|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מה יקרה אם שיעור ההידבקות יעלה באביב

הסגר מרחיב את פערי החינוך

בכל רחבי אירופה מתרחבים הפערים בין התלמידים העשירים לעניים, ויותר מדינות מעדיפות ליטול את הסיכון שבחזרה ללימודים - מדווח אקונומיסט
18/02/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
בית ספר יסודי בפולין [צילום: ונסה גרה, AP]

איש אינו מוכן באמת לסגר, אך כאשר הולנד סגרה את בתי הספר שלה בחודש דצמבר – תיכון הרמן וסלינק באמסטרדם היה מוכן יותר מאחרים. להוריהם של מחצית מתלמידיו יש השכלה אקדמית, וכמעט לכולם יש חדרים משלהם. בית הספר מחלק מזה שנים לתלמידיו מחשבים ניידים, ובסגר אשתקד הוא עבר בקלות ללמידה מרחוק. הרבה יותר קשה היה בבית הספר המקצועי מונדוס, בשכונה ענייה יותר של העיר, שכשליש מתלמידיו הם מהגרים או פליטים. הכיתות נותרו פתוחות במחצית התפוסה, אבל קשה לשמור על ריחוק חברתי כאשר לומדים מקצועות כמו סיעוד.

פערים כאלו נוצרו בכל אירופה, מדווח אקונומיסט. ביבשת המפורסמת במערכת הרווחה שלה, סגירת בתי הספר מאיימת להרחיב את הפערים החברתיים, האתניים והמעמדיים. היא פוגעת בכל התלמידים, אך בצורה הקשה ביותר – בעניים ובחלשים. הסגר באביב שעבר הרחיב בכמה נקודות האחוז את הפער בין הישגי בתי הספר בשכונות המצוקה לבין הממוצע הכללי. הסגר בגרמניה קיצר את יום הלימודים הממוצע מ-7.4 ל-3.6 שעות. התלמיד ההולנדי הממוצע לא למד כלל בסגר של האביב; בשכבות החלשות הוביל הסגר לאובדן ידע שנרכש לפניו.

צרפת הייתה המדינה האירופית הנחושה ביותר בהימנעות מסגירת בתי הספר, בנימוק שהסיכונים החינוכיים והחברתיים גדולים מהסיכונים הבריאותיים. באביב שעבר התעלם הנשיא עמנואל מקרון מעצת המומחים והורה להותיר את בתי הספר פתוחים, אם כי מאז נובמבר הם פועלים במשמרות. גרמניה סגרה את בתי הספר ב-16 בדצמבר למשך חודשיים לפחות, אך הקנצלר אנגלה מרקל רוצה להמתין עד שמספר החולים הפעילים יקטן במחצית.

בדרום אירופה הסגירה פחות נפוצה. בתי הספר בספרד פתוחים מאז האביב, או כי רוב התיכונים מפעילים גם למידה מרחוק; 40,000-35,000 מורים ועוזרים נשכרו כדי להפחית את גודל הכיתות. באיטליה פועלים בתי הספר היסודיים ברציפות, ואילו התיכונים – שנסגרו בנובמבר – נפתחו מחדש ברוב השכבות. שתי המדינות התקשו לעבור ללמידה מרחוק, בשל תשתית האינטרנט הרעועה והעדר מחשבים במשפחות עניות.

בעיות דומות קיימות במזרח העני-יותר של היבשת, אך הסגרים היו הדוקים יותר. בתי הספר בפולין נסגרו בסוף אוקטובר, וב-18 בינואר נפתחו מחדש רק עד גיל שמונה. בתי הספר ברומניה נסגרו כמעט לחלוטין מאז מארס 2020 ועד שנפתחו מחדש ב-8 בפברואר השנה, למרות שלמעלה מרבע מילדי המדינה אינם מצוידים ללמידה מקוונת. עד חודש ינואר חילקה הממשלה 250,000 טאבלטים, אך הודתה שיש צורך ב-287,000 נוספים.

מומחים רבים חוששים מפני הנזק הרגשי וההתפתחותי של הסגרים, אך הנתונים אינם חד-משמעיים. סקר של עובדים סוציאליים בהולנד מצא אשתקד, כי אומנם חלק מהילדים דיווחו על פחות גילויי חיבה מצד משפחותיהם, אך היו גם דיווחים הפוכים. אחרים מודאגים מהמצב בו הורים עובדים נאלצו להישאר עם ילדיהם: 150,000 פולניות נשרו משוק העבודה מאז מארס אשתקד.

