|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אחרי ספירת קולות האמת

נראה שהעם אינו מאמין באגו ואינו מצפה לניסים אלא למנהיגות אמיתית; הוא מצפה לממשלה שתפסיק לנהל את שולי-הדברים ותעסוק בעיקר. הסנטימנט האישי השלילי של סער כלפי נתניהו בשל ריבי-עבר, שבהם גם סער טעה במהלכיו לא פעם, איננו סיבה להקים מפלגה. קיים צורך ממשי ודחוף להפיכת ליבת גוש הימין למפלגת שלטון דמוקרטית אחת במסגרת איחוד פוליטי
31/03/2021  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

השורות הבאות נכתבו ברובן אחרי ספירת 80% מקולות האמת ועודכנו בתום הספירה ופרסום התוצאות הסופיות. הפער המסתמן בין תוצאות אלה לסקרי השבועות האחרונים שלפני הבחירות, מצביע על שינויים מהותיים משני צידי המפה הפוליטית. ראשית, פיצולים והופעת "כוכבים חדשים" לא זכו להערכה מצד הציבור. הוא כן מעריך מי שנאבק על האמת שלו ומשהוכה זמנית, יודע להתאושש ולהמשיך; - התמדה ונחישות מוערכים ע"י הציבור. נראה שהעם אינו מאמין באגו ואינו מצפה לניסים אלא למנהיגות אמיתית, לממשלה שתפסיק לנהל את שולי-הדברים ותעסוק בעיקר.

הימין

ה"ליכוד" הפסיד 4 - 5 מנדטים שעברו לשלוש מפלגות הימין האחרות, ונותר עם כ-30 מנדטים, בשל שיעור ההצבעה הנמוך יותר בבחירות אלה (67.4%) מכל המחזורים 4 המחזורים האחרונים, (33 - 35). נתניהו, המותקף הסדרתי, נותר מנהיג המפלגה הגדולה בישראל המייצגת כ-25% ממספר חברי הכנסת. עם זאת לא הצליח הפעם להתרומם למספר המנדטים אותם קיבל בסבבים הקודמים, דבר שהוא בעוכריו.

3 מפלגות ה"ימין" הקטנות, "שאבו" מהליכוד כמחצית ממספר מצביעיהן בסבב זה 1 דבר במעיד על אי-שביעות רצון ב"ליכוד", אבל על חולשה אלקטורלית של מפלגות הימין הקטנות. חולשה המצדיקה ואפילו מחייבת איחוד, לפחות של "ימינה" עם "תקווה חדשה", שבעדיו אופק הקיום שלהן נראה קצר. מאפיין הצבעה נוסף של הסיבוב האחרון, (הערה 1) - שמהווה מכשול בחיזוי התוצאות וסיכון למפלגות הקטנות אם יתקיים סיבוב בחירות חמישי - הוא שאחוז גבוה יחסית של מצביעים קיבל את החלטותיו הסופיות בשלושת הימים האחרונים ממש (וכ-15% ביום הבחירות).
"הציונות הדתית" (בראשות סמוטריץ') - לא נכנעה ללחצים הפופוליסטיים של השמאל נגד חברים בימין המובהק של המפה הפוליטית, העדיפה אחדות ושילוב כוחות והגדילה כך את יצוגה בכנסת בכ-50%! אין ספק שהמפלגה קיבלה "רוח גבית" מנתניהו ונעזרה בה רבות, אבל המוטיב הגורס ליכוד שורות לשם צבירת מומנטום והשפעה - עובד.

"ימינה" - מפלגתו של בנט לא השכילה למנף את יתרונה היחסי ההתחלתי בסבב האחרון לגיבוש כוח ימני ממשי ומשלים ל"ליכוד". כוח כזה היה מאפשר יצירת פדרציה של הימין, שתשקף את מלוא עוצמתו האלקטורלית ותייתר גם את "תקווה חדשה", של סער. לפיכך, הוכתה בשבוע האחרון כשירדה מ-9-10 מנדטים ל-7. להערכתי, המסרים של בנט במסע הבחירות, היו "חלביים" ושדופים מדי וחסרי מעוף לאומי כולל.

