|   15:07:40
דלג
  אלכס טנצר  
פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
ליברמן ואנשי ישראל ביתנו בסיור [צילום: פלאש 90]

אחוז ההצבעה יקבע גורל הבחירות

בגלל נוכחות דלילה בתקשורת הרוסית ופסיביות בשטח של מפלגות אחרות שלא מעזות לתקוף את ישראל ביתנו על כשלונות בפתרונות למצוקות של המגזר, נפתחה בפני ליברמן האפשרות להפוך קמפיין אנטי-חרדי לכל כך מוצלח וסיכוייה של מפלגת ישראל ביתנו להתחזק עולים
22/03/2021  |   אלכס טנצר   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות

מרכז מערכת הבחירות הנוכחית עומד הקרב על ראשות הממשלה בין נתניהו ומתחריו. המתמודדים יודעים שמאז 1992 לא נבחר איש לראשות הממשלה בלי תמיכת המגזר הרוסי. מתוך 6.5 מיליון בעלי זכות בחירה, 770 אלף (12%) מהם יוצאי ברית -המועצות לשעבר שעלו ארצה מאז שנות ה-90. רבים מהם הרגישו תסכול, אפליה וניצול.

מנקודת המבט של הבוחר הרוסי, שום פוליטיקאי ישראלי לא קיים את ההבטחות שנתן לעולים, וכולם ניצלו אותם. לכן אין סיבה שתהיה להם נאמנות מפלגתית. הם מרגישים שממשלת הימין-חרדים "דפקה" אותם ושמפלגות המרכז שמאל התעלמו מהם. מי שיקבע את תוצאות הבחירות במאבק צמוד הם אלה שלא הצביעו או אלה שמחליפים זהויות פוליטיות. הסכנה האלקטורלית שעומדת בפני מחנה "רק לא ביבי" היא אחוז ההצבעה נמוך במגזר הרוסי שעמד בבחירות האחרונות על 62% לעומת 71% בכלל אוכלוסייה.
כמו בכל מערכת בחירות, מוציאות המפלגות את "התותחים הכבדים" ובונות אסטרטגיות. המאבק האמתי של המפלגות על הקול הרוסי מתנהל מתחת לרדאר של התקשורת בשפה העברית. הוא אלים יותר, ופעמים רבות מנותק מהתעמולה שמשודרת לציבור הכללי.

במערכת הבחירות הנוכחית, השיח הפוליטי במגזר הרוסי מתרחש סביב שני נושאים "אם לא ביבי אז מי?", ו"ממשלה ללא חרדים תפתור את בעיותיכם" או במילים אחרות: במגרש הרוסי משחקים רק נתניהו וליברמן. נושאים אחרים כמו עוני, דיור או פנסיה נעלמו מזמן מתעמולת הבחירות. ביולי 2019 התוודה רה"מ בנימין נתניהו כי "במשך שנים, ביחס לעולים מברית המועצות, הייתה מדיניות של הרבה דיבורים ואפס מעשים". היום ברוב המפלגות נמצאים מועמדים לכנסת שהיו אחראים בטיפול במגזר כשרים ומנכ"לים וכשלו בתפקידם. התסכול והזעם בקרב עולים ממדינות חבר העמים מתרחב ורבים מהם לא יודעים למי להצביע.

בגלל נוכחות דלילה בתקשורת הרוסית ופסיביות בשטח של מפלגות אחרות שלא מעזות לתקוף את ישראל ביתנו על כשלונות בפתרונות למצוקות של המגזר, נפתחה בפני ליברמן האפשרות להפוך קמפיין אנטי-חרדי לכל כך מוצלח וסיכוייה של מפלגת ישראל ביתנו להתחזק עולים. לפי סקר שנעשה במגזר הרוסי על-ידי מכון בראשות רפי סמית עבור הליכוד נמצא כי רק 19.1% מודאגים מנושא גיור, נישואים אזרחיים והיחס בין דת למדינה לעומת בעיות הכלכלה 68%.

לכו להצביע! - זכורה הקריאה המהדהדת הזאת של אריאל שרון. למה ללכת להצביע? למי להצביע? השנים עברו, מנהיגים התחלפו, מפלגות השתנו, ורק הסיסמאות נשארו. נראה לי, שאפילו המפלגות כבר לא מאמינות לסיסמאות של עצמן. הקול הרוסי שווה היום כ-14 מנדטים ואחוז ההצבעה במגזר עלול לטרוף את כל הקלפים.

הכותב הוא פעיל חברתי, לשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים
תאריך:  22/03/2021   |   עודכן:  22/03/2021
אלכס טנצר
+דרושה הכרעה חדה
14:23 22/03/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
יש יום בחירות ויש יום המחרת. טוב יהיה לשוב לחיים הנורמליים, בלי רפש ובוץ, ולראות את הצעירים גודשים את מקומות העינוגים, תהיה הצבעתם אשר תהא. לשם כך חשוב שההכרעה תהיה חדה וברורה
(לכו להצביע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+תקווה חדשה: הצלחנו לשכנע רבע מהמתלבטים
14:15 22/03/21  |  עידן יוסף
מטה המתלבטים של תקווה חדשה עובד בכוחות מתוגברים עם אלפי מתנדבים בניסיונות לשכנע מצביעים. הבוקר (ב') הצטרפו מועמדי הרשימה ובראשם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לשיחות שכנוע.

במפלגה טוענים כי במערכת תקווה חדשה יש 300,000 מתלבטים ואחוזי ה"המרה" עומדים על 25%. המטה ימשיך לפעול עד לסגירת הקלפיות מחר ב22:00.
[צילום: דוברות המפלגה]
+הציונות הדתית ביידיש: "סמוטריץ' - לא משלנו"
14:02 22/03/21  |  עידן יוסף
הציונות הדתית מגיבה למודעות בעילום שם המופצות בריכוזים החרדיים ומאשימות את המפלגה בפשרנות כביכול בנושאי דת. בסרטון בשפה היידיש, מוצגים מקרים בהם העדיפה ההנהגה החרדית לתמוך בחילוניים או בדתיים-לאומיים, ולהעדיף אותם על פני מועמדים חרדיים. בין האישים: עינת קאליש, משה ליאון וניר ברקת. "אלו משלנו. בצלאל סמוטריץ׳? זה לא משלנו", נאמר בסרטון.
+רב בכיר בברסלב קורא להצביע שס
13:32 22/03/21  |  עידן יוסף
הרב שלום ארוש הודיע כי על חסידי ברסלב להצביע לשס. במהלך פגישה עם אריה דרעי, אמר: "חייבים הכרת הטוב ליו״ר שס השר דרעי שפעל ופועל עבור חסידי ברסלב" (רדיו קול חי). גם במערכות הבחירות הקודמות קרא להצביע למפלגה זו.
+בכיר לשעבר בישראל ביתנו: "מה עשתה המפלגה עבור הלהט"ב?"
12:52 22/03/21  |  
עוד בכיר לשעבר במפלגת ישראל ביתנו יוצא נגד היו"ר אביגדור ליברמן בסוגיית הלהט"ב. יו"ר סיעת ישראל ביתנו לשעבר, רוברט אילטוב, גיבה את דברי השרה לשעבר סופה לנדבר שאמרה כי ליברמן סולד מהומואים וסיכל הצעות חוק נגד הקהילה.

"הדברים הם נכונים, רואים באופן ברור סלידה מחרדים ומלהט"בים", אמר אילטוב בראיון בגלי צה"ל. "מה ישראל ביתנו עשתה למען הקהילה הגאה במשך 22 שנה? מנסים היום להצטייר אחרת בשל מערכת הבחירות".
+סמוטריץ׳: ״הסקרים שלנו מדאיגים״
12:33 22/03/21  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לניסיונות מצד אנשי ימינה לטעון כאילו הציונות הדתית הכפילה את כוחה בסקרים מאז יום שישי. ברשומה שפרסם בפייסבוק, כתב: "הסקרים הפנימיים שלנו מדאיגים. אנחנו ברוך ה' עדיין מעל אחוז החסימה אבל זה הולך להיות גבולי".

לדבריו, אפילו 5 מושבים בסקרים יכולים בקלות להיגרר אל מתחת לאחוז החסימה. הוא הזכיר כי במועד א' ההבדל בין 5 מושבים בסקרים ל-0 בתוצאות האמת עמד על 20,000 קולות בסך-הכל. "בסקר האחרון של חדשות 12 מלפני יומיים עמדנו על 4, והמצב לא השתנה", המשיך סמוטריץ'. "אל תאמינו לספינים המופרכים של בנט, שיודע בדיוק מה הוא עושה. מאתמול הוא רץ מאולפן לאולפן וטוען שהכפלנו את כוחנו תוך 24 שעות. מדובר בקמפיין שקרי וחסר אחריות כלפי מצביעי הימין, שבניגוד אליו כן רוצים לראות את הציונות הדתית בכנסת ואת הימין מגיע ל-61".
+דרעי אינו שולל ישיבה בממשלת מיעוט הנתמכת מבחוץ ע"י רע"ם
09:23 22/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר שס, השר אריה דרעי, אינו פוסל ישיבה בממשלה צרה שתיתמך מבחוץ על-ידי רע"ם. כאשר נשאל על כך בכאן חדשות, השיב: "אני לא יודע. אני לא יכול להגיד לך - לא 'כן' ולא 'לא', כיוון שלא נכנסתי לעובי הקורה. אני לא מכיר את האיש. הייתי מעדיף לא להסתמך עליו, אלא על 61 שלנו".
+הח"כ המכוער
08:42 22/03/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
אומר דרשני: שיכחת פעוטות ברכב - אביזרים טכניים במקום קשר אנושי?  ▪  איווט המכוער - הלאה המוסר! יחי האגו, התככנות הכסף הגדול והכיסא הנחשק לעד!
(ליברמן. חצה קווים אדומים במשכן )
+בנט קרס לזרועותיו של נתניהו
08:17 22/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: הוא תיבל את הקריסה בספינים מבית היוצר של אדונו  ▪  לפיד: יש הבדל בין בנט של הטלוויזיה לבנט של השיחות בחדרים הסגורים
(בנט. חתם על מסמך התחייבות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הרב דרוקמן נגד ימינה: "מפריחה דברי שווא"
08:13 22/03/21  |  עידן יוסף
הרב חיים דרוקמן, מזקני הציבור הדתי לאומי, תוקף את מפלגת ימינה בעקבות התבטאות מועמדיה כלפי מפלגת הציונות הדתית, ואומר: "הצטערתי לשמוע על כאלה שמנסים לחבל בהצלחת המפלגה, ובעוד היא זקוקה לכל קול כדי לעבור את אחוז החסימה, הם מפריחים דברי שווא על כך שהמפלגה עומדת על מספר גבוה של מנדטים".

עוד הוסיף: "יש הרבה ציונים דתיים בהרבה מפלגות ומקומות, אך מפלגה 'ציונית דתית' יש רק אחת. מפלגה שדואגת לערכי המדינה, למפעלי החינוך והקודש שלה שיוצקים מהות לחוסנה הפיזי של מדינתנו". לדבריו, בצלאל סמוטריץ' הוא "שליח ציבור שנושא בגאון את דגלי הציבור הדתי לאומי בלא לכוף ראש כנגד המנסים לפגוע ולהחליש את הציבור היקר הזה".


+בנט חתם על התחייבות שחיבר, שלא לשבת תחת לפיד
23:43 21/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר ימינה בנט חתם בערוץ 20 על מסמך התחייבות שחיבר שבו נכתב: ״לא אשב עם לפיד כראש ממשלה", וקרא: "נתניהו, תחתום שלא תשב עם מנסור עבאס״. נתניהו לא נכח באולפן, אך איתמר בן-גביר שהתראיין אחריו ביקש לאתגר את בנט בחתימה על מסמך שבו יתחייב בנט לא לשבת גם עם לפיד ומיכאלי, אך יו"ר ימינה לא חתם.
+לנדבר שוברת שתיקה: ליברמן משחק בכם כמו בתיאטרון"
23:25 21/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סופה לנדבר, אשת אמונו של אביגדור ליברמן, קוראת שלא להצביע לישראל ביתנו  ▪  לדבריה, נמנעה מלדבר עד כה בשל לחצים שתשתוק  ▪  חושפת: ליברמן סולד מהומואים, שימש כדיקטטור במפלגה והנחה להתנגד לקידום חוקים למען הלהט"ב וחוקים להפרדת דת ומדינה
(סופה נדבר. "ליברמן שקרן, אל תאמינו לו" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+דרעי: לא נתמוך ביוזמה לעצור את משפט נתניהו
21:09 21/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין לערוצים 11 ו-13 ואמר שלא יאפשר פגיעה במערכת המשפט, אך הבהיר שיתמוך בפסקת התגברות "כדי לאפשר לכנסת למשול". עוד אמר דרעי כי לא תהיה יוזמה לעצור את משפט נתניהו - ואם תובא, כפי שהציעו ב-גביר ואוחנה, ש"ס לא נתמוך בכזו. על סקרי העומק של מפלגתו אמר: "נשמור על כוחנו - אך אין לגוש שלנו 61".
+שני פעילי דגל התורה הותקפו בעצרת בחירות
20:54 21/03/21  |  עידן יוסף
מעט לפני עצרת הבחירות של מפלגת דגל התורה ברשימת יהדות התורה, סמוך לביתו של הרב חיים קניבסקי, תקף נער שוליים חרדי עם אלה שני פעילים של הסיעה. זהותו של התוקף אינה ידועה. לעצרת הגיעו רק כמה מאות בני אדם.
+סמוטריץ' קורא לבנט להגיע לעימות מולו
20:48 21/03/21  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה ליו"ר ימינה ח״כ נפתלי בנט והזמין אותו לעימות, ובלשונו "שיח משותף על ערכי הימין והציונות הדתית".

