|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ניצחון נדיר לקרמלין בתחום העוצמה הרכה

החיסון הרוסי מפתיע לטובה

"ספוטניק 5" זכה למאמר אוהד בכתב-עת בריטי חשוב, לפחות תריסר מדינות משתמשות בו ואפילו גרמניה מוכנה עקרונית לקבל אותו - מדווח וושינגטון פוסט
11/02/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
החיסון הרוסי, 8.2.21 / בלומברג
החיסון הרוסי באירן [צילום: וחיד סאלמי, AP]

עד לאחרונה הדיבור על חיסון הקורונה הרוסי, "ספוטניק 5", עורר בעיקר לעג וביקורת על קיצורי הדרך שנעשו בפיתוחו. אבל כעת הוא מתחיל להיראות כסיפור הצלחה עולמי, כותב וושינגטון פוסט. כתב-העת הבריטי החשוב Lancet פרסם בשבוע שעבר מאמר אשר מצא, כי לחיסון יש יעילות של 91.6% שלושה שבועות אחרי הזריקה הראשונה ו-91.8% בקרב בני 60 ומעלה – כמו אלו של פייזר ומודרנה. למעלה מתריסר מדינות אישרו אותו לשימוש, והמאמר אמור לתת לו דחיפה נוספת. הוא זול ממתחריו המערביים ואינו זקוק לאיחסון בקור קיצוני כמו זה של פייזר.

החיסון עשוי להתגלות כניצחון רוסי נדיר בתחום העוצמה הרכה. "זה אומר משהו על האיכות והיושרה של התעשיה המדעית ברוסיה, שרבים מזלזלים בה ומבטלים אותה", אומר סטיבן מוריסון מהמרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. מומחים אחרים נלהבים הרבה פחות, אבל אי-אפשר להכחיש את העובדה שההישג הזה בא לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הטמיע בשנים האחרונות אסטרטגיה של השקעה לאומית במחקר מדעי.

ממשלות של מדינות בכמה יבשות כבר משתמשות ב"ספוטניק". אירן החלה השבוע לחסן באמצעותו את עובדי מערכת הבריאות שלה, ושתי המדינות אף הסכימו שאירן תוכל לייצר אותו בעצמה החל מחודש אפריל. קיימות גם תוכניות לייצור המוני של החיסון בהודו, טורקיה, ברזיל וקוריאה הדרומית, וממשלת רוסיה הבטיחה להעניק אותו חינם לכל תושביה. שש מדינות בדרום אמריקה, ובראשן ארגנטינה, החלו גם הם להעניק אותו לתושביהן. מקסיקו הודיעה בחודש שעבר על רכישת 24 מיליון מנות של "ספוטניק".

הפרס הגדול ביותר – לפחות מבחינה גיאו-פוליטית – הוא באירופה. מדינות האיחוד האירופי נמצאות בפיגור בהשוואה לארה"ב ובריטניה, בשל מחסור בייצור וכשלים בהפצה. השבוע הודיעה הונגריה על רכישת 40,000 מנות של "ספוטניק". ראש הממשלה, ויקטור אורבן, אמר בחודש שעבר: "החיסון אינו יכול להיות נושא פוליטי. אתה יכול לבחור בין חיסון מערבי לחיסון מזרחי רק כאשר יש לך מספיק". אפילו אנגלה מרקל אמרה בשבוע שעבר, שתקדם בברכה את החיסון הרוסי אם יזכה לאישור הרגולטורים של האיחוד האירופי.

הפתיחות הזו מהווה ניגוד בולט למתיחות בין רוסיה וגרמניה בנושאים אחרים, מציין הפוסט. בבריסל התמקדה תשומת הלב בנסיעתו למוסקבה של יוזף בורל, הממונה באיחוד האירופי על מדיניות החוץ, לאחר מעצרו של מתנגד המשטר אלכסיי נבלני. הדיפלומט הוותיק יצא לקרמלין כאשר בידו עלה של זית, אך חזר מושפל. רוסיה החליטה לגרש במקביל שלושה דיפלומטים של האיחוד, בטענה שהשתתפו במחאה על מאסרו של נבלני. תחילה אמר בורל שהאיחוד לא ינקוט צעדים נגד רוסיה, אך לאחר ארבעה ימים שינה את טעמו ואמר שהוא יציע צעדים העשויים לכלול עיצומים.

מבקרי הקרמלין רוצים שהנשיא ג'ו ביידן ובעלי בריתו באירופה ינקטו קו תקיף נגד המשטר הרוסי. לכל הפחות, טען מתנגד המשטר הגולה (ואלוף העולם בשחמט לשעבר), גארי קספרוב, "צריך להפסיק לתת לפוטין ולשליטים סמכותנים אחרים מנופים בדמות עסקות סחר, חברויות בארגונים וזכות גישה. אין טעם להטיף לרודנים על זכויות האדם אם אתה לוקח מהם נפט, גז ומזומן". אבל מה עם החיסונים שלהם?

