|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

על האגו מוותרים לפני הבחירות

גוש השינוי מעדיף את נתניהו על פני כל מועמד אחר מטעמו, שאם לא כן היה מסכים על מועמדו לראשות הממשלה, ערב הבחירות, והיו לו כבר ארבע הזדמנויות לעשות כן
05/04/2021  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
יודעים מראש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

האם גוש השינוי מעדיף את נתניהו או את גדעון סער? כמובן את נתניהו. האם הוא מעדיף את אהוד ברק או את נתניהו? כמובן את נתניהו.

גוש השינוי מעדיף את נתניהו על פני כל אחד אחר ממועמדיו, כי על ויתורי האגו הוא מדבר לאחר הבחירות, כאשר זה כבר מאוחר מידי. האם על האגו ממתרים לאחר הבחירות? הפוך גוטה, הפוך, תלמדו מהגוש השני, שם מוותרים על האגו לפני הבחירות ולכן למצביעים ברור בדיוק לאיזו מפלגה הם מצביעים ומיהו מועמדם לראשות הממשלה.

בואו נביט באהוד ברק. היה רמטכ"ל, היה שר ביטחון, היה ראש ממשלה. היו חקירות משטרה בעניינו על הפרת חוק מימון מפלגות (עמותות ברק), בביתו הועסקה עובדת זרה ללא רישיון בתוקף, מי שהיה הגזבר של ברק והיום יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג שתק בחקירה. בקיצור אהוד ברק הוא מועמד אידיאלי לתפקיד ראש הממשלה. ויצחק הרצוג השתקן על אחת כמה וכמה. אז מדוע איש מהם לא רץ כמועמד מוסכם בראשות "גוש השינוי" לפני הבחירות?

מדוע בגוש הזה הם מוותרים על האגו רק אחרי הבחירות? מדוע לא מוותרים עליו ערב הבחירות, תוך שהם מסכימים מראש על מועמד מטעמם, אשר יש לו סיכויים לנצח?

כמה תשובות לשאלה הזו:

1. כי הם תכלס' מעדיפים את נתניהו על פני ברק או הרצוג או כל מועמד אחר מטעמם.

2. כי הם לא באמת מוותרים על אגו. ויתור על אגו לאחר הבחירות הוא הצגה לתקשורת.

3. כי ערב הבחירות הם חולמים בהקיץ, על-אף שתוצאות הבחירות די ידועות מראש.

4. כי שינוי מכריע באיזון בין הגושים מחייב החלטות מאוד קשות ערב הבחירות, וחבורת החובבנים הזו לא בנויה להחלטות קשות.

בואו לא נאמין להם. הם לא יותר עקומים מנתניהו, אבל ודאי לא יותר ישרים ממנו. עם מתק השפתיים בלשונם הם מוליכים אותנו שולל, בגלל אגו מנופח, עליו הם מוותרים מן השפה ולחוץ אחרי הבחירות. הם ממליכים את נתניהו שוב ושוב, אין הם מסוגלים לומר לעצמם, כקבוצה "זה מועמדנו לראשות הממשלה". הם מעדיפים לרמות אותנו ואת עצמם על דרך השלילה "זה לא המועמד שלנו לראשות הממשלה", אפילו כאשר הם יודעים שזוהי שיטתם של שפנים, אשר סיכוייהם לשלוט שואפים לאפס.

תאריך:  05/04/2021   |   עודכן:  05/04/2021
אפרים הלפרין
+זוהר: השמאל ימרר לבנט את החיים, והימין לא יסלח
14:43 05/04/21  |  
יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "‏המלצת ימינה על בנט אומרת שהוא מתעתד להקים ממשלה עם השמאל. לא פלא שדוידי החליט להישאר בשדרות. זו עוד החלטה לא טובה של בנט שבמקום לבוא לליכוד, הוא החליט להקים ממשלה לא הומוגנית שתיפול בתוך כמה חודשים. המשותפת, מרצ, העבודה ויש עתיד ימררו את חייו והימין לא ישכח ולא יסלח לו לעולם".
+גדעון, השם מחייב
14:34 05/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הגיע הזמן שמישהו יזכיר גם לרבני הדור כי מורשת ישראל שוללת ומסתייגת ומואסת בכל המאפיינים של ביבי בין אם פליליים לכאורה ובין אם בלתי ראויים מבחינה ציבורית בוודאות
(סער. לא לכרוע ברך [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+מפלגת העבודה המליצה על לפיד
14:16 05/04/21  |  עידן יוסף
העבודה המליצה לנשיא המדינה על יאיר לפיד לראשות הממשלה. אל בית הנשיא הגיעו חברי הכנסת גלעד קריב, אמילי מואטי ועמר בר-לב. בכך עומד מספר הממליצים על נתניהו על 46, 32 ללפיד ו-7 לבנט.

