|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

על אופן וצורת התנהלותו של הזמר עומר אדם

מצפים היינו ממי שכל כוחו ומקור חיותו, באים לו מאהדת הציבור ומהחיבוק החם, להם זוכה הוא מציבור מעריציו, כי אם נדרש הוא להיכנס לבידוד, במלון 'מטרופוליטן', בידי אנשי מחלקת האכיפה בנתב"ג - שעה שתעודת המחלים מחו"ל, שאינה מוכרת בארץ, לא נתקבלה על דעתם של אנשי מחלקת האכיפה - הרי ראש וראשונה, ייכנס הוא לבידוד, במלון זה
10/03/2021  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
עומר אדם. לא ככל האדם [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

המיתולוגיה הרומית יודעת לספר, כי בעת שצעד מצעד הניצחון, ברומי, הרי לצידו של המצביא המנצח עטור התהילה, ששב - זוהר כולו - מאחד מנצחותיו באויביה של האימפריה הרומית כשראשו עטור בזר דפנה, ניצב עבד שהחזיק כתר זהב מעליו לראשו כששפתיו לוחשות את המשפט הלטיני (בתעתיק עברי): 'ממונטו מורי', שפירושו המילולי הינו: 'זכור את המוות' ובמשמעות מושאלת ויומיומית - 'זכור כי אתה בן תמותה' או במשמעות שונה - ונפוצה יותר - 'כך חולפת תהילת עולם'.

מכוח טקס ומעמד זה, נגזר הנוהג, בעת טקס חניכה ובעת כניסתו לתפקיד של אפיפיור חדש, כאשר - או אז - היה ניצב לצידו נזיר שהחזיק פיסת פשתן בוערת לרגליו של האפיפיור והכריז בפניו:

"Sancta Pater, sic transit Gloria mundi" - ובתרגום לעברית: "אבי הקדוש, כך חולפת לה תהילת עולם".

כדי להנכיח ולהנציח את חוסר נצחיותו של האדם, בעולמנו וכדי 'להכריח' אותו להכיר בשפלותו של אדם - באשר הוא אדם - חרף הגעתו למעמד של גדולה והצלחה רבה, חזרה ונשנתה אמירתו של משפט מכונן זה, שלוש פעמים בעת חניכתו וכניסתו של האפיפיור החדש, לתפקידו כאפיפיור מכהן.

מביא אני דברים אלה נוכח הפרסומים השונים, בכלי התקשורת, בדבר התנהלותו של הזמר, עומר אדם, במהלך השנה האחרונה, בתקופת מגיפת הקורונה. עומר אדם, יצא - כזכור - את מדינת ישראל, סמוך לפרוץ מגיפת הקורונה ועשה את ימיו בחו"ל, בין היתר באיחוד האמירויות הערביות וכמדומני, אף בקפריסין. במהלכה של שנה זו, אף נדבק הוא במחלת הקורונה, ממנה החלים, אך לאחרונה.

בשלהי השבוע החולף - ביום שישי, יומיים לפני שהתאפשרה, באותו מועד, הכניסה למדינת ישראל, ללא אישורה של וועדת חריגים - נחת עומר אדם, במטוסו הפרטי, בנמל התעופה 'בן גוריון'.

עם נחיתתו בארץ, נדרש עומר אדם, להיכנס למלונית הבידוד. אדם הציג תעודת מחלים מחו"ל, שאינה מוכרת בארץ. בישראל. בהתאם לתקנות הקורונה - שחלו במועד כניסתו של אדם עומר, לישראל - הרי ניתן להימנע מבידוד אם מחזיקים תעודת מתחסן או מחלים שהופקה בבית חולים מוכר בארץ.

אנשי מחלקת האכיפה האמונים על קיום תקנות הקורונה, המחייבים את כל אזרחי מדינת ישראל - דרשו מעומר אדם, להיכנס למלון 'מטרופוליטן', בתל אביב. כזכור, מלון 'מטרופוליטן', הוסב למלונית בידוד. אנשי מחלקת האכיפה התעקשו על כך, כי הגעתו של אדם למלון 'מטרופוליטן', תלווה בניידת משטרה. במצב דברים זה, החליט עומר אדם, להזמין, על חשבונו שלו, מעבדה ניידת לחניון המלון. שם ביקש הוא, לעבור בדיקה סרולוגית שתצביע על כך, אם הוא עדיין בעל נוגדנים לקורונה, תוך שהוא ימתין לקבלת תוצאותיה של בדיקה סורולוגית זו.