"תקווה חדשה" - המפלגה של סער, שהתפצלה מהליכוד ואספה לשורותיה גם מכל הבא ביד מהמרכז הפוליטי כביכול, לא הציגה לציבור שום אתגר חדש. הסיסמה: "רק לא ביבי", איננה פופולרית בימין וגם אינה מהווה עבורו אתגר. עמדתו הקיצונית של סער, שהציב בראש סדר העדיפות של תכליתו הפוליטית את הדחת נתניהו, העתיקה אותו תודעתית במידה רבה מהימין למרכז, חרף עמדותיו האישיות המוצהרות. המפלגה אתגרה שלילית את הימין ולאחר סיום מניית קולות האמת, הפכה מפלגתו למכשול להקמת ממשלת ימין רחבה שמשמעותה ביסוס השינוי הפוליטי היסודי של הגמוניית-ימין. כתוצאה מכך הוכתה קשות בבחירות ומ-12 מנדטים בממוצע השבועות האחרונים, ירדה ל-6!.

השמאל

הגוש כולו הגיע לישורת האחרונה מוכה קשות. יחד-עם זאת, הובן היטב ע"י כל מפלגות הגוש ותומכיהן, שללא שינוס מותניים רציני, מקומן הוא על עברי-פי פחת. הדבר אכן הביא להתגייסות-הצלה, שצלחה.

"העבודה" - (בראשות מרב מיכאלי) מפלגת השלטון המרכזית של ישראל בראשית ימי עצמאותה ובדור הראשון לעצמאות, הגיעה לבחירות אלה צולעת ומוכה. חילופי מנהיגות תכופים, מבוכה מנהיגותית ורעיונית ושבר בסולידריות האירגונית, דרדרו את מעמדה אל גבול אחוז החסימה.2 מאידך-גיסא, בחירתה של מרב מיכאלי לראשת המפלגה, הקמפיין המאחד שניהלה, דבקותה בשיקום המפלגה (מיקוד) והעדפתו על הרפתקאות-שוליים, החזירוה לתמונה. בשלב הסופי עומד מספר המנדטים שהשיגה על 7 .

"מרצ" - (בראשות הורוביץ) שירדה, בגין משברי מנהיגות פנימיים ומחלוקות אידאולוגיות, אל מתחת לאחוז החסימה, התאוששה במאמץ אדיר של פעיליה, וקבלה 6 מנדטים במניין הסופי.

"כחול-לבן" - מפלגתו של בני גנץ, היא ללא ספק הפתעת הבחירות. לאחר ספק ממושך למדי בדבר יכולתה לעבור את אחוז החסימה, התאוששה בזכות הירתמותם של גנץ וקבוצת ההנהגה שעימו למאבק. חרף קריאות למפלגה לחדול מהמרוץ, לפרוש ולחזק מפלגות ותיקות יותר בגוש השמאל, שלהן סרב גנץ, הצליח במאמץ גדול (וכנראה גם בזכות אישיותו) לאושש את המפלגה ולהגיע ל-8 מנדטים במניין הסופי.
פורמלית גורס גנץ שמפלגתו ממוקמת במרכז-שמאל. אולם השוואת עמדותיו בשאלות פוליטיות עקרוניות בתקופת ממשלת החירום עם נתניהו, מוכיחות שבינו לבין שתי המפלגות השמאלניות המובהקות הנ"ל, אין הבדלים של ממש באף אחד מהנושאים המרכזיים של הפוליטיקה הישראלית העכשווית.

