|   15:07:40
דלג
  יוסף קנדלקר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

צום ביום השואה

הקורונה עדיין כאן, והיא עדיין מכתיבה לנו את החיים, מסגר לסגר ומתוכנית לתוכנית מקווה שאולי חג העצמאות הקרוב ייראה כמו שאנחנו רגילים
14/04/2021  |   יוסף קנדלקר   |   יומני בלוגרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
לא חסר צומות [צילום: אורן בן-חקון, פול]

יום השואה עבר וכבר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. והנה הרחובות מתמלאים בפנסים, ואורות מנצנצים מקרוב ומרחוק לקראת חגיגות יום העצמאות. חגיגות שכמו המציאות הכל כך ישראלית, מתערבבות בשמחה ויגון, באבל ויום טוב. ברמה הלאומית וברמה האישית. ושוב, זו השנה השנייה שטקס יום השואה שאותו החלתי לפני כמה שנים במשרד שלי, התבטל.

הקורונה עדיין כאן, והיא עדיין מכתיבה לנו את החיים. מסגר לסגר ומתוכנית לתוכנית. מקווה שאולי חג העצמאות הקרוב ייראה כמו שאנחנו רגילים. לפחות חלקית. לא צריך אומנים במאות אלפי שקלים, ולא צריך מופע זיקוקים שבסיומו אני יודע שנהנינו מחמש דקות של אורות וצבעים, אבל סגרנו עוד פרויקט חברתי חשוב כי אין תקציב.

ושוב אני נפגש עם בת שכולה, כבר פחות פנים אל מול פנים אלא יותר באמצעות מסכים. היא מפנה את תשומת ליבי ליוזמה חדשה של צום ביום השואה. כאילו לא חסר לנו צומות. כאילו אין דרך אחרת להביע סולידריות וכאב. היא שולחת לי את השירים שכתבה לאביה שנפל לפני שנים.

אני חושבת עליך הרבה
אולי אלה ימי החג שגורמים לי
להתגעגע ביתר שאת
אולי זה יום הזיכרון
שדולק בליבי כאבוקה יוקדת
הייתי רוצה שתהיה פה איתי
רגע לפני החג
נשב לדבר
אכין לה תה פרסי עם קוביות סוכר
ותשיר לי שיר בשפת אמך
הייתי רוצה שיהיה לי קצת אבא
ברגעים האלה בהם נדמה
שכל העולם
מתמרק לקראת החג
ואני רוצה ללכת לאיבוד
הייתי רוצה שתבוא
לשבת איתי קצת
תאפשר לגעגוע העיקש
להרפות מהאחיזה בליבי
שרית דמגי


מרס 2021

תאריך:  14/04/2021   |   עודכן:  14/04/2021
יוסף קנדלקר
+לראשונה מזה 33 שנה: מטס של תע"א
00:15 15/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התעשיה האוירית תערוך מטס הצדעה למדינת ישראל ולאזרחיה ביום העצמאות  ▪  המטס שייערך בסימן אחווה ישראלית יעבור מעל עשרות ישובים מצפון ועד דרום  ▪  במטס האחרון שקיימה החברה השתתפו מטוסי הלביא והכפיר
מטוס G280 [צילום: גאלף סטרים]
מטוסי קרנף [צילום: איציק וולף]
+הוכחנו שאנחנו יודעים לעמוד ביחד
20:31 14/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בהר הרצל בירושלים נפתח טקס המשואות  ▪  יו"ר הכנסת, יריב לוין, פתח את טקס המשואות המסורתי ושיבח את צוותי הרפואה בישראל: בזכותכם רופאות ורופאים, בזכותכם אחיות ואחים, בזכות העובדים והמתנדבים בשירותי הרפואה וההצלה, בזכותכם ניצלו רבים כל כך
12 משיאי משואות [צילום: מן הטלוויזיה]
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ברגע האחרון הוכנסה ברכה של מנכ"ל פייזר לטקס המשואות
19:22 14/04/21  |  איציק וולף
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, שלח סרטון להקרנה בטקס הדלקת המשואות. הסרטון נשלח בשעות האחרונות והוכנס ברגע האחרון לליין אפ של הטקס.
+נס יקרה רק לחוצב בסלע עד דם
17:13 14/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קראת סיום יום הזיכרון והכניסה אל ליל יום העצמאות, בשעה שהיא אחת משעות החסד היפות ביותר של לוח השנה הישראלי, אנחנו קובעים שוב ושוב את האמונה שלפיה נס לא יקרה לנו אם לא נחצוב בסלע עד דם  ▪  שכל ההצלחות של המדינה - בביטחון, בכלכלה, במדע ובתחומים רבים נוספים - למרות הקשיים הרבים, הן חזרה על נס קריעת הים שהחל בצעד אנושי בחירי אחד לתוך המים
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+האדם שקרא לעבר נתניהו: אלמן שכול שאנדרטת אשתו נגנבה
15:34 14/04/21  |  עידן יוסף
האדם שצעק "בלי פוליטיקה" לעבר ראש הממשלה בטקס לחללי פעולות האיבה הוא עזיז צראפי. אשתו נרצחה בפיגוע בקו 405 ב-1989. על-פי דיווח בחדשות 12, הוא כעס ופרק את כאבו על כך שלא קיבל תשובות לגבי האנדרטה שהוצבה במקום הפיגוע ונגנבה משם לפני מספר שנים.
הקריאה באה למרות שדברי ראש הממשלה כלל לא היו פוליטיים. נתניהו בישר על התקדמות משמעותית בתכנון היכל ההנצחה לחללי פעולות האיבה בהר-הרצל. הוא הוסיף כי היכל ההנצחה יהיה אחת ההחלטות הראשונות שתובא לאישור הממשלה הבאה שתוקם.

