חבר הכנסת, אורי אריאל, יושב-ראש סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, מציע להפוך את שיטת הניקוד של עבירות תנועה הנהוגה כיום, לנקודות זכות. אדם ששמר על כל נקודת הזכות שלו, יזכה בשנה לאחר מכן להנחה בתשלום ביטוח החובה והמקיף בשיעור של 30%.
על-פי ההצעה, שהונחה לפני ימים אחדים על שולחן הכנסת בתמיכת חברי כנסת מכל הסיעות, יוענקו לכל נהג "נקודות זכות", אותן הוא עלול לאבד עם כל ביצוע עבירה. הסנקציות הנהוגות כיום, כשלילה - קורס נהיגה מונעת ואף הוצאת רישיון מחודשת - יישארו בתוקפן, ויוטלו בהתאמה על המאבדים נקודות. שר התחבורה יקבע בתקנות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אמצעי תיקון שיוטלו על נהג שאיבד נקודות זכות, וביניהן - בדיקות רפואיות, בחינות, הסברה והדרכה.
החידוש המרכזי של הצעת החוק הוא: אדם ששמר על כל נקודת הזכות שלו, יזכה בשנה לאחר מכן להנחה בתשלום ביטוח החובה והמקיף בשיעור של 30%. שר התחבורה יקבע בתקנות את שיעור ההנחה היחסי לו זכאי בעל רישיון נהיגה, שאיבד חלק מנקודותיו.
לפני כחודש וחצי, בהופעה בפני ועדת החוקה של הכנסת, הצהיר שר התחבורה שאול מופז, כי בדעתו לבטל לחלוטין את שיטת הניקוד הנהוגה כיום בישראל. לדבריו, בכוונת משרד התחבורה לעבור לשיטה לפיה יקבל כל נהג מספר נקודות קצובות עם הרישיון, וכל עבירה שיבצע תגרע מסך נקודות אלה. כאשר לא יוותרו נקודות, ייאלץ הנהג לעבור מבחן עיוני, ולאחר מכן מבחן מעשי.