|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

שגעון לדבר אחד

התברר לעולם המופתע שאנשים מחנכים את ילדיהם לנגן מוזיקה קלאסית בשעות הערב ומדי בוקר יוצאים במדים מגוהצים לחסל פליטים ועקורים חסרי מגן, יהודים התברר שבן-אדם זה לא מה שחשבו הוגי דעות לאורך דפי ספרי הפילוסופיה, גם לא אלה שהמציאו את הסוציאליזם הקומוניסטי
01/02/2021  |   אורי שרגיל   |   יומני בלוגרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות
אבא קובנר [צילום: לע"מ]

כשהחלה מלחמת העולם השנייה היה אהרן ברק (בריק) בן שלוש. כשתמה - היה בן תשע. בנקודת זמן זו קפאו האוויר, הבוץ, הסחי, הרפש וכל שבבי הפסולת ויצרו עולם חדש, נוצץ כמשאלת לב נקי. בקובנה הבריק ברק, התערבל ונולד ג'ואישספיידר שיסיט אותו למסלול בטוח, ימנע אסונות ויציל את כולנו... להערכתי ברק התעורר לתוך הלם המלחמה והשואה עם מסקנה אחת מוצקה - שהיהדות קרסה. ברק הוא אדם עם שגעון לדבר אחד. יהודי שנולד ח"י שנים לפניו הגיע למסקנה הפוכה - שהעולם קרס, הוא אבא קובנר. חשוב לומר שקובנר הדליק נר גם בנשמתם של יהודי קובנה. הפרטיזן הלוחם קובנר הקים אגודת נקם יהודית, זמם לרסק את גרמניה, להצית את עריה ולהרעיל את תושביה.

ב-48 הייתי בן שש כשהדוד של אימא הגיח מתוך הצללים והעשן שעדין התאבך בביתנו עם משפחתו. המשפחה התגוררה במוסך שבביתנו במושבה הגרמנית בחיפה. לחצר החלו להגיע שברי משפחות שהתחבקו בשתיקה, ישבו על כסאות מתקפלים וספסלי גן עם כוס תה ביד רועדת, החלו לגלגל את קורותיהם ולחפש קרובי משפחה. תחתם רעדה האדמה ועץ המישמש הענק בחצר נאנק. בגיל שש גם אני הגעתי למסקנה שהעולם התרסק... המסקנה שלי מאז היא שיהודי צריך לאכול בכל כוחו, להתחזק, לעטות עור דוב ולהפחיד עד מוות את אויביו הרבים. המסקנה של אהרן ברק מקובנה - הפוכה. לדעתו יהדות אמורה להיות רעיון מופשט וגם היהודי צריך להשיל את עורו, להפוך לאזרח העולם, נתין רפה אונים. זה בעצם שגעון לדבר אחד.

התברר לעולם המופתע שאנשים מחנכים את ילדיהם לנגן מוזיקה קלאסית בשעות הערב ומדי בוקר יוצאים במדים מגוהצים לחסל פליטים ועקורים חסרי מגן, יהודים. התברר שבן-אדם זה לא מה שחשבו הוגי דעות לאורך דפי ספרי הפילוסופיה, גם לא אלה שהמציאו את הסוציאליזם הקומוניסטי. ניתן לומר, בהכללה גסה כמובן, שכל מה שהאדם חושב על עצמו ועל סביבתו הקרובה לא שווה פרוטה שחוקה. דעתו של האדם המוסרי כביכול היא מנוע המתיז הבלים ורעות רוח לכל הכיוונים. גם היום. הנה למשל סגן הרמטכ"ל לשעבר מפרסם במסגרת מר"ץ כרזה של יהודי דתי זקן (עם זקן ופאות, כמובן) והכותרת מעליו: 'מסוכן לבריאות הציבור'. בקצרה - אויב העם. מתי, לדעתכם, יחלו לקצור אותו? זה אותו ס/רמטכ"ל שבמקביל זיהה בקרבנו, בהיותו על מדים, תהליכים מעוררי פחד מתקופת עליתם של הנאצים לשלטון.

שולמית אלוני, שרת החינוך לשעבר, פרשה מתנועת העבודה והקימה את מר"ץ, הצהירה שהיא מתביישת בספר יהושע ובהתנחלות היהודית בארץ כנען. היא פעלה להוציא את התנ"ך מתחומי בית-הספר. עבורה גם ההתיישבות בא"י (פלשתינה) במאה ה-20 היא בושה, חרפה וכלימה - כיבוש בסגנון נאצי. האידיאל שהיא ותנועתה נלחמו עבורו - מדינת 'כל אזרחיה' (כולל יהודייה) ועוד מדינה ערבית לפלשתינים בלבד. לעזרת מר"ץ הגיע ב-25.1.21 העיתונאי שהוא אזרח העולם, הגלובליסט אורן (אותיות - נורא, נאור) נהרי וצייץ: "חיינו פה יופי - בואו, חבורת חלכאים, קבצנים פושטי יד לכספי החלוקה מהישוב הישן. ולימים הצטרפו מנהיגי החסידים שהפקירו את אנשיהם וברחו בעזרת הציונים. אפס מודעות. אפס ידע. כל האדנות. עגלתכם כל כך ריקה, כולל כמובן המוסר שאתם מתגאים בו, הערצת האלילים לגדולי הדור ומה לא". אמרתי - בעיניהם היהדות התרסקה והיא מתפוגגת, צריך לברוח לעולם שהוא עלה-קייפק!

