|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
הוא צריך אותם [צילום: גילי יערי, פלאש 90] הם מפחדים מהאכיפה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שישה בשישי / השבוע הקשה ביותר של הקורונה

כאשר השליטים בוגדים באזרחים

ה"מנהיגים" שלנו התגלו השבוע במלוא שפלותם, כאשר העדיפו פוליטיקה על פני בריאות ושיקולים אישיים על פני טובת הכלל תוסיפו לכך את חוסר האמון המוחלט בהם ואת האכיפה הבררנית של מגבלות הקורונה, ותקבלו את תמונת המגיפה: בסוף השבוע הבא מספר המתים ממנה יהיה כפול מאשר בכל הפיגועים בתולדות המדינה והכי חמור: לא ניתן לראות באופק שום שינוי
29/01/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


הפארסה של הקנסות
יודעים בדיוק מי ייפגע [דוד כהן, פלאש 90]

זוהי בגידה בעקרונות הבסיסיים ביותר של משטר דמוקרטי. זוהי בגידה בשליחות שהוטלה עליהם. זוהי בגידה בתפקידים שהם נטלו על עצמם. זוהי בגידה בהתחייבותם "לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה". זוהי בגידה בערכי היהדות שחלקם מתיימרים לפעול בשמם. זוהי בגידה בחוק הלאום שהעבירו

השבוע האחרון היה הגרוע ביותר בתקופת הקורונה בישראל. ייתכן שמבחינת מספר הנדבקים, החולים קשה והמתים היו שבועות קשים יותר (הוא עוד לא הסתיים), אבל מבחינת התנהלותם של שליטי המדינה – קשה לראות מה יכול להיות קשה יותר. זה היה שבוע בו התברר סופית, כי הראש היהודי עשה זאת שוב: הוא המציא דבר חסר תקדים – בגידה של השליטים באזרחים.

הפארסה סביב העלאת הקנסות על הפרת מגבלות הקורונה היא שפל שלא ראינו כמותו, ואת השיא הזה צריך לזקוף "לזכות" המפלגות החרדיות והליכוד. החרדים נלחמו בשיניים נגד הקנסות המוגדלים ונגד האפשרות לסגור מוסדות חינוך שייפתחו שלא כחוק, וברור לגמרי למה: הם יודעים מצוין, כמו כולנו, שההחמרה הזאת תפגע בראש ובראשונה בציבור שלהם. הליכוד עשה שמיניות באוויר כדי לרצות אותם, וברור לגמרי למה: בנימין נתניהו וחבורת האפסים התלויה בו צריכים את החרדים במאבק על השלטון. וכך, עשרות שרים וחברי כנסת פעלו משיקולים פוליטיים ואישיים צרים, על חשבון הבריאות, הרווחה והחיים של כולנו. ואנחנו יכולים רק לעמוד חסרי אונים, כי כל מה שאנחנו אומרים וצועקים וכותבים ומפגינים – הכל אינו מתקרב לאוזניים האטומות, לעיניים העצומות ולמוחות הסתומים שלהם.

זוהי בגידה בעקרונות הבסיסיים ביותר של משטר דמוקרטי. זוהי בגידה בשליחות שהוטלה עליהם. זוהי בגידה בתפקידים שהם נטלו על עצמם. זוהי בגידה בהתחייבותם "לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה". זוהי בגידה בערכי היהדות שחלקם מתיימרים לפעול בשמם. זוהי בגידה בחוק הלאום שהעבירו, ולפיו "המדינה תשקוד על הבטחת שלומם של בני העם היהודי ושל אזרחיה הנתונים בצרה ובשביה בשל יהדותם או בשל אזרחותם". זוהי בגידה של השליטים באזרחים.