מחוץ לגושים המובהקים הנ"ל, ניתן למצוא את "גוש המרכז", המיוצג ע"י מפלגת "יש עתיד" בהנהגת יאיר לפיד (17 מנדטים, המפלגה השנייה בגודלה). "הגוש החרדי" הכולל את "ש"ס" (9 מנדטים) ו"יהדות התורה" (7 מנדטים), ואת "ישראל ביתנו" בראשות ליברמן (7 מנדטים). מפלגתו של ליברמן מגדירה עצמה כמפלגת ימין, אולם במדיניותה המתבדלת מגוש הימין המובהק, היא יחידה פוליטית עצמאית וחריגה. במהלכיו של ליברמן במסגרת ההתארגנות הפוליטית (גוש "רק לא ביבי") החותרת להדחת נתניהו, ליברמן הוא חריג מתעתע בגוש הימין. להערכתי, אופיה של "ישראל ביתנו" כלטיפונדה כמעט פרטית ובלתי-דמוקרטית, מחבל ביציבות הפוליטית ומזיק לעוצמה הכוללת של גוש הימין. במסגרת מאמצים, להתרחק מרסיסי מפלגות ומאי-יציבות פוליטית כרונית והרסנית, מן הראוי שבמסגרת השתחררות מקפריזות וממשאלות לב פרסונליות ומאמץ להקמת כוח ימני מרכזי - "גוש ימין גדול וחזק" - תשתלב מפלגתו של ליברמן בגוש זה.

קיים כמובן גם הגוש הערבי המורכב, זו פעם ראשונה מזה זמן רב, משתי מפלגות: "המשותפת": (6) מנדטים, ו"ר"עם": (4 מנדטים) - סה"כ 10 מנדטים בהשוואה ל 15 מנדטים לרשימה הערבית המשותפת שהתמודדה בסבב הקודם כרשימה אחודה. ההופעה הפוליטית המפוצלת של המגזר הערבי בסבוב בחירות זה,3 משנה את המפה הארצית, וככל הנראה מבשרת שינויי תפיסה וגישה של המגזר כולו להשתתפות פעילה יותר בחיים הפוליטיים בישראל. עניין זה על כל משמעויותיו, ראוי לדיון נפרד.4 בסבב הנוכחי, על-רקע יוזמות הדברות שנקט נתניהו מול מנהיג רע"ם, מנסור עבאס, עוד לפני הבחירות, עשויה המפלגה להיות הגורם המכריע בהקמת ממשלה חדשה, בהנחה שבתיקו שנוצר בין הגושים הגדולים, תהיה "ימינה" שותפה לממשלת כל-ימין מאוחדת.

להערכתי מפלגת "תקווה חדשה" של סער, היא אפיזודה פוליטית חולפת. אין צורך ואין הצדקה אופרטיבית כלשהי להפרדת גוש הימין ל-4 מפלגות, שהבדלי ההשקפות ביניהן יכולים למצוא ביטוי פוליטי במסגרת חטיבתית בגוש הגדול. לגוש הגדול יתרונות מובהקים ביכולת לממש יעדים בסבירות גבוהה יותר במסגרת ה"קח ותן" הטיפוסי לחיים הפוליטיים וגם לשמר את השלטון בשליטתו. הסנטימנט האישי השלילי של סער כלפי נתניהו בשל ריבי-עבר, שבהם טעה גם סער במהלכיו לא פעם, איננו סיבה להקמת מפלגה.

אם יש לבחירות אלה מסר נחרץ, הריהו שקיים צורך ממשי ודחוף בהפיכת ליבת גוש הימין למפלגת שלטון דמוקרטית אחת, במסגרת איחוד פוליטי. לצד גוש זה תפעל, במידת הצורך, פדרציה ציונית-לאומית שתקיף מפלגות שגישתן באחד מנושאי הליבה של השיתוף הפוליטי אינו עולה בקנה אחד עם המצע הפוליטי הרחב של מפלגת הימין; למשל: מפלגות חרדיות. למעשה, שינוי דומה נחוץ גם לגוש השמאל, אולם ספק אם הוא יודע להתפשר ולגשר על הבדלי ההשקפות ו"האמונות הטפלות" המפצלים אותו כיום.

תופעות היסוד העולות ומסתמנות מבחירות אלה ברורות למדי: אינטגרציית גוש הימין חיובית וחיונית בין אם יתאפשר לנתניהו להקים ממשלה בראשותו ובין אם לאו. אם לא יצליח, הוא יהיה להכרח לשם שמירת המומנטום של "הימין". תהפוכות מערכות הבחירות בשנתיים האחרונות, מוכיחות צורך דחוף בשיפור התהליכים הדמוקרטיים שלנו: - הקטנת מספר המפלגות ומיקוד הוויכוח הציבורי ודרכי ההכרעה בו, חיוניים למניעת סטטוס-קוו חברתי, כלכלי ומדיני הרסני. מהלך תיקון המשלב את החיים המפלגתיים והמוסדיים-ממלכתיים כאחד, הוא הדרך היותר פשוטה והפחות מקוטבת להגיע לתוצאה הרצויה.