ברק: זה הלקח מהשואה

כשהורכבה ממשלת הליכוד ב-2001 ריבלין נאלץ לוותר על תיק המשפטים כי התנהלו נגדו 7 תיקי חקירה בנוגע ליחסיו עם הקבלן דודי אפל. שלוש שנים וחצי מאוחר יותר נסגרו 6 תיקים מפאת חוסר אשמה והתיק השביעי בחשד לשיבוש מהלכי חקירה בפרשת איציק מרדכי נסגר בעילות של חוסר עניין לציבור וחוסר ראיות. ריבלין שנושל ביוזמת הפרקליטות וגיבוי בית המשפט העליון, נאלץ להסתפק בתיק התקשורת. בתגובה לסגירת התיקים ופתיחת תיק תקשורת אמר ריבלין: 'מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש שנים וחצי קשות שלקחו לי, איך אפשר לחגוג כשאני יודע שיש המון אזרחים שלהם אין יכולת להתמודד מול מערכת הרשע הזאת'. זה הרקע לדברי יו"ר הכנסת ריבלין בתחילת מאי 2003 בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך בבית הנשיא. ריבלין הגדיר את מערכת המשפט 'כנופיית שלטון החוק'.

השופט ברק נשא דברים בכנס לאחר נאום ריבלין והשיב על התקפתו: "כאשר בית המשפט מכריז שחוק של הכנסת פוגע בזכות יסוד, ומבטל את החוק, הוא איננו פועל בניגוד לדמוקרטיה אלא מגשים אותה במלואה. אם הרוב נוטל שלא כדין זכויות מהמיעוט, זו אינה דמוקרטיה. זה הלקח מהשואה. הצורך בביקורת שיפוטית על חוקיות החוק - כל העולם מכיר בכך. לכן ההכרה בביקורת שיפוטית היא הביטוי העליון של הדמוקרטיה".

תחת הרושם המשתרר שהשואה הועברה מגרמניה למדינת ישראל, במיוחד ללשכתו של יו"ר הכנסת, הוסיף השופט ברק: "הכנסת אינה הריבון. הריבון הוא העם. הכנסת נבחרת על-ידי הריבון, ורצוי שיהיה דיאלוג בין הכנסת לבתי המשפט". איפה היה דיאלוג לפני שבית המשפט פסל חוק? בית המשפט לא נבחר על-ידי הריבון וגם לא על-ידי נבחריו (הכנסת). הוא בוחר את עצמו באמצעות ועדה מצומצמת הנתונה להשפעת (כמעט מרות) נציגי בית המשפט והפרקליטות שבתוכה. עקרון הבחירה הוא 'חבר מביא חבר'. הבוחרים והנבחרים כולם 'חברים' או 'שפוטים' של השופט ברק. מי שיש לו אג'נדה (גביזון) - לא ייבחר. מדובר בכנופיה. "כְּנוּפְיָה היא קבוצה חברתית של שלושה אנשים או יותר, אשר דרך התקבצות, תצורה וגיבוש התארגנות, חולקים חבריה זהות משותפת". עוד נחזור לפה.

בעקבות מלחמת העולם השנייה נסדקו הגרעינים הלאומיים שצמחו באירופה לפני מאתים שנה ויותר. גרמניה, ולא רק היא, ברוב אשמה ומבוכה טשטשה את זהותה הלאומית. מי שהצהיר במערב אירופה שהוא אוהב את המולדת (פטריוט) - הוקע כפשיסט, לאומן, גזען. גינטר גראס שצעד עם תוף פח, החל לאכול עשב והסווה את זהותו הלוחמנית-היטלראית. ב-2012 עורר סערה כשפרסם שיר 'שלום עכשיו' פוליטי נגד מדיניות ישראל בנוגע לתקיפת מתקני הגרעין באירן ('מה שחייב להיאמר'). הוא טען ש"המעצמה הגרעינית ישראל מסכנת את השלום העולמי". שהיא עלולה "למחות את העם האירני מעל פני האדמה...". למעשה הוא ציטט את האייתולות בשושן הבירה אבל ייחס את דבריהם דווקא למנהיגי היהודים בישראל.

הסופר דויד גרוסמן, שספריו זוכים לפופולריות רבה ומוצדקת דווקא בגרמניה רודפת צדק ואשמה, פרסם לפני הופעת שירו של גראס מאמר תחת הכותרת "רגע לפני שהאוזניים נאטמות", שבו הקדים את השיר של גראס במספר אמירות דומות במהותן וטען כי לישראל אסור לבצע תקיפה באירן. בהציבו את השאלה "האם כדי למנוע אסון אפשרי בעתיד תידחף ישראל ליזום אסון ודאי בהווה"? כתב גרוסמן: "קשה מאוד להשלים עם כך, והלוואי שהלחץ הבינלאומי יבטל את האפשרות הזאת, אבל האפשרות של תקיפה ישראלית עלולה להיות קשה ומרה לא פחות. וכיוון שאין דרך לקבוע בוודאות שאירן אכן תתקוף את ישראל אם יהיה ברשותה נשק גרעיני, לישראל אסור לתקוף את אירן". להערכתי גם גראס וגם גרוסמן משחקים שבץ-נא בחצרו של השופט העליון אהרן ברק חסיד הפשטות המופשטת.

