|   15:07:40
דלג
  ענת כנפו  
חברת כנסת יש עתיד-תל"ם
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

להקים המועצה הלאומית לחינוך

נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד-תל"ם בישיבה המאה-עשרים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [כ"א בשבט התשפ"א, 03.02.2021]
03/02/2021  |   ענת כנפו   |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
ענת כנפו [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]

מועצת החכמות
כולי תקווה שבזמן הקצר שניתן לי כחברה בכנסת ישראל, שאני יודעת שלא אחזור אליה כיוון שאינני מתמודדת ברשימה לכנסת הבאה, נוכל להקים את המועצה הלאומית לחינוך. בעוד חודשיים אחזור לקריירה שלי באחת מחברות ההייטק הגדולות, ולצד זה אני מקימה את מועצת החכמות - גוף של נשים, אימהות, סבתות, מורות, תלמידות - גוף שיובל על-ידי נשים אך ישמח לקבל אליו גם אנשים מהמין הגברי

להישבע לכנסת ישראל - אני מאוד מתרגשת לעמוד כאן היום.

נולדתי בירושלים עיר הקודש בשכונת קטמון הישנה. אני בת 58, אישה מזרחית, דתיה, שומרת מצוות ומאמינה, נשואה לזאב שנולד בדימונה לדוד ולאה כנפו שעלו בגפם מתוניס וממרוקו בגיל שמונה, ובין השאר ההישגים שלהם גידלו משפחה למופת והביאו לי את בעלי היקר, המאמין הכי גדול שלי.

אימא גאה לארבעת בניי האהובים: ירדן, עומרי, קורן ומשה. חמות לכלתי היקרה מאוד, נועל'ה, וסבתה לנכדתי אורי, ששמה לקוח מסדר ההבדלה שאנחנו עורכים בביתנו מדי מוצאי שבת קודש: "קומי אורי כי בא אורך, וכבוד ה' עלייך זרח". סוף-סוף, תוספת נשית מבורכת לבית משפחת כנפו.

בת למיכאל זכרו לברכה ומרסל אסרף שתיבדל לחיים ארוכים וטובים, יוצאי העיר פאס שבמרוקו ואחות למימי, מישל ודוד אסרף, יועץ הסתרים שלי מאז ומתמיד. אבא, שהגיע לישראל בשנת 1946, היה אחד משמונת האנשים הראשונים שעלו ממרוקו לישראל ופתחו את העלייה לארץ. אבא בא לבנות את מדינת היהודים בארץ ישראל. אבא היה זה שעמד מול הרכב המשוריין של הבריטים בשבת השחורה ב-1947 והמריד את חברי קיבוץ בית השיטה להתנגד בגופם לכניסת המשוריין לקיבוץ. אבא המנוח שהיה ציוני גאה נפצע פעמיים, כחייל במלחמתה שחרור ב-1948 ובפיגוע של מכונית תופת במחנה יהודה בשנת 1968. גם זאב בעלי היקר תרם את חלקו במלחמת לבנון הראשונה כצנחן בסיירת עורב, ואף הוא נפצע במהלך צניחת לילה במילואים.

אימא, שהגיעה לתפקידים בכירים בשירות הציבורי, אשת כספים מחוננת, ללא השכלה פיננסית פורמלית, החליטה להירשם ללימודי כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בגיל 50. אימא הייתה לי דוגמה ומופת למנהיגות נשית אמיצה. אימא האמינה שכל ילד צריך לקבל חינוך מצוין כדי לממש את עצמו; דאגה שאני ושתי אחיותיי נלמד מוזיקה, והייתה מאוד גאה בי כשסיימתי בגרות בנגינה בפסנתר בתיכון של האקדמיה למוזיקה בירושלים.

כמי שזכתה לחינוך מצוין, גם מבית וגם בבתי הספר שבהם למדתי, חוויתי הלם תרבותי, כשפגשתי בצבא, כמורה וכסמ"פ, את נערי רפול - גברים צעירים בני 18 שנפלטו ממערכת החינוך, חלקם בלי לדעת לקרוא ולכתוב. היום אין מעקב על קיום התופעה הנוראית הזו, כי צה"ל החליט שהוא לא מגייס אותם אפילו לצבא - המסגרת האחרונה שיכלה להשקיע בהם את מה שמגיע לכל ילד בישראל.

