|
המחזוריות בתחזוקת המנועים בחברות התעופה שיחקה לטובת החברה
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של מנועי בית שמש ירד ברבעון השלישי של השנה ב-8% - והסתכם ב-3.6 מיליון שקל, לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים השנה גדל בכ-16% - והסתכם בכ-8.65 מיליון שקל, לעומת כ-7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הנהלת החברה גורסת כי "מגמת הצמיחה שאפיינה את המחצית הראשונה של שנת 2007, נמשכה גם ברבעון השלישי השנה". החברה סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 10% במכירות - ל-58.4 מיליון שקל, והמכירות בתשעת החודשים הראשונים השנה גדלו בכ-12% - והסתכמו ב-163.9 מיליון שקל.
ההנהלה מסבירה כי הגידול בהכנסות החברה העוסקת בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם משקף התרחבות של הביקושים בתעשיית יצרני המטוסים בעולם והוא מתבסס על הסכמי מסגרת רב-שנתיים עליהם חתמה עם כמה מיצרני מנועי הסילון הגדולים בעולם. חלק מהגידול נובע גם מעידכון מחירים כתוצאה מעליית מחיריהם של חומרי הגלם ושל חלקי החילוף.
מנכ"ל מנועי בית שמש, אבנר שחם, מסר עם פרסום התוצאות כי הן משקפות מחזור חיובי העובר על תעשיית המטוסים בעולם, וכי תחזית ההזמנות של החברה משקפת המשך הצמיחה גם בשנת 2008 להיקף של כ-63 מיליון דולר, לעומת כ-54 מיליון דולר השנה - וכ-45 מיליון דולר בשנת 2006.
דירקטוריון החברה מציין כי החברה השקיעה עד כה כ-9 מיליון דולר בפרויקט לייצור ומכירת מנוע PW307 המפותח ומיוצר על-ידי פראט אנד וויטני קנדה ומערכות למטוס המנהלים של חברת דאסו, הפאלקון-7X. החברה שותפה בפרויקט ב-2.2% מההכנסות העתידיות ממכירת מנועים שלמים וחלקי חילוף.