|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מארה"ב תפתח הרעה

נראה שהדמוקרטים מכשירים את הקרקע, שרוסיה תהיה התחליף של טראמפ רוסיה היא דבר של העבר, של המלחמה הקרה, והיא כה מקובעת בתודעה, שקל יותר להתמקד בה מאשר באירן או בסין, המהוות סכנות קיומיות אמיתיות
28/02/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
טראמפ הלך הקורונה נשארה [צילום: ג'ף צ'יו, AP]

הדמוקרטים צריכים מישהו לשנוא, בכדי למקד את תשומת הלב באותו גורם במקום בהם, כי אם לא, יתגלו דברים שהם ודאי לא ירצו שהעולם ידע או יראה. כל שצריך הוא להניח אותם לנפשם, כי אז תתגלה האמת במערומיה - הם לא סובלים אפילו את עצמם! ראו לדוגמה את מושל ניו-יורק והצרות שלו עכשיו - האם הוא אכן שלח זקנים חולים-מאומתים בקו-ויד-19 לבתי אבות וגרם על-ידי כך למוות בטוח לכה רבים? מדוע הוא לא השתמש בספינה שהנשיא טראמפ העמיד לרשות ניו-יורק? האם לא היו דרכים אחרות חוץ מאשר להניח לזקנים למות, "כי ממילא הם היו מתים"? האם הוא ניסה להסתיר את המספרים האמיתיים מפני חקירה פדרלית? והאם הוא נישק עובדת זו על השפתיים (שומו שמיים) והציע לאחרת לשחק פוקר-התפשטות?

אלו אותם דמוקרטים שרצו בבחירות האחרונות על מצע "רק לא טראמפ. בכל מחיר רק לא טראמפ". כשניצחו הם ממשיכים במטרה הסופית והמוחלטת "רק לא טראמפ": חייבים למחוק כל זכר שאי פעם היה נשיא בשם טראמפ. כל מאמציהם מוקדשים לכך, ושום דבר אחר לא מעניין אותם. אך כשהמצע הוא רק אנטי, נגד משהו או מישהו, לא ישאר כל שריד חיובי, הגיוני, בונה ונחוץ להראות שעשיתם לאחר עבור זמן. זו פצצה מתקתקת ממנה מתעלמים הדמוקרטים, וזה מה שיביא למפלתם.

משך ארבע שנים מושא השנאה היה הנשיא טראמפ, והדמוקרטים לא הרפו, כמו כלב מוטרף שאינו מוכן להרפות מעצם בה הוא אוחז או חיית טרף שריח דם מעבירה על דעתה. הם הצליחו למנוע ממנו קדנציה שניה ואף "לגרשו" מתפקידו בבושת פנים. בצורה מאוד לא אופינית, הנשיא שתק, וכך נוצר ואקום, כי כמה זמן אפשר להמשיך לשחזר פעם ועוד פעם ועוד פעם: טראמפ אשם! בסופו של דבר, שטיפת המוח הזו נמאסת אפילו למשוגעים ביותר לדבר. כשאין תגובה, העשן סופו להתפזר, ונגלה לעין כל שלא הייתה שם אש.

אכן, טראמפ אשם שמספר המתים בארה"ב עלה על מאה אלף והרקיע שחקים למאתיים אלף, אך בשבועות שחלפו מאז שהוא כבר לא בתפקיד, המספר הכפיל את עצמו וממהר לעלות. נעמוד דקה דומיה, אך אין את מי להאשים, רק ביידן עושה את כל הניתן לתקן את המצב ולשפרו. טראמפ אשם שחברות החיסונים חיכו עד ליום לאחר הבחירות להגיש בקשת אישור-חרום, כי הן לא רצו שדבר יזקף לזכותו. בה באותה מידה הוא גם אשם שהמדינות להן הוא נתן חודשים רבים להתכונן פשוט לא עשו דבר, ועכשיו החיסונים תקועים וקצב החיסון בארה"ב כה נמוך שזו פשוט שערורייה.

דבר חדש לשנוא

טראמפ גם אשם שאזרחי ארה"ב (אלו החוקיים וכל השאר שנמצאים כאן) לא קיבלו מספיק כסף (המענק האחרון היה 600 דולר לאדם). אלו לא היו הדמוקרטים שמשכו ומשכו ומשכו, עד לרגע האחרון בדצמבר בו הם העבירו את תוכנית הסיוע, וממנה נשארו עוד כטריליון דולר שלא נוצלו. אבל דבר זה אינו מסיח אותם מהרעיון שחייבים להוציא כשני טריליון דולרים נוספים (עיגלתי את המספר במאה מילארד דולר, כי היום כל הסכומים האלו הם כסף קטן, רק העתיד הממושכן שלנו צועק חמס). כולם מבינים שבידי הדמוקרטים היכולת להעביר את התוכנית, בין אם היא נחוצה ובין אם לאו. בדרך זו ניתן יהיה לקנות את כל הקולות הנדרשים להשאר בהנהגה, ולמי אכפת מה יקרה לטארמפ, כבר ימצא דבר חדש לשנוא.

