|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
"השטויות האלה שממציאים"
הקב"ה המרחם והפיקח שאינו ממהר

החיסונים: מלחמת מודעות בבני ברק

רחוב ר' עקיבא. מודעות אנונימיות זורעות פחד תוך פברוק נתונים, בעוד רבנים חרדים מובילים בעדות המזרח קוראים חד-משמעית להתחסן. מי ינצח?
14/02/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

גורמים עלומים ממשיכים להפיץ בציבור החרדי מידע כוזב ומסוכן על חיסוני הקורונה, ולצד זאת - רבנים בכירים של בני עדות המזרח קוראים חד-משמעית לציבור להתחסן. מלחמת המודעות מתנהלת ברחוב ר' עקיבא, הרחוב הראשי של בני ברק.

שתי מודעות נגד החיסונים מודבקות בפינת הרחובות ר' עקיבא והרב קוק. אחת מהן מתיימרת להשוות בין נתוני התחלואה והתמותה ברשות הפלשתינית לבין אלו של ישראל, כאשר הכותבים האנונימיים טוענים שהפלשתינים אינם מחסנים - בניגוד לישראל. לטענתם, הם מסתמכים על מידע של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, המלמד כי "במבחן המציאות - מאז תחילת מבצע החיסונים בישראל - הן ההדבקה והן התמותה הם בכיוון עלייה - באופן מדאיג, ואילו ברשות הפלשתינית, זה להפך, הן התמותה והן ההדבקה הם בכיוון ירידה". ומסקנתם: "פיקח לא ממהר למרפאה!".

אלא שבמודעה הזאת יש שתי בעיות קטנות. האחת: אוניברסיטת ג'ונס הופקינס כלל אינה מפרסמת נתונים על הרשות הפלשתינית. השנייה: בתחומי הרשות יש עלייה מתמשכת במספר החולים בשלושת החודשים האחרונים. נכון לאתמול (13.2.21) הוא עמד על 166,800 - עלייה של 11% בתוך חודש. נכון שבישראל המספר זינק ב-39% בתקופה המקבילה, אך הכותבים מתעלמים גם מן העובדה שמלוא השפעת החיסונים היא לאחר כחודש מן המנה הראשונה. כנ"ל לגבי התמותה: היא עלתה ב-16% בשטחי הרש"פ וב-39% בישראל, אך שוב יש להביא בחשבון את הזמן הדרוש לחיסונים. חוץ מזה, קשה לסמוך בוודאות מלאה על נתוני הרש"פ, הן בשל הממשל הלקוי בה והן משום שהנתונים של שלטונות שאינם דמוקרטיים נתונים בספק בסיסי.

המודעה השנייה מנסה לזרוע פחד ישיר. "למה מיליוני אנשים בארץ ומאות מיליונים במדינות העולם מפחדים לקחת בשלב זה את החיסון לקורונה? אחת התשובות: סכנת 'איי-די-אי' (ADE) עלולה להתממש כעבור תקופה ניכרת מקבלת החיסון לקורונה!". הכותבים - שוב, ללא חתימה - מסבירים, כי מדובר ב"'מחלת חיסון מוגבר', תופעה קטלנית שעלולה להתרחש גם, ובמיוחד, כתוצאה מקבלת החיסון לקורונה". הם מתיימרים לצטט "מדענים בכירים רבים בעולם" - בלא לנקוב בשמו של איש מהם. לטענתם, התופעה התגלתה במהלך ניסויי החיסונים והיא הגורם לכך שעד כה "טרם יוּצַר חיסון כלשהו נגד נגיפי משפחת הקורונה". עוד הם מצטטים את הודעת ה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקני), לפיה פייזר עצמה אומרת שמדובר ב"סיכון אפשרי משמעותי".