לימים, כשהייתי חלק מצוות הניהול של בית הספר התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות, נפעמתי לא פחות מכך שקיימות בישראל פנינות חינוכיות שצריכות להוות מודל לחיקוי עבור מוסדות חינך בישראל.

הפער הזה בין החינוך האיכותי, שלצערי איננו נחלת הכלל, לבין חינוך שאינו מקנה מיומנויות להגשמה ולהצלחה אישית, פוגע בחברה שלנו, בפרט ובכלל.

אני גאה להיות חלק מבני ישראל, בניו של עם הספר. אני גאה לעבוד, עד לפני יממה, בתחום ההייטק, בחברה מובילה שנקנתה על-ידי חברת אינטל העולמית ומהווה אחת מספינות הדגל של תעשיית ההייטק הישראלית.

כמי שהתמודדה לראשות מועצת הר אדר, נתכבדתי ושמחתי לשרת את ציבור תושבי הר אדר בשיתוף, ביושרה ובשקיפות, ולהביא לידי ביטוי את ערכיי כפי שינקתי משורשיי המשפחתיים כשכיהנתי בתפקידי כסגנית ראש מועצת הר אדר.

בעולם מכנים אותנו Start-up Nation ומתפעלים מכמות החברות האיכותיות שהעם היהודי היושב בישראל מייצר. חברות משנות חיים. בעבודתי פגשתי אנשי עסקים מקוריאה ומסינגפור, מדינות שהגיעו להישגים רבים, תוצר של השקעה בחינוך, והם אלה שמתעניינים בלימודי גמרא כדי להתחקות אחר יכולות החשיבה המיוחדות של הראש היהודי.

אנו בני אותו עם ש-22.4% מפרסי הנובל בעולם הוענקו לו, כשאנחנו מהווים רק 0.02% מאוכלוסיית העולם. איך ייתכן שמעצמת ההייטק, שמגדלת משאב אנושי כל כך ייחודי, מגיעה לתוצאות כה מבישות במדדי החינוך העולמיים? איך ייתכן שהאם היהודייה הגרה בישראל, נאלצת להסתפק בהישגים כה נמוכים הפוגעים ביכולות של ילדיה להשתכר בכבוד ולהגשים את ייעודם?

כיושבת-ראש מטה החינוך של יש עתיד וכמי שהייתה שותפה מרכזית לכתיבת חזון החינוך של המפלגה, אני קוראת לכל ההורים בישראל לבחון היטב את החזון והמצע החינוכי שלנו לפני שאתם בוחרים לאיזו מפלגה להצביע בבחירות הקרובות. המצע של מפלגת יש עתיד בחינוך הוא פרי עבודתו של צוות עיגון מקצועי ומחויב, שעבד שנים בהתנדבות ביחד עם חברי כנסת ואנשי המטה של המפלגה וגיבש תוכניות מעשיות לקידום ילדי ישראל בחינוך.

זאת הזדמנות להודות לחברי צוות ההיגוי: אור-לי להט, עמי שליט, יואל לוי, אביגיל גרינברג, אבנר ברק, רן מאיר, רונית גרינברג, מירב פולימר, חבר הכנסת משה טור פז ושאר חברי הצוות, שהיה לי הכבוד להיות חלק ממנו כשווה בין שווים. תודה. אני אמשיך לעשות הכל כדי לממש את עשייתנו המבורכת.

אני חייבת להיות כנה ולשתף אתכם, חברי הכנסת הנכבדים, ואותך אדוני היושב-ראש, בהתלבטות שהייתה לי האם לממש את ההזדמנות שהגיעה לפתחי ולכהן חודשיים בלבד כחברה בכנסת ישראל. זאת החלטה לא פשוטה. אני נשלפת ממקום עבודתי ללא התראה מוקדמת, ועם החוק הנורווגי אני אף עלולה למצוא את עצמי בחוץ תוך מספר ימים, עוד לפני השלמת 60 יום שנותרו עד להשבעת הכנסת הבאה.