אחת הבעיות הקשות המפצלות את הממשל ונהלי הפעולה בארץ כיום, הן ההיסחפות וההתרחקות המתמדת מדמוקרטיה בה נוטל הציבור חלק באופן פעיל ואינטנסיבי בצורות שונות ומגוונות. דמוקרטיה טלוויזיונית, לא רק שאין די בה, אלא היא מהווה איום על הדמוקרטיה האמיתית. המערכות הדמוקרטיות האירגוניות הן מסגרות לארגון, להידברות ולהכרעות גם יחד. תהליכים אלה אינם מסוג "זבנג וגמרנו"; הם מכניזמים של עימות, הפנמה, שילוב "סחר-גומלין" והתבשלות עצמית וקבוצתית בתהליכי עיכול מגוונים ששיאם הוא בהכרעות הלאומיות. כאשר ההכרעות הראשונות מתרחשות ברמה המפלגתית, בדרך דמוקרטית גלויה והגונה, השלב הלאומי הוא פועל יוצא טיבעי ממנו וסוגיות ההכרעה המגיעות לציבור הן סוגיות הליבה ולא הסוגיות הפרסונליות. אולם בה בעת, אסור לגרום לציבור תחושה שהוא איננו משתתף בהכרעות לאומיות מרכזיות. יען כי זו תהא הרסנית לאמון בשיטה, מיצגיה ומוציאיה לפועל.

מדינת ישראל צומחת במהירות ובתוך 2 - 3 שנים תמנה כבר כ-10 מיליון נפש! במדינות בגודל זה, נדרשים הכנה ומיון-מוקדם של מועמדים לתפקידי מחוקקים, שרים ובוודאי ראשי-ממשלה. לאחר תיקון גדול, יבואו אל-נכון עוד השלמות-משנה, כגון קציבת מספר הקדנציות שיכול ראש ממשלה לכהן ברציפות. האתגר עתה הוא שעל עלילות הבחירות האחרונות נוכל לבסוף למַשֶל כשמשון הגיבור: "מהאוכֵל יצא מאכל, ומעז יצא מתוק". (שופטים יד, פסוק יד).

הערות

1. דוח של "מכון סמית", מ-25.3.2021.
2. בהזדמנות זו ראוי להעיר שהעלאת אחוז החסימה ל-3.25% הייתה מהלך נבון. בלעדיו היינו נצבים בפני רשימה של למעלה מ-20 רשימות המתמודדות לכנס, מצב בלתי סביר בעליל. אני סבור שיש להעלות את אחוז החסימה ל-4%, ובכך לקבוע שרשימה שאין לה תומכים בהיקף של כ-5 מנדטים, אינה רצויה במערך הפוליטי שלנו.
3. עם אינדיקציות מתגברות למגמה של פיצול נוסף בגוש...
4. התפצלות "רע"ם" מהרשימה הערבית המאוחדת, היא יומה פנים ערבית שקיבלה עידוד בולט מנתניהו. גוש ערבי אנטי-ישראלי גדול, כפי שהיה במחזורי הבחירות האחרונות ( 13 – 15 מנדטים), איננו רצוי מוקד פוליטי אנטגוניסטי, אנטי-ישראלי, אנטי-ציוני פרו-רשפ"תי ואנטי ישראלי, (כפי שהוא למעשה כיום). המגמה המאפיינת את יוזמותיו של נתניהו, היא לשלב את הערבים במפלגות הפוליטיות הישראליות או במפלגה ערבית, על בסיס אישי אזרחי. בסיס שיתופי הפעולה חייב להיות מנותק משאיפות לאומיות פלשתיניות בתוך מערכות הממשל הישראלי, משום ששאיפות לאומיות ביסודן אינן מאפשרות השתלבות- אזרחית אמיתית במדינת -לאום יהודית, כפי שהגדירה ישראל את עצמה במגילת העצמאות. הגישה הפרגמטית של רע"ם, היא אחד הניסיונות להגיע למימוש גישת-יסוד זו.