בר לב: "זמן רב לפני הגשת כתבי האישום נגד נתניהו טענו מסיבות ערכיות ומוסריות שהוא אינו ראוי לכהן כראש ממשלה, על אחת כמה וכמה לאחר הגשת כתבי האישום וביתר שאת לאחר פתיחת שלב העדויות כנגדו. אנחנו ממליצים על ח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה, משום שהוא עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש השינוי ומשום שהוא הקרוב ביותר לעמדותינו".

מואטי: "חשוב לנו לדבר על פוליטיקה של חזון, ולחזור לימים בהם הייתה בחברה תמימות דעים שמי שנמצאים בכנסת, בימין או בשמאל, הגיעו לטובת מדינת ישראל". קריב: "בראשית כהונתך נשאת את נאום השבטים, לצערי בשנים שחלפו מאז הקוטביות והקיטוב רק גברו, זה לא קרה במקרה, זו מדיניות מכוונת של נתניהו. מפלגת העבודה חרתה על דגלה את דגל השוויון המגדרי. מקווים שבעתיד נוכל להמליץ גם על מועמדות נשים להרכבת ממשלה וגם לנשיאות".
+ליצמן: אנחנו רק עם נתניהו, בלי לפיד
14:12 05/04/21  |  עידן יוסף
סיעת יהדות התורה המליצה כצפוי על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. השר יעקב ליצמן אמר בהצהרה לתקשורת אחרי ההמלצה: "אנחנו רק עם נתניהו. בלי לפיד! תכניסו את זה לכם טוב טוב". יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אמר: "אנחנו ממליצים על נתניהו כי אנחנו יכולים להיות איתו - אם יהיה מועמד אחר מהליכוד היינו גם הולכים איתו. שם נמצא הציבור המסורתי". בהתייחסו לאופן שבו נתניהו ירכיב את הממשלה אמר גפני כי יתפללו שיצליח. עוד ציין כי הבחירה בנתיהו היא כי הוא מועמדו של הליכוד.

ליצמן אמר: ההמלצה שלנו על נתניהו היא חד-משמעית, לא נלך עם ליברמן ולא לפיד, לטובת מסורת ישראל והצביון היהודי". סגן השר מאיר פרוש אמר: ״הממשלה היחידה שיש לה את האפשרות להאריך ארבע שנים וחצי היא רק ממשלה בראשות נתניהו. יהדות התורה הסיעה היחידה שלא שינתה את שמה מהכנסת השנייה ולכן יש לה את המשקל הסגולי ומסמלת את העם עתיק היומין שלא שינו את שמם ולכן יש לנו דרישות שאין לאף מפלגה אחרת בכנסת. ההמלצה שלנו היא אך ורק נתניהו ואסור שהשתמע שיש מישהו אחר שאנחנו יכולים להמליץ עליו״.