הבשורה הטובה היחידה, אומר אקונומיסט, היא שחומרת הסכנה לחינוך הוטמעה. אוסטריה, דנמרק והולנד פתחו מחדש את בתי הספר היסודיים ב-8 בפברואר; רומניה פתחה את בתי הספר היסודיים ואת רוב התיכונים. השאלה היא מה יעשו הממשלה אם שיעור ההידבקות יעלה באביב: האם יסגרו מחדש את בתי הספר, או ימצאו אמצעים מכאיבים אחרים (כמו עוצר או איסור על ביקורים) כדי לפצות על הותרת הילדים בכיתות.

תאריך:  18/02/21   |   עודכן:  18/02/21
איתמר לוין
+ח"כ לשעבר רם שפע: הממשלה מגלגלת כישלון הקורונה על ההורים ועל הילדים
22:24 18/02/21  |  איציק וולף
ח"כ לשעבר רם שפע, המועמד מטעם מפלגת העבודה לכנסת ה-24, טען כי ההחלטה שלא להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' ללימודים היא "בושה וכתם שחור נוסף על התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה", כלשונו.

"אין דבר פחות אחראי מגלגול הכשלון בניהול המשבר על ההורים, הילדות והילדים שגם ככה קורעים וקורעות תחת הנטל. אם רק הממשלה הייתה משכילה, כפי שדרשתי, לשחרר את הניהול הריכוזי לרשויות המקומיות והמנהלים, אולי הילדים והילדות בישראל היו מקבלים ומקבלות מענה חינוכי גם במהלך המשבר הבריאותי וללא איפה ואיפה, כפי שמגיע להם״, טען.
+התעלמו מההערות ואישרו חוק מידע מחוסנים
22:10 18/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות הציג לציבור טיוטת חוק שמאפשרת הפרה של הפרטיות ושל החיסיון הרפואי של אזרחים, והעברת מידע רפואי אודותיהם לגורמים בשלטון המקומי לצורך עידוד חיסון  ▪  למרות הסתייגויות רבות שהוגשו ושעסקו בחשש מפגיעה בפרטיות האזרחים אישרה ועדת השרים לחקיקה את ההצעה בשינוי אחד בלבד - הגבלת הצעד הדרקוני ל-3 חודשים בלבד  ▪  ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע לשעבר, עו"ד רבקי דב"ש: כך לא עושים שיתוף ציבור אלא ממוססים את אמון הציבור
(ההצעה שפוגעת בפרטיות באופן לא מידתי לא הונגשה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מגבלות הכניסה לישראל הוארכו עד ל-6 במרס 2021
21:55 18/02/21  |  איציק וולף
הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני את הארכת מגבלות הכניסה והיציאה לישראל וממנה הקיימות כיום ב-14 ימים נוספים עד לשבת, 6 במרס 2021.
+בהכנה: חקיקה שתחייב צוותי הוראה להתחסן
19:46 18/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי, מבהיר שלא ניתן לאסור בצורה גורפת על מעסיקים לדרוש מעובדיהם להתחסן - כמו שלא ניתן לקבוע דרישת התחסנות כללית בלא לבחון את המידתיות ומשמעותו של סירוב  ▪  אומר שחיוב המורים וצוותי ההוראה ייעשה בשל הצורך להחזיר את המשק לפעילות, שמירת בריאות הציבור וזכות היסוד לחינוך
(סמכות בחקיקה [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90])
+ת"א: מעל 100 איש חגגו בחתונה
16:27 18/02/21  |  עידן יוסף
בפעילות אכיפת תקנות הקורונה בת"א, איתרו שוטרים חתונה רבת משתתפים באולם אירועים בעיר. כוח שיטור משולב של תחנת יפו והשיטור העירוני במחוז ת"א שהגיע למקום הבחין בלמעלה מ-100 משתתפים בהם משפחות עם ילדים ועובדי האולם. השוטרים פיזרו את החתונה, קנסו את המארחים בעלי השמחה ואת בעל האולם וחילקו שישה דוחות בסך 5,000 שקל כל אחד, זאת לצד זימון סגירת האולם עד לתום מועד הגבלות הקורונה והזמנתו לשימוע בתחנת המשטרה.
+הוארכה חובת הבידוד לשבים מחו"ל במלוניות מטעם המדינה עד ל-1.3
16:07 18/02/21  |  עידן יוסף
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה (ה׳) את הארכת חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה עד ליום שני, ה-1 במרס.

