|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
למי יש סמכות רפואית [ציור: איזידור קאופמן]
שישה בשישי / בין הקורונה לבין הבחירות

רבנים, למען השם - דברו פחות!

הסמכות בענייני רפואה היא אך ורק לרופאים ולא לרבנים המשטרה והפרקליטות חייבות לטפל ביד קשה במסיתים נגד החיסונים, כולל רבנים החיזור המגוחך של סמוטריץ' ובן-גביר אחרי רבנים לא על כל שאלה יכול וצריך רב לענות כיצד לצמצם את מספרם של רבנים עבריינים מהם תפקידיו הנכונים של רב וממה עליו להימנע
12/03/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2021   |   תגובות


למי צריך לשמוע
האם לאכול ביום הכיפורים [ציור: איזידור קאופמן]

רבנים אינם הסמכות הקובעת בענייני רפואה. סמכות זו נתונה בידי הרופאים, ותפקידם של הרבנים הוא להנחות כיצד לקיים את מצות הרופאים במסגרת ההלכה. כך פוסק השולחן-ערוך בעניין חולה בשבת: "כל חולי שהרופאים אומרים שהוא סכנה, מחללין עליו את השבת. ואם רופא אחד אומר 'צריך' ורופא אחד אומר 'אינו צריך' – מחללין. ויש מי שאומר שאין צריך מומחה, שכל בני אדם חשובים [=נחשבים] מומחין קצת, וספק נפשות להקל" (אורח-חיים, סימן שכ"ח, סעיף י').

ההלכה דומה ואפילו מחמירה עוד יותר בעניין חולה ביום הכיפורים: "חולה שצריך לאכול, אם יש שם רופא בקיא, אפילו הוא עובד כוכבים, שאומר 'אם לא יאכילוהו אפשר שיכבד עליו החולי ויסתכן' – מאכילין אותו על פיו... אפילו אם החולה אומר 'איני צריך' – שומעים לרופא. ואם החולה אומר 'צריך אני', אפילו מאה רופאים אומרים 'אינו צריך' – שומעים לחולה. רופא אחד אומר 'צריך' ורופא אחד אומר 'אינו צריך' – מאכילים אותו" (אורח-חיים, סימן תרי"ח, סעיפים א'-ב').

אז איפה נכנס הרב לתמונה? קודם כל וראשית כל ולפני הכל, חובתו לפסוק על-פי ההלכה – דהיינו: חייבים לשמוע לרופא. שימו לב שבכל הציטוטים הללו (וגם באלו שלא הבאנו), לא נזכר אפילו ברמז שצריך לשאול רב. הכל נעשה על-פי הרופא, והכל נעשה על-פי הכלל שלא נכנסים לספק כאשר מדובר אולי במחלה מסוכנת. רק אחרי זה, כאמור, אפשר לשאול את הרב על המסגרת ההלכתית לתוכה יש לצקת את התוכן הרפואי. למשל: הרב ינחה את החולה לשאול את הרופא, האם הוא יכול לאכול ביום הכיפורים בצורה שאינה נחשבת לשבירת עיקרו של הצום; או האם טיפול מסוים ניתן לדחייה למוצאי שבת. אבל בכל מקרה, חוזרים לנקודת המוצא שהיא גם נקודת הסיום: הרופא הוא הקובע.

רוצחים בלבוש רבנים
עלילת דם בסגנון אנטישמי

אתם יודעים מהיכן נולדה העלילה הזאת? לפני מספר חודשים התברר שיש חרדים המביאים בכוונה את ילדיהם למלוניות הקורונה, כדי שיידבקו ויהפכו כך למחוסנים. כאשר התופעה התרחבה, הזהירו אותם המוצבים במלוניות – אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף – שתופעות הלוואי של הקורונה עדיין אינן ידועות במלואן, ובין השאר ציינו את הסכנה של פגיעה בפוריות. באו המופרעים הללו, הפכו את היוצרות, והדביקו את הסיכון לא למגיפה אלא לחיסון

ההשלכה של הלכות אלו על הקורונה היא ברורה ביותר: הרופאים ורק הרופאים הם בעלי הסמכות לקבוע האם צריך להישאר בבית ואסור ללכת לבית הכנסת ולישיבה, האם צריך לקבל את החיסון ואצל מי הסיכון גדול מדי. מי ששואל רב האם להישמע לרופא הוא שוטה גמור, ורב שנותן תשובה הפוכה מזו של הרופאים הוא שופך דמים. בעצם, התשובה של הרב צריכה להיות חד-משמעית: מה שהרופא שלך אומר; אני בכלל לא מתייחס.

אלא שלא זה המצב, ולא רק בציבור החרדי. גם בין החרד"לים – החרדים-לאומיים, אלו שתומכים במדינה במישור הלאומי ומתנהלים כחרדים במישור הפרטי – יש מי ששואלים את רבניהם האם להתחסן. זהו חלק ממגמה גוברת בשנים האחרונות, של ריצה לרב בכל עניין ולעיתים גם בכל שטות, ונעסוק בה בהמשך. אך בעוד הרבנים החרד"ליים מורים להתחסן, אצל החרדים יש רוצחים בלבוש רבנים, המתיימרים לפסוק בריש-גלי שאין להתחסן – והמדינה לא נוקפת אצבע.

את הכרוז (ה"פשקוויל") המובא כאן צילמתי השבוע בשכונת מאה שערים. חותמיו קובעים, כי חיסוני הקורונה "מיוצרים בשיטה חדשה ומסוכנת הטומנת בחובה סכנות ממשיות, הן במניעת ילודה לגברים ונשים וכן נזק עתידי לילדים, וזה שייך לאיסור החמור של סירוס וגרימת עקרות", ולכן "אין לקחת חיסון נגד קורונה בשום פנים ואופן". הרוצחים הללו אפילו מפיצים עלילת דם בסגנון אנטישמי מובהק, ולפיה החיסון הוא מזימה להפחית את ילודת החרדים – ממש כך. הם גם ממש אינם מסתתרים; חתימותיהם מופיעות בשולי כתב הפלסתר הגס הזה: יש שם כמה אדמו"רים, רב בישיבת מיר ואחרים. כנראה לא מן השורה הראשונה ואפילו לא מן השורה השנייה של הרבנים החרדיים, אך רוצחים יכולים לבוא מכל שורה.

אתם יודעים מהיכן נולדה העלילה הזאת? לפני מספר חודשים התברר שיש חרדים המביאים בכוונה את ילדיהם למלוניות הקורונה, כדי שיידבקו ויהפכו כך למחוסנים. כאשר התופעה התרחבה, הזהירו אותם המוצבים במלוניות – אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף – שתופעות הלוואי של הקורונה עדיין אינן ידועות במלואן, ובין השאר ציינו את הסכנה של פגיעה בפוריות. באו המופרעים הללו, הפכו את היוצרות, והדביקו את הסיכון לא למגיפה אלא לחיסון.

במסיתים הללו ובדומיהם צריכות לטפל המשטרה והפרקליטות בכל החומרה האפשרית. אי-אפשר לפטור זאת בנפנוף יד של "מופרעים שוליים"; די בכך שאדם אחד יישמע להם וימות בגללם, כדי להצדיק את מעצרם, העמדתם לדין במהירות (למשל: על הפצת מחלה במזיד, עבירה של שבע שנות מאסר) ושליחתם המיידית לכלא. יהיו מהומות? שיהיו. הקבוצות הללו לא צריכות סיבות כדי להשתולל ברחובות. ושיהיה ברור: אותה יד קשה חייבת להינקט נגד כל מי שמפיץ שקרים דומים ונגד כל מי שמאיים על רופאים ובכירי מערכת הבריאות. אבל זה לא קורה, כי המשטרה שלנו אימפוטנטית. נו, אולי היא קיבלה מנת יתר של החיסון.

מי רץ לרבנים
תראו במי הם תומכים

הנה עוד מודעה שראיתי השבוע: רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים לתמוך בבחירות הקרובות במפלגתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר. בראשם עומדים הרב חיים דרוקמן, חתן פרס ישראל ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא; הרב מרדכי גרינברג, ראש ישיבת ההסדר כרם ביבנה; הרב אליעזר ולדמן, ראש הישיבה בחברון; והרב דוב ליאור, שהיה רב העיר חברון. נמצאים שם גם הרב צבי טאו, ראש הזרם החרד"לי; הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים; הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן; והרב נחום נריה, בנו של מייסד ישיבות בני עקיבא, הרב משה צבי נריה, וראש ישיבה באפרת.