נראה שהדמוקרטים מכשירים את הקרקע, שרוסיה תהיה התחליף של טראמפ. רוסיה היא דבר של העבר, של המלחמה הקרה, והיא כה מקובעת בתודעה, שקל יותר להתמקד בה מאשר באירן או בסין, המהוות סכנות קיומיות אמיתיות.

בינתיים אנחנו עדים לבקיעים שצצים בעמדה המגובשת של הדמוקרטים. נזכור שפלוסי איבדה את מעמדה המוחלט ואת הרוב הגדול עליו היא שלטה. הדור הצעיר, הרדיקלי, ניסה, מנסה וימשיך לנסות לגרשה. זה עבד מול טראמפ, זה יעבוד גם מול פלוסי. הם לא יעצרו עד שיעלה בידם להוציא לפועל את זממם. וכיון שהם נוקטים באותה גישה, הרי שהכי קל לתקוף לא את פלוסי ישירות כי אם את היהודים. כן, אותם יהודים בדיוק ששולטים בקונגרס, ובשוק ההון, ובהוליווד, ובחברות הטכנולוגיה ובתקשורת. אלו היהודים המחזיקים את שק הכסף, והם פותחים וסוגרים אותו לפי שהדבר משרת את האינטרסים שלהם.

השיטה היא אותה שיטה: להתמקד בדבר שנוא ולהגביר את האש, לא להרפות, להיות נחושים ובעלי עוז פנים. כך עשו נגד ישראל, ועכשיו, כשהתפנו מטראמפ וזה השתתק - מלקק את פצעיו ונחבא אל הכלים - יש להמשיך באותה דרך. בצורה מאוד תמימה, בתור בדיחה ממש, נאמר ב"סאטרדיי נייט לייב" שהיהודים לא מספקים את החיסון לפלשתינים. זה נשמע הגיוני? ודאי! הלא כולנו זוכרים שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד, קרי דבר רע ומרושע. לפיכך הגיוני שהיהודים הנבלים יסרבו לחסן את הפלשתינים.

פשעי מלחמה

האם מעניין את מישהו של מי האחריות לחסן את הפלשתינים? האם ישראל הציעה עזרה? האם הפלשתינים דחו או מנעו אותה? הרי לפני עשור העזתים התלוננו בדמעות תנין לעולם שישראל מונעת הספקה הומנוטרית של מזון ושאר מוצרים חיוניים, אך במציאות, שיירות של משאיות שישראל אישרה מעברן לתוך עזה לא היו יכולות לפרוק את מטעניהן במחסנים מלאים עד תום בתוך עזה, בגלל שחמאס היה שודד את הכל. העיקר שהעולם ידע שישראל הקימה גטו פתוח (כמו הנאצים) ושם היא מרעיבה את כל שני מיליון התושבים (או אולי חמשת המיליונים, כי המספר צריך להרשים, גם אם הוא לא משקף את המציאות).

ישראל קנתה חיסונים בכסף מלא, האם זו המחויבות שלה לספק לפלשתינים ברשות או בעזה? לפי הסנטור ברני סנדרס, ישראל חייבת זאת להם, כי היא הכובשת, וחייבים להתמקד בפשעי המלחמה של ישראל ולהענישה על כך שהיא לא דואגת, כפי מחויבותה, לפלשתינים! הנה, לדוגמה, צריך להגיש הצעה לבטל את הסיוע הכלכלי והביטחוני לישראל, עד שהיא לא תתעשת ותטיב דרכיה (לפי ראות עיניו של סנדרס וחבר מרעיו ה"יהודים"). גם צריך לתמוך ולקדם את החקירה בהאג על פשעי המלחמה של ישראל וקברניטיה המדיניים והצבאיים.

מי שמע שהרשות סרבה, לדוגמה, להצעת ישראל להקים מתחם חיסון ולחסן את כל העולים להר-הבית להתפלל? זה פשוט לא תואם את האשמה נגד ישראל, אז עדיף לא לדווח על כך.

אסור לקרוא לילד בשמו. זו לא אנטישמיות טהורה, כי סנדרס הוא יהודי (גם סורס הוא יהודי). אם נשאל את פלוסי, צריך למצוא דבר חשוב יותר להצמיד אליו את התלונה (כמו שהיא עשתה כשדיללה לחלוטין את הנזיפה על הטענה שהכסף היהודי שולט בארה"ב).

