|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

עשרת הימים הנוראים עד לבחירות ב'

מסעות בנימין השלישי <br>

לא מדובר במסעות ר' בנימין מטודלה שבספרד בן המאה ה-12 באירופה, אסיה ואפריקה אלא במסעות בנימין מרחוב בלפור בירושלים.
11/03/2021  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
יחד עם ה"גברת" [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

דומני שמעולם לא היה ראש-ממשלה ישראלי, כולל אהוד ברק ואהוד אולמרט, חובבי טיסות בעצמם, שכה הרבה בטיסות בכלל, ותמיד עם רעייתן הכבודה בפרט. ועם תקן למזכירה מיוחדת שתטפל בלוחות הטיסות, כנראה תפקיד או תקן, שהוריש לו אולמרט.

בדרך כלל, ובמדינה מתוקנת, המרבה בנסיעות רשמיות מבין חברי הממשלה הוא שר החוץ, ולעתים נדירות - שרי הביטחון, הכלכלה והתיירות. לראש ממשלה סבירה שמתפקד כראוי יש הרבה אחריות והרבה עבודה לעשות במדינה ואין שעתו פנויה למסעות ולקבלת פני אורחים נכבדים מעבר למינימום ההכרחי. אלא שביבי מזמן אינו מנהל את המדינה, הוא מנהל את טובתו האישית והבטחת כסאו. כל השאר נעשה "בשליפות מן המותן", כך הצהרות על סיפוח, על העברות כספים אדירות ללא תקציב מסודר, הבטחות במיליונים לחרדים ולמגזר הערבי, פיזור כספים ללא אבחנה, וכך גם בניהול המאבק בְּמַגֵּיפַת הקורונה.

לא כך נתניהו. ידו בכל. הוא פועל מעל לראשי השרים שאליהם הוא מתייחס בזלזול והתנשאות. בפעולותיו אלה הוא חורג מכל נוהל דמוקרטי תקין, כך הוא מזמין צוללות בלי כל דיון בממשלה, וללא ידיעת שרי הביטחון והאוצר וללא ידיעת הרמטכ"ל ומפקד חיל-הים, כך גם בעניין ספינות השטח, תוך ביטול המכרז הבינלאומי לאספקתן. ביבי קושר קשרים עם מדינות שונות בלי דיון ממצה במשרדי החוץ והביטחון, וקונה בחשאי את הסכמתן לפומביות היחסים עם ישראל בהסכמתו לארה"ב לאספקת מטוסי 35-F לאמירויות, כמובן שוב ללא התיעצות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האויר.

ביבי מנהל את יחסי ישראל-ארה"ב מעל ראשו של שר החוץ וללא דיון בממשלה ובכנסת. כך בחר לסייע לטראמפ בבחירות הפנימיות בארה"ב, תוך יצירת קרע עם הדמוקרטים ותוך נאום בקונגרס מעל לראשו של הנשיא אובמה, כאילו אין מחר וכאילו טראמפ יכהן כמלך לכל ימי חייו ואין חשש שיובס בבחירות.

ביבי מרבה בכל שנות כהונתו הארוכות בטיסות יקרות ומיותרות, בעיקר לארה"ב ובשנים האחרונות גם אל פוטין ברוסיה, תוך שהוא מורה להשקיע מאות מיליונים בהכשרת מטוס לשירותו האישי. פרט לטיסות החשאיות, שגם שרי הממשלה יודעים עליהן רק בדיעבד, הנה כל טיסה מלווה בטקסים ראוותנים ורהבתנים, ובביגוד מיוחד לגברת [שזוכה להצגתו בעיתוני הנשים ובידי "המקורבות" למלכות]. גם טיסה של "הגברת" לביקור אישי אל אשת נשיא גווטמאלה הוצגה כביקור ממלכתי רשמי בראשותה, הגם שגב' נתניהו אינה מלאת כל תפקיד ציבורי או יצוגי במדינה, כך כל הביקור מומן מכספי הציבור ואין פוצה פה ומצפצף.

תעמולת בחירות מתמשכת

ביבי לרוב מלווה בפמליה גדולה ובשומרי-ראש, ונושא לְהָאַדָּרָתּוֹ נאומים לציבור כאן ובחו"ל, חלקם על כבש המטוס, בהם ביבי מתפאר בהישגיו גם כשאין כאלו.

כאשר צעירה נעצרת ברוסיה בשל סם שנמצא בכליה מיד ביבי אישית נחלץ לתשועה מצולמת, ביבי טס לפוטין, ולאחר שחרורה מהכלא טס שוב במטוס מיוחד להביא את אותה עלמה ארצה למצהלות חסידיו. כך גם היה זה עתה בעניין אותה צעירה שחצתה את הגבול לסוריה, והושבה לישראל תמורת שחרור אסירים סורים ורכישת חיסונים מרוסיה עבר סוריה. אין ספק שפוטין ואסד מאוד מרוצים מהעסקות שכלל לא נדונו בכנסת.

היו צילומים של ביבי המושיע? אז למי חשוב כמה עלו טיסות אלה?! כמובן שטיסות אלו מהוות תעמולת בחירות המתמשכת לאורך כל השנה, כל טיסה מלווה בתצלומים, בראיונות המנהיג הדגול, בכתבות בטלוויזיה ובעיתונות. טיסה זו לדעת הח"מ היא עבירה על חוק הבחירות.

היום, כאשר הקורונה עדיין לא מוגרה, כאשר אירופה וביידן מחזרים אחרי אירן בכדי להגיע עמה להסכם גרעין מחודש, כאשר אין תקציב מאושר, גם לא לצה"ל ולאימוניו ולבתי-החולים העמוסים, עת הגבולות פרוצים לפלשתינים ולקורונה, וחיזבאללה וחמאס שמתחמשים ומאיישים עמדות בצמידות לגבולותינו - הנוסע המתמיד שוב יוצא לטיסה כשבוע לפני הבחירות. לדעתי טיסה זו היא עוד תעמולה פסולה על חשבון המדינה.

כאשר ביבי ביקש להופיע כסטנדאפיסט בטלוויזיה מנע זאת היועץ המשפטי, אך לגבי טיסת תעמולה זו קול היועץ נָדַם. יש גבול כנראה לאומץ לבו להתעמת עם ראש הממשלה המציג עצמו כקורבן נרדף [בר"ת: "קרנף"], בעודו מאמין כי "המדינה זה אני".

ברגע האחרון - בטרם נשלח מאמר זה למערכת פורסם דְּבַר ביטול טיסת התעמולה למדינות המפרץ עקב מצבה הרפואי של הגב' שרה נתניהו. לא נותר אלא לאחל לה רפואה שלמה מכל מַדְּוֶויהָּ. חזקה על ביבי שגם נושא זה ישמשו לתעמולת בחירות כבעל האוהב והמסור.

תאריך:  11/03/2021   |   עודכן:  11/03/2021
יוסף אליעז
+סקר: גוש נתניהו מתקרב ל-61 מושבים; הציונות הדתית מתחזקת
00:12 12/03/21  |  עידן יוסף
סקר ישראל היום (מאגר מוחות), אילו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד 30; יש עתיד 18; ימינה 11; תקווה חדשה 10; הרשימה המשותפת 9; שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה 6; כחול לבן, הציונות הדתית 5; מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 71 מושבים, וללא סער - 61.

לא עוברות את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 2.2%; רע"ם 1.7%.

+דרעי דוחה הצטרפות לממשלה פריטטית: "לא ניתן שתהיה ממשלת רוטציה"
23:33 11/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר שס השר אריה דרעי אומר כי מפלגתו לא תיתן שתהיה ממשלת רוטציה. "לא רוטציה ולא מוטציה. נגמרה הפריטטיות", אמר בכינוס בחירות.

עוד אמר דרעי: "נתניהו הוא איש פוליטי. אם שס לא תהיה חזקה, תעזבו את החברויות והידידות האישית, הפוליטיקה היא אכזרית. אם שס לא תהיה חזקה מספיק תוקם כאן ממשלה בלי שס ולא תהיה כאן מדינה יהודית ושמירה על המסורת".
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: גוש מתנגדי נתניהו נחלש; רע"ם נכנסת
21:02 11/03/21  |  עידן יוסף
סקר כאן חדשות (דודי חסיד ומכון קנטאר), אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים: הליכוד 29; יש עתיד 19; ימינה 12; תקווה חדשה 11; הרשימה המשותפת, שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה 6; כחול לבן 5; הציונות הדתית, רע"ם 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 71, וללא סער - 60.