במה הם מתעסקים
פוליטיקה קטנה [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

לבנימין נתניהו היה זמן לבחוש בבחירות הפנימיות בבית היהודי (800 מצביעים!) ולפעול לנצחונה של חגית משה על ניר אורבך. הסיבה: משה מוכנה ללכת עם בצלאל סמוטריץ, ונתניהו רוצה רשימה אחת של הציונות הדתית, שתפגע בימינה ותמנע אובדן של רבבות קולות למחנה הימין

תראו במה עוד התעסקו בעשרת הימים האחרונים מי שאמורים להקדיש את כל מאודם למאבק במגיפה. לבנימין נתניהו היה זמן לבחוש בבחירות הפנימיות בבית היהודי (800 מצביעים!) ולפעול לנצחונה של חגית משה על ניר אורבך. הסיבה: משה מוכנה ללכת עם בצלאל סמוטריץ, ונתניהו רוצה רשימה אחת של הציונות הדתית, שתפגע בימינה ותמנע אובדן של רבבות קולות למחנה הימין.

לישראל כ"ץ היה זמן לנסות ולמנות פעיל ליכוד למשנה למנכ"ל, לנסות להחליף את ממלא-מקום המנכ"ל שסירב לבצע את המינוי, לחפש ממלא-מקום חילופי אחרי שנקבע שאינו יכול למנות את מועמדו בתקופת בחירות, להציע עוד מינוי פוליטי בצמרת משרדו, לבזות את המנכ"לית לשעבר ולהתנהג בבריונות כלפי פקידי משרדו והייעוץ המשפטי. למי ששכח – מדובר במשרד האוצר.

לעמיר פרץ היה זמן להודיע שלא יתמודד לכנסת הבאה, להתעמת עם מרב מיכאלי, לעזוב את מפלגת העבודה ולהישאר שר על חשבון המכסה של כחול-לבן. למי ששכח – זהו משרד הכלכלה, לו אמור להיות תפקיד מרכזי בסיוע לנפגעי הקורונה. לאמיר אוחנה היה זמן לריב עם היועץ המשפטי לממשלה על חיסון האסירים והעצורים ועל ייצוגו בבג"ץ בנושא זה. למי ששכח – זהו השר לביטחון פנים, שגם שמר על ניטראליות מופלאה מול הטרור החרדי נגד המשטרה. ואילו לדודו אמסלם היה זמן לריב עם היועץ המשפטי בנוגע למינוי הדירקטורים בחברות הממשלתיות ולייצוג הממשלה באסיפות הכלליות שלהן. אז נכון שהוא שר חסר חשיבות, אך מעשיו משקפים היטב את הלך הרוח: פוליטיקה לפני בריאות, שיקולים אישיים לפני טובת הכלל.

הקטלניות של הבחירות
לאטום את כל הכניסות [יונתן זינדל, פלאש 90]

כאשר מדובר במוסד המקבל סיוע מן הממשלה – לעצור את העברות הכספים. כאשר מדובר ביחיד – לנכות את הקנסות מדמי הביטוח הלאומי שהוא מקבל. אפשר אפילו לחשוב על חקיקת חירום שתאפשר למדינה, אחרי התראה מתאימה, לקחת את הכסף במישרין מחשבון הבנק. לעצור את כל מי שמודיעים בריש גלי על כוונתם להפר את המגבלות

נחזור לפארסת הקנסות ולשני היבטים נוספים שלה. האחד: זוהי דוגמה קלאסית לניהול המלחמה הקודמת במקום המלחמה הנוכחית, לשימוש באמצעים שאולי היו שווים משהו לפני חצי שנה, ושהם בבחינת צינור גינה מול הדליקה הנוכחית.

מישהו באמת חושב שקנס של 10,000 שקל ירתיע יותר מאשר קנס של 5,000 שקל? לפי הנתונים האחרונים שמצאתי, עד השבוע השני של חודש נובמבר שולמו רק 25% מהקנסות שהוטלו מאז פרוץ המגיפה. נניח שחלק מן הפער נובע מכך שיש שלושה חודשים לשלם אותם; גם זה מוביל למשהו כמו ציות של 50% בלבד. מותר להניח, שהחרדים – מוקדי ההפרות החמורות ביותר – אינם נמנים על מי שמיהרו לשלם את הקנסות. וזה כאשר רוב הקנסות היו בני כמה מאות שקלים; אז למה שקנסות מוגדלים כן ישולמו? כנ"ל לגבי צווי סגירה מינהליים למוסדות שיפרו את הקורונה. הרי גם עכשיו אסור לפתוח אותם, אז זה מה שישנה?