אנחנו אולי מנוסים במה שקורה, אך אין זה מקל על ההתמודדות והעמדה האיתנה נגד השנאה המפעפעת וגודשת כל פעם מחדש נגדנו. נזכור שהעולם הערבי שנא אותנו בלי להכיר אותנו. היינו הקופים והחזירים, הכופרים שהדת מחייבת לחשוף ולהרוג. כך שמעו כל המוני הבחורים הצעירים בדרשות במסגדים. זה היה החינוך שקיבלו, וכשאין עבודה ואין פרנסה ורק רעל מוזרם ישר לורידים, פלא ששונאים אותנו? כל זאת הסתיים. ישנה עכשיו נורמליזציה. ישראל ומדינות ערב מתקרבות יותר ויותר זו לזו, וכבר מובן לכולם שסרנדות הבכי הפלשתיני שיקריות ומגמתיות ביותר: "אנחנו הקורבנות, עיזרו לנו, שלמו לנו, אללה ישלם לכם בעולם הבא ולנו בעולם הזה בכסף רב ובעולם הבא עם שבעים ושתים בתולות!"

עכשיו, אלו לא המוסלמים ששונאים אותנו, כי אם הדמוקרטים והיהודים הליברלים-פרוגרסיבים בארה"ב, ומשם תפתח הרעה. הנשיא טראמפ הורחק, ונותרה רק בת חסותו, שמשך ארבע השנים האחרונות כה נהנתה - עד חצי המלכות ועוד יותר הוא נתן לה, את העולם כולו הוא הקריב לרגליה. ואולי מושא השנאה תמיד היה ישראל, והנשיא טראמפ היה רק הדחליל שעמד בדרך והגן על ישראל?

תאריך:  28/02/2021   |   עודכן:  28/02/2021
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדיונים בשאלת ההחלטה בדבר הצטיידות במערכת "כיפת ברזל" נמשכים כבר למעלה מ-10 שנים, וחרף העובדה שישראל הצטיידה כבר בעשרות מערכות ומאות רבות של טילים, היא נמשכת עד עצם ימים אלה. דומני שהסיבה העיקרית לויכוח "האינסופי" הנמשך היא אותה סיבה שבגינה נמשכים אצלנו דיונים על חלוקת הארץ, מהותה של מדינה יהודית, היחס ליורדים או תפקיד הציונות, כבר 100 שנים ויותר. בדמוקרטיה יש רק שתי דרכים להגיע להכרעה חד ערכית המגדירה הצלחה: קונצנזוס מלא, או מבחני אימות.
28/02/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
לסאפון יש צורת כתיבה ייחודית, מותחת, מפותלת ולעתים קצת מסובכת (לטעמי). הספר הזה עוסק בשנות החמישים בברצלונה ומתבסס על מלחמת האזרחים הספרדית בשנות השלושים של המאה הקודמת. הייתי צריך לרענן את הזיכרון ההיסטורי שלי כדי להבין מהם הפציצים הזורעים פצצות, הרס ומוות ברחובות ברצלונה. נדמה לי שמלחמה נוראית זו פסחה על בתי הספר בארץ, "רק" חצי מיליון הרוגים לא "שווים" אזכור.
28/02/2021  |  עפר דרורי  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נייר לקמוס, חילוץ, התנכלות ובושה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) פורים שמח! "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" (אסתר ח', ט"ז) שבת שלום והרבה בריאות ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
אמר פעם מישהו שיש לאסור על קצינים בכירים בצה"ל להתראיין כדי שלא תיפגע ההרתעה. על אותו משקל כדאי אולי לאסור גם על שופטים בדימוס להתראיין, כדי לא לפגוע באמון הציבור בבית המשפט העליון. סידרה חדשה בערוץ כאן "שופטים בשר ודם" שיצר נפתלי גליקסברג מספקת הצצה לעולמם הפנימי של העליונים וכבר בפרק הראשון שופטי בית המשפט העליון מתגלים כאנשים בשר ודם ומצדיקים הן את השם שנבחר לסדרה והן את כל הסטיגמות שדבקו בהם. מצד אחד, כולם אנשים משכילים, רהוטים, בטוחים בעצמם ובעלי הופעה מכובדת.
28/02/2021  |  ד"ר דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
השמאל האובדני, זה שאיבד בוחרים רבים שהתפכחו מתעמולת הכזב ומאיוולת שתי המדינות, מוצא את עצמו במלכוד: מצד אחד, הוא מפיץ שנאה והסתה כלפי ראש הממשלה נתניהו, עד כדי כך שהוא מוכן להקריב את עצמו על מזבח "רק לא נתניהו". ובינתיים נתניהו, על-אף כל חסרונותיו ושגיאותיו, הוא המועמד המוביל לראשות הממשלה גם אחרי הבחירות, והאדם הנתפש כמתאים ביותר לתפקיד. מצד שני, מודרך השמאל האובדני על-ידי שנאה לחרדים - ואלה משחקים לא פעם לידיו - הגובלת לא פעם באנטישמיות. הקוראים מוזמנים להציב "יהודים" בכל מקום שבו נאמר "חרדים" בפי השמאל/תקשורת, ואז לעצום את העיניים ולהיזכר בתקופות אפלות בהיסטוריה.
28/02/2021  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il