תאריך:  31/03/2021   |   עודכן:  31/03/2021
רפי לאופרט
+נתניהו הציע לבנט שבעה שריונים בליכוד
00:04 01/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כיצד מנסים לשטות בציבור
22:17 31/03/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
לפיד, גנץ ושות׳, יחד עם כמה ערוצי תקשורת מרכזיים, מספסרים בתוצאות הבחירות  ▪  הם מנסים להוציא מחוץ למחנה את מצביעי הליכוד  ▪  מניפולציות ותרחישי אימה כוזבים מופצים בציבור  ▪  בעוד שהאמת פשוטה: גוש הימין ובראשו נתניהו ניצח בבחירות
נתניהו. תוצאות הבחירות ברורות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סמוטריץ' לסער ולבנט: אפס לגיטימציה להפנות עורף למחנה הלאומי
21:56 31/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+דיווח: נתניהו מוכן להציע שריונים לבנט ולסער
21:48 31/03/21  |  עידן יוסף
גורמים בליכוד אומרים כי נתניהו מוכן לתת לבנט ולסער מקומות ברשימת הליכוד, כדי שיסכימו לשוב לחיק הימין ולאפשר לו להקים ממשלה. עם זאת, תוכנית המגירה היא הקמת ממשלה עם מנסור עבאס (כאן חדשות).
+גנץ ומיכאלי נועדו לפגישת עבודה
21:45 31/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן ויו"ר העבודה, בני גנץ ומרב מיכאלי, נפגשו הערב על-מנת לטכס דרכים להקמת ממשלה שבה שתי המפלגות יהיו חברות.
+ברקת לסער: ניסיון לסכסך בינינו לא יעזור
21:26 31/03/21  |  עידן יוסף
ח"כ ניר ברקת בתגובה לסער, שאמר כי לא יפסול הצטרפות לממשלה בראשותו: "גדעון, חשבתי שכמוני אתה מכבד את הדמוקרטיה. הפסדת בבחירות המקדימות ופרשת מהליכוד, קבל את התוצאה הדמוקרטית, בליכוד יש יו״ר נבחר אחד וניסיון לסכסך בתוכנו לא יעזור. אני קורא לך ולנפתלי בנט לשים שיקולים אישיים בצד ולאפשר הקמה של ממשלת ימין בהובלת נתניהו".
+נתניהו קורא לאחדות בימין; סער דוחה
20:16 31/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו לסער ובנט: בואו נשים מאחורינו את המשקעים האישיים ונקים יחד ממשלת ימינה יציבה שתעבוד שנים  ▪  סער מציע לליכוד להחליף את העומד בראשו: המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה פוגעת בישראל  ▪  ימינה: בנט ימשיך לפעול להקמת ממשלה טובה ויציבה
(נתניהו וסער. "ידענו להתגבר עליהם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+אבו-שאחדה מסיעת בל"ד לא ימליץ על איש
19:23 31/03/21  |  
ח"כ סמי אבו-שחאדה, הנציג היחיד של בל"ד ברשימה המשותפת בכנסת ה-24, לא יתמוך באיש מבין המועמדים לראשות הממשלה - וכך מנע מנדט אחד מהגוש המבקש להחליף את בנימין נתניהו. בל"ד, הקיצונית שבמפלגות הרשימה המשותפת, קוראת לכל המפלגות הערביות להימנע מהמלצה בפגישות בשבוע הבא עם הנשיא ראובן ריבלין, בנימוק ש"בכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלשתיני".
+סמוטריץ' על ריבלין: "התערבות בוטה בהליך הפוליטי"
16:48 31/03/21  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "כל הפוליטיקאים הצבועים שקפצו "בשם הממלכתיות" "להגן" על הנשיא מפני "המתקפות" עליו, יש לכם הסבר אחר לאמירה של הנשיא על כך שהציבור הישראלי בחר ב"חיבורים לא שגרתיים" ו"שיתופי פעולה חוצי מגזרים" מלבד התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט?!".
+ליברמן בטוויטר: "אין וטו ואין בטיח"
15:14 31/03/21  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מכחיש את הדיווחים ומבהיר בחשבון הטוויטר: "מתי טוכפלד - עד היום לא הצלחת לכתוב מילה אחת של אמת על אביגדור ליברמן או על מפלגת ישראל ביתנו. כנראה זו הסיבה שלא טרחת לפנות ולקבל תגובה מטעמנו. אין וטו ואין בטיח".
+בשולי הבחירות
14:09 31/03/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
מה המשותף בין בני גנץ, גדעון סער, נפתלי בנט ומרב מיכאלי? התשובה: שמחת עניים  ▪  על כך ברשימה שלפניכם
(סער. פרצופו האמיתי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+"הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות"
12:48 31/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהירו: אסור לנשיא להיות שחקן פוליטי  ▪  ריבלין בתגובה: "הדברים אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו"  ▪  דרעי: לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה  ▪  סער: זהו שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות  ▪  גנץ: אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו
(יריב לוין, הנשיא ריבלין [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת])
+לפיד וגנץ יפגשו בשנית בניסיונות להקמת ממשלה
12:21 31/03/21  |  
יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יפגשו בהמשך היום בשנית במסגרת הניסיונות להקמת ממשלה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחרי ספירת קולות האמת
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
31/03/21 17:04
 