כמנהגי, אינני מתלהבת מדי ולא אהיה עצובה כשאתפנה. אני מבינה שהכול מאת השם, "נר לרגלי דברך ואור לנתיבתי, נשבעתי ואקיימה לשמור משפטי צדקך", תהילים קי"ט. בכל זאת החלטתי להרוויח את ההזדמנות לזעוק את זעקת ההורים ולבקש מכם, חברי הכנסת, אלה שיהיו שותפים בממשלה הבאה, להוציא את החינוך מהמטחנה הפוליטית שטוחנת אותו ואת עתיד הילדים והחברה בישראל עד דק, כי בינתיים כשאתם משחקים במשחקי כוח פוליטיים, הילדים שלנו נמקים מאחורי מסכי הזום.

כולי תקווה שבזמן הקצר שניתן לי כחברה בכנסת ישראל, שאני יודעת שלא אחזור אליה כיוון שאינני מתמודדת ברשימה לכנסת הבאה, נוכל להקים את המועצה הלאומית לחינוך. בעוד חודשיים אחזור לקריירה שלי באחת מחברות ההייטק הגדולות, ולצד זה אני מקימה את מועצת החכמות - גוף של נשים, אימהות, סבתות, מורות, תלמידות - גוף שיובל על-ידי נשים אך ישמח לקבל אליו גם אנשים מהמין הגברי.

כמו שראינו לאחרונה, ראינו מדינות שמנוהלות בהצלחה כבירה על-ידי נשים צנועות וחכמות, שמביאות סוג אחר של מנהיגות לשדה ההשפעה. אני מאמינה שדרך העשייה, הבינה והמנהיגות הנשית חייבת להשתלב בכל תחום של חיינו וקוראת לכל גבר העומד בראש מערכת לשלב נשים לצידו.

אני קוראת מכאן לבני גנץ למנות מייד יושב-ראש - סליחה, לחבר הכנסת בני גנץ, שר הביטחון - למנות מייד יושב-ראש לוועדת חינוך ולאפשר לנו לנהל אותה ולעבוד יחד כדי לטפל בילדי ישראל.

אני גאה בראש המפלגה שלי יאיר לפיד על כך שנכנס לתפקידו כשר אוצר, אותו מילא בהצלחה יתרה, מינה רוב נשי ומנכ"לית למשרד. שוב שאפו ליושב-ראש מפלגת יש עתיד, שהשכיל לשלב ברשימת יש עתיד לכנסת הבאה הכי הרבה נשים במקומות ריאליים. ככל שתמשיך לבנות מנגנונים של דמוקרטיה ישרה במפלגתך ותאפשר לחוכמת ההמונים שצומחת מקרב 150 המטות והפעילים האיכותיים מכל רחבי הארץ, לחלחל ולדייק את קבלת ההחלטות, כך תלך ותתחזק. אני מברכת אותך על תהליך הדמוקרטיזציה של המפלגה לו הייתי שותפה.

ואני קוראת מכאן להורי ישראל לבחון את מצע יש עתיד כשהם באים לבחון באיזו מפלגה לבחור בבחירות הבאות. אני מציעה לכם לבחור מפלגה שתשים את הילדים ככתר לראשה.

כשהייתי דוברת ארגון ההורים הארצי בהתנדבות, נחשפתי לפניות וזעקות של הורים שאיבדו את היכולת להתמודד עם השלכות עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, איבוד גבולות וחשיפת ילדים בגילאים צעירים לסמים, אלכוהול, תכנים מיניים ועוד מיני מרעין בישין, שהציבו את ההורים באתגרים קשים מנשוא.

אחת מההמלצות החשובות של צוות ההיגוי של יש עתיד בחינוך היא להקים את המועצה הלאומית לחינוך, שתפקידה יהיה לתכנן את התאמת מערכת החינוך למאה ה-21, לקדם את מערכת החינוך בישראל להיות אחת המערכות המובילות בעולם.