מה שהכותבים כמובן אינם אומרים, הוא שהסיכון הזה קיים בכל חיסון ושהיצרנים והמאסדרים חייבים לחשוף מראש כל סיכון שהוא - ולמרות זאת אותו FDA עצמו אישר את החיסון, כמו גם רשויות הבריאות בבריטניה, באיחוד האירופי, בישראל ובעשרות מדינות נוספות. זוהי זריעת פניקה מהסוג הגרוע ביותר - של הוצאת דברים מהקשרם וניפוח חסר כל פרופורציות של עובדות שוליות.

יותר צפונה ברחוב ר' עקיבא תלויה המודעה הקוראת להתחסן, כאמור - של בכירי הרבנים בעדות המזרח. הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (שנראה כמה פעמים מפר את מגבלות הקורונה), מצוטט כמי שאמר בשיעורו לפני חודשיים: "על-פי ההלכה - חובה ללכת ולהתחסן נגד הקורונה. לא להתחשב בכל הפשקווילים. השטויות האלה שממציאים. על-פי ההלכה חובה על כל אחד ואחד להתחסן". קודמו וכיום הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר: "הקב"ה ריחם עלינו. דיברתי עם מדענים ורופאים גדולים, אחד לומד איתנו, פרופסור שטרית, בא אמר לי שאפשר לעשות בלי שום פלד. ובאמת צריך לעשות את החיסון".

הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע (ואחיו של השר אריה דרעי), אומר גם הוא שהחיסון הוא מתת שמים ומוסיף: "אין שום חשש להתחסן ואני קורא לכל תושבי באר שבע, אין לכם מה לחשוש. בואו להתחסן. למענכם, למען המשפחה ולמען החברה". הרב ישראל מלכה מסר בשמו של המקובל ר' דוד אבוחצירא: "הוא הורה בצורה נחרצת לגשת להתחסן ללא מורא... הרב ביקש להעביר את המסר ללכת ולהתחסן ובפרט לאלו שנמצאים בקבוצת סיכון לא להסס בעניין". ראש הישיבה הרב מאיר מאזוז מצטרף: "רופאים גדולים ותלמידי חכמי גדולים מעידים שהחיסון הזה נגד הקורונה הוא חיסון בריא ואין המחלה חוזרת. לכן כל מי שיש לו ספק, ילך להתחסן. הדיבורים ושמועות הכזב הרי הם דמיונות!". כעת נותר לראות מי יגבר - הרבנים המובילים החותמים בגלוי, או מפיצי הפחדים האנונימיים.