הדרך הנכונה היא להכות מיידית ובצורה קשה. כאשר מדובר במוסד המקבל סיוע מן הממשלה – לעצור את העברות הכספים. כאשר מדובר ביחיד – לנכות את הקנסות מדמי הביטוח הלאומי שהוא מקבל. אפשר אפילו לחשוב על חקיקת חירום שתאפשר למדינה, אחרי התראה מתאימה, לקחת את הכסף במישרין מחשבון הבנק. לעצור את כל מי שמודיעים בריש גלי על כוונתם להפר את המגבלות. לאטום פיזית את הכניסות לכל מקום בו מתחוללת הפרה חוזרת ונשנית.

השני: זוהי הוכחה לקטלניותן של הבחירות המיותרות אליהן גרר אותנו בנימין נתניהו מהשיקולים האנוכיים שלו. נכון שהוא מתחנף לחרדים בצורה קבועה (ע"ע גיוס האברכים), אך ברור שחודשיים לפני ההליכה לקלפיות, כוחם גדול עוד יותר – במיוחד כאשר הם עלולים (מבחינתו) ללכת עם גדעון סער ונפתלי בנט. השבוע אפילו הייתה ברית מדהימה של הליכוד, החרדים והרשימה המשותפת שעיכבה את העלאת הקנסות – עדות לפזילה של נתניהו לעבר הבוחרים הערבים. כפי שאמרנו: הפוליטיקה קודמת לבריאות.

משקרים לנו בלי למצמץ
אז מה אם אסור take away

הכלי מספר אחת של ניהול משבר – משפחתי, עסקי, בריאותי, בטחוני, מקומי, לאומי – הוא אמינות של מנהליו. תארו לעצמכם שנאבד את האמון בממשלה ובצה"ל: האם חיילי המילואים יתגייסו? האם האזרחים ייכנסו למרחבים מוגנים? עצם המחשבה מעוררת חלחלה. ובכן, זה בדיוק מה שקרה במלחמה נגד הקורונה: אנחנו לא מאמינים לאף מילה של הממשלה. את התוצאות רואים בבתי הקברות

בקצב הנוכחי נגיע בסוף השבוע הבא ל-5,000 מתים. זה למעלה מחמישית מכלל ההרוגים במערכות ישראל. זה כפליים ממספר ההרוגים במלחמת יום הכיפורים. זה חמש שישיות ממספר ההרוגים במלחמת השחרור. זה יותר מכפליים מכל ההרוגים בפיגועים מאז הקמת המדינה. זה מספר ההרוגים בדרכים ב-15 שנים.

הסגר הנוכחי אינו מצליח לבלום את התחלואה והתמותה, וברור לחלוטין מדוע: משום שהוא בדיחה. נכון, בתי הספר סגורים – אבל נדמה שזה הדבר היחיד שנעשה ברצינות. חנויות סגורות, אך בחלקן די לדפוק בדלת ומישהו יפתח ותוכלו להיכנס; אחרות מוצאות דרכים יצירתיות להפוך את עצמן ל"חיוניות". למרות שמסעדות אמורות לפעול רק במשלוחים ונאסר take away, רבים צובאים על דלתותיהן. למרות האיסור על יציאה מן הבית למרחק של יותר מ-1,000 מטר, רחובות תל אביב ממש אינם ריקים. ההפגנות כמובן נמשכות במלוא עוזן. ומעל הכל: ההפקרות במגזר החרדי, שכבר הפכה לטרור פנימי נגד המשטרה.