משך הבידוד הוא 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים - אינם מחויבים בבידוד, בהתאם לנוהל משרד הבריאות (קיימת חובת שתי בדיקות).
+לראשונה ב-2021 נקבע יחס חוזרים-נרשמים חיובי
14:37 18/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
132 חוזרים על כל 100 נרשמים  ▪  קצב החזרה של בני 35-54 גבוה פי 2.5 מהקצב הממוצע  ▪  נשים חוזרות בקצב הגבוה פי 1.8 מגברים  ▪  ירידה בשיעור הנרשמים שנותרו ללא מעסיק
([צילום: שירות התעסוקה])
+להגביל תנועה למי שאינו מתחסן
13:52 18/02/21  |  רצון ערוסי   |   לרשימה המלאה
אדם שמסרב להתחסן ורוצה להיכנס להתפלל עם הציבור, רשאים הציבור למנוע בעדו להיכנס, ומדוע? משום שסוף-סוף ישנם ילדים שטרם התחסנו וישנם אנשים שהם בקבוצת סיכון שלמרות החיסון הם עלולים להיפגע והוא עלול להעביר להם את המחלה
(למתחסנים בלבד [צילום: דניאל קול, AP])
+ח"כ אלי אבידר: השב"כ נמצא אצלכם בטלפונים
13:41 18/02/21  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה
כמדי שבת, גם השבת מחו תושבי כוכב-יאיר צור יגאל ביישובם נגד ראש הממשלה ובעד הדמוקרטיה  ▪  הפעם כיבדו את המפגינים בנוכחותם ח"כל עמר בר-לב וח"כ אלי אבידר
(אלי אבידר [צילום: מאיר חוטקובסקי])
+למענם אם לא למענכם
13:06 18/02/21  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
אני מדבר עם אלו שטוענים שהם לא רוצים להכניס דבר לא טוב לגוף שלהם אבל מחסלים קופסת סיגריות ביום עם קולה ובורקס  ▪  יותר רעל מכל חיסון קורונה רוסי שאני יודע עליו
(תתחסנו כבר [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+ידיכם דמים מלאו
12:51 18/02/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
לרבנים ולמטיפים האחרים כנגד ההתחסנות מפני הקורונה
+רופא ואחות מואשמים בסכנת הפצת קורונה
11:33 18/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרקליטות: הדיל עומרי ניסתה לצאת מן הארץ למרות שידעה שהיא חולת קורונה - וד"ר מחמוד ג'בארין הנפיק לה אישור מחלימה למרות שנמצאה חיובית לנגיף
(נבלמה בנתב"ג [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסגר מרחיב את פערי החינוך
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואב?מה יהיה?
18/02/21 17:13
2
עיתונאי קטן
18/02/21 18:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
רבנים ומומחים אחרים מטעם עצמם
18/02/2021  |  יוסף אליעז  |   שירים
רופא ואחות מואשמים בעשיית מעשה שעלול להפיץ מחלה בשל הקורונה - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר. כתב האישום נגד השניים, ד"ר מחמוד ג'בארין והדיל עומרי, הוגש (יום ה', 18.2.21) לבית משפט השלום ברמלה.
18/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעקבות ממצאים המעידים על היכולת של ויטמין D למנוע הידבקות בקורונה או לטפל במי שנמצאים בסיכון מוגבר להידבק או בקרב מי שכבר נדבקו בנגיף, החליטו גופי בריאות שונים בעולם, ובהם משרד הבריאות הישראלי, להמליץ לציבור ולמטפלים להתמודד עם המחסור בוויטמין D במיוחד בתקופת הקורונה שמתאפיינת אצל רבים בהסתגרות ממושכת בבתים ובחשיפה בלתי מספקת לשמש. עם זאת אין הסכמה בשאלה מהי רמת המינימום של ויטמין D הנדרשת לגוף. משרד הבריאות הגדיר מינון מדויק רק לגבי תינוקות.
18/02/2021  |  איילת פישביין  |   חדשות
נשיאי ארה"ב שמצאו את עצמם פועלים לצאת ממיתון, נתקלו תמיד באזהרותיהם של כלכלנים אובססיביים בנושא האינפלציה, החוששים שהאצת הכלכלה תחזיר את ארה"ב לימים הקשים של שנות ה-70 במאה הקודמת. ג'ו ביידן ויועציו, כמו גם נגיד הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, דוחקים הצידה חששות אלו בעת קידום תוכנית הסיוע הענקית בסך 1.9 טריליון דולר. לאחר שנים בהן האינפלציה הייתה נמוכה מהצפוי, מנהלי המדיניות המוניטרית והמדיניות הפיסקלית בוושינגטון סבורים שסכנת התחממות-היתר של הכלכלה פחותה מסכנת התחממות-החסר – מסביר ניו-יורק טיימס.
18/02/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, מותח ביקורת על החלוקה הפראית והלא הוגנת, כלשונו, של החיסונים נגד נגיף הקורונה ברחבי העולם.
17/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il