באחת מכתבות התדמית שפורסמו אודות עומר אדם, נכתבו דברים אלה: "כשאתה רואה את האבא, אפשר להבין מאיפה בא עומר, ואיזה חינוך קיבל. מעץ תפוזים לא גדל מנגו", אומר שמעון עוקשי, חבר נפש של אדם ומוזיקאי בעצמו. "היינו הולכים לחפלות אצל סבא שלו בבית. האמא שרון מדהימה ונותנת לו תמיכה אדירה. גם האחים הקטנים, רועי וגל, הם ילדים מקסימים. אם המעריצים היו מכירים אותו באמת, הוא היה ממלא גם מאה אלף מקומות. הוא תמיד מדבר בגובה העיניים ונשאר אותו בן אדם. הוא שומר על עצמו, זוכר מי החברים שלו ומתנהל בצניעות. זמר אמיץ שלא הולך אחרי העדר. אוהב דברים שונים, לחדש, זמרים הולכים אחריו".

ובהמשכה של כתבת תדמית זו, נכתבו בין השאר דברים אלה: " עוקשי מנסה להשוות בין עומר שלפני ההצלחה וזה שאחריה, אבל רואה את אותו אדם. "בילינו כמעט כל יום ביחד", הוא נזכר. "אנחנו מכירים המון שנים והוא לא השתנה. הוא היה כל יום אצלי בבית, בא אלי אחרי הצבא, פרגן ועזר לי תמיד, גם במוזיקה. מקיפה אותו פמליה של החברים שגדלו איתו בשכונה. מי ששומר עליו זה אבא שלו. האמת שהוא כבר ילד גדול ויודע מה מותר ומה אסור".

למי שאינו מכיר את עברו המשפחתי של עומר אדם, נציין, כי אדם גדל במושב משמר השבעה למשפחה בעלת עבר צבאי מפואר. אביו הוא רס"ן במיל' יניב אדם, לשעבר סגן מפקד סיירת שלדג וסמג"ד בצנחנים. סבו הוא אל"ם שמואל אדם, ששירת בצנחנים ובעוצבת האש והיה סגן מפקד הימ"ם ומפקד מחוז ירושלים ויו"ש של משמר הגבול. שמו של האב נקשר בפרשיות בעלות פרופיל ביטחוני, כשחקירה משטרתית נפתחה נגד חברת דיפנסיב שילד, שבבעלות גל הירש (יניב אדם הוא אחד משותפיו), המספקת ציוד צבאי למדינות בעולם. בין בני המשפחה גם האלוף יקותיאל (קותי) אדם ז"ל (בן דוד של סבו), שנפל במלחמת לבנון הראשונה, ובנו - האלוף במיל' אודי אדם, שהיה מפקד פיקוד הצפון במלחמת לבנון השנייה.

כל כוחו ומקור הצלחתו של עומר אדם באים לו, מהאהדה הציבורית ממנה נהנה הוא בקרב מוקיריו ומעריציו, מבחינת איכותו המוכחת כזמר מעולה. תמוה הדבר, כי בתקופה קשה זו, מבחינה אישית וכלכלית, גם יחד - שעה קרוב למיליון אנשים מכלל תושבי מדינת ישראל, מובטלים ממלאכתם והינם חסרי פרנסה, בשל מגיפת הקורונה - מתנהל לו, הזמר, עומר אדם, כאילו הדברים אינם נוגעים בו, כלל.

בכל הכבוד הראוי להצלחתו הכלכלית והאמנותית של הזמר, שאף אני מעריך אותו, אישית, כזמר מוכשר ומחונן, הרי מקור כוחו בא לו, מאהדתו של הציבור הרחב, כמו-גם הפרגון והחיבוק הקולקטיבי שמקבל הוא ממנו.

התנהגותו האגוצנטרית של עומר אדם כפי שבאה היא לידי ביטוי, במהלך סוף השבוע החולף, בעת נחיתתו במטוסו הפרטי, בנמל התעופה 'בן גוריון' - מעידה עליו שככל הנראה, אין הדברים שאמר עליו חברו, שמעון עוקשי, לפיהם: "הוא תמיד מדבר בגובה העיניים ונשאר אותו בן אדם. הוא שומר על עצמו, זוכר מי החברים שלו ומתנהל בצניעות", ישימים עוד לגבי עומר אדם, העכשווי.