לא עוברות את אחוז החסימה: מרצ 2.8%; הכלכלית החדשה 1.6%.
+"כשר תחבורה, ב-10 חודשים נתתי
לערבים מה שהליכוד לא נתן בעשור"
20:49 11/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הציונות הדתית נגד מיעוט יהודי בצפון: צריך רוב יהודי בעכו, בנוף הגליל ובכרמיאל  ▪  סמוטריץ׳: ״אני מציג תוכניות בנות ביצוע ולא מוכר אשליות. יש פתרונות טובים מאשר בית חולים חדש, ואוניברסיטת הגליל לא צריכה לקום בחיפה״
(סמוטריץ'. "אני שר של כולם" [צילום: דוברות הציונות הדתית])
+פוגלמן ועדס ביקרו במשל"ט משרד החוץ
19:22 11/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ומנכ"ל הוועדה, השופט עוזי פוגלמן ועו"ד אורלי עדס, ביקרו בחדר משל"ט של משרד החוץ, בזמן פתיחת ההצבעה בנציגויות השונות ברחבי העולם. האירוע התקיים בהשתתפות שר החוץ, גבי אשכנזי.
[צילום: נתן ווייל]
[צילום: נתן ווייל]
+טובל ושרץ בידו
14:15 11/03/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
נתניהו, חובב סידרתי של ממשלות שאינן בשום אופן ימין מלא מלא, שוב מאחז עיניים בהבטחות על ממשלת ימין מלא-מלא גם עכשיו כשהוא יושב עם שרים מהשמאל בממשלתו, וגם כל אימת שהיו לו הזדמנויות פז לימין מלא מלא, אך הוא דחה אותן לטובת שותפות עם השמאל  ▪  נתניהו, בעבר 'טוב ליהודים', כיום 'טוב לשמאל'
(נץניהו. שמאל מלא מלא [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90])
+התאומים הקיצוניים, איפה ואיפה
11:28 11/03/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אפילו מצבה העגום/המעודד (תלוי בעיני המתבונן) של מרצ בסקרים לא הרתיע את הורוביץ מלהתייצב לצד החלטתה של התובעת מטעם "בית הדין" הפוליטי בהאג. שוב דיקלם הורוביץ את שקר "הכיבוש" והוכיח שוב היכן נמצאת רשימתו בקשת הפוליטית הישראלית. בעשותו כך ויתר האיש על אחרוני התמימים שעוד שקלו להצביע עבורו. הקברן של מרצ חתם על תעודת הפטירה שלה, מה שלא הפריע לו להתחנן לרחמיהם של שותפיו לשמאל שיואילו לשנע מצביעים לקצהו הקיצוני-המשיחי
(ניצן הורוביץ [צילום: גילי יער/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסעות בנימין השלישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן זמורה
14/03/21 14:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
שתי סיסמאות בחירות שהשלימו זו את זו בבחירות 1996, חצי שנה לאחר רצח רבין, העניקו לבנימין נתניהו את הניצחון, כנגד כל הסיכויים. האחת היא זו שהמציאו החב"ד'ניקים "נתניהו, זה טוב ליהודים", והשנייה של מוטי מורל ופינקלשטיין: "פרס יחלק את ירושלים". שתיהן היו ה'גיים צ'יינג'ר' של הבחירות, שעל-פי כל התחזיות אמור היה פרס לנצח בהן 'בהליכה'.
11/03/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
גילוי נאות, כותב שורות אלה לא הצביע ולא יצביע לאף אחד מבין התאומים הקיצוניים, אלה מימין ואלה משמאל, אלה המשדרים שנאה כלפי ערבים ואלה הדוגלים באיסור גזעני על יהודים להתיישב בלב ארצם, כולל גירושם מבתיהם.
11/03/2021  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
באיחוד האמירויות מאשרים (יום ה', 11.3.21) כי בוטל ביקור הבזק שתוכנן לראש הממשלה בנימין נתניהו. בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר-הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום. בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה״מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור - סוכם ע״י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה.
11/03/2021  |  איציק וולף, מירב ארד  |   חדשות
המצביע הראשון בבחירות לכנסת ה-24 הוא שגריר ישראל בניו-זילנד, רן יעקבי. יעקבי הצביע בשגרירות הישראלית בוולינגטון, ניו-זילנד, והיה לראשון מבין עובדי נציגויות ישראל בעולם שהטילו את בחירתם לקלפי.
10/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
תנועת עלה ירוק, הפועלת ללגליזציה של סמים קלים, קוראת לתומכיה להצביע עבור מפלגת תקווה חדשה בבחירות לכנסת ה-24.
10/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
מיכאלי קוראת להקפיא כסף להתנחלויות  /  עידן יוסף
נתניהו יטוס לאיחוד האמירויות  /  עידן יוסף
בנט: ימינה נועדה למנוע עוד התנתקות  /  עידן יוסף
אקדח בע"מ  /  ציפי לידר
שוק הבחירות  /  אליהו קאופמן
עשרת הימים הנוראים שעד לבחירות   /  יוסף אליעז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il