|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מחול שדים

הבורסה עולה ועולה, מחירי הבתים מזנקים, הכל פתוח, הקניות בעיצומן, טוב ונעים לנו, למה להתעמק במה שקורה שם בביצה של המדינה ה-51?
25/04/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
משי-זהב. בית דין של מעלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]


חלוקת כספים: כסף לעניים, כסף לעשירים, כסף ללא ערך

בניו-יורק מחלקים 15,000 דולר לאדם (בלתי חוקי), עזרה ממשלתית. בלוס אנג׳לס הולכים להנהיג הבטחת הכנסה מינימלית לכל אדם המשתכר מתחת לרף מסוים. מסתבר שיש הרבה מאוד כסף. קודם כל מכסים חובות והתחייבויות (הפרשה לקרנות פנסיה לעובדים ממשלתיים), ואח"כ מחפשים כל מיני תוכניות שונות ומשונות. בעולם נורמלי, מתוקן, מסודר, דברים כאלו לא היו קורים. אך בארה"ב של ביידן והדמוקרטים, הורסים כל חלקה אפשרית. בסוף השנה הבאה, כבר לא ישאר כל דבר שניתן יהיה להציל.

בקרוב תהיה תעסוקה חדשה, מסוג "ריפוי בעיסוק". הדמוקרטים מתכננים לשנות את מספר המדינות באיחוד מ-50, והראשונה ברשימה היא וושינגטון די. סי. צריך יהיה גם לשנות את שמה, אך תארו לעצמכם את הדגלים החדשים של ארה"ב, כמו גם את כל השינויים שידרשו. פשוט נפלא: ראשית הסינים ייצאו לנו נגיף, עכשיו הם מייצאים לנו מסיכות וערכות מגן, ובקרוב דגלים אמריקנים חדשים (או דגלים של אמריקה החדשה).

מי אשם? ראשית הדמוקרטים שמובילים את מהלכי ההריסה. שנית הרפובליקנים שלא עושים מספיק, לא מתאמצים או לא משקיעים את כל כולם במלחמה בגזירות האלו שהן גרועות לאמריקה כולה.

איש לא מתייצב להגיד שכך לא ניתן להמשיך. עד כה סין (בעיקר) קנתה את אגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והיא המחזיקה העיקרית בהן. אך בנקודה מסוימת סין תגיד "מספיק ודי, נמאס ולא משתלם"! ומה אז? הממשל ימשיך להדפיס כסף? הלא תתחיל אינפלציה דוהרת, המחירים יעלו, אנחנו לא נוכל לעמוד בכך, והכל ידרדר ללא יכולת לעצור. מדוע אין דמוקרטים באותה ביצה ששמה וושינגטון די סי העומדים ואומרים "עיזבו את הרפובליקנים. זה פשוט לא טוב לנו. לא לנו, לא לילדינו ולא לילדיהם אחריהם".

בינתיים רבים יפסיקו לקרוא כאן. הבורסה עולה ועולה (כך גם לפני שנה: אלפי מתים ביום, והבורסה עולה). מחירי הבתים מזנקים. הכל פתוח. הקניות בעיצומן. טוב ונעים לנו. למה להתעמק במה שקורה שם בביצה של המדינה ה-51?

נזכר אני בסיפור של יצחק בשביס זינגר, על משתה השטן. חגגו להם אנשי העיירה את אותה חתונה, עד שבבוקר הם מצאו עצמם בבוץ, ללא זכר ליום האתמול. מבולבלים, אומללים, הם כלל לא הבינו את מר גורלם ורוע מצבם. רק עמד לו השטן שם וצחק.

משפט וגזר דין

כאן בארה"ב חבר מושבעים הרשיע את השוטר בהריגתו של ג׳ורג׳ פלויד. בעוד חודשיים ינתן פסק הדין. הפוליטיקים והפעילים טסו להראות נוכחות ודרשו שפסק הדין יהיה לרוחם. הם גם איימו שאם לא כך יהיה, כדברם, התוצאות תהינה הרות אסון. כבר התנסנו בכך, במאי וביוני אשתקד, כך שאלו לא היו דיבורים בעלמא.

יום לפני הכרזת החלטת חבר המושבעים, פורסמה כתבת תחקיר עם רקע על כל אחד מהמושבעים. היה זה להסיר כל ספקות: אם לא תעשו את המצופה מכם, אתם ומשפחותיכם על הכוונת. חייכם לא יהיו שווים קליפת השום.

פלא שההחלטה הייתה כפי שהיתה? הלא ג׳ורג׳ פלויד היה האבא, והדוד, והאח, והבן והבעל הנפלא שכל אחד שואף להיות. הוא היה איש למופת בחייו ובמותו. הוא לא השתמש בסמים. הוא לא גנב. הוא לא פשע. הוא פשוט היה דמות לתפארת. כמובן שתשלום של 27 מיליון דולר לאחר מותו - הסנונית הראשונה - אינו ולו טיפה בים של דמותו האדירה. עומד לו השטן ולא מפסיק לצחוק.