ומדוע זה כך? כי הממשלה ושלוחותיה איבדו לחלוטין את אמון הציבור. הם משקרים לנו בלי למצמץ. מודיעים על סגר של שבועיים, כאשר כולנו למודי ניסיון ויודעים שהוא יימשך יותר. מודיעים על סגירת נתב"ג לחמישה ימים, כאשר ברור שיהיה צורך בסגירת הרבה יותר ממושכת. שוכחים לסגור את המעברים היבשתיים. מפעילים אכיפה בררנית ונמנעים ממנה כאשר זה לא מצטלם טוב (למשל ברחוב בלפור בירושלים וברחוב דיזנגוף בתל אביב). מקיימים ישיבות ממשלה תוך הדלפות חסרות תקדים בשידור חי, ופורסים לעין כל את הוויכוחים וההאשמות. מפרסמים עמדות מוקדמות סותרות הגורמות לבלבול מוחלט. אפילו מספר המורים שהתחסנו הפך השבוע לסלע מחלוקת.

הכלי מספר אחת של ניהול משבר – משפחתי, עסקי, בריאותי, ביטחוני, מקומי, לאומי – הוא אמינות של מנהליו. תארו לעצמכם שנאבד את האמון בממשלה ובצה"ל: האם חיילי המילואים יתגייסו? האם האזרחים ייכנסו למרחבים מוגנים? עצם המחשבה מעוררת חלחלה. ובכן, זה בדיוק מה שקרה במלחמה נגד הקורונה: אנחנו לא מאמינים לאף מילה של הממשלה. את התוצאות רואים בבתי הקברות.

תנו לצה"ל לנצח?
חלק מניהול המשבר כבר בידי הצבא

אשרינו שאיננו עונים על תנאי היסוד העלולים להוביל להפיכה צבאית. עם כל המחלוקות בחברה הישראלית, יש הסכמה בסיסית על היותה דמוקרטיה; הוויכוחים הם לכל היותר על גבולות הדמוקרטיה. ומה שחשוב עוד יותר, צה"ל הוא ארגון אזרחי בבסיסו – משום שיש בו שירות חובה נרחב ומשום שרוב כוחו הוא אנשי מילואים. הפוליטיקאים שלנו כל כך ממאיסים עלינו את עצמם ואת השיטה, עד שאלמלא תנאי יסוד אלו – מי יודע לאן היינו מגיעים

ל-81% מהיהודים היה אמון בצה"ל באוקטובר שעבר – השיעור הגבוה ביותר, ובהפרש גדול, מכל יתר המוסדות שבדק המכון לדמוקרטיה בסקר השנתי שלו. לשם השוואה: האמון בנשיא המדינה הוא 56%; בבית המשפט העליון ובמשטרה הוא 42% ו-41%; הממשלה זוכה ל-25%, הכנסת ל-21.5% והמפלגות סוגרות את הרשימה עם 14% בלבד. לצד זאת, 58% מכלל הישראלים סבורים שהנהגת המדינה מושחתת. המכון לא שאל האם צה"ל נתפס כמושחת, אך דומה שהתשובה הכמעט-כללית תהיה: לא, ממש לא.

אני לא יודע מה איתכם, אבל בעיני אביב כוכבי הוא המבוגר האחראי ביותר – אולי אפילו היחיד – בהנהגתנו הנוכחית (וזה גם אחרי הסטירה שחטף מבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לרב-סרן גלעד פרנקן). הוסיפו לזה את העובדה, שחלק מניהול משבר הקורונה מצוי כבר בידי צה"ל – החל מניתוחי אמ"ן, עבור בניתוק שרשרת ההדבקה וכלה בחיילי פיקוד העורף בערים – ונקבל את השאלה: האם לא צריך לתת לצה"ל לנצח את הקורונה? וזה כמובן על-רקע כל החולאים עליהם עמדנו בשורות הקודמות.

זוהי שאלה כבדה מאוד במדינה דמוקרטית, בה לא אמורים להיות חיילים חמושים ברחובות; זהו תפקידה של המשטרה. דומה שהאיזון הנוכחי הוא הנכון, ושגם צה"ל לא רוצה יותר מזה. ככלות הכל, יש לו משימות אחרות והוא המופקד על עצם קיומנו לטווח הארוך, ולא על פתרון בעיות – קשות ככל שיהיו, אך שאינן קיומיות – לטווח הקצר.

מעבר לכך, אשרינו שאיננו עונים על תנאי היסוד העלולים להוביל להפיכה צבאית. עם כל המחלוקות בחברה הישראלית, יש הסכמה בסיסית על היותה דמוקרטיה; הוויכוחים הם לכל היותר על גבולות הדמוקרטיה. ומה שחשוב עוד יותר, צה"ל הוא ארגון אזרחי בבסיסו – משום שיש בו שירות חובה נרחב ומשום שרוב כוחו הוא אנשי מילואים. הפוליטיקאים שלנו כל כך ממאיסים עלינו את עצמם ואת השיטה, עד שאלמלא תנאי יסוד אלו – מי יודע לאן היינו מגיעים.

אין חסינות מהשכונתיות
יעשה הכל כדי לשרוד [יונתן זינדל, פלאש 90]

הדבר המפחיד ביותר הוא שקשה לראות באופק שיפור של ממש. גם אם נניח שהחיסונים יעניקו לנו חסינות עדר תוך חודשיים-שלושה, לא תהיה לנו חסינות מפני השכונתיות הקבועה שלנו. ממשלת נתניהו בזבזה חודשים יקרים, ולכן אין שום תוכנית כלכלית (להבדיל מצעדים חסרי משמעות של שוחד בחירות), ולכן אין שום תוכנית חינוכית (להבדיל מהכרזה על לימודים בקיץ שעוד תיתקל ביפה בן-דוד ורן ארז), ולכן אין שום תוכנית יציאה מהסגר הנוכחי והתארגנות לחודשים הבאים (למרות שכולם יודעים שהסגר אינו יעיל ושאחריו יהיה עוד יותר גרוע).

מה מציעים לנו לקראת הבחירות? להכריע בין "רק ביבי" לבין "רק לא ביבי". עד כה לא ראיתי שום תוכניות ממשיות, שיגידו לא רק מה נקבל אלא גם כיצד נשלם. שיהיה ברור בצורה הכי ברורה: בשנים הקרובות נשלם הרבה יותר מיסים ונקבל הרבה פחות שירותים. פשוט אין אפשרות אחרת. המדינה הוציאה ומוציאה עשרות מיליארדים על המאבק בקורונה, והכנסותיה נפגעות קשות בשל המיתון הנלווה למגיפה. יש גבול לכמות החוב שניתן לשאת ולגלגל הלאה, ולו רק בגלל חברות הדירוג הבינלאומיות. לכן, אל תאמינו לאף מילה של מי שמבטיח סיוע וסבסוד ומימון והשקעות, ואינו אומר בדיוק מהיכן יבוא המימון.

חוץ מזה, הסקרים הנוכחיים – עם כל כמה שהם לא אמינים (תראו את התנודתיות העצומה שלהם בטווח של ימים) – מרמזים על כך שגם אחרי 23 במארס נהיה תקועים באותו תיקו. ותזכורת: גם אחרי 23 במארס נהיה עם אותו ראש ממשלה נאשם שיעשה הכל כדי לשרוד, כולל בחירות בפעם החמישית והשישית אם זה מה שישרת אותו. מי יודע; אולי עוד נגלה שהשבוע האחרון היה טוב מאלו שיבואו.

תאריך:  29/01/2021   |   עודכן:  29/01/2021
איתמר לוין
+חולון: בליין נפצע קשה לאחר שניסה להימלט משוטרים
16:45 29/01/21  |  עידן יוסף
המשטרה הגיעה הלילה לאירוע הפרעת מנוחה בעקבות מסיבה בדירה בחולון. צעירים שחגגו התחבאו בחדרי הבית. במהלך זיהוי משתתפי המסיבה בדירה כדי לוודא שאין חייבי בידוד או חולים מאומתים בין הנוכחים, הזעיק אחד המבלים את השוטרים וטען כי אחד המשתתפים "קפץ מהחלון".