עצם פרסום המודעה הוא בסדר גמור. זכותם של רבנים להביע דעה בענייני ציבור, לפחות כמו זכותם של סופרים וזמרים. כן יש לי בעיה עם כך שראשי הרבנים בציונות הדתית תומכים במפלגה שאחד מראשיה רוצה להרוס את מערכת המשפט, והשני הוא לכל הפחות חשוד בגזענות. אולי הסיבה לכך היא, שהם מאמינים שרק סמוטריץ' ובן-גביר ידאגו לצורכי המגזר הדתי-חרדי-לאומי, כי ימינה בוודאי לא תעשה את זה – משהו בסגנון המפלגות החרדיות. זהו שיקול לגיטימי, אך ספק בעיני אם הוא יכול וצריך לגבור על עקרונות היסוד של מדינה יהודית ודמוקרטית.

הנקודה הכי מעניינת פה, ובעצם הכי מגוחכת פה, היא זהותם של הפוליטיקאים הרצים לקבל את תמיכת הרבנים. סמוטריץ' ובן-גביר יוצאים בשצף-קצף נגד בית המשפט העליון, בטענה שהשופטים אינם נבחרים (זה בלוף, כי הם נבחרים בידי הנבחרים – שרים, חברי כנסת, לשכת עורכי הדין ושופטים שנבחרו כמותם). אבל הם בעצמם מבקשים ומקבלים תמיכה מרבנים, שעם כל הכבוד המגיע להם – ודאי לא נבחרו בידי איש. ואז הם מבקשים מן הציבור להישמע לאותם רבנים ולהצביע בהתאם להמלצתם.

על מה הם עונים
שיפעיל בעצמו את הראש [ציור: איזידור קאופמן]

חלק מן השאלות הללו בהחלט מרשימות ומלמדות על צמא לדעת ולהבין. אבל חלק מהן גובלות בערפול חושים, בלשון המעטה. זכורה לי היטב השאלה האם המספר 42 הוא מספר רע – כי זה מספר הבית שלי; לרווחתי, הרב ענה בשלילה. ויש עוד רבות כאלה, שהבעיה המרכזית איתן היא שבדרך כלל ניתן להם מענה במלוא הרצינות

כאמור, בציבור החרד"לי – וליתר דיוק: בצעירים היוצרים את הזרם הזה – גוברת הנטייה לשאול הכל את הרבנים. למרבה הצער, חלק מן הרבנים לא עומדים בפיתוי ומפגינים אקטיביזם רבני, שלידו האקטיביזם השיפוטי (שהם מתנגדים לו בתוקף) נראה כמו הריסון בהתגלמותו.

התופעה באה לידי ביטוי בולט במדורי שו"ת (שאלות ותשובות) המתפרסמים בכמה מעלוני השבת המופצים בבתי הכנסת. השאלות נשלחות בטלפון הסלולרי וכך גם התשובות – וזוהי נקודת התורפה המרכזית שלהן. לא לכל שאלה יש תשובה פשוטה המתאימה למסרון או אפילו לפוסט בפייסבוק. ומה שעוד יותר חשוב: יש שאלות שחייבים להכיר את השואל ונסיבותיו לפני שעונים עליהן. בהלכה יש מנעד רחב של תשובות, והיא בהחלט מכירה בכך שנסיבות שונות יכולות לחייב תשובות שונות לשאלות זהות.

חלק מן השאלות הללו בהחלט מרשימות ומלמדות על צמא לדעת ולהבין. אבל חלק מהן גובלות בערפול חושים, בלשון המעטה. זכורה לי היטב השאלה האם המספר 42 הוא מספר רע – כי זה מספר הבית שלי; לרווחתי, הרב ענה בשלילה. ויש עוד רבות כאלה, שהבעיה המרכזית איתן היא שבדרך כלל ניתן להם מענה במלוא הרצינות. אז לא צריך לנפנף את השואל, כי הוא עלול שלא לבוא כאשר תהיה לו שאלה ממשית, אך בהחלט צריך להבהיר לו שיש שאלות מטופשות ושעליו גם להפעיל בעצמו את ראשו.