תאריך:  11/02/21   |   עודכן:  11/02/21
איתמר לוין
+נ"י טיימס: הקורונה פגעה בטראמפ קשה מאשר מה שדווח
00:40 12/02/21  |  עידן יוסף
דיווח בניו-יורק טיימס: מצבו של טראמפ, כשחלה בקורונה, היה חמור יותר מאשר דווח: "רמות החמצן שלו בדם צללו, היה חשש כי הוא נמצא על סף חיבור למכונת הנשמה".
+שלושה שוטרים נפצעו קל בפיזור חתונה ליד איתמר
00:20 12/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החוגגים, שאינם תושבי האיזור, כיבו את האור, השליכו מכל הבא ליד לעבר השוטרים ופגעו בניידות המשטרה  ▪  כוח תגבור עצר ארבעה מן החשודים בתקיפה וצפויים מעצרים נוספים
ניידת משטרה שהושחתה [צילום: דוברות המשטרה]
+גנץ: על מליאת הממשלה להכריע בנושא הפרוטוקולים
20:00 11/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון דורש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביא להכרעת מליאת הממשלה את דרישתו לחשיפת הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה  ▪  "העובדה שהציבור נחשף למידע חלקי ומגמתי המודלף מישיבות הממשלה, משפיעה על אמונו באופן עבודת הממשלה"
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ארה"ב-בע"מ בריאה - עד מתי?
17:59 11/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התחזיות השחורות התבדו ומצבן של חברות רבות טוב מהצפוי, אבל אם הנגיף ימשיך להשפיע, עשוי להידרש תיקון כלפי מטה בשוק המניות - צופה אקונומיסט
(שתי סכנות עודן מרחפות [צילום: AP])
+חיוב המורים להתחסן - רק דרך חוק
16:27 11/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסביר: החוק חייב כיום הסכמה למתן חיסון ואינו מאפשר להגביל כניסת עובד שאינו מחוסן; אם הממשלה תרצה לשנות זאת - יש צורך בחקיקה, אשר תאזן בין שיקולי בריאות לבין זכויות היסוד  ▪  מבהיר: הרשויות המקומיות אינן רשאיות להנהיג מדיניות משלהן בנוגע לכניסתם של בלתי מחוסנים לבתי הספר
(אין הנחיה המחייבת להתחסן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+אל-על תפעיל טיסות חילוץ נוספות לניו יורק

