, לע"מ])
+גנץ דורש: כינוס מליאה - עוד הערב
17:25 28/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון דרש מראש הממשלה לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש בשם הממשלה כינוס מיידי של מליאת הכנסת לצורך השלמת חקיקת חוק הקנסות  ▪  "אם לא יאושר החוק, תהא להמשך הסגר יעילות מצומצמת שלא תצדיק את המשך קיומו"
([צילום: מן הטלוויזיה])
+צוות מומחים: עיקר ההדבקות - בבית
16:56 28/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צוות חוקרי האוניברסיטה העברית טוען כי מנתוני הסגר השלישי אפשר ללמוד שעליית התחלואה בקרב ילדים ונשים התרחשה גם ואולי בעיקר בתקופת הסגר  ▪  "הבתים הפכו למקור הדבקה - בעיקר במשקי בית גדולים וצפופים, יש לקדם פתיחה מיידית של גני הילדים ביישובים ירוקים וצהובים"
([צילום: אליז אמנדולה, AP])
+להאריך את הסגר עד שני ולהצביע על חוק הקנסות
14:45 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דרש התנצלות מגנץ וגינזבורג על ההאשמות שאני מסרב לכנס את המליאה לאישור חוק הקנסות  ▪  כחול לבן: "מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר"
(לוין. הציע פתרון למשבר [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
+ועדת החריגים תחל לפעול גם לטיסות הנכנסות
14:33 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תבוטל היכולת לצאת מהארץ בהצהרה בלבד  ▪  מטוסים פרטיים ישראלים לא יוכלו להסיע נוסעים ללא אישור וועדת החריגים
(נתב"ג. במקרים חריגים בלבד [צילום: פלאש 90])
+ביידן נגד הקורונה, שבוע ראשון
13:24 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן ירש תוכנית חיסונים מקרטעת, מתמודד עם ההתנגדות הפוליטית לעטיית מסיכות ומנסה למצוא פתרון למיליונים שאיבדו את ביטוח הבריאות כאשר פוטרו
(ביידן מציג את תוכנית המאבק בקורונה [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+בצחוק ובדמעות - כמה קטנות על המצב הנוכחי
12:45 28/01/21  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
ראו איך התקדמנו: פעם היינו נכנסים לחנות, עושים סיבוב קניות ורק כשיצאנו עם איזה מוצר שלא שילמנו עליו, הפעמון צפצף בדלת  ▪  היום, ישר איך שאנחנו נכנסים לחנות, זה מצפצף לנו!
(הפעמון לא מצלצל [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+ועדת החוקה אישרה את חוק הקנסות
12:43 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ש"ח יעמוד על 10,000 ש"ח  ▪  מליאת הכנסת לא תתכנס בשל התנגדות הרשימה המשותפת
הדיון בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+נמחקו החיוכים
12:27 28/01/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
הציפיות שנתניהו ייקח בהליכה את בחירות מרס 2021, בזכות יבוא מיליוני החיסונים ארצה, נתחלפו בחששות גדולים, עקב שינויי נסיבות בלתי צפויים
(נתניהו. חגיגה מוקדמת [צילום: אוהד זוויגנברג])
+הדחת הרופאים
10:49 28/01/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
מאמר הרופאים מבית החולים "איכילוב", נגד טיפול ביהודים חרדים, איננו רק עיוות פוליטי והכללה גסה אלא מדובר בעבריינות של הפרת "שבועת הרופאים" המחייבת את הדחתם של הללו לאלתר על-ידי בית החולים "איכילוב" בת"א ואת החרמת עיתון הארץ, שהעניק אכסניה לאותם עבריינים  ▪  מישהו בתקשורת החילונית "שכח" כנראה מיהם הצבורים בישראל המעניקים את "יציקת הבטון" לרפואה הישראלית...
(ארגוני סיוע גדולים [צילום: איתמר לוין])
+שירות התעסוקה: 2,300 דורשי עבודה נרשמו ביממה האחרונה

10:40 28/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח (יום ה') כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 2,300 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 160,239 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 100,313 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 62.3% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי. יצוין, כי 127,496 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ- 79.6% בעוד 32,743 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 20.4% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. רק ביממה האחרונה פוטרו או התפטרו 904 דורשי עבודה, המהווים 39.3% מהנרשמים מאז אתמול.
+האם להעניק תעודות התחסנות
09:20 28/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התומכים אומרים שזהו צעד חיוני לחזרה לשגרה ולהתאוששות כלכלית, המתנגדים חוששים מחוסר הגינות ומפגיעה בחופש הבחירה  ▪  נראה שבפועל רוב גדול יתחסנו ממילא
(מרכז חיסונים בקתדרת סליסבורי [צילום: פרנק אגוסטין, AP])
+ישראייר תבצע טיסות חילוץ לארץ
08:51 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הטיסות יבוצעו על-פי הגדרות המכרז שבו זכתה ישראייר מפרנקפורט שבגרמניה וייצאו הלילה וביום ראשון  ▪  הטיסות יפתחו למכירה באתר החברה
(ישראייר. תשיב ישראלים לישראל [צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרמית ענק בארה"ב בתקציב למגיפות ופיתוח חיסונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבין עניין
28/01/21 09:29
2
מהירות שיא
28/01/21 18:15
3
חגית קרא
29/01/21 09:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 27.1.21) את תקנות הארכת הסגר הכללי הנוכחי עד ל-31 בינואר בחצות, כולל שתי הקלות בתקופת ההארכה. 34 חברי כנסת תמכו באישור התקנות, 7 התנגדו ואחד נמנע.
27/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במרכז חיסונים בשדרות והודיע כי בשל התפשטות התשנית (מוטציה) הבריטית, צפוי הסגר להתארך מעבר ל-1 בפברואר.
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מהומה בוועדת החוקה בדיון על העלאת הקנסות. החוק אומנם קובע העלאת הקנס על הפרה מ-5,000 שקל ל-10,000 שקל. אולם בפועל, עסק שפותח בניגוד להנחיות, יהיה במדרג של בין 5,000 ל-10,000 רק אם יש יותר בו יותר מ-5 עובדים. לעסק קטן יישאר הסכום הנוכחי.
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שמענו לאחרונה על שלוש מוטציות שמתחילות להתפשט באוכלוסייה (אם כי באחוזים נמוכים): המוטציה הבריטית, הדרום אפריקנית וזו הברזילאית. ישנם דיווחים על כך שמוטציות מדבקות יותר. אבל, שמענו שהחיסונים ככל הנראה אפקטיביים, גם על המוטציות, ושהן אינן מסוכנות יותר מהווירוס המקורי. אם כך, האם צפוייה להן השפעה כלשהי על הציבור בישראל?
בזק פרסמה (יום ד', 27.1.21) את הדוח השביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2020. השנה בוצע הדוח בצל מגיפת הקורונה שגרמה לכולנו להיות מחוברים מתמיד ובמקביל האיצה תהליכי דיגיטציה בקרב כלל המגזרים והגילאים.
27/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il