יש מקרים בהם התשובות הללו חורגות מגבולות האנקדוטה. ראש ישיבה חשוב במרכז הארץ השיב פעם באריכות לתלמידת אולפנה, שהתלוננה על ירידה רוחנית בביתה כאשר היא מגיעה לשבת, משום שלדעתה הוריה אינם ברמה שלה. מעבר לכך שהתשובה הייתה צריכה להיות "כבד את אביך ואת אמך, נקודה", עצם המענה לקה בכך שהמשיב אינו יודע דבר על הנערה והוריה. אולי הם גומלי חסדים נפלאים? אולי הם חוסכים מפיתם כדי לממן את לימודיה? אולי הם קשי יום? אולי היא מתנשאת ומתעמתת? כאשר רבנים עונים על שאלות כאלו, הם עלולים לגרום נזק קשה ומתמשך; זוהי דוגמה מעולה לכך שלפעמים פשוט חייבים לשתוק.

דרוש מוסר
לא להסתגר אלא להסתגל [ציור: איזידור קאופמן]

יותר מדי רבנים, עם או בלי מרכאות, מאכלסים בשנים האחרונות את בתי הכלא שלנו, במיוחד בשל עבירות מין (וגם שוחד ועבירות ציבוריות אחרות). אני לא יודע אם מדובר בתופעה חריגה ביחס לשנים עברו; לא ראיתי נתונים העוסקים בכך. במובן מסוים, יש בה אפילו צד חיובי: תלמידים מוכנים לצאת נגד מוריהם, נשים מוכנות לצאת נגד רבניהן. אולי עוד לא במידה מספקת, וסביר להניח שמקרים רבים מטויחים ברמות המשפחה והקהילה, אך זהו בהחלט שינוי חשוב ביותר.

כיצד ניתן לצמצם תופעות כאלו (לא סביר שניתן למנוע אותן לחלוטין)? דומה שניתן להציע שני מסלולים. האחד: הרבה יותר דגש על מוסר ואתיקה מעשיים כבר מהשלבים הראשונים של הלימודים הדתיים. הידיעה כיצד להתמודד עם פיתויים מיניים, חשובה לא פחות מאשר עוד כמה דפי גמרא. ההכרה בכך שהמפגש בין רבנים לכסף בדרך כלל נגמר רע, חיונית לא פחות מאשר עוד כמה הלכות ברמב"ם. התלמידים חייבים לדעת כבר בגיל צעיר, שהם חיים בעולם שמציב אתגרים ניכרים, ושהדרך איננה להסתגר אלא להסתגל. לא להימנע משימוש באינטרנט, אלא לנצל אותו לטובה. לא להיכנס לגטו מרצון, אלא להיות נוכחים ברחובה של העיר ובחייו של הציבור. ועל מוריהם לתת להם את הכלים לעשות זאת.

השני: לכלול במבחני הרבנות והדיינות איזשהו מכשיר אבחון פסיכולוגי, שיאפשר לכל הפחות לראות האם יש סימנים מעידים לבעייתיות אפשרית. הצעתי את אותו הדבר במבחני לשכת עורכי הדין, כי בהחלט מסתובבים במקצוע הזה אנשים ששפיותם מוטלת בספק. באותה מידה, כאשר נתקלים ביותר מדי מקרים של רבנים פושעים, חייבים לעשות הכל כדי לאתר אותם כמה שיותר מוקדם – כי מדובר בדיני נפשות ממש, לנוכח ההשפעה העצומה שיכולה להיות להם על הסובבים אותם.

המכיר את מקומו
להקשיב לדברי חז"ל בפרקי אבות

לרבנים יש תפקיד חשוב מאוד בחיי הדת, האמונה והקהילה. הם פוסקים את ההלכה, וזה תפקיד חיוני גם כאשר לכאורה יש המון מידע הזמין לכל אחד; אבל לא כל אחד יודע היכן לחפש ולהבין מה מצא. הם מנהיגים קהילות, וזו משימה חשובה בעידן של אינדיבידואליות גוברת. הם מורים ומחנכים, וזו שליחות קשה בתקופה של שחיקת ערכים. הם נותנים מענה לשאלות מוסריות ואמוניות, וזה מקבל משנה חשיבות בימים של ציניות וספקנות.

דווקא בתור מי שמחשיב את עצמו לאדם ריאלי, אני בהחלט מאמין שיש כוח לתפילתו וברכתו של תלמיד חכם, של מורה הוראה, של מנהיג קהילה. הסיבה פשוטה מאוד: בשל רמתו הרוחנית, לימוד התורה שלו והקפדתו על מצוות – אך הגיוני הוא שבורא העולם יהיה קשוב אליו יותר מאשר אלי. בדיוק כשם שבבית הלבן נמדדת חשיבותו של הבכיר במספר הצעדים שבין חדרו לבין החדר הסגלגל. גם זה כמובן במגבלות של הלכה והיגיון: לא להסתנוור, לא להפוך את הרב לאליל, ודאי שלא לשפוך עליו כסף.

הרבנים מצידם חייבים להיות בבחינת "המכיר את מקומו" – אחת מ-48 המעלות שלדברי המשנה (בפרקי אבות) יש לתלמיד חכם. גם לדעת אלו משרות מתאימות להם ואלו לא (למשל: לא לקפוץ גבוה מדי לרבנות עיר ובוודאי שלא לרבנות מדינה, ודי לחכימא), וגם לדעת על מה הם צריכים לדבר ועל מה לא. שהרי גם זו תכונה שעל-פי חכמינו (שוב בפרקי אבות) מאפיינת את החכם: "שואל כעניין ומשיב כהלכה". ונזכיר כי "חילופיהן בגולם".

תאריך:  12/03/2021   |   עודכן:  12/03/2021
איתמר לוין
+ליברמן: פונדקאות להומואים - גם בארץ
16:59 12/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו כי קואליציה שבה יישבו חרדים תמנע חקיקה למען זכויות להט"ב  ▪  מרב מיכאלי (העבודה): תומכת בתפילה מעורבת ברחבה המרכזית של הכותל  ▪  מיכאל ביטון (כחול לבן): לסבסד תחבורה ציבורית בשבת לחופי הים ולמקומות תרבות ופנאי
([צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90])
+אגו"י: נדרוש בהסכם הקואליציוני להסדיר את הנסיעה לאומן ברה"ש
15:59 12/03/21  |  עידן יוסף
אגודת ישראל מתחייבת: ״נדרוש בהסכם הקואליציוני להסדיר את הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה תשפ״ב״. כל המחוסנים/מחלימים יוכלו לנסוע לאומן על בסיס אישורי המחלימים/המחוסנים העכשוויים וללא הגבלה או מכסה״.
+גפני: סמוטריץ' סיכן את גוש הימין ואינו ראוי לפרס
14:33 12/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יהדות התורה במענה לשאלה מדוע פועלת יהדות התורה נגד הציונות הדתית ומקטינה את סיכוייה לעבור את אחוז החסימה באופן שמסכן את גוש הימין  ▪  עוד מדבריו לערוץ כנסת: חינוך ממלכתי חרדי יפגע בעצמאות הפדגוגית
(הצופה השואל וגפני [צילום: מן הטלוויזיה])
+יו״ר מרצ: ״אדם בזוי בא לכנסת עם עמדות הזויות מתקופת המקרא״
12:35 12/03/21  |  עידן יוסף
יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, מגיב לראיון של עטרה גרמן עם אבי מעוז (מפלגת נעם ברשימת הציונות הדתית) במקור ראשון: ״ביבי קונה את ראשות הממשלה בתמורה למדינת הלכה. אבי מעוז הוא אדם בזוי שבא לכנסת עם עמדות הזויות מתקופת המקרא שהוא רוצה לכפות עלינו. לכאן הגענו בחסות המכירה של כל ערכי ישראל לטובת המשך שלטונו של נתניהו. הגזענים ההומופובים והחשוכים ביותר של הימין הקיצוני יכנסו לכנסת הקרובה. אם לא תהיה מרצ - הם יהיו בממשלה״.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו על יוזמת בן-גביר: "קשקוש"
12:26 12/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי אין סיבה לעצור את משפטו והצעת איתמר בן-גביר לחוק שיעצור את המשפט היא סחריר ילדותי וטיפשי  ▪  בן-גביר: הצעת החוק נכונה לכל ממשלה שהיא, גם אם היא ממשלת שמאל  ▪  סער: בן-גביר אומר את מה שנתניהו עדיין מסתיר
איתמר בן-גביר בסיור בחירות בצפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הרשימה המשותפת ורע"ם לא חותמות על הסכם עודפים
12:09 12/03/21  |  עידן יוסף
מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס הודיעה כי לא תחתום הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה.