מפברקים נתונים שכלל אינם קיימים
מעלימים את העובדה שהחיסון קיבל אישור
תאריך:  14/02/2021   |   עודכן:  14/02/2021
איתמר לוין
+הקבינט אישר עדכון צבעי הרמזור
23:24 14/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יישובים רבים נכנסו לרשימת הירוקים, הצהובים וה"כתומים-בהירים"  ▪  חידוש הלימודים באותם יישובים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' אמור רשמית להתרחש ביום שלישי, אבל למעשה ניתן יהיה לפתוח בהם את הלימודים כבר הבוקר  ▪  ביישובים רבים מאוד עדיין לא מאושרת פתיחת הלימודים
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ועדת החריגים חוזרת לסמכות שרת התחבורה
21:15 14/02/21  |  עידן יוסף
ועדת החריגים לנכנסים ויוצאים מהארץ תחזור להיות בסמכותה של שרת התחבורה מירי רגב.
+שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-7.6%
19:54 14/02/21  |  עידן יוסף
‏משרד הבריאות: ביממה האחרונה אובחנו 1,875 חולי קורונה, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.6%.
+החיסון עובד: ירידה של 94% בתסמיני המחלה
19:33 14/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחקר ראשון מסוגו של מכון קופ"ח כללית אסף נתונים של 1.2 מיליון משתתפים, שמחציתם קיבלו את החיסון של פייזר והיתר לא, ובדק את ההשפעה על הופעת תסמיני הקורונה  ▪  אצל 600 אלף המתחסנים נרשמה ירידה משמעותית בשיעור ההדבקה התסמינית וירידה של 92% בשיעור המחלה הקשה, בהשוואה ללא-מחוסנים
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+האם אולימפיאדת טוקיו תתקיים
18:25 14/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמישה חודשים לפני מועד הפתיחה, עדיין קיימים ויכוחים וספקות. בסופו של דבר, צופה אקונומיסט, התפתחות הקורונה והחיסונים היא שתכריע
(ההחלטה יותר מורכבת מאשתקד [צילום: הירו קניי, AP])
כללי הבריאות לאולימפיאדת טוקיו / Inside Edition
+נתניהו: לשקול מאסר למסרבים להתפנות למלונית
18:17 14/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה אישר מתווה חדש להפעלת נמל התעופה בן-גוריון  ▪  המתווה כולל אישור כניסת עד 2,000 נוסעים ביום לישראל  ▪  הקבינט דן גם בצורך להוצאת מכרז חדש לטיסות החילוץ, באופן שיאפשר גם לחברות זרות להפעיל את הטיסות
(סמכויות נוספות לפקחים [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+משרד הבריאות מפרסם סדרת קמפיינים לעידוד חיסונים
15:45 14/02/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מפרסם סדרת קמפיינים לעידוד חיסונים, בקרב צעירים, לקראת יום האהבה: ״קחו אתכם מישהו שאתם אוהבים ולכו להתחסן״.
[צילום: משרד הבריאות]
+קיצור תולדות הקורונה בישראל
14:21 14/02/21  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
אילו נתניהו היה צ'רצ'יל הוא היה מצטנע בכל הצהרותיו בהתחשב בשכיחותן של הקורונה והמוטציות ואי הוודאויות הנובעות מכך  ▪  כאשר גלגל המלחמה החל להתהפך לטובת בריטניה ובעלות בריתה, ידע צ'רצ'יל לומר כי "זה אינו הסוף, זו איננה אפילו תחילת הסוף, אך, אולי, זו סופה של ההתחלה"
(נתניהו. לא צ'רצ'יל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 14 מקרים נוספים של מאומתים בוראינט הדרא"פ
13:27 14/02/21  |  מירב ארד
במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותרו באמצעות תהליך ריצוף, 14 מקרים נוספים של מאומתים בוראינט הדרום אפריקאי. אחד מהם חלה בעבר בקורונה ונדבק שוב בוריאנט האפריקאי לנגיף. עד כה רוצפו 44 מאומתים לוריאנט הדרום אפריקאי. כמו כן, נמצאו 124 מגעים מאומתים שלהם ב-36 שרשראות הדבקה.