לשאלת הנשיא האם עליו להמליץ על ראש ממשלה שנמצא במשפט, ענה פרוש: ״אני מאמין שיש רצון של השמאל להפיל את נתניהו אך ורק בגלל שהוא היחיד שיכול להקים ממשלת ימין. אנחנו זוכרים מה השמאל עשה לבגין ז״ל״.
([צילום: מארק ניימן/לע"מ])
+לחדש את הבחירה הישירה לראשות הממשלה
12:55 05/04/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
אני די מעריך שאנחנו הולכים לסיבוב בחירות חמישי, עם או בלי להקים ממשלה חדשה  ▪  אבל הפעם כדי שלא נמשיך בדרדור הזה ישנה רק דרך אחת להיחלץ מהמצוקה הפוליטית הזו
(שרון. הקים קואליציה יציבה [צילום: פלאש 90])
+הנשיא: אולי לא אטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שני
12:35 05/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ימינה טוענת כי ליו"ר ימינה יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה יציבה  ▪  איילת שקד ביקשה מהנשיא ריבלין כי אם המועמד עליו יטיל את מלאכת ההרכבה ייכשל - לא תוחזר הסמכות לכנסת אלא תוטל על נפתלי בנט
כהנא ושקד אצל הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+כחול לבן המליצה על לפיד להרכבת הממשלה
12:34 05/04/21  |  עידן יוסף
סיעת כחול לבן המליצה לנשיא המדינה ראובן ריבלין על ח״כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה. משלחת כחול לבן לבית הנשיא כללה את השר חילי טרופר, השרה אורית פרקש הכהן וח"כ יעל רון.
[צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+תיאטרון האבסורד
11:18 05/04/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
ממפלגות הלגו הקטנות המאוחדות תחת הדגל של שנאת ביבי לא תיבנה מדינה  ▪  רק ביבי, בעל המפלגה הגדולה ביותר והעומד בראש מחנה הימין הגדול ביותר, עם רקורד עשיר וקבלות רבות, שהוכיח את עצמו כראש ממשלה הטוב ביותר לישראל, הוא המסוגל להוביל את המדינה ולהתמודד עם אתגריה הרבים העומדים בפנינו
(לפיד. אימת התפקיד הגדול [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+לנתניהו מספר הממליצים הגבוה ביותר
09:51 05/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ריבלין: "אני לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה"  ▪  השר אוחנה בבית הנשיא: "סבורים שיותר ממה שמשתקף בכלי התקשורת, יש כאן הכרעה של הבוחר"  ▪  גנץ הודיע: נמליץ על יאיר לפיד  ▪  חד"ש הצטרפה לבל"ד והודיעה שלא תמליץ על-אף מועמד
(סבב ההתייעצויות בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חי: מצעד הממליצים אצל הנשיא
09:28 05/04/21  |     |   לרשימה המלאה
התייעצויות נשיא המדינה עם נציגי הסיעות לקראת הרכבת הממשלה
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+החלילן מהמלין ממשיך בניגונו
08:00 05/04/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הנתק בין התהליכים המטרידים והמדאיגים המתרחשים בעולם לבין הקרקס המעייף אשר מסרב לקפל את עצמו ולנדוד למשך ארבע שנים הוא בלתי נתפס  ▪  מדינת ישראל מתנהלת כאילו אין איומים, אין מציאות קשה, מדינה החיה בתוך מציאות מדומה
(כן עבאסס לא עבאס [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת
22:55 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גוברת התמיכה בציבור הערבי בעמדות הפרגמטיות שמציגה מפלגתו של מנסור עבאס  ▪  אילו היו הבחירות נערכות היום היא צפויה להיות גדולה בכמעט ארבע נקודות האחוז משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת
[צילום: פלאש 90]
+סער: לא תכפו עלינו את נתניהו
21:51 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר תקווה חדשה הצהיר כי נתניהו הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם  ▪  "אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו"
(סער. נתניהו צריך להסיק מסקנות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על האגו מוותרים לפני הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
5/04/21 10:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
סקר סטטנט בהנהלת יוסף מקלדה שנערך בחברה הערבית, מעלה כי מפלגת רע"ם תהיה הכוח הגדול ביותר בחברה הערבית והקרובה ביותר לדעות הציבור הערבי ובפער ענק (רע"ם - 38.5%; חד״ש 15.9%; בל"ד 8.7%).
04/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, חזר על הצהרתו כי לא יתמוך בממשלה בראשות בנימין נתניהו. הדברים נאמרו בכינוס פעילים ערב לפני שהסיעות שנבחרו בבחירות לכנסת ה-24 מגיעות לבית הנשיא לצורך ההתייעצות לפני הטלת המנדט להרכבת הממשלה.
04/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שב על הצהרתו כי לא יתמוך בממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם, וקרא ליו"ר ימינה לא להסתנוור מהחיבוק של השמאל ולהמליץ מחר בפני הנשיא על הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.
04/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
לקראת הכרזתו של נשיא המדינה בדבר הענקת המנדט להרכבת הממשלה, מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (א', 4.4.21), עולה כי רוב גדול מהישראלים חושבים כי יתקיימו בחירות חמישיות בשנה הקרובה. בנוסף, רוב הציבור אינו מרוצה מתוצאות הבחירות - כאשר שביעות הרצון הגבוהה ביותר נרשמה בקרב בוחרי רע"ם ואילו הנמוכה ביותר בקרב מצביעי ימינה.
04/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חילופי האשמות בגוש השמאל. יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תוקפת את יו"ר כחול לבן. בהודעה שכותרתה "הגנץ מכה פעמיים", כתבה מיכאלי (4.4.21) כי גנץ שוב מכין את הקרקע לגניבת הקולות.
04/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
לפיד ובנט נפגשו: "פגישה טובה"  /  מירב ארד
בנט ונתניהו נועדו במשך 3 שעות  /  איציק וולף
"לא נאפשר לממשלה לקום על תמיכת עבאס"  /  איציק וולף
קול הרע"ם  /  דוד ארגז
הלחץ הנורא של הגרביים  /  עמנואל בן-סבו
הדרך לצאת מהמבוך  /  דוד ארגז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il