במסר פומבי אמר סמוטריץ': "נפתלי, אחרי חודשים שבהם אני מנסה לנהל איתך שיח ענייני חברי ומכובד סביב ערכים ובעיקר סביב הדרך לממש אותם בשדה הפוליטי המורכב, אתה בוחר בימים האחרונים במקום לפזר את מסך הערפל ולומר דברים ברורים ללכת ולעסוק בשיח של הכפשות וכינויי גנאי.

"איך כבר לא קראת לי? מש״ק דת, גבאי בית כנסת, ילד כאפות, סמרטוט שכולם בזים לו ואפילו אבק על החליפה של נתניהו.

"אתה ואני יודעים מצוין, שישבנו בחדר ודיברנו על ערכים ולא הגענו להסכמות ולכן נפרדו דרכנו. אני חושב שמגיע לציבור לדעת על מה ולמה. בוא נפגש עוד היום איפה שתגיד מתי שתגיד. אתה תציג את האני מאמין שלך ואני את האני מאמין שלי. נעשה את זה הכי ענייני והכי חברי אבל ניתן לציבור לדעת מה ההבדל בינינו וניתן לו לשפוט".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחוז ההצבעה יקבע גורל הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
השרה לשעבר, סופה לנדבר, שבמשך 13 שנה שימשה כיד ימינו של אביגדור ליברמן, שוברת שתיקה אחרי כשנתיים. במבט כבוי ומיואש העלתה לפייסבוק שני קטעים, בעברית וברוסית, שבהם פנתה לאזרחי ישראל, וקראה שלא להצביע לישראל ביתנו.
21/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר, ייערכו בבית הנשיא לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות, ויימסרו לנשיא המדינה על-ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בתום שמונה ימים מיום הבחירות בהתאם לקבוע בחוק (על-פי סעיף 11 לחוק-יסוד: הכנסת).
21/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
למען השם פרופסור ירון זליכה, רגע אחד של אי-נעימות, לילה אחד של נדודי שינה, והסיוט מאחוריך. אתה באמת רוצה לרשום לעצמך כישלון שלא ניבחרת? להאשים את כל העולם שלא יסלח לך על שנתת בדיעבד יד להאריך את שלטונו של בנימין נתניהו?
21/03/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בפגישת מחזור של התיכון סיפרה תלמה, בתו של מנהל בית הספר "אהל שם" ברמת גן, שהמורה שלנו לספרות נפל על המדרכה בעיר ונשאר שם עד מותו. הכנס היה שנים אחרי שסיימנו את הלימודים והאירוע נראה כל כך רחוק. מה יכולנו ללמוד מהאירוע הקשה, שהיה למורנו? אותו מורה, שהיה מבוגר מאיתנו בשנים רבות. היום, כשיש בין בוגרי המחזור שלי המתקדמים על כסא גלגלים או עם הליכון, ויש שכבר אינם - המציאות שונה.
21/03/2021  |  יאיר דקל  |   יומני בלוגרים
מפקד תחנת גלי צה"ל שמעון אלקבץ מבקש (יום א', 21.3.21) שלא לדון בעתירה שהגישה לוועשת הבחירות המרכזית מפלגת תקווה חדשה נגד הפרשן הפוליטי של התחנה, יעקב ברדוגו, בטענה שביומיים שנותרו עד ליום הבחירות ייערכו משדרים מיוחדים עם ערוץ הכנסת במסגרתם ברדוגו ישמש רק כפרשן וממילא, לדבריו, ערוץ הכנסת הוא שאחראי על עריכת המשדר.
21/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
עדנה ויג
עדנה ויג
בשבת נקום ונגיד: 'אנחנו גאים להיות יהודים!" זִרמו איתי, בואו נביא מאה אלף יהודים לשמור שבָּת פעם ראשונה, כמוני    נראה לאויבים שלנו איזה עם אנחנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il