לפני מאה שנים (ואף פחות), היו עורכים לינץ׳ בשחורים. זה היה מותר. זו הייתה התרבות הרווחת. היום השחורים עושים את אותו הדבר בדיוק בלבנים, ויזהר לנפשו כל מי שמעז לחשוב שזה לא בסדר. נראה שלמרות הכל, לא למדנו דבר. אפשר לקחת את הספר "לֹהרוג זמיר" ולזרוק אותו לפח. אותנו צריך יהיה בקרוב לרצוח ו/או לשרוף, כי ארץ נאורה אנחנו, כי חיי שחורים נחשבים, כי שכחנו את הייל היטלר ומה שקרה בגרמניה, הנאורה מכל המדינות לפני שמונה עשורים וקצת.

בית דין של מעלה

בארץ משפט שדה מסוג אחר. גם בארץ נראה שהתהפכו היוצרות, ואנו שוכחים להשתדל תמיד להתמקד בכף הזכות. "דע כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות", נשאר מיותם לו על המדף. הרב יהודה משי זהב, יום לאחר שהתבשר על זכיתו בפרס ישראל, יצא עיתון הארץ והרשיע אותו בעבירות מין (באותו זמן המשטרה לא התחילה אפילו לחקור). והנה כתבת תחקיר יסודית, וגם היא מחויבת המציאות, כי בין אם הוא חי ובין אם הוא מת, את הכתבה יש לשדר במהירות ויהי מה.

בזמן כתיבת שורות אלו, כשהרב מפרפר בין החיים לבין המוות, ראוי לציין שכנראה יש דברים בגו, כי הוא עצמו אמר שהכל בידי שמיים, ונדרש "תיקון כיוון". אין ספק שהוא היה מודע למה שצריך לעשות, ואולי מוטב שאנחנו נזכור את שנאמר מדי יום כיפורים: "מקום שבעלי תשובה עומדין, אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו".

אנשים שעבדו איתו משך חמש, 11 ו-20 השנים האחרונות העידו בזכותו שהם "לא הרגישו דבר". אלו אנשים שאם היו מרגישים, הם היו מדברים. אלו לא אנשים שניתן להפחיד או להשתיק, וודאי שלא לקנות את שתיקתם.

אך לא בענייניו של הרב רוצה אני לפשפש. ברצוני לציין מי התייצב לצידו שם בבית דין של מעלה, לאחר שעשה את שחל איסור מוחלט לעשות - וניסה לקחת את חייו מידיו. לא בודד היה מול עיניהם הבוחנות של המלאכים ובפני הקב"ה הרואה ויודע הכל. התייצבו כל חלקי הגופות והנשמות המיוסרות שיצא הוא ללקט מהלך כל השנים, והנה, צבא גדול ורב.

עמדו להן זכויות כה רבות, ובהשפלת ראש - בשל העובדה שהן כולן ניצבות מול בורא עולם - יצאו לסנגר, להביע תודה שלא נאמרה בעולם של מטה.

ניצב לו הרב יהודה משי זהב והוא ערום ועריה, בגדיו מצואים, בפני אותו בית דין של מעלה, ועומד לו השטן לימינו של הדיין הראשי ומקטרג. כמובן שאנו נזכרים מיד בדבריו של זכריה בן ברכיה בן עידו הנביא לאמר:

(1) ויראני את יהושוע הכהן הגדול עומד לפני מלאך ה׳, והשטן עומד על ימינו לשטנו.
(2) ויאמר ה׳ אל השטן, יגער ה׳ בך השטן, ויגער ה׳ בך הבוחר בירושלים, הלא זה אוד מוצל מאש.
(3) ויהושוע היה לבוש בגדים צואים ועומד לפני המלאך.
(4) ויען ויאמר אל העומדים לפניו לאמר, הסירו הבגדים הצואים מעליו, ויאמר אליו, ראה העברתי מעליך עוונך, והלבש אותך מחצלות.
(5) ואומר ישימו צניף טהור על ראשו, וישימו הצניף הטהור על ראשו וילבישוהו בגדים, ומלאך ה׳ עומד.
(6) ויעד מלאך ה׳ ביהושוע לאמר.

כך בזכריה ג׳:1-6, ובעצם היום הזה, עומד לו הרב יהודה משי זהב, ועומד המלאך ומסנגר, שבמקום בו בעלי תשובה עומדים, ומזכיר הוא לנוכחים שעל הרב לשוב לכדור-הארץ, שם למטה, כי עליו עדיין לבקש סליחה ומחילה, כי גם ביום הכיפורים, אין המקום מוחל עד שאנו מבקשים סליחה אדם מחברו, אחד מהזולת.

