|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

יסורי גסיסה או פעמי גאולה

עם ההתקרבות לבחירות, גדלה אי-הוודאות אם יש בכוחן לחלץ אותנו ממצב "הלימבו" בו נתונה המדינה מזה שנתיים. עם 4 מפלגות מעל 10 ח"כים כ"א, חצויות (38 "ימין" ו- 30 "בלתי-מוגדרות") ועוד 5 מפלגות עם 4 - 5 מנדטים כ"א, שספק כמה מהן תעבורנה את אחוז החסימה; ללא התעשתות ואיחוד רציני "בימין" אנו בדרך לבחירות חמישיות. זו גם קריאה לציבור לצאת מהקונכיות בהן התבצר ולהכריע באופן ברור בין "הימין" "לשמאל"
14/03/2021  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
[צילום: גילי יערי, פלאש 90]

אינני יודע מי שכנע את סער לפרוש מ"הליכוד" ולצאת לדרך פוליטית נפרדת, שעדיין לא ברור אם היא חדשה, ישנה או סתם בלתי-מזוהה. אבל מי שעשה זאת, גרם לו עוול, וסער שנתפס לאשליה שלפניו - שגה במהלכו שגיאה קשה. ביציאתו מ"הליכוד", בו היה סער מבשר מבשרה של המפלגה, ובהתייצבותו מול נתניהו כיריב פוליטי המתיימר להדיחו מהנהגת המדינה, הפך לאויב מוצהר של "הליכוד", שכן הוא אינו יכול לבודד את נתניהו מהמפלגה במאבק מבחוץ. היו ועדיין ישנם רבים ב"ליכוד" שאינם אוהבים את נתניהו, את דרכו או את שיטותיו. אחרים נפגעו ממנו ושומרים לו טינה. אולם זהו ויכוח "בתוך הבית" שאינו מאתגר את הארגון כולו ועומד נגד האינטרסים הקולקטיביים של חבריו. "בתוך הבית" מותר להיות בעד נתניהו או נגדו, אך זו אינה "בגידה". ההכרעה נופלת בסופו של יום בדרך דמוקרטית ובמוסדות המפלגה. מנגד, מי שפורש ומתייצב נגד המפלגה - חרף העובדה שהצהרתית הוא מכוון לנתניהו, מאיים על כולם ועל הכל; הוא איננו בר-פלוגתא, אלא משתף פעולה עם היריבים ומאיים על ההגמוניה השלטונית כולה.

בהשפעת נתניהו, אבל לא רק בגללה, הפך ה"ליכוד" לליבה הפוליטית של "הימין" בישראל. משום שנותר: יהודי, מסורתי, ציוני, ישראלי נורמטיבי (שתורתו אינה באה לו מניו-יורק, לונדון או פריס), אוהב ארץ-ישראל ונאמנה המובהק ומאמין בזכותו של העם היהודי עליה, מזרחי אותנטי (ילידי) ומי שנושא יותר ויותר בעול החיים הקשים, השירות בכוחות הביטחון ושייך לעובדי הצווארון הכחול - הפך לגוש חברתי-פוליטי-כלכלי דומיננטי, ביישוב היהודי בארץ כיום. מבחינה זו, ילידי הארץ ברובם ובני דורות ההמשך של העליות ממדינות המצוקה באזורנו, הם מקשה אחת ומהווים רוב בציבור הישראלי.

העלייה הגדולה מברית-המועצות בתחילת שנות ה- 90, היא גוש אזרחי נוסף, שניצב בין "הימין" ל"שמאל". ככל שהיא בעלת מסורת יהודית ולאומית מושרשת, היא נוטה "לימין" וככל שהיא בלתי-מזדהה או בלתי-משתלבת, היא נוטה למרכז (פחות מזדהה עם אחת הגישות המרכזיות). עובדה זו הפכה את ליברמן באופן זמני ללשון מאזניים פוליטית. בהיותו אופורטוניסט מובהק, אך בעל שאיפות שאצה לו הדרך, קיבל בברכה עוצמה זו שבה זכה מן ההפקר, בניגוד גמור לכוחו המספרי הממשי.1 כשיוכרע המאבק הנוכחי, יוזז ליברמן חזרה אל שולי הדרך הראשית ויחזור לממדי עוצמתו הפוליטית האמיתית.

דומה שסער לא ניתח כך את הדברים וביקש להינשא על-כנפי השנאה לנתניהו "בשמאל" ובחוגי-עבר של "הליכוד" ולמנפה להישגים פוליטיים אישיים "בימין"; אולם בחר באמפליטודה גדולה מדי. במהלך האחרון, עליו בישר בראיון TV ברשת 12, לפיו ישקול להצטרף ליוזמה משפטית-פוליטית שתחתור להפלת נתניהו - שוב מחוץ לקלפי ובשיטה פסולה של מניפולציה חקיקתית לה התנגד בעבר - חזר ושגה; והפעם פגע אנושות באמינותו, אותה טענת-יסוד שחזר והעלה נגד נתניהו.

המאבק האמיתי בו נתון כיום הציבור הישראלי, אינו נוגע לביבי אלא להנהגת המדינה. ביבי הפך אומנם לסמל השליטה "הימנית" בפוליטיקה הישראלית. סמל שהופך למוקד הזהות העצמית של "הימין" וככל שיריביו חותרים להפילו בדרכים מניפולטיביות ואנטי-דמוקרטיות, כך הוא מצופף שורות ומגן על מעמדו "בחירוף-נפש". המשך התקיפות האישיות של סער על נתניהו, רק פוסל אותו כמנהיג ל"ימין" בעיני יותר ויותר מצביעים של הגוש. את המאבק נגד נתניהו יש למקד בהתאמתו לתפקיד ובכשירות שהוא מפגין במימוש, בין אם בעידן הקורונה ובין אם ביחס לנושאים אחרים, בניהולם כשל באופן ברור, כגון: ענייני הפנים.

כל מי שעיניים בראשו מבין שדמוקרטיה איננה שיטת ממשל של נוחיות - כלומר, מתקיימת ונשמרת בקפידה כאשר היא מתאימה לקבוצת אינטרסים שעשויה להיות גם קבוצת-מיעוט חזקה, וכאשר לדעת הציבור מחייבת המציאות שינוי, מטילה הקבוצה האינטרסנטית וטו על מימוש השינוי. זו דרכו המגונה של אהוד ברק, אבל לא דרכו של מרבית הציבור הישראלי, ובמיוחד לא של "הימין", המכיר תודה לנתניהו על תרומותיו, חרף כשליו.
הליכתו של סער בדרכו של ברק, הופכת אותו מאיש "ימין" מובהק - דמוקרט ברמ"ח אבריו - "למניפולוטוֹקרט" - חיקוי עלוב לשורה של מתחזים שתוכם אינו כברם. בתחום זה אין לו מה לחפש. ברק, אולמרט וחקייניהם טובים ממנו בהרבה במשחקים אלה. הרושם המתקבל מהיסחפותו לדרך נלוזה, היא שעצביו אינם חזקים, יסודותיו האידאולוגיים אינם מוצקים וברגע שהוא נקלע למצוקה בעטיין של תוצאות סקרים שאינן מחמיאות לו, מאבד הוא שיקול-דעת ונסחף לדרך לא-דרך. מבחינה זו מגלה בנט יציבות ועמידות טובות בהרבה, וכל החפץ במאבק יעיל נגד שגיאות נתניהו, מבלי להפוך בהכרח ל"אויב העם" ועריק מחנה "הימין", צריך למצוא בדרכו של בנט את המענה הראוי.

לדעתי מתמקדות הפרשנויות הפוליטיות יתר-על-המידה בסוגיות הנוגעות ישירות לתוצאות המספריות של הבחירות ומתעלמות מהעובדה שבחירות הן רק תחנה ראשונה במהלך מורכב, קשה ורב-תהפוכות. נכון הדבר ש-5 מפלגות קטנות, מהן אחת במגזר הערבי, אחת "בימין" ושלוש "בשמאל", מוסיפות מימד רב-משקל של אי-ודאות לתוצאות.2 עם זאת, אסור להתעלם ולהזניח במערכת השיקולים הכוללת את "אחוזי ההשתתפות", שהם קריטיים לתוצאות לא פחות מפילוחן. ככל שאחוזי ההשתתפות גבוהים יותר,3 סיכויי המפלגות הקטנות נמוכים יותר ואנו מתקרבים להכרעה בגושים גדולים יחסית.4

הבחירות הן שלב קריטי. אולם אחרי ספירת הקולות ואישור התוצאות, יגיע שלב הקמת הקואליציה. אפשר שמול תוצאות האמת יתברר שכל ההשערות, הסכמות והערכות מושתתות הסקרים, אינן רלוונטיות וחייבים לחשב מסלול מחדש. שכן ההסדרים אינם מקצים רק את תפקידי ר' הממשלה והשרים כחלק מההסכם הקואליציוני, אלא מחייבים גם מצע אידאולוגי, הסכמי פעולה ותוכנית לטווח הארוך, שמול ניגודי השקפות מהותיים, כלל אינם ברוי-ביצוע. אם הברירה האמיתית תהיה לשקר לציבור, לוותר על עמדות מוצהרות או להתדרדר לבחירות בפעם החמישית - היכן יעמוד כל אחד מאבירי הדימוי העצמי ד'היום?!

אין שום וודאות שמ"ערב-רב" הרשימות המתמודדות ניתן יהיה להקים ממשלה יציבה ומתפקדת. יציבה: לפחות 66 מנדטים "משוריינים". מתפקדת: מסוגלת לקבל החלטות על בסיס מצע משותף ומוסכם ולהוציאן לפועל ביעילות עם מינימום "מלחמות יהודים" ובזבוז זמן על כל צעד ושעל. ללא אלה, נגיע במהירות לבחירות חמישיות; המבחן איננו רק היקף המנדטים אלא מה יעשה בהם וכיצד.

ככל שבנט וסער יהיו מתואמים טוב יותר, משוחררים מעבותות סרק המונעות פעילות תואמת-אינטרסים ומרצון להכתיב בנוקשות פעילות תואמת-נרטיבים (מדיניות גנץ בממשלה הנוכחית), כך ייטב. חרף הדברים ה"נמהרים" של סער לגבי סמוטריץ' ומפלגתו, עשוי שיתוף עמוק בין "ימינה" ל"תקווה חדשה", לפי הסקרים האחרונים, לחולל מפלגה של 22 - 24 מנדטים; בשיתוף עם סמוטריץ' עשוי הגוש החדש להגיע ל-28-29 מנדטים ולהיות קרוב בגודלו ל"ליכוד". עוצמה כזו תכריע לגבי כל ההתרחשויות בממשלה ובכנסת אחרי הבחירות ובממשלה אחרי הקמתה. מסופקני אם יחפוץ נתניהו בהתפתחות כזו, כשתעמוד על הפרק. לכן, דווקא שאלה זו חייבת להאיר את דרכם של מנהיגי ה"ימין" שאינם מהווים כרגע חלק פורמלי מ"הליכוד". "ימין" אפקטיבי כזה הוא דווקא הדרך האלגנטית ו"הנקייה" והיציבה ביותר לבצע חילופי משמרות מודרגים בגוש הלאומי הראשי - בפועל הפתעה אסטרטגית. השאלה העיקרית, כאמור היא הנהגת המדינה ולא ראש הממשלה. העובדה שגוש הימין מונה לפי הסקרים כ-80 מנדטים אינו מסוגל להגדיר עצמו כחטיבה פוליטית-אורגנית משולבת, היא בעיית-יסוד; היא איום על שליטת נתניהו בפוליטיקה הישראלית והצלה לשרידי ה"שמאל".

לא יהיה זה נבון לדחוק עתה את נתניהו לקיר, אבל מותר בהחלט ללחוץ עליו לקדם גוש "ימין" ממשי גם על חשבון ויתורים מצד ה"ליכוד". היכולת ללחוץ מחייבת שיתופי-פעולה ואחדות-מטרה. על-רקע האיומים מאירן ומדיניות ממשל ביידן, גוש ימני גדול וחזק הוא תעודת ביטוח חשובה לשימור וחתירה להגשמת התפיסה המאפיינת את ה"ימין"; הגיע הזמן שגוש זה יממש את הרוב שיש לו בציבור דה-פקטו, לקידום המדיניות בה הוא מאמין. בטווח זמן של מספר שנים ובשחיקה הפוליטית המתמשכת של ארגון ודעות מן העבר, ולנוכח התנגדויות ומכשלות רבות שעיכבו תהליכים חשובים בעשור האחרון, חייבת האסכולה הימנית, להתגבש ולהתארגן כך שתבטיח את השפעתה לאורך זמן; הבחירות הנוכחיות חייבות להוות פריצה לכיוון זה.

זאת ועוד; הדמוקרטיה הישראלית נשחקה מאוד במאבקי השנים האחרונות ובחילופי המשמרות ההגמוניים. רבים מהתפרים הבסיסיים מראשית הדרך, נפרמו או נמצאים בשלבים שונים של פרימה אידאולוגית, אורגנית ואירגונית. דרושים שינויים מהותיים בכלים המפלגתיים, המוניציפליים והממלכתיים. לא רק השלטון המרכזי חייב להתנהל בדרכים דמוקרטיות מוצקות; גם השלטון המקומי והמסגרות המפלגתיות כך. נתניהו שגה בכך שחיבל קשות בחיים המפלגתיים של הימין "בליכוד" מטעמי נוחיות שלו. בכך החליש את המפלגה ואת הזיקה בינה לבין אוהדיה ותומכיה; הוא הדין גם במפלגות פוליטיות אחרות, שבחלקן לא התקיימו מעולם חיים דמוקרטיים. מהלכיו אלה הם מהסימנים המובהקים לעוצמתו הארגונית וחולשתו המנהיגותית והאורגנית במפלגה. אלמלא עמדה על הפרק שאלת המשפט והספקות המקיפים אותו מזה כמו גם שאלת המאבק על ההגמוניה במדינה - להערכתי היה מודח כבר לפני שנתיים מראשות המפלגה.

סער פרש לא נכון את התנהלותו של נתניהו ואת משמעויותיה הרחבות וארוכות הטווח. כמוהו גם רבים אחרים לפניו שפרשו, אבל ללא ה"בומבסטיות" ההצהרתית שנלוותה למעשה. נתניהו שגה כאשר הקפיא הצטרפות חברים חדשים למפלגה, במיוחד בכל הנוגע לבנט, שקד ואחרים כמותם.5 תחת חיזוק מבית במחיר קשיים גדולים יותר בניהול שוטף ובהנהגה אישית אקטיבית, נהה אחר נטיות ליבו בשדות החוץ והפרסום, תוך שהוא קוצר לא מעט עשבים שוטים. התכחשות למציאות אינה מחזיקה מעמד לאורך זמן ובסופו של דבר היא מתפרצת במקום ובזמן הכי פחות נוחים. בסופו של דבר מוצא עצמו נתניהו מתמודד מעמדת חולשה יחסית מול שני היריבים שביקש להרחיק, כשהם בעמדה עצמאית ואוטונומית ומאיימים על ההגמוניה שלו בממשלה ובמפלגה.

הערות

1. את יתרונו הזמני הזה ניצל ליברמן לרעה כאשר התערב בבחירות הראשונות של 2019, במטרה להפיל את נתניהו ולהציב עצמו בעמדת "ממליך המלכים הפוליטי" בישראל. מגמה זו לא צלחה בידו, אבל הובילה את המדינה למאבק פנימי מתמשך שנזקיו מרובים לא פחות מהנזקים בגרימתם מאשים ליברמן את נתניהו.
2. העובדה שאחוז החסימה לא נקבע על 4%, מבחינה זו היא שגיאה אסטרטגית. אם חלילה נצטרך ללכת לסיבוב חמישי, חייבים לתקן זאת מבעוד זמן.
3. בשלושת סיבובי הבחירות הקודמים היה אחוז ההשתתפות הממוצע כ-71% בקרוב. גידול של 2% (שכמותו ראינו כבר לא אחת בעבר) עשוי להיות מכריע.
4. באומדן גס מאוד ומבלי להוסיף להערכה את השפעות חוק עופר-באדר, הגדלת השתתפות ב-2% תוסיף למניין הקולות כ-300,000 קולות, שהם כ-8 מנדטים. קולות אלה יוסיפו למפלגה בת 30 מנדטים כיום, כ-2 עד 3 מנדטים, למפלגה של 20 מנדטים, כ-1-2 מנדטים ולמפלגות דו-ספרתיות קטנות מ-15 מנדטים, עוד מנדט אחד. כלומר גוש "הימין" יקבל כ-5 מנדטים והגוש האחר 2 מנדטים .ומנדט אחד "יצנח" במקום שקשה להעריכו מראש, קרוב יותר לוודאי שבגוש "הימין". אם ישכילו בנט וסער להתאחד מבעוד זמן, ירוויחו במשותף לפחות מנדט ואולי אפילו 2; בין אם אלה יבואו מנפילת המפלגות הקטנות, גידול בהשתתפות או הסכמי עודפים.
5. למען הסר ספק: הוא לא שגה כאשר מנע הצטרפותם של חברים חדשים שהגיעו כ"גייסות חמישיים" במטרה לקעקע את היציבות או לשנות את המהות.

תאריך:  14/03/2021   |   עודכן:  14/03/2021
רפי לאופרט
+לפיד מנסה 'לשתות' את כחול לבן
23:32 14/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יש עתיד שולחת מסרונים למצביעים פוטנציאליים של כחול לבן במטרה להוריד אותה מתחת לאחוז החסימה  ▪  גורמים בכחול לבן: "לפיד כורה במו ידיו את הבור. נתמודד עד הסוף"
תליית שלט חוצות של יאיר לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מנדלבליט: הליכוד לא יכול להשתמש בססמה "חוזרים לחיים"
22:59 14/03/21  |  עידן יוסף
היועמ״ש לממשלה לוועדת הבחירות המרכזית: לאסור שימוש בסיסמה ״חוזרים לחיים״ בקמפיין הליכוד. מדובר בססמת בחירות המשמשת את מסע הפרסום של משרד הבריאות. בליכוד ביקשו מוועדת הבחירות המרכזית להמשיך את קמפיין ״חוזרים לחיים״ ולענות לעתירה רק ביום רביעי.
+מועמד בתקווה חדשה נחשד בעבר בהטרדה מינית
22:25 14/03/21  |  עידן יוסף
נגד סאהר אסמאעיל, נציג העדה הדרוזית ברשימת תקווה חדשה, שנחשב למקורבו של סער והיה יועצו כשר החינוך וכשר הפנים, הוגש בעבר כתב אישום על הטרדה מינית טלפונית. במסגרת הסדר הודה לבסוף בהטרדה טלפונית ללא הרשעה והתחייב לפיצוי כספי באלפי שקלים. האישה מלווה ע״י אשת מקצוע עד היום.

סער ידע על ההאשמות נגד סאהר כבר ב-2009. מתקווה חדשה נמסר כי מדובר באדם ישר שלא הורשע מעולם בעבירה כלשהי (חדשות 13).
+סמוטריץ': נתניהו תלוי בנו, ונדרוש תיקון מערכת המשפט
21:51 14/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קרא לבנט ולסער: "תפסיקו לחפש הרפתקאות. יש רוב מוצק לימין בישראל, הרוב הזה חייב לבוא לידי ביטוי בכנסת - שימו בצד משקעים, כעסים, עלבונות ושאיפות לגיטימיות שלא בא זמנן"  ▪  "הגיע הזמן לפרק את המנהל האזרחי, חצי מיליון יהודים חיים תחת רפובליקת בננות"
([צילום: צילום מסך])
+סקר: הליכוד, סער ושס נחלשים; סמוטריץ' מתחזק
20:31 14/03/21  |  עידן יוסף
סקר חדשות 13 (קמיל פוקס) אילו​ הבחירות היו​ היום:​ הליכוד 28; יש עתיד​ 20; ימינה​ 11; תקווה חדשה​ 9; הרשימה המשותפת​ 8; ישראל ביתנו, יהדות התורה 7; שס, הציונות הדתית, העבודה ​ 6; מרצ, כחול לבן, רע"ם 4. גוש הימין (בניכוי ליברמן) מקבל 67 וללא סער - 58.

​לא עוברת את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 2.1%.
+פייסבוק הסירה את סימון האימות מפרופיל ראש הממשלה
19:48 14/03/21  |  עידן יוסף
חברת פייסבוק הסירה את סימון האימות, ה'וי' הכחול, ליד שם הפרופיל מהרשומות של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מדף הפייסבוק הרשמי של מפלגת הליכוד ומדף הפייסבוק של 'הצל' המזוהה עם הימין (חדשות NWS).
+דרעי: החברות עם ליברמן - הטעות של חיי
18:45 14/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הפנים, אריה דרעי, תוקף את יו"ר ישראל ביתנו וטוען כי הטעות הגדולה של חייו הייתה החברות עם אביגדור ליברמן  ▪  "איך יכול להיות שעשרות שנים לא ידעתי עם מי אני נמצא"
([צילום: מפלגת ש"ס])
+אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה
15:45 14/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במכתב תגובה לתנועת לאיכות השלטון מבהיר כהן כי כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירת על ביטחון ישראל  ▪  בראיון לערוץ 13 הצהיר נתניהו כי בכוונתו לשלב את כהן בממשלה שיקים
כהן ונתניהו. קשר מקצועי לא פוליטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+פרופ' יורם יובל פורש מרשימת המפלגה הכלכלית
14:58 14/03/21  |  מירב ארד
המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה הודיעה (יום א') על פרישתו של פרופ יורם יובל. פרופ עליאן אלקירנאווי ישובץ במקום השלישי במקומו של יובל ובמקום הרביעי ישובץ אל"מ איציק תורג'מן, חתן פרס ביטחון ישראל.
+השאלות הממתינות לביבי
14:43 14/03/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אתה סובל מהצורך לשקר בלי קשר לחשיבות הנושא? השקר אצלך הוא דחף שאינו בר כיבוש? האם אתה סבור כי שקר הוא נורמה ראויה?
(נתניהו. דחף לשקר [צילום: פלאש 90])
+חשד לעבירה על חוק הבחירות בקמפיין הליכוד
14:39 14/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לטענת יועמ"ש מפלגת מרצ, בקמפיין ״חוזרים לחיים״ נעשה שימוש בנכס של משרד הבריאות עליו המשרד עמל תוך שימוש במשאבי המשרד וכן הוציא כספים להפצתו הנרחבת
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ההימור הנועז של יאיר לפיד
14:34 14/03/21  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
שלא נטעה לרגע, לפיד רוצה להיות ראש-ממשלה, אך הוא מבין שכדי להחליף את נתניהו, הוא כנראה יצטרך להתפשר ולהסכים לרוטציה בין שותפיו לגוש סער ובנט או לחלופין להיות ברוטציה עם אחד מהם (בהנחה ששניהם יתמידו בסירובם לשבת תחתיו בממשלה אחת)
(לפיד. אסטרטג [צילום: עודד בליטי/AP])
+בחירה לדורות
14:21 14/03/21  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
אצלנו אחרי בחירות, יש זיקוקים וחגיגות  ▪  אבל הפעם, באופן מוזר ביותר, הרוב אינם יודעים מתי בדיוק יתקיימו הבחירות הללו  ▪  נתניהו שלף מהכובע את כל הטריקים כדי לחולל מהומות: פעם סגר, פעם פתיחה, פעם מוטציה חדשה, התפרצות מחלה וסכנות חיים  ▪  בדיוק כמו במשטר של עולם שלישי, האזרח כבר טרוד מכדי לזכור את מועד הבחירות
(חתימת כתף [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+נתניהו: "לבנט יהיה מקום מכובד בממשלה; לא תהיה רוטציה"
12:31 14/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבטיח: "אצלי לא תהיה רוטציה, אצלי תהיה ממשלת ימין חזקה עם ראש אחד בראש אחד"  ▪  טען: "לפיד מתפלל שתצביעו בנט. ימינה היא התקווה החדשה של לפיד"
([צילום: מאיר אליפור])
+מי מאמין בדמוקרטיה
12:14 14/03/21  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
עדין לא ברור האם נתניהו מושחת  ▪  מה שכן ברור הוא שאלו שמחרימים אותו משחיתים את הדמוקרטיה
(נתניהו. האשמות מגוחכות [צילום: מן הטלוויזיה])
+לקראת הבחירות: טיסות נוספות לישראל ממדריד, אמסטרדם ולרנקה
10:52 14/03/21  |  מירב ארד
משרד התחבורה יאפשר השבוע טיסות מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה. זאת על מנת לאפשר חזרת הישראלים לבחירות.
+ליברמן: העסקנים החרדים מזילים דמעות תנין
08:34 14/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו הגיב על המתקפה של חברי הכנסת החרדים נגדו לאחר שאמר שייקח את נתניהו ואת החרדים במריצה למזבלה  ▪  "התנהלותם של נציגי החרדים בוועדת הכספים, במשרד השיכון ובוועדת החריגים היא התנהלות בזויה של מעאכרים שמסדרים הכל עבור המגזר"
([צילום: צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יסורי גסיסה או פעמי גאולה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
14/03/21 18:42
 
רפי לאופרט
15/03/21 09:55
2
מ. עמיר
14/03/21 19:50
 
רפי לאופרט
15/03/21 08:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על המתקפה של חברי הכנסת החרדים נגדו לאחר שטען בראיון כי ייקח את נתניהו ואת החרדים במריצה למזבלה.
14/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טען כי ישלח את החרדים יחד עם נתניהו "על מריצה אחת למזבלה טובה". את הדברים אמר בראיון לתוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'.
13/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי הוא מתכוון לתבוע את דוד ארצי שטען כי יש בינו לבין אשתו הסכם סודי. לטענתו, מדובר הטענה שלפיה שרה נתניהו מעורבת בבחירת בכירים במערכת הביטחון היא שקר גמור וכי בינו לבין אשתו יש קשר של אהבה. עוד טען כי הטענות שלפיהן רעייתו נכנסה לפגישות והייתה מעורבת בהן, אינן נכונות. לדבריו, הוא מתייעץ עם אשתו אך את ההחלטות הוא מקבל והיא אינה מעורבת בהן.
13/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, דוחה את הדרישות שמופנות כלפיו לפרוש. לטענתו, נראה שאחרי הבחירות הצפויות להתקיים בעוד שבוע וחצי צפויות להתקיים בחירות חמישיות. לדברי גנץ, הוא לא שולל את האפשרות להמליץ על יאיר לפיד כמי שאמור להרכיב את הממשלה הבאה.
13/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אומר כי הוא תומך במתן אפשרות לאבות הומואים לאמץ ילדים ולקיים הליך פונדקאות בארץ גם ללהט"ב. באירוע בחירות שהתקיים לאחרונה מטעם ישראל חופשית ושני ארגונים קונסרבטיביים - על משמר הכנסת והתנועה המסורתית.
12/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il