+הרב יובל אשרוב מסכן את הציבור
12:17 14/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעה מטעם המשרד נמסר כי "הרב מתיימר לייעץ לציבור על מהות המגפה, תוך העברת מידע מטעה"  ▪  מזהירים: הרב אף מטעה ומסכן באופן בלתי אחראי את שומעיו
(הרב יובל הכהן אשרוב)
+טייס עיוור בקוקפיט
12:10 14/02/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
רק מי שמוכן לטוס במטוס שליד הגאיו יושב טייס עיוור, רשאי לנהוג על-פי הנחיות רבנים שאין להם רבע מושג ירוק במדע המיקרוביולוגיה, אבל מעזים לפסוק בניגוד גמור לשולחן ערוך ולפסיקת שאר פוסקי הדורות
(הסכנה מרחפת מעל ראש כולם [צילום: איתמר לוין])
+עולם התרבות ייפתח בשבוע הבא; יותר תלמידים ישובו לביה"ס
11:39 14/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשלב הראשון יפתחו ביום ג' הבא ה-23.2 המוזיאונים, מופעי התרבות והסיפריות הציבוריות  ▪  משרד הבריאות: הרמזור יעודכן מוקדם מן הצפוי, כך שיותר תלמידים יוכלו לשוב לספסל הלימודים
(פעימה ראשונה המתווה פתיחת התרבות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+דין הבוחר
11:37 14/02/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - בלתי-מרוסנים, על חשבון הציבור, ה-ש"ג אשם, ונדאליזם ואורות אזעקה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  חודש טוב, שבוע טוב והרבה בריאות ואושר  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
(טראמפ. נקמנות [צילום: אוון ווצ'י, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החיסונים: מלחמת מודעות בבני ברק
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואב?
14/02/21 15:23
2
העיתונאי הקטן
14/02/21 18:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
פוליטיקאי אמריקני טווה פעם את האמרה כי "לעולם אל תאפשר למשבר טוב להתבזבז", בהתכוונו להזדמנות לבצע דברים שמעולם לא חשבת עליהם או שלא חשבת שהם אפשריים. מגיפת הקורונה שצריכה להיחשב ל"משבר טוב מאד" ואף למעלה מזה "התבזבזה" בישראל, כי מי שצריך היה לנצל את ההזדמנות נותר לחשוב בתוך הקופסה שהביאה את מדינת ישראל בימים אלה לבכות את מותם מהנגיף של כ-5,300 איש. הנתון הזה כשלעצמו וביחס למדינות העולם הוא בעיקרו בעל משמעויות סטטיסטיות, אבל יש לו גם משמעות וחשיבות עמוקה המכוונת לתודעה הלאומית העצמית שלנו כאן במדינה: זהו מספר החללים הגבוה יותר בכל מלחמות ישראל ביחד מלבד מלחמת העצמאות!
14/02/2021  |  בצלאל לביא  |   יומני בלוגרים
משרד הבריאות פרסם אזהרה חריגה לציבור נגד הסרטונים של הרב יובל הכהן אשרוב על החיסון לקורונה: "פרסומיו מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור והפרט". הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום במשרד, מסרה כי "הפועלים על-פי פרסומיו, עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות ולסכן את עצמם, את בני משפחתם, את הסובבים אותם ואת הציבור".
14/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
תמונה אחת, אומרת הקלישאה, שווה יותר מאלף מלים. כמה שווה רצף של שש תמונות שעוסקות באותו נושא בדיוק? מסתבר שהרבה יותר ממאות מאמרים. די להביט בשש תמונות של צלם ידיעות אחרונות, כדי לקלוט את עומק האסון שנחת על האנושות. ביטוי מדויק לצעדת המוות הבלתי נגמרת. המלאך המשחית כבר קטל למעלה מ-5,170 אנשים טובים בארץ, ועד ששורות אלה יראו אור עלול להגיע מספרם של קורבנות מסדר הנחנקים בישראל לכדי 5,300-5,200 קורבנות שווא, רחמנא ליצלן, בימינו אנו, שבהם מגיע קצב התמותה לממדים מצמיתים של 60-58 איש ביום. מצמרר להחריד.
14/02/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
עולם התרבות ייפתח לראשונה בשבוע הבא: על-פי המתווה שגיבש בשבועות האחרונים שר התרבות והספורט חילי טרופר עם משרד הבריאות, הוחלט כי מופעי התרבות, המוזאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא (יום ג', 23.2.21) תוך הקפדה על מתווה התו הירוק. המתווה יופעל כפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. מדובר בפעימה ראשונה ובהמשך צפויים להתרחב הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.
14/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - בלתי-מרוסנים, על חשבון הציבור, ה-ש"ג אשם, ונדאליזם ואורות אזעקה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) חודש טוב, שבוע טוב והרבה בריאות ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ליברמן: לא לכפות חיסוני קורונה  /  איציק וולף
חצי מיליון בני 40 עד 60 טרם חוסנו  /  איציק וולף
כרבע מהסבים והסבתות מרגישים שנזנחו ע"י משפחתם  /  עידן יוסף
המתווה   /  אברהם בנמלך
משנכנס אדר מרבין בשמחה  /  ארי בוסל
בלי כפפות  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il