|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

רגע לפני ההכרעה

איש לא מדבר על מתווה הגז! איש לא מדבר על מפעלי ים המלח! מי יבצע אינטגרציה של החרדים והערבים? בנט וסער שהם ימין מלא? מאיפה יבואו התקציבים לכסות את הגרעון של 160 מיליארד שקל? מי ישלם עבור מחדלי ביבי במשבר הקורונה? אנחנו נשלם על כך - לא הטייקונים
18/03/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
ירון זליכה. נגד הטייקונים [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]

אני עוקב בעניין רב אחרי הדיונים בעד ונגד הצבעה לירון זליכה. אני מכבד ומוקיר את כולם, יש לי חברים שמצביעים לעבודה, למרצ, ליש עתיד, לישראל ביתנו, לתקווה חדשה, לימינה, לליכוד, לכלכלית, לכחול לבן, אפילו לרשימה המשותפת. לא ידוע לי על-אף אחד מחבריי שמצביע לש"ס, רע"ם, לציונות הדתית, ליהדות התורה.

אני חי בשלום עם כולם ומכבד את זכותו הדמוקרטית של כל אחד לבחור במפלגה שהוא חפץ. אבל, עם כל הכבוד, בואו נשים את הדברים בפרופורציה. בהונגרית יש פתגם האומר: "אם יש לך כלום תחזיק בזה חזק". מכיוון שהקול שלנו משפיע רק באחד חלקי כמה מיליונים, לא מוכרחים לעשות חישובים קואליציוניים באמצעות הקול שלנו.

הצבעתי עד כה עשרות פעמים, כמעט תמיד הצטערתי על הצבעתי, ורק פעם אחת הרגשתי שאני עושה היסטוריה כאשר סילקנו את שלטון מפא"י המושחת במהפך ב-1977. לא שאני אוהד הליכוד או בגין, אבל הרגשתי את פעמי כ"ט בנובמבר ביום זה. לפחות לא כמו שולמית אלוני שהרגישה כך כשהחזירה עשרות אלפי מחבלים לשערינו.

שמחת עניים, נחמה פורתא נתנו לנו הפלוטוקרטים השולטים בנו כשהחליטו לתת לנו הרגשה שאנו משפיעים במשהו בבחירות, כשבכל מקרה הם זוכים בכל קונסטלציה שהיא. הם לא בטוחים בביבי- אז הקימו את ליכוד ב' וג' כדי שכבל מקרה ימשיך משטר ניאו ליברלי, שלטון הטייקונים, דוקטרינת ההלם מבית מדרשו של מילטון פרידמן.

מבלבלים אותנו עם כן ביבי לא ביבי, כן קורונה לא קורונה, אבל בינתיים במקום מאות מיליארדים שהיו צריכים להיכנס לקופת המדינה אם לא היו עושים את מתווה הגז השערורייתי נכנס פחות ממיליארד, מקבלים תמלוגים עלובים עבור נכסי המדינה בים המלח, בחברות שהופרטו בנזיד עדשים, מהמיסים המופחתים לעשירים ולחברות.

אם היה קם משטר אתי ללא שחיתות, עם כלכלה חברתית כמו בעשר המדינות הכי אתיות ומשגשגות ובראשן סקנדינביה, היו לנו טריליונים לפתור את כל בעיות המדינה - בבריאות, בחינוך, ברווחה, בתשתיות, באיכות הסביבה - להקטין את הפערים כמו בשוודיה שבה כ-50% במעמד הביניים, להעלים כמעט לחלוטין את העוני, לעשות אינטגרציה מלאה של החרדים והערבים. במקום זאת יש לנו כמה מיליארדרים והמון משת"פים מושחתים.

בכל הקקופוניה של הקמפיינים יש רק קול צלול אחד שמדבר באומץ נגד הטייקונים והמשטר הניאו ליברלי המושחת שהוא פעם יונה כברק, שרון ואולמרט ופעם נץ כביבי, החרדים וסמוטריץ'. אבל כולם מנסים להשתיק את זליכה, לא נותנים לו חשיפה בעיתונים ובטלוויזיה שכולם שייכים לטייקונים, כי הוא היחידי שמדבר נגדם. מראיינים עד לעייפה את בן-גביר ואת עבאס אבל משתיקים את ירון זליכה, הם יקירי האומה והוא אויב העם.

עושים דיסאינפורמציה על זה שהוא עובר או לא את אחוז החסימה. אם הליכודניקים אומרים בסקרים שהם מצביעים למרצ בשביל לעוות את התוצאות, אז למה שנאמין שלא עושים מניפולציה עם התחזיות לזליכה? ומה זה בכלל רלוונטי? או שמאמינים בדרכו ואז מצביעים עבורו או שלא ואז מצביעים לניאו ליברלים ולימין לייט כמו יש עתיד וכחול לבן. מי מממן את כל המפלגות? למי הם מחויבים? מי הלוביסטים שלהם? כמעט תמיד - הטייקונים.

לאן הולכים לעבוד רוב הפוליטיקאים וראשי האוצר אם לא אצל הטייקונים במשכורות עתק אחרי שהעבירו בכנסת ובממשלה חוקים בעד החברות שלהם, אחרי שהאוצר הפריט להם את המדינה על מגש של כסף ואופציות עבורם. הטייקונים משטים בחרדים החיים בעוני משווע בעבור כמה תרומות עלובות לישיבות, משטים במצביעי הימין שהם ברובם מהשכבות הסוציו אקונומיות הנמוכות, משסים, מפלגים, הפרד ומשול, לחם צר ושעשועי ריאליטי.

השמאל הישראלי בגד בדרכו הסוציאליסטית כשניסה להיקרא מרכז ונכנע לרצח האופי של ביבי והימין עד ששמאל הפך למילת גנאי, למרות שבזכות השמאל קמו המדינה, הקיבוצים, ההסתדרות, קופות החולים שמצילות אותנו מהקורונה. אז מנהיגות השמאל הסתאבה, היה לה די זמן לכפר על כך. אבל הם דבקו באג'נדה הסהרורית של אוסלו ונשארו דבקים בה במציאות מדומה, ובכך הרחיקו את ההמונים המפוכחים מדרך השמאל עד שהשמאל נמחק.

בבחירות הקרובות הטייקונים מנצחים ב-WIN WIN, מה שלא יהיה הם זוכים בלוטו. אנחנו הולכים ומתרחקים מהמודל הסקנדינבי המשגשג והפכנו לצל חיוור למשטר הניאו ליברלי הכושל של ארה"ב. נניח שביבי יילך, אז פתאום ייעלמו הבעיות של המדינה, החרדים יתחילו לעבוד, יתגייסו לצה"ל, המנהיגות הערבית תזנח את זכות השיבה, התקציבים יפסיקו להיות מוזרמים להתנחלויות מבודדות במקום לנגב ולגליל? הטייקונים ישלמו מיסים?

איש לא מדבר על מתווה הגז! איש לא מדבר על מפעלי ים המלח! מי יבצע אינטגרציה של החרדים והערבים? בנט וסער שהם ימין מלא? מאיפה יבואו התקציבים לכסות את הגרעון של 160 מיליארד שקל? מי ישלם עבור מחדלי ביבי במשבר הקורונה? אנחנו נשלם על כך - לא הטייקונים שלפי מצעי הימין עוד יורידו את המיסים שלהם, לא החרדים והערבים שהם הכי עניים, מעמד הביניים ישלם עוד ועוד עד אשר ימרוד או יקרוס.

לי ברור שיש רק פתרון אחד למצוקות האומה - הקמת הרפובליקה השנייה שתשים סוף-סוף את הדגשים על הבעיות הכי אקוטיות ולכן אני מצביע עבור זליכה כי הוא היחידי שלפחות הולך בכיוון הנכון. ואם לא יעבור את אחוז החסימה ייעלם הקול השפוי הבודד שהעז ללכת לפוליטיקה. אם מאות אלפים יצביעו עבורו זה אולי יעשה שינוי. אם כל אחד יעשה חישובי קואליציה, הטייקונים יודו להם מאחוזות הפאר שלהם בחו"ל, כי הם מזמן לא פה!

תאריך:  18/03/2021   |   עודכן:  18/03/2021
יעקב קורי
+אבטחה הוצמדה ליו"ר רע"ם
20:23 18/03/21  |  עידן יוסף
מפלגת רע"ם החליטה להצמיד אבטחה ליושב-הראש ח"כ מנסור עבאס. מקורביו חוששים מגורמים קומוניסטיים, זאת עקב הודעות מתלהמות שהוא קיבל. גם המהומה שפרצה במהלך המחאה באום אל-פחם לפני שבועיים, שם הותקף עבאס, תרמה להחלטה להציב סביבו אבטחה (חדשות 12).
+סקר: סער ובנט יורדים למספר חד-ספרתי והליכוד עולה
20:14 18/03/21  |  עידן יוסף
סקר כאן חדשות (דודי חסיד ומכון קנטאר), אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 31; יש עתיד 19; ימינה, תקווה חדשה 9; הרשימה המשותפת, שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה, הציונות הדתית 5; כחול לבן, מרצ, רע"ם 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 69, ובניכוי סער - 60.

לא עוברת את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 1.4%.
+הליכוד: התאגיד מצנזר את נתניהו
20:02 18/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועץ המשפטי של הליכוד פנה להנהלת תאגיד השידור הציבורי: ״שדרו את הראיון שצילמתם וגנזתם עם ראש הממשלה נתניהו״  ▪  טוען כי הראיון בערוץ בערבית כמו גם ברדיו רק"ע אינו משודר לנוכח סירובו של נתניהו להתראיין לכאן 11
נתניהו בריאיון לכאן 11 [צילום: מן הטלוויזיה]
+לראשונה יפתחו קלפיות בנתב"ג
14:49 18/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בעקבות פסיקת בג"ץ הודיעה מנכ"לית ועדת הבחירות שיוקמו קלפיות לשבים מחו"ל בנמל התעופה  ▪  ביום הבחירות יוקמו 349 קלפיות לחולי קורונה מאומתים ו-409 קלפיות למבודדים
([צילום: עודד קרני. לע"מ])
[צילום: רחפן: קרונוס בע
+מחאת הבחירות
09:47 18/03/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
הניסיון לגרור שוב לקלפיות את הבוחרים החרדים - מהסברה שקטה ועד זיופים והצבעה בתעודות זהות של מתים, הוא חילול השם הגדול ביותר  ▪  רבני הדור הקודם - ובמיוחד רבני הספרדים, הורו לא להצביע לפרלמנט הישראלי וחז"ל כבר הורישו לנו כי חכמי הדור שבו אני חיים הם כחמורים לעומת חכמי הדור הקודם
([צילום: אלון נוריאל])
+חישוב המענקים - לפי 2018-2019
08:05 18/03/21  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה (יום ה', 18.3.21) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אנשי צבא דרום לבנון ומשפחותיהם (תיקון), התשפ"א-2021. במסגרת הצעת החוק, אושרה הסתייגות שהגיש שר האוצר, ישראל כ"ץ, הנוגעת לתוכנית המענקים לעסקים. ההסתייגות שאושרה קובעת כי לעניין חישוב מענקי הסיוע לעצמאי ולשכיר בעל שליטה (מענקים סוציאליים), גם בשנת 2021 תעשה ההשוואה לעניין הירידה במחזור העסקים לשנים 2018 או 2019, לפי השנה עם ההפרש הגבוה יותר, בדומה למנגנון הפיצויים בשנת 2020.

מזכירת הכנסת הקריאה בפני הנוכחים בישיבה מכתב שנשלח אליה על-ידי מזכיר הממשלה לפיו ההצעה אושרה על-ידי הממשלה. בשל כך, למרות שמדובר בהצעה בעלת עלות תקציבית, לא נדרש לה רב מיוחד של 50 חברי כנסת אלא רוב רגיל, וההצעה כולל ההסתייגות עברה בקריאה שלישית בתמיכת 5 חברי כנסת ללא מתנגדים.

ההצעה עצמה מבקשת להקנות לשר הביטחון סמכות להעניק את אות המערכה שיוענק לחיילי צה"ל שהשתתפו במערכה בדרום לבנון, גם לאנשי צבא דרום לבנון, אשר לחמו לצד חיילי צה"ל בזמן המערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון.

"מתחילתה של מלחמת האזרחים בלבנון בשנות השבעים ועד מועד נסיגת ישראל במאי 2000 לקו הגבול הבינלאומי עם לבנון, נקשרו, התפתחו והתבססו, יחסי גומלין צבאיים ואזרחיים בין מדינת ישראל וצה"ל לבין כוחות לבנוניים שמקורם בצבא לבנון באזור דרום לבנון. תחילה בפיקודו של מייג'ור סעד חדד ולאחר מכן בפיקודו של הגנרל אנטואן לאחד. כוחות אלה, שכונו צבא דרום לבנון - צד"ל, לחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל במהלך תקופת המערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.
(שר האוצר. הסתייגות בנושא מענקים [צילום: דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רגע לפני ההכרעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
19/03/21 09:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
איחוד האמירויות הודיעה כי היא לא מעוניינת במעורבות במערכת הבחירות בישראל. שר החוץ האמירתי, אנוואר גרגאש, צייץ (יום ד', 17.3.21) בחשבון הטוויטר שלו את הדברים.
17/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עבר לכאורה על חוק דרכי תעמולה כשבדף הפייסבוק שלו שותפו צילומים של פתקי הצבעה מתוך קלפיות צבאיות תוך ניסיון להראות שחיילי צבא ההגנה לישראל תומכים במפלגתו. כך עולה מבדיקת News1.
17/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
כ-335 קלפיות צבאיות נפתחו היום במספר בסיסי צה"ל ברחבי הארץ לתחילת הליך הבחירות לכנסת ה-24. ההצבעה המוקדמת מתבצעת בהתאם לבקשת ועדת הבחירות המרכזית ובמטרה להקל על ספירת המעטפות הכפולות המרובות שצפויות להיות השנה.
17/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת תקווה חדשה פנתה (יום ד', 17.3.21) למפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ, בדרישה להפסיק את הופעותיו של יעקב ברדוגו בתוכניות התחנה עד לסיום הבחירות.
17/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער עונה לטענות רה"מ נתניהו לפיהם חברי כנסת בימינה ובתקווה חדשה מנהלים מגעחם להצטרפות לאחר הבחירות: ״נתניהו,כהרגלו, משקר בספינים על גישושים ועל עריקים. הוא יודע שתקווה חדשה לא תאפשר לו להקים ממשלה חדשה ומנסה לייאש ציבור לאומי גדול שמאמין בתקווה ומייחל להחלפתו. ביום שלישי מפסיקים את תרבות השקר ושמים ת׳ בקלפי.״
17/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
הססמה "חוזרים לחיים" - "נכס הציבור"  /  עידן יוסף
לפיד נפגש עם יו"ר רע"ם  /  עידן יוסף
מפלגת מען לא תתמודד בבחירות  /  איציק וולף
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
במריצה של אביגדור  /  דוד ארגז
איש הארס וההרס  /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il