אזרחים המגשימים את עצמם מועלים לחברה כדי שיוכלו לספק את צורכי הצבא, האקדמיה ושוק העבודה. אני מפצירה בכם לתמוך בהקמתה של המועצה הלאומית לחינוך. באתי לכאן רק כדי לזעוק בפניכם - כשזה מגיע לחינוך, תהיו ענייניים ותשאירו את המשחקים הפוליטיים מחוץ לתחום. בידכם הכוח, בידכם הכסף, וזה מה שיביא לכם הכי הרבה כבוד. תודה רבה, אדוני היושב-ראש.

תאריך:  03/02/2021   |   עודכן:  07/02/2021
ענת כנפו
+סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים אושרה בקריאה ראשונה
14:09 03/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תקנות יגבילו את הכניסה והיציאה כאמור יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים  ▪  סגן שר הבריאות לגנץ: "מבקשים לחכות עם הפתיחה עד יום ראשון. מספיק עם הפופוליזם הזה"
(נתב"ג. יישאר משותק [צילום: איתמר לוין])
+העתירות נגד ממשלת החילופין הפכו לתיאורטיות
12:50 03/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטים אמרו שייתכן שמדובר בשאלות עקרוניות; עמית העיר: אנחנו חולמים שבכנסת הבאה יהיו ארבעה ראשי ממשלה  ▪  בהמשך הדיון הבהירו את הקושי המעשי שבמתן סעד משפטי בנוגע לממשלה שסיימה את כהונתה  ▪  ברק-ארז לעותרים: אתם רוצים התראת בטלות כוללנית, מין צ'ק בטוח. זה בעייתי יותר  ▪  הנדל על העדר התקציב: זה היה חמור וחריג  ▪  חיות: יש פה רצף של התנהלות, שמצד אחד יש הוראות חוק שהופרו, ותיקונים בחוק יסוד אד-הוק לכל מיני מטרות שעל פניהן נראות תמוהות
(האם יש הצדקה לירות בתותח [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אבנר ברק /  Barak Avner"   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל לוי ושות', משרד עורכי דין / Joel Levi & Co. Law Office   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להקים המועצה הלאומית לחינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 3.2.21) בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 6), התשפ"א-2021. 24 תמכו, 3 התנגדו ואחד נמנע.
03/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שופטי בית המשפט העליון רומזים, כי לא יתערבו בחקיקת ממשלת החילופין - משום שהיא הפכה לתיאורטית ומשום שאין בסמכותם להורות מראש כיצד לנהוג בהקמת ממשלות עתידיות. כך עולה מהדיונים הממושכים אתמול (יום ג', 2.2.21) בעתירות נגד התיקונים לחוקי יסוד הכנסת והממשלה, בהם עוגנה ממשלת החילופין ובהם התאפשר לדחות את אישור התקציב מאוגוסט לדצמבר 2020.
03/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 1.2.21) את הארכת איסור הכניסה לישראל של כלי טיס זרים בשבוע נוסף, ואת ההגבלות הכלליות על ענף התעופה עד ה-28 בפברואר 2021. תקנות הגבלת הפעלת שדות תעופה וטיסות, העוסקות בהגבלות הכלליות שהוטלו על הענף בתקופת הקורונה, בהן החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד, הוארכו בהתאם להחלטת הממשלה עד 28 בפברואר 2021. בעוד שהסגר על נתב"ג הוארך, כאמור, עד 7 בפברואר 2021.
01/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה, בראשות ח"כ עודד פורר, מכונסת כעת לדיון במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה. ח"כ פורר פתח את הדיון ואמר כי ביקש לקיים אותו בדחיפות על-רקע פרסומים על ניסיון להגיע להסדר טיעון בפרשת ניסיון הרצח של שירה איסקוב.
01/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
באופן חריג פנה (יום ו', 29.1.21) יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, במכתב דחוף לנגיד בנק ישראל הפרופסור אמיר ירון, ברקע הפרסומים על כוונת בנק ישראל לאשר לבנק הפועלים להעמיק את אחיזתו בשוק התשלומים באמצעות הנפקת כרטיס אשראי, ע"י כ.א.ל שבבעלות בנק דיסקונט, ביישומון התשלומים ביט.
29/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il