מצפים היינו ממי שכל כוחו ומקור חיותו, באים לו מאהדת הציבור ומהחיבוק החם, להם זוכה הוא מציבור מעריציו, כי אם נדרש הוא להיכנס לבידוד, במלון 'מטרופוליטן', בידי אנשי מחלקת האכיפה בנתב"ג - שעה שתעודת המחלים מחו"ל, שאינה מוכרת בארץ, לא נתקבלה על דעתם של אנשי מחלקת האכיפה - הרי ראש וראשונה, ייכנס הוא לבידוד, במלון זה.

לא היה כל מקום, לדעתנו, למצב דברים, לפיו, הזמר, עומר אדם יזמין, על חשבונו שלו, מעבדה ניידת לחניון המלון. שם ביקש הוא, לעבור בדיקה סרולוגית שתצביע על כך, אם הוא עדיין בעל נוגדנים לקורונה, תוך שהוא ימתין לקבלת תוצאותיה של בדיקה סורולוגית זו, כאשר אנשי מחלקת האכיפה בנתב"ג, דרשו ממנו להיכנס לבידוד למלון 'מטרופילטן' והתעקשו על כך, כי כי הגעתו של אדם למלון 'מטרופוליטן', תלווה בניידת משטרה.

אם נדרשת בידי מחלקת האכיפה של נתב"ג להיכנס לבידוד במלון 'מטרופוליטן', עשה זאת ואפילו - אפילו אתה זמר מוכר, בעל ממון ומחזיק מטוס פרטי, משלך, בבעלותך. לאחר מכן - ורק לאדם מכן - הזמן בדיקה סורולוגית על חשבונך, כדי לברר אם אתה בעל נוגדנים לקורונה, אם לאו. אינך בעל דם כחול, עומר אדם ואפילו - אפילו אתה זמר מוכר ואהוד, שרבבות באים להופעותיו הפומביות. תקנות הקורונה מחייבות את כלל אזרחי המדינה וגם אותך - כאזרח מדינת ישראל. התנהגותך המתוארת לעיל, גם אם הינה חוקית, אינה מכובדת והיא מקוממת ואפילו - מבישה.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  10/03/2021   |   עודכן:  10/03/2021
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על אופן וצורת התנהלותו של הזמר עומר אדם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא לפייסבוק
12/03/21 18:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוקמה כחומה ומגדל בשנת 1939 80 שנה ויותר לקרב הגבורה נגד המצרים במקום שם הקיבוץ - נגבה - הוצע על-ידי יוסף אריכא, שפעל במסגרת ועדת שמות היישובים על-ידי קק"ל
09/03/2021  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
במיוחד בימים אלו שאנו נאבקים על קדושת החיים מול אימת נגיף נעלם, שלמרבה הכאב קטל בקרבנו חיי אלפי בני אדם, ומבקש לקטול חיים נוספים, אני מאמץ מפרשת "וַיַּקְהֵל" את קידוש הערכים ולא את קידוש האבנים.
יש אנשים שנוכחותם בכנסת ישראל הינה חיונית, משמעותית מאזנת ומאפשרת לפאזל להיות שלם. בני גנץ, אין יודע אם יעבור או לא יעבור את אחוז החסימה, אך חשוב מאוד שיישאר בפוליטיקה הישראלית, בשבילנו יותר מאשר בשבילו.
תאגיד התיירות אילת, חברה לתועלת הציבור, הוקם על-ידי עיריית אילת לשם קידום ופיתוח ענף התיירות באילת. פעילותו כוללת ארגון והפקת אירועים בין לאומיים באילת, כגון פסטיבל הג'אז והפסטיבל הקאמרי. לצורך הפקת הפסטיבלים הבינלאומיים, מתקשר התאגיד בהסכמים עם אומנים מחו"ל, על-מנת שיופיעו בפסטיבלים. בביקורת בספרי הנהלת החשבונות של התאגיד, נמצא כי לא שילם מע"מ בגין התשלומים עבור האומנים הזרים, כמתחייב מתקנה העוסקת בחיוב במע"מ ביבוא שירותים.
צחוקים, עם קורט של רצינות: הלכתי בעקבות שלום זינגר - בעבר הרחוק מנכ"ל האוצר - ובנו ברק לצפות בדרבי בין מכבי תל אביב לבין הפועל תל אביב בכדורסל. הכל כחוק, במסגרת 300 הכרטיסים המותרים, וישבנו במרחק עם מסיכות.
09/03/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il