יו"ר נפגעי פעולות האיבה אישר כי נאומו של נתניהו לא היה פוליטי. לדברי אייבי מוזס, "מזה עשור אנו פועלים להקמת היכל הנצחה ממלכתי לחללי פעולות האיבה בדיוק כפי שהוקם לחללי מערכות ישראל. הצעת המחליטים נמצאת על שולחן מזכירות הממשלה, ולכן ההתייחסות של ראש הממשלה להקמת היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה לא הייתה פוליטית בשום צורה. ראש הממשלה ביטא את בטחונו שכל ממשלה שתקום תשלים את המשימה הלאומית החשובה הזאת".
+לוחמי אש פוקדים את קברי חללי מערך כבאות והצלה
15:29 14/04/21  |  עידן יוסף
הטקס המרכזי של מערך כבאות והצלה נערך באנדרטת הזיכרון בקריה הלאומית לכבאות, שבה חקוקים שמות 87 חללי המערך. במעמד קצינים, עובדים וחניכי קורס לוחמי אש, הוקראו פרקי קינה ושירה וכן נישאו תפילות יזכור, קדיש ואל מלא רחמים.

טקסי זיכרון דומים נערכו במחוזות ובעשרות תחנות כיבוי ברחבי הארץ בהשתתפות מפקדים, לוחמים ועובדים.

משעות הבוקר פוקדים לוחמי אש את קברי חללי מערך כבאות והצלה ברחבי הארץ.
נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי פקד את חלקת בית הקברות הצבאית במגדל העמק בצוותא עם משפחתו של לוחם האש האמיץ אורי סמנדייב ז"ל, שנספה במאמצי הכיבוי בשריפה בכרמל.
+"מתקדמים בהליך התכנוני של היכל ההנצחה"
13:07 14/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: אנו מחויבים למשימה החשובה הזאת ואנו נגשים אותה. זאת תהיה אחת ההחלטות הראשונה שתהיה לממשלה הבאה שתקום בישראל"  ▪  מספר האזרחים שנהרגו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה ועד היום הוא 3,158  ▪  שידור חי מהר הרצל
(נתניהו בטקס. בין ההחלטות הראשונות של הממשלה החדשה [צילום: מסך])
+השר אביטן: "תדאגו לשלום הבית בתוככם"
12:18 14/04/21  |  מירב ארד
שר הדתות הרב יעקב אביטן בטקס המלכתי לחללי צה״ל היום באשקלון:צ״צוואתם של הנופלים והגיבורים לנו היא אחת: בזמן שאתם דואגים לשלום עם האומות - תדאגו לשלום הבית בתוככם! לא יהיה העם הזה לשתי מחנות כי מחנה אחד אנחנו!".
+השר דרעי: "כולנו עם אחד. דתיים לצד חילונים, רב המאחד ביננו על המפריד"
12:13 14/04/21  |  מירב ארד
שר הפנים אריה דרעי, נציג הממשלה בטקס יום הזיכרון בהר הזיתים לזכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום בו כל עם ישראל מרכין ראש ומתייחד עם זכרם של אלו אשר היו ואינם. בזיכרוננו אנו מציינים את אלו אשר נפלו בעודם אוחזים בנשק להגנה על המולדת ואת אלו אשר נרצחו במעשי טרור ואיבה רצחניים. כולנו עם אחד. דתיים לצד חילונים, רב המאחד ביננו על המפריד. כוחנו כעם באחדותנו ועלינו לזכור זאת תמיד. יהי זכרם של הנופלים ברוך ויהיו חקוקים בליבנו לעד".
+עיניים עצומות לרווחה
12:05 14/04/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
גדולי הקהילות החרדיות בגולת אירופה ייחלו לחרות ישראל, אולם צאצאיהם הרוחניים מתעלמים מהתגשמות התפילות בניגוד לציבור החרדי הספרדי, הרואה מלכתחילה במדינת ישראל ערך גאולי מובהק
(כפויי טובה [צילום: יונתן זינדל])
+יום הזיכרון תרפ"א
11:28 14/04/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה
כמה דקות לפני צפירת הזיכרון  ▪  המלחמה היא ריחות וניחוחות מעולם שונה ואחר, רק של מלחמה  ▪  והאימה והשלב בו אפילו האימה כבר פרשה אל מחוזות אחרים

(מול הבלתי ידוע [צילום: ג'ון גמברל/AP])
+"נהיה תמיד נכונים למערכה כדי להדוף סכנות חמורות"
11:08 14/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: כדי שמדינת ישראל לא תהיה אפיזודה חולפת בתולדות עמנו, עלינו להיאחז בארצנו במלוא כוחנו ואחדותנו  ▪  לפיד: הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה  ▪  בבתי העלמין ברחבי הארץ נערכים טקסי זיכרון במתכונת התו הירוק  ▪  בשעה 13:00 ייערך הטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה  ▪  לשידור חי מהיכל הזיכרון
נתניהו. ישראל לא תהיה אפיזודה חולפת [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
יום הזיכרון תשפ"א [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חזרתי לספרה של זהרה לביטוב
08:29 14/04/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ברכה למדינת ישראל ביום העצמאות  ▪  "שמוות ודם בשדות הקרב ירפו אימתם מכם, רק החיים שיחייכו לכם, וכל מה שאתם חולמים יקרום עור וגידים"
(זהרה לביטוב)
+גנץ: "היום שבו לא יהיו עוד מלחמות, לצערי, רחוק"
08:16 14/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מפכ"ל המשטרה: דווקא ביום שבו אנו זוכרים את מחיר השמירה עלינו להבין שמשטרה חזקה שומרת על חברה חזקה"  ▪  המשפחות השכולות יגיעו ל-52 בתי העלמין הצבאיים להתייחד עם זכר יקירהן  ▪  צפירה בת שתי דקות תישמע ב-11:00 בבוקר  ▪  מספר חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום, עומד על 23,928
שר הביטחון בטקס הקראת שמות חללי ישראל [צילום: לע"מ]
ישראל מתייחדת עם הנופלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
בימים אלה, ימי צפייה שמשהו חדש נרקם במערכת המדינית, התודעתי פעם נוספת למכתביה של הטייסת הראשונה בחיל-האוויר, סגן זהרה לביטוב ז"ל. הספר כ"זהר הרקיע: חייה וכתביה של זהרה לביטוב" מונח לפני במהדורה חדשה בעריכת עופר רגב בהוצאת פורת. מהדורה ראשונה כבר יצאה לאור ב-1951.
שר הביטחון בני גנץ נאם (יום ד',14.4.21) בטקס הקראת שמות חללי ישראל של משרד הביטחון שנערך בהיכל הזיכרון בהר הרצל. במסגרת הטקס אמר גנץ כי "לכל חלל יש ייחוד, וכמעט בכל יום מתקיימת אזכרה למי מהם, אבל יחדיו, הם החללים של כולנו ומרכיבים חלל לאומי קולקטיבי - חור בלב האומה. לא לשווא נבחרה המילה חלל, לתאר את הנופלים: הריק הנורא הזה, שאין מילים שיוכלו לתאר".
14/04/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מאות בני משפחות שכולות משתתפים באירוע הזיכרון הלאומי המרכזי "שירים לזכרם בכנסת", בטרקלין שאגאל במשכן.
13/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברחבת הכותל המערבי בירושלים מתקיים בשעה זו טקס הדלקת נר הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. יום הזיכרון נפתח רשמית בצפירה בת דקה בשעה 20:00. ישראל מתייחדת עם זכרם של 23,928 מבניה (מניין הנופלים משנת 1860). כלל הטקסים השנה מתקיימים בהתאם לכללי התו הירוק. הטקס ברחבת הכותל מתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.
13/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אירוע הזיכרון הלאומי המרכזי "שירים לזכרם בכנסת", ביוזמה משותפת של הכנסת, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון והאגף לנפגעי פעולות האיבה במוסד לביטוח לאומי יתקיים היום (יום ג', בשעה 21:15), ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.
13/04/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
שינויים בתנועת הרכבות בימי הזיכרון והעצמאות  /  עידן יוסף
37% רוצים מדינה יהודית יותר, 25% - פחות  /  עידן יוסף
כללי בטיחות לשימוש במנגל צורך גז  /  עידן יוסף
בדם ואש  /  עו"ד צילית יעקבסון
לעבור את חג העצמאות ללא עלייה במשקל  /  חלי ממן
"ותוליכם מהרה קוממיות לציון עירך"  /  חניאל פרבר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il