בלי יד - עם שם

העיתונאי והפרשן המדיני ארי שביט כתב במאמרו 'גינטר גראס ושתיקת השמאל': "בדרכו שלו גינטר גראס אומר פחות או יותר כך: אני לא מוכן לכבוש עוד את התיעוב שלי כלפי ישראל בגלל עברי ההיטלראי; אני חושב שהגרעין הישראלי הוא שמסכן את שלום העולם; העובדה שעמי רצח את היהודים ב-1942 לא מצדיקה את העובדה שליהודים יהיה נשק גרעיני ב-2012". האיחוד האירופי והשמאל החדש גורסים שלא אירן אלא ישראל היא התוקפן במזרח התיכון. הישראלים הקיצונים הם הנאצים החדשים. הפשע-נגד-האנושות אשר חייב לעמוד מעתה במרכז התודעה אינו זה שהיטלר עשה ביהודים אלא זה שהיהודים עומדים לעשות באירנים. על כן, בשם השואה ונציגה בבית המשפט העליון (ברק), יש לשלול מהיהודים כל עוצמה אשר עלולה לאפשר להם לחולל שואה (שנייה). כי גם בראשונה הם אשמים, הצהיר היטלר.

עכשיו תבינו לשם מה הוקם מוסד 'יד ושם' בירושלים. בעבר הייתה מטרת המפעל הציוני הקמת התיישבות יהודית בא"י (גם עבור אנטי ציונים כאלוני, שריד, אבנרי ובורג הבן). היום גרוסמן וגראס מסירים את הכפפות ומסבירים כי מטרת המפעל הציוני לחשל את הישראלים וללמדם את לקח השואה: שחס וחלילה לא נהיה, אנחנו היהודים, כמו הנאצים...

(המשך יבוא)

תאריך:  01/02/2021   |   עודכן:  01/02/2021
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שגעון לדבר אחד
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמעד
2/02/21 13:34
2
א.ש.
3/02/21 12:38
3
א''ש
3/02/21 20:54
4
עובד 1
3/02/21 22:38
 
א.ש.
4/02/21 08:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
ירדנה זלבסקי, שורדת שואה בת 93 המתגוררת כיום בירושלים, הפכה את זיכרונותיה הקשים מהמלחמה והתקופה שהייתה באושוויץ לסדרת ריקמות יד מרהיבות, שאף אוגדו לספר.
31/01/2021  |  יפעת גדות  |   חדשות
אתמול (יום ד', 27.1.21) ציין העולם את יום השואה הבינלאומי. כצפוי, מהדורות החדשות ציינו את היום הזה בכתבות מרגשות על קשיש ניצול שואה שהגיע לחרפת רעב, על קשישה ניצולת שואה שנזנחה והלכה לעולמה ערירית או על זוג קשישים ניצולי שואה שנאלצים לבחור בין אוכל לתרופות.
הקשישה הביטה בגבר שישב מעברו השני של השולחן במבט נוקב. עיניה בגוון תכול צלול בלטו כפנסים זוהרים מבעד לפניה חרושות הקמטים. שערה הלבן הוצמד בסיכות לקודקודה, גופה הצנום היה מכונס בכיסא גלגלים, ורגליה היו מכוסות בשמיכת צמר צבעונית.
בתקופה זו של השנה אני מרבה לחזור למכתבים ישנים שקיבל סבי מקרוביו במזרח פולין במהלך המלחמה. המכתב האחרון הוא מאחותו משנת 1941. "אח יקר קיבלנו את הגלויה ממך היום ושמחנו מאוד לשמוע ממך. מה איתנו, מה אני אגיד לך. כולנו בחיים. אנחנו מודאגים. אימא שלנו שולחת דרישת שלום". זמן לא רב לאחר שנכתב אותו מכתב, קולה של דודתי הגדולה, אחות סבי, הושתק לעד.
חלק משמעותי מן התרומה ההיסטוריוגרפית של ההומור בשואה נוגע לאנשים ותופעות עליהן הוא מספק מידע עובדתי חשוב. יש להדגיש, כי כאן על החוקר לפעול בזהירות. מצד אחד, מדובר במקורות בני הזמן שקוראיהם ושומעיהם הכירו לעיתים את העובדות לאשורן, ולא ניתן היה למכור להם בלופים. מצד שני, הומור מעצם טבעו נוטה לגוזמה ולהעצמה, ויש לבחון האם המידע הנמסר במקורות אלו אינו לוקה בכך. יש גם לזכור, כי כאשר מדובר בהומור ביקורתי – עשויה מטרתו לקלקל את השורה מבחינת דיוקו.
27/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il