ברשימה המשותפת אומרים כי אנשי רע"ם לא הגיעו למפגש שבו היו אמורים הצדדים לחתום על הסכם עודפים, וכי הם אינם עונים לטלפונים של אנשי הרשימה מאז אמש. גורם במשותפת העריך כי המתיחות מול רע"ם תסלים לנוכח אי-החתימה.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הסתיימה ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל עם 77% הצבעה
10:31 12/03/21  |  עידן יוסף
הסתיימה ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל, עם סגירתן של הקלפיות בנציגויות בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס. אחוז ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל עמד על 77%, ב-99 נציגויות. סה"כ היו בעלי זכות הצבעה 3,976, והצביעו בפועל 3,056. לא דווחו אירועים חריגים לאגף ההצבעות המיוחדות בוועדת הבחירות המרכזית, אשר שהה כל הלילה במשל"ט שנפתח בוועדה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבנים, למען השם - דברו פחות!
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
12/03/21 14:21
2
מראה-מראה
12/03/21 15:13
3
ב_שמואל
12/03/21 16:49
4
באום
12/03/21 18:14
5
/
19/03/21 02:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מגיב (יום ו', 12.3.21) לדיווח בידיעות אחרונות, לפיו איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) יתנה את כניסתו לקואליציה הבאה בהעברת חוק שימנע את העמדת נתניהו לדין.
12/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת הציונות הדתית הציגה תוכניות לחיזוק הגליל, במהלך ביקור בעכו. התוכניות מתייחסות לתחומי התחבורה, בינוי, תעסוקה, בריאות וחינוך.
11/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
דומני שמעולם לא היה ראש-ממשלה ישראלי, כולל אהוד ברק ואהוד אולמרט, חובבי טיסות בעצמם, שכה הרבה בטיסות בכלל, ותמיד עם רעייתן הכבודה בפרט. ועם תקן למזכירה מיוחדת שתטפל בלוחות הטיסות, כנראה תפקיד או תקן, שהוריש לו אולמרט.
11/03/2021  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
שתי סיסמאות בחירות שהשלימו זו את זו בבחירות 1996, חצי שנה לאחר רצח רבין, העניקו לבנימין נתניהו את הניצחון, כנגד כל הסיכויים. האחת היא זו שהמציאו החב"ד'ניקים "נתניהו, זה טוב ליהודים", והשנייה של מוטי מורל ופינקלשטיין: "פרס יחלק את ירושלים". שתיהן היו ה'גיים צ'יינג'ר' של הבחירות, שעל-פי כל התחזיות אמור היה פרס לנצח בהן 'בהליכה'.
11/03/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
גילוי נאות, כותב שורות אלה לא הצביע ולא יצביע לאף אחד מבין התאומים הקיצוניים, אלה מימין ואלה משמאל, אלה המשדרים שנאה כלפי ערבים ואלה הדוגלים באיסור גזעני על יהודים להתיישב בלב ארצם, כולל גירושם מבתיהם.
11/03/2021  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
בוטל ביקור נתניהו באמירויות  /  איציק וולף, מירב ארד
המצביע הראשון בבחירות 2021: שגריר ישראל בניו-זילנד  /  איציק וולף
עלה ירוק: תומכים בגדעון סער  /  איציק וולף
אקדח בע"מ  /  ציפי לידר
שוק הבחירות  /  אליהו קאופמן
עשרת הימים הנוראים שעד לבחירות   /  יוסף אליעז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il