בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"שיקסע" אני לא, בחרתי ביהדות
|
אני מודה על כך שנולדתי לא יהודיה, כי הייתה לי זכות לבחור לאיזו דת אני רוצה להשתייך וזכות לעבור את התהליך המדהים הזה שבו למדתי וחקרתי את הדת שאליה אני רוצה להשתייך ● תהליך הגיור הצבאי שעברתי עיצב אותי והפך אותי לאדם מאמין באמונה שלמה ובעתיד אקים בית ומשפחה יהודיים ואמשיך את השושלת היהודית שלי
אחד המשפטים העיקריים שלמדתי בתהליך הגיור הצבאי שעברתי, ושלפיו אני הולכת וחיה את חיי, הוא "דרך ארץ קדמה לתורה". לא היה קשה לפספס שח"כ יצחק פינדרוס לא מסכים עם תהליך הגיור הצבאי, וזה בסדר אבל לעניות דעתי יש דרך להתבטא. נולדתי לפני 21 שנה בארץ ישראל לאבא יהודי ואמא נוצרייה, לאח ואחות לא יהודיים שהתגיירו גם הם בצבא, בעקבות זאת הדת תמיד נכחה בבית שלנו. גדלתי כל חיי בחברה יהודית והרגשתי יהודיה בכל לבי ולכן רציתי להתגייר. בבית חגגנו את החגים היהודיים ולא נחשפתי לדת אחרת. זאת הדת שהרגשתי שייכת אליה, והיה לי מאוד חשוב לחזור לדת שהייתי אמורה להיות שייכת אלייה מלכתחילה, לחזור למקורות ולהיות חלק מהעם היהודי כי אני זרע ישראל. התגייסתי להיות לוחמת בצבא ותרמתי עוד 8 חודשים מעבר למה שהייתי אמורה לשרת כי היה לי חשוב להגן על הארץ שאני אחייה בה כל המשך חיי, בידיעה שאקים בית יהודי בארץ ישראל, בנוסף סבתי מצד אבא שלי הייתה ניצולת שואה וחשוב היה לי להמשיך את דור ההמשך שלה כיהודיה. והצלחתי. תהליך הגיור שעברתי ושסיימתי כהלכה בחודש יוני 2020 היה תהליך שעיצב את הבן אדם שאני כיום, הוא לימד אותי מה זה להיות יהודיה, איך לשמור את השבת, איך להתפלל, על מה מברכים ומתי, והפך אותי מבן אדם שלא מאמין כלל לבן אדם מאמין באמונה שלמה. במאי 2020 עמדתי מול שלושה דיינים ובמשך 40 דקות ושאלו אותי אינספור שאלות. למעמד כזה אי-אפשר להתכונן או לשנן בעל פה תשובות, אתה צריך לחיות את זה, ואני חיה את זה ולכן התקבלתי בזרועות פתוחות לעם היהודי. אחד הדיינים אמר לי "אחותנו את", כי הגיע לי והוכחתי את עצמי כראויה לכך, ובגדול. אני מודה על כך שנולדתי לא יהודיה, כי הייתה את זכות הבחירה לאיזו דת אני רוצה להשתייך ואת הזכות לעבור את התהליך המדהים הזה שבו למדתי וחקרתי את הדת שאליה אני רוצה להשתייך. ח"כ פינדרוס, "שיקסע" אני לא, אני יהודיה. בעזרת השם אתחתן כדת משה וישראל בארץ, עם גבר יהודי ואבא שלו יהיה גאה שהוא מתחתן עם אישה שבחרה להתגייר ויראה בזה גדולה, ולא יצטרך להגיד עליו קדיש ולשבת עליו שבעה, ואסיר דאגה מליבך, בעזרת השם גם אקים בית ומשפחה יהודית בארץ ישראל ואמשיך את השושלת היהודית שלי.