השוטרים הזעיקו למקום טיפול רפואי ובבדיקת נסיבות המקרה עלה, כי תושב הצעיר, בשנות העשרים לחייו, הסתתר על מדחס המזגן מחוץ לחלון, זה נשבר והצעיר נפל ופונה במצב קשה לבית חולים.
+מלחמת החיסון: האיחוד נגד בריטניה
14:32 29/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מנהיגי האיחוד האירופי, המתוסכלים מן ההתקדמות האיטית במבצע החיסונים, מנסים למנוע את הייצוא שלהם לבריטניה  ▪  מומחים לבריאות הציבור אומרים לניו-יורק טיימס: כל המערכת העולמית של רכישת החיסונים גורמת לתחרות בין מדינות ואינה מתאימה למאבק נגד נגיף חוצה גבולות
משאית קירור במפעל פייזר בבלגיה [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
מטה האיחוד האירופי בבריסל [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
+טייבה: המשטרה פיזרה מסיבה שנערכה בניגוד להנחיות
14:25 29/01/21  |  עידן יוסף
בטייבה התקיימה אמש (ה') מסיבה רבת משתתפים בניגוד להנחיות הקורונה. שוטרי תחנת טייבה הגיעו למקום בעקבות דיווח והורו לנוכחים להתפזר. לבעל המקום ולתקליטן נרשמו דוחות בסך 5,000 ש"ח, ומשתתפים שלא שעו להוראות השוטרים לעזוב נרשמו דוחות בסכום נמוך יותר.

+חולה מאומת נתפס בכביש בדרום
14:10 29/01/21  |  עידן יוסף
במהלך פעילות אכיפה הלילה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש באזור הדרום, נעצר בבאר שבע נהג. בבדיקה ראשונית התברר לשוטרים, כי הנהג, תושב באר שבע יליד 1975, מאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה ואמור לשהות בביתו בבידוד מוחלט. השוטרים התמגנו בהתאם והורו לנהג להישאר ברכב עד לסיום הטיפול. הנהג זומן לחקירה בתחנת המשטרה. בסיומה הוא שוחרר לביתו להמשך תקופת הבידוד הנדרשת.
([צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה])
+לוד: המשטרה פיזרה כ-150 איש ממסגד
14:02 29/01/21  |  עידן יוסף
בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה, הגיעו כוחות משטרה למסגד בכיכר הפלמ"ח בלוד. השוטרים גילו כי במסגד, שהיה אמור להיות סגור, מתנהלת תפילה בניגוד להנחיות בהשתתפות של כ-150 איש.

למתפללים נרשמו דוחות, כולל דוח בסך 5,000 ש"ח למואזין. המתפללים פוזרו והמסגד נסגר.

([צילום: דוברות המשטרה])
+רק 31 נוסעים היו בטיסה מישראל לפרנקפורט
13:03 29/01/21  |  עידן יוסף
הטיסה ההומניטרית הראשונה המריאה לפנות בוקר לפרנקפורט ותשוב לישראל - הטיסות ההומניטריות הבאות, ימריאו רק לאחר ישיבת הממשלה שתאשר את הקמתה של וועדת החריגים לישראלים החוזרים

הטיסה ההומניטרית הראשונה נמל התעופה מבן גוריון המריאה הבוקר (ו') לפרנקפורט ועליה הנוסעים שאושרו על-ידי ועדת החריגים במשרדי הבריאות והתחבורה. בטיסה היום היו 31 נוסעים בלבד, ובהם נציגי משרד החוץ, צה״ל ומספר מקרים הומניטריים.