15:37 11/02/21  |  מירב ארד
אל על מודיעה על טיסות חילוץ נוספות מתל אביב לניו יורק ומניו יורק לתל אביב, לנמל התעופה JFK. הטיסות ימריאו מתל אביב בתאריכים הבאים: 13.2.21, 15.2.21 וב-18.2.21 בשעה 23:00. הטיסות ימריאו מניו יורק בתאריכים הבאים: 15.2.21, 17.2.21 וב-20.2.21 בשעה 23:00. המחיר לכיוון במחלקת התיירים הינו 600 דולר כולל מיסים ומזוודה. הטיסות יפתחו למכירה ביום חמישי ה- 11.2.2021 בשעה 17:00, שעון ישראל.
+גנץ לנתניהו: כנס את קבינט הקורונה לאשר את הפעלת התו הירוק
12:12 11/02/21  |  מירב ארד
שר הביטחון בני גנץ דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו, לכנס היום את קבינט הקורונה בכדי לאשר את הפעלת התו הירוק. "לשכת גנץ פנתה הבוקר ללשכת נתניהו בנושא. עד כה מסיבה לא ברורה נמנע נתניהו מלכנס את הדיון כפי שנקבע" - נמסר מטעם גנץ.
+בשבוע האחרון לסגר השתפר יחס החוזרים-נרשמים
11:12 11/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השבוע השישי לסגר עמד יחס החוזרים-נרשמים על 0.48, קרי שני נרשמים חדשים חזר דורש עבודה אחד לעבודה  ▪  בני 54-35 חוזרים יותר לעבודה - יחס החוזרים-נרשמים עמד על 1.245, פי 2.6 יותר מהממוצע  ▪  קצב החזרה הגבוה ביותר נרשם בקרב עובדי המשרדים והפקידים הכלליים
(המשק מגלה סימני חזרה לחיים [צילום: שירות התעסוקה])
+הקמפיין נגד החיסון לקורונה
10:50 11/02/21  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
כל הזוכר את התוצאות של ה"אי חיסון"  ▪  המראה הקשה מנשוא, של ילדים, המדדים בחוצות ערינו לאחר שמחלה נוראה (פוליו), פקדה אותם, יודע כי הן גרועות אלפי מונים מכל נזק, אמיתי או מדומה, העלול להגרם בשל החיסון עצמו  ▪  הרפואה אף השכילה ופיתחה את החיסון המשולש או המרובע או המחומש, כדי לכלול את כל החיסונים האפשריים, על-מנת למנוע מראש מהילדים, אותו "צרור" מאמלל של מחלות מסוכנות
(עבודה קשה ומסורה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+משרד הבריאות: אחוז החיוביים עומד על 7.5%
10:31 11/02/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ה', 11.2.21) כי אתמול אובחנו 5,540 מאומתים חדשים. 76,359 תוצאות בדיקות התקבלו אתמול, מהם אחוז החיוביים עומד על 7.5%. 1,027 חולים שמצבם מוגדר קשה, 315 מונשמים. מאז פרוץ המגפה מתו
5,265 חולים מקורונה. מקדם ההדבקה בחברה הכללית עומד על 0.91.
+בשלושת הימים האחרונים נרשמו 3,016 דו״חות בגין הפרות
10:27 11/02/21  |  מירב ארד
בשלושת הימים האחרונים (8-10.2.2021) נרשמו ע״י השוטרים 3,016 דו״חות בגין הפרות של התקנות ברחבי הארץ, ובהם: 2,488 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 98 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 229 דו״חות בגין הפרות הגבלות המסחר, וכן 126 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.
+השתתפות בלוויות: כבוד התורה או זלזול בקדושת החיים
10:09 11/02/21  |  רצון ערוסי   |   לרשימה המלאה
קדושת החיים בהלכה עולה על הכל חוץ מג' עבירות - גילוי עריות, שפיכות דמים ועבודה זרה  ▪  עד כדי כך שאפילו שבת קודש ואף יום הכיפורים שהם מאוד חשובים ועונשם בכרת מותר לחלל אותם בגלל ספק פיקוח נפש, ואפילו ספק ספקא ולאו-דווקא ספק אחד
(אלפים במסע ההלוויה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מגמת ההתאוששות של המשק, שניצניה נראו כבר בשבוע החמישי לסגר, רק הלכה והתגברה בשבוע השישי לסגר, שהוא גם השבוע האחרון. מניתוח עומק של ד"ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות של שירות התעסוקה, על נתוני התעסוקה של השבוע האחרון לסגר (31.1.2021-6.2.2021) המתפרסם היום (יום ה', 11.2.21) עולה כי יחס החוזרים-נרשמים כמעט והכפיל עצמו בין השבוע החמישי לשישי לסגר. אם בשבוע החמישי עמד על 0.26, כלומר כ 26 חוזרים לעבודה על כל 100 נרשמים, הרי שבשבוע השישי עמד על 0.48, כלומר כ 48 חוזרים לעבודה על כל 100 נרשמים.
11/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ככל שהתקדם פרויקט החיסון הלאומי נגד הקורונה, רבו גם המערערים על עצם זכותו להתקיים. כקורא עיתונים מושבע (מחוץ לעיתון הארץ, במהדורתו האנגלית), אינני זוכר תקופה בה נתקלתי במסע פרנואידי מסוג זה. אני קורא טענות, מעולם הבלהות של, אם להתבטא בעדינות, אנשים שאינני בטוח בבריאותם הנפשית. ביניהם האומרים כי ...החיסון במקורו הוא הזרקה מכוונת של רעל לגופי המתחסנים... עבור להודעות על "המונים" המתים לאחר החיסון... ועוד סיפורים שאין להם כל בסיס אמיתי במציאות.
11/02/2021  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
נשאלתי מדוע היהדות החרדית כל כך דבקה בלוויות של גדולי ישראל ומשתתפים בה אלפים בנסיבות של הקורונה כשיש בזה ספק פיקוח נפש, והרי "חמירא סכנתא מאיסורא", וכפי שאין לקיים הלוויה שיש בה סכנה שגורמים עוינים כמחבלים ירצחו את המשתתפים לכאורה גם בנסיבות הקורונה אין לקיים הלוויות המוניות שיש סכנה של הידבקות בנגיף הקורונה.
11/02/2021  |  רצון ערוסי  |   יומני בלוגרים
כ-139 אלף ישראלים קיבלו אתמול את החיסון נגד נגיף הקורונה - 69 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-70 אלף קיבלו את מנת החיסון השנייה. כך דיווח (יום ה', 11.2.21) משרד הבריאות.
11/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד הבריאות מנסה לגבש תוכניות להפעלת לחץ על ישראלים שטרם התחסנו - במטרה לעודד אותם להתחסן נגד קורונה. בחדשות 12 פורסם כי התוכנית הראשונה כוללת הטלת סנקציות על מי שיימנעו מקבלת החיסון - כולל מניעת האפשרות לכניסה לחדרי כושר, למלונות, למסעדות ולאירועי תרבות וספורט.
10/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il