|
תאריך:
|
04/03/2021
|
|
|
עודכן:
|
04/03/2021
|
|
סופי נדן
|
"שיקסע" אני לא, בחרתי ביהדות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
כה אמר
|
4/03/21 10:05
|
|
2
|
|
דוד ש
|
4/03/21 10:32
|
|
3
|
|
ב_שמואל
|
5/03/21 14:47
|
|
4
|
|
יהודי אחד
|
6/03/21 07:36
|
|
אישורו של תיקון 84 לחוק התכנון והבנייה שנכנס לתוקפו בשנת 2009, היווה שינוי משמעותי של הדין ביחס להליך הוצאת שומות היטל השבחה. החוק במתכונתו הקודמת קבע, כי נישום שקיבל שומת היטל השבחה מוועדה מקומית, רשאי היה להיפגש עם שמאי הוועדה במטרה להגיע לשומה מוסכמת, למנות שמאי מכריע מוסכם שיכריע בין עמדות הצדדים או לערער לבית המשפט.
|
|
|
פורים בערב שבת פרשת תצווה מזמן לנו השוואה מתבקשת בין המנהיגות של משה למנהיגותו של מרדכי. חז"ל עורכים את ההשוואה הזאת במקומות שונים וההקשר העיקרי להשוואה הוא בנוגע לגילוי עוצמת החיבור של עם ישראל לשורשו העליון, לקב"ה. ההנהגה של משה את עם ישראל הייתה מלווה בניסים גלויים על בסיס קבוע; המכות שחטפו המצרים עד שנאלצו לשחרר אותנו, קריעת ים סוף, ירידת המן, לחם מן השמים כל בוקר, מתן תורה ועוד ועוד. הקשר עם הקב"ה היה יומיומי ואי אפשר היה לטעות בו. לעומת זאת מרדכי חי ופעל בגלות, בתקופה של הסתר פנים שבה לא מזהים את נוכחות ה' והנהגתו את העולם, עד שהיו מי שהתבלבלו וחשבו שהשתנו הזמנים.
|
|
|
בחג הפורים יש לנו כמה מצוות שתיקנו חז"ל שהן מצוות שבין אדם לחברו, ונראה שעיקר מטרתן להרבות אהבה ואחוה ושלום ורעוּת עם שכיניו ומכריו. להלן נבאר מה השייכות אלינו ובין שכנינו, ובפרט בשכנים בבניין המשותף.
|
|
|
בשבת זו שלפני חג הפורים קוראים בתורה את פרשת תרומה ובנוסף מוציאים ספר תורה שני וקוראים בו, כמו בכל שנה לפני פורים, תזכורת חיונית (דברים כה): [יז] זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. הקשר בין עמלק לפורים ברור, המן הרשע היה מזרע עמלק, אבל איך זה קשור אלינו אלפי שנים אחרי המאורעות הנזכרים? מישהו מאיתנו יודע מי זה עמלק שאותו צריכים למחות? וגם אם מזהים את עמלק התורן, בין אם זה היטלר או חמינאי, האם בכוחנו למחות את זכרו? אלא שכמו בכל עניין בתורה גם כאן יש את הרובד הפנימי שהוא נצחי ונוגע לנו כאן ועכשיו. וברובד הפנימי עמלק זהו קול פנימי שעלול להתעורר בתוכנו וללחוש פיתויים לסטות מהדרך הנכונה.
|
|
|
הבחירות שאמורות להתקיים בעוד כשישה שבועות חושפות את ההנעה הפנימית של רבים מהמעורבים בהן. נתחיל בכך שבנושא הזה, כמו כמעט בכל נושא, רוב השיח התקשורתי בערוצים המוכרים הוא שלילי. ומה שבאמת משונה - לפחות בשיח הגלוי, הנשמע - הוא שלא שוללים רעיונות, שוללים דמויות, אנשים. האנשים הנשללים אומנם מייצגים רעיונות אבל משום מה השלילה מתמקדת בהם עצמם, לא ברעיונות שהם לכאורה מייצגים. מעניין למה. שיח השלילה הזה אינו חדש אצלנו, אני זוכר אותו עוד כילד וזה היה די מזמן, עוד בימי ראש הממשלה הראשון שהקפיד לבטא שלילה מוחלטת כלפי אישים שהיו בני פלוגתא שלו. עם השנים השיח הזה לא התמתן, רק הקצין.
|
|
|
|