עומד המלאך ומסנגר, ועומדים להם כל חלקי הגופות והנשמות המיוסרות, שהרב הקדיש חייו להציל, לאסוף, לחבר, להביא לקבורה נאותה, הם ובני משפחותיהם, וחבריהם ומתאבליהם, והם צבא גדול מאוד מאד, ומסנגרים במקהלה, בתחינה שהם פורשים בפני לא אחר מאשר הקב"ה, שהוא הדיין הראשי בהרכב זה, ועד שתוחלט ההחלטה ויפול הפור, אולי מן הראוי שנזכור גם אנו שאין אנו שופט ודיין וחבר מושבעים ומוציא להורג גם יחד, ואין ההחלטות בידינו. אם לרב יהודה משי זהב מחויבות, עליו לבצעה. ואם ימצא חייב, הוא יתן את הדין, אך לא בפנינו, כי אם בפני מי שאולי פגע בהם, ורק אז יוכל לבקש סליחה ומחילה מבית דין של מעלה.

עד אז, מן הראוי שהעם הנבחר יתמקד בטוב שהרב יצר ועשה, שקד ועמל, והאיר בעזרתו ובאמצעותו את העולם כולו, כי זק"א, הארגון שבראשו עמד, ניצב כמגדלור, דוגמה לאומות העולם כולן. רק טוב וחסד הוא הביא, לזולת ולמדינת ישראל ולעם ישראל וליהודים באשר הם, וכה מהר זרקנו אותו, זנחנו, הפקרנו ברגע שאיבד את גדולתו, ובגדיו צואים נהיו.

תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על-פי נתוני צה"ל, 38 רקטות נורו בסוף השבוע מרצועת עזה לעבר ישראל, 7 מהן יורטו על-ידי מערכת "כיפת ברזל", ההסלמה במצב הביטחוני באה על-רקע האירועים האלימים בסוף השבוע שעבר במזרח ירושלים ועל-רקע ההודעה הצפויה השבוע של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לדחות את הבחירות לפרלמנט על-רקע סירובה של ישראל לאשר לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לפרלמנט.
אני מזועזע. ממש הלם
25/04/2021  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
לפי שמילא כבר אותו יום את כרסו בתורה מקצה אל קצה, וגם אי-אלו כריכים כבר דחק לתוכה, היה יצחק האברך מהלך, מגהק וְתָמֵהַּ: מה תורה זו שבבטני עושה, שלעכלה אין בידי ולפולטה איני יכול, והרי מראיתי כביצה זו: בינונית בכדה, צרה בְּחוּדָּה ועבה במותניה. ואולי, נתחייך משהבחין במשחק המילים: "הצרה היא במותן שאינה צרה..."
25/04/2021  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
בוקה ומבולקה במערכת הפוליטית הנמצאת על הקצה. הליכוד מריח סכנה ממשית, לכן כל התרגילים המלוכלכים העולים על דעתו של אדם שפל מקבלים את הכשר בד"ץ בראשות אריה דרעי וחבריו. כמובן הכל למען המדינה... התנהלותם של ראשי המפלגות המתנגדים לביבי גם היא מוזרה, גסה, אפילו מטורפת. במצב איום זה, מנסה הנאשם בפלילים חמורים או "בנימין הראשון" כפי שכונה על-ידי איתמר לוין בטורו, לחרב את המדינה כולה ובלבד שהוא וחבורת ההזויים הסרה למרותו כעדר כבשים, ינחילו לנו כאן דיקטטורה נוסח ספרד של פרנקו. למען זאת, כל התרגילים המלוכלכים, כל הניסיונות הנלוזים, כל ההצעות המזוויעות, מועלים עתה אל קדמת הבמה הפוליטית.
השבועות האחרונים היו משופעים באירועי-חג וטקסים ממלכתיים. במרבית המקרים מדובר במנהגים שהשתרשו בציבור ובמוסדות המדינה במהלך 73 שנות העצמאות, כחלק בסיסי וייצוגי של האירוע המרכזי. כך היה ב"יום השואה והגבורה" וכך גם ב"יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה", וכמובן גם ב"יום העצמאות". סמיכות הפרשיות בין ימי-ציוּן אלה, אינה מקרית ונקבעה בכוונת מכוון. בהערכת אירוע, משמעותו וערכו הלאומיים, חייבים להידרש למערכת השיקולים שעמדה לפני האבות המייסדים, שהחליטו עליהם. לבניית ושימור מסורת לאומית, של מדינה צעירה המתווה דרכה מחדש בהיסטוריה לאומית עתיקה ועתירת תרבות – ישנה חשיבות מיוחדת לרצף, לקשר עם העבר ולסימבוליקה שהוטמעה בסדרים "החדשים".
24/04/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il