בשל אי-התכנסות הממשלה אתמול לצורך קבלת החלטה על ידה בנושא הקמת ועדת החריגים לחוזרים, הוחלט בתום התייעצות בין משרדי הבריאות, התחבורה והמל״ל, כי הטיסות הבאות לצרכים ההומניטריים לא תבוצענה עד לקבלת החלטה בממשלה.
עם נחיתת הטיסה מפרנקפורט, תבוצע באחריות פיקוד העורף ומשרד הבריאות העברת הנוסעים לבידוד ביתי או מלונית כנדרש.
+ראשל"צ: חולה מאומת אותר במסיבה המונית
12:35 29/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כ-150 איש קיימו מסיבה בניגוד לתקנות  ▪  המשטרה חילקה קנסות ל-103 מבלים  ▪  נעצר בליין שתקף את השוטרים בגז פלפל  ▪  38 קנסות למשתתפי מסיבות באשדוד
([צילום: דוברות המשטרה])
+חוק העלאת הקנסות יאושר ביום א'
09:58 29/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתוני משרד הבריאות, 7,079 נדבקים אובחנו אתמול  ▪  נערכו כ-78 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 9.3%  ▪  1,135 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 321 מונשמים  ▪  אדלשטיין הזהיר: "ישראל עלולה להפוך למדינת קורונה בלתי נשלטת"
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כאשר השליטים בוגדים באזרחים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קח חופשה אנו ננוח
29/01/21 08:40
 
מדינה שסועה...
29/01/21 11:37
 
לוגי
30/01/21 19:10
2
בני בנקר
29/01/21 08:41
 
gngs
29/01/21 13:03
 
בחור טוב ונוח?
31/01/21 05:27
3
לכאורה
29/01/21 11:59
4
מגיב ותיק
29/01/21 12:43
 
ל-מגיב ותיק
31/01/21 11:35
5
פלג א
29/01/21 13:38
6
שיפון
29/01/21 13:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ימי הסגר בגין מגיפת הקורונה מזמנים לנו מציאויות מגוונות והתבוננות במעשה היום יומי בפשטותו בגלוי ובסמוי. לקראת השבת החליטה ביתי להכין עוגיות חדשות, עוגיות אמסטרדם אשר לא באו אל פינו מעולם. חשבה, תכננה, קנתה המצרכים והחלה בעמל יומה ובשמחת ליבה לשמחנו באמסטרדם.
זו הפעם החמישית, שעומדת לי הזכות לשאת דברים בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי. בשנים קודמות, הכנס הזה היה עבור כלל משתתפיו, ואני בהם, הזדמנות לפגוש באכסניה אחת את צמרת המשפט הציבורי במדינת ישראל, ולהחליף דעות על ענייני השעה ואתגריה של מערכת המשפט במדינה. זה היה אירוע משפטי חשוב, אך גם מפגש חברתי מרתק ומפרה.
28/01/2021  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
השרים אמיר אוחנה ודודו אמסלם התנערו ממרותו של החוק וליוו זאת בטענות כוזבות נגד הייעוץ המשפטי לממשלה. כך טוען (יום ה', 28.1.21) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הוא דיבר בכנס המקוון של העמותה למשפט ציבורי. הוא גם יצא נגד השרה מירי רגב בנוגע למאבק בקורונה. מנדלבליט לא הזכיר את השרים בשמותיהם, אך התייחס לתפקידיהם של אוחנה ואמסלם, ואילו בהקשר של רגב - הדברים עולים מן ההקשר.
28/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הביטחון, בני גנץ, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרש ממנו לפנות אל יו"ר הכנסת ולבקש לכנס מיד את מליאת הכנסת - עוד הערב - לצורך השלמת הליך החקיקה של חוק קנסות הקורונה.
28/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
צוות חוקרי בית הספר לבריאות הציבור של האוני' העברית ובית החולים הדסה טוען כי הנזק הכרוך בסגירה גורפת של מסגרות החינוך עולה על התועלת שבסגירתם.
28/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il