רפי לאופרט
1/04/21 08:50
 
שלמה המגיב
1/04/21 10:31
 
רפי לאופרט
1/04/21 13:00
 
שלמה המגיב
1/04/21 17:04
 
רפי לאופרט
1/04/21 21:18
 
שלמה המגיב
1/04/21 23:58
2
הירונימוס
31/03/21 20:45
 
רפי לאופרט
1/04/21 13:11
 
רפי לאופרט
1/04/21 21:13
 
הירונימוס
2/04/21 15:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
מה המשותף בין בני גנץ, גדעון סער, נפתלי בנט ומרב מיכאלי? התשובה: שמחת עניים על כך ברשימה שלפניכם
31/03/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בכירי הליכוד ‏יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר הבט״פ אמיר אוחנה פתחו במתקפה על הנשיא ריבלין בעקבות דבריו לפיהם יטיל את מלאכת ההרכבה על מי שלדעתו יש לו את הסיכוי הטוב להרכיב: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי. מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם."
31/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מכל בחינה ציבורית ראוי יאיר לפיד להיות מועמד של גוש בני האור לראשות הממשלה. אך המציאות האריתמטית בקלפי יצרה מצב המבהיר כי לא יוכל להרכיבה. המפתח לכספת מצוי דווקא בידי נפתלי בנט.
31/03/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ברכותי לך מנסור עבאס. בזכות טמטומו של עם ישראל ובזכות טיפשותם של לפיד, בנט, סער וגנץ זכית להגיע למעמד הבכיר של הפוליטיקאי המחוזר והחזק בישראל. בחכמה רבה זנחת את חבריך למשותפת כדי להגיע לפוזיציה של מנצח הבחירות הרביעיות בישראל.
31/03/2021  |  גד פניני  |   יומני בלוגרים
זהו. הבחירות הרביעיות מאחורינו, הרעש העצום שליווה אותם עם זיקוקי השנאה ולהביורי האיבה שככו, הרעש הגדול בימי המגיפה נחלש, עכשיו הזמן להתבוננות. אחרי שנתיים זרועות במהמרות, בהאשמות, בשליחת יד איש באחיו באופן המילולי המפלג, המשסה, הנורא, אחרי שנתיים של חוסר יציבות שלטונית אשר תוצאותיה מי ישורנו, עכשיו הזמן להתבוננות.
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
"העם מבקש חיבורים לא שגרתיים"  /  מירב ארד
יעלון: "בנט אינו חלק ממחנה השינוי"  /  מירב ארד
סער ללפיד: תורך לוותר על האגו  /  עידן יוסף
תזכורת לעקרון שלטון העם   /  אפיק גבאי
דרושה מועצת פיוס לאומי  /  עמנואל בן-סבו
חיים טוב  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il