|   15:07:40
דלג
  בצלאל סמוטריץ'  
חבר כנסת כנסת ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
מנסור עבאס [צילום: אביר סולטן/AP]
תגובה לשלמה פיוטרקובסקי

לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל

כל מאמר של איש ימין שלמעשה מיישר קו עם הראשונים שהחלו ביצירת הנזק וממשיך אותו תוך שהוא מקבע תודעתית את הלבנת רע"ם בימין, רק מגדיל את הנזק. אולם כל עוד לא נעשה מעשה, ולא הוקמה ממשלה שנשענת על תומכי טרור, לא ניתן לומר שהימין מכשיר זאת. דיבורים לא ייזכרו בעוד כמה שנים, מעשים - כן
02/05/2021  |   בצלאל סמוטריץ'   |   מאמרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
ההשוואה לשרון
פגישתו של נפתלי בנט עם מנסור עבאס השבוע הייתה אכן מעשה חמור וחסר אחריות מאין כמוהו. הניסיון שלו להיתלות בהתקרבות של הליכוד לעבאס כדי להכשיר את השרץ, כמוה כאמירה שאריק שרון כבר הכשיר פינוי ישובים בימין אז עכשיו גם בנט יכול לעשות זאת

בימים האחרונים אני שומע וקורא אנשי ימין שמבקשים ממני לשקול מחדש את סירובי לממשלה שתישען על תומכי הטרור במפלגת רע"ם. הם לא שינו את דעתם בדבר הטעות שבצעד כזה מלכתחילה, ולא חולקים עלי שמדובר במעשה נורא ואיום, שהשלכותיו ארוכות הטווח יגרמו לנו להצטער עליו בעוד כמה שנים. הם רק סבורים שהשותפות הזו של תומכי הטרור בממשלה כבר הוכשרה גם בימין. הסוסים ברחו מן האורווה והנזק כבר נעשה. את הנעשה, כך לשיטתם, אין להשיב, ואם זה כך אזי מוטב כבר שתקום ממשלת ימין בתמיכת רע"ם ולא ממשלת שמאל.

מי שהיטיב לבטא את הגישה הזו הוא ידידי שלמה פיוטרקובסקי בטורו בסוף השבוע בעיתון מקור ראשון.

פיוטרקובסקי פותח בהצגת האיוולת שבהלבנת מפלגות תומכות טרור בימין והפיכתן לשותף לגיטימי להקמת ממשלה. הוא מסביר מצוין עד כמה המהלך הזה אבסורדי, חמור ומסוכן. עד כמה הוא נובע מראייה קצרת טווח שמבקשת הישגים כאן ועכשיו ומוכנה לשם כך למשכן את עתידה של המדינה היהודית ולפגוע בה אנושות. בנקודה הזו הוא כמובן מסכים איתי, אבל אז מגיעה התפנית במאמר: שלמה קובע שהנזק כבר נעשה ואת הנעשה אי-אפשר להשיב. הוא קורא לי להשלים עם המציאות ולהניח לאידיאלים, שאמורים ללמוד להתכתב עם המציאות.

הטענה הזו שגויה עובדתית ונורמטיבית. עובדתית - לא הרי דיבורים כמעשים, ולא הרי לגיטימציה מהשמאל חסר האחריות ללגיטימציה מימין.

דיבורים חסרי אחריות של אנשים חסרי אחריות אכן גורמים נזק גדול - ובעניין הזה כל מאמר של איש ימין שלמעשה מיישר קו עם הראשונים שהחלו ביצירת הנזק וממשיך אותו תוך שהוא מקבע תודעתית את הלבנת רע"ם בימין, רק מגדיל את הנזק. אולם כל עוד לא נעשה מעשה, ולא הוקמה ממשלה שנשענת על תומכי טרור, לא ניתן לומר שהימין מכשיר זאת. דיבורים לא ייזכרו בעוד כמה שנים, מעשים - כן. אם תוקם חלילה ממשלת ימין שתישען על תומכי טרור ומחבלים, יהיה זה נזק בלתי הפיך. לעומת זאת, אם אחרי כל הדיבורים, ולמרות המחיר הכבד של אבדן השלטון, השורה התחתונה תהיה שהימין נמנע מהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ורק השמאל המופקר הוא זה שמוכן לעשות זאת, יהיה ברור שבימין זה לא לגיטימי. הדיבורים יתפוגגו ומה שיישאר זה הקו השחור העבה שלא נחצה.

מה שיעניק למפלגות הערביות את הכוח הגדול ואת היכולת להמליך כאן מלכים ולמעשה לקבוע את אופיה של המדינה בעשורים הבאים, הוא הפיכתן ללשון מאזניים שתכריע בין הימין לשמאל. בשביל זה הם צריכים להיות יכולים להיות שותפים של שני הצדדים. כל עוד בימין הן לא יוכרו כשותף לגיטימי, לא יהיה להן הכוח להמליך כאן מלכים. נתניהו הוא איש עם תודעה היסטורית גדולה ולא לחינם הוא נמנע מלהזכיר בקולו את האפשרות להישען על עבאס בהקמת ממשלה. נתניהו מקפיד להשאיר למשפט ההיסטוריה את אמירותיו ההפוכות לפני הבחירות ששללו זאת מכל וכל. הוא מבין את הנזק הגדול ונמנע עד כה מלגרום לו.

פגישתו של נפתלי בנט עם מנסור עבאס השבוע הייתה אכן מעשה חמור וחסר אחריות מאין כמוהו. הניסיון שלו להיתלות בהתקרבות של הליכוד לעבאס כדי להכשיר את השרץ, כמוה כאמירה שאריק שרון כבר הכשיר פינוי ישובים בימין אז עכשיו גם בנט יכול לעשות זאת.
בדיוק כפי שאריאל שרון לא הפך פינוי ישובים למהלך לגיטימי בימין, כך בנט לא הפך ולא יהפוך את תומכי הטרור ומהללי המחבלים ללגיטימיים בימין. בגירוש מגוש-קטיף ומצפון השומרון אריק שרון הוציא את עצמו מחוץ למחנה, ואת היחס הזה יגזור על עצמו כל פוליטיקאי חסר אחריות שבשל מניעים אישיים ותאוות שלטון ימכור את ערכי הימין ומדינת ישראל.

שלמה מבקש ממני בעצם לעשות את מה שבנט עשה. בנט נתלה בליכוד ושלמה מבקש ממני להיתלות בו. ככה בדיוק נראה דומינו ערכי מסוכן, שאם נזרום איתו עכשיו יצרנו שיטה קלה ומסוכנת לשחיקת עמדות. פורץ גדר תמיד מתכנן שאחרים יבואו אחריו דרך הפרצה (איש הרי לא אוהב להישאר לבד מעבר לפרצה..). חז"ל הורו לנו להיזהר מכך מאוד - "פורץ גדר יישכנו נחש".

וכאן אני עובר למישור הנורמטיבי. כשעמלק מקרר את האמבטיה התפקיד שלנו הוא להרתיח אותה מחדש ולא לקפוץ אחריו עם הראש פנימה ולקרר אותה עוד יותר. לא יישרנו קו עם גירוש המתיישבים של שרון, אנחנו לא מיישרים קו עם הרס המשפחה באזורים מסוימים בחברה הישראלית, לא טוענים שהסוסים כבר ברחו מהאורווה, מרימים ידיים ומיישרים קו בעניין הזה, ואין שום סיבה או הצדקה שבעניין הכשרת תומכי טרור כשותפים להקמת ממשלה נפעל אחרת. אוי לנו ואבוי למדינת ישראל אם אנחנו - הציבור הדתי-לאומי-אידיאולוגי - ניישר קו עם כל קריסה אידיאולוגית של מישהו אחר בימין.

חז"ל הזהירו אותנו מאוד מגישה של "כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה נעשית לו כהיתר". הם הבינו את הסברה שמולידה גישה כזו ואת המדרון החלק והמסוכן שנעוץ בה.

אנחנו נושאים ערכים ואמיתות ונאבקים עליהם מול אופנות זמניות ובנות חלוף. הצבת האמת אל מול השקר המסוכן מקבעת תודעה לאורך זמן וסופה לנצח, תודעתית ומעשית.

אם נפתלי בנט ואיילת שקד ומתן כהנא וניר אורבך וגדעון סער וזאב אלקין ויועז הנדל ושרן השכל ינהגו חלילה בחוסר אחריות - כפי שפיוטרקובסקי מתאר בראש מאמרו את הסכנות הרבות הגלומות בהפיכתה של מדינת ישראל לבת ערובה של עבאס וחבריו - ובשל איבתם לנתניהו יגרמו לנזקים הגדולים האלה למדינת ישראל, הם יוקעו אל עמוד הקלון בימין, יאבדו את זכויותיהם, וייזכרו לדראון עולם עוד הרבה יותר מאריק שרון (שרון לפחות צבר כמה זכויות בחייו לפני סיבוב הפרסה שהוציא אותו אל מחוץ למחנה, מה שהם עוד לא הספיקו לעשות במעט שנותיהם בפוליטיקה).

ממשלת השעטנז שהם יקימו, אם יעשו זאת חלילה - ואני עדיין מאמין שיימצאו בקרבם אנשי אמת יראי אלוקים שימנעו זאת - לא תאריך ימים. המאבקים הפנימיים הבלתי נמנעים בין חלקיה הסותרים יבהירו לחברה הישראלית עד כמה בשקר הורתה ובחטא הולדתה. חזקה גם על שותפיהם מקרב אויבינו שיוכיחו בשנאתם אלינו עד כמה הפיכת מדינת ישראל לבת ערובה שלהם היא הרסנית ומסוכנת. מה שיישאר הוא בגידתם של חברי ימינה ותקווה חדשה בימין ובעם ישראל, והאמת היהודית, הציונית, המוסרית והפרקטית, לפיה מי ששוללים את קיומנו כאן כמדינה יהודית לא יכולים להיות שותפים להקמת ממשלה שתישאר ניצבת זקופה וברורה לעין כל.

אני עדיין מקווה ומתפלל ופועל ללא לאות, כדי שבנט ושקד וסער ואלקין יתגברו על משקעים וקשיים, ישימו את טובת מדינת ישראל ועם ישראל בראש, ויחברו לממשלת ימין של המחנה הלאומי. אני קורא להם שוב לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל של התקשורת והשמאל ולא להקים ממשלת שמאל הרסנית עם תומכי טרור. מקווה שגם אצלם השכל הישר והערכים יגברו.

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
בצלאל סמוטריץ'
+סער ובנט נפגשו בכנסת
12:48 03/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו (חדשות 12). אחרי הפגישה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) נכנס ללשכתו של סער בכנסת.
+לפיד: עד שבנט לא יחליט להקים איתנו ממשלה - לא נמשיך במו"מ
11:28 03/05/21  |  מירב ארד
לפיד במסר לבנט: לא נקיים מו"מ על תיקים וחלוקת תפקידים כל עוד לא תודיע שהחלטת עקרונית להקים איתנו ממשלה - כך דווח בכאן ב'. במקביל הודיע בנט כי ימסור הצהרה הצהרה לתקשורת בשעה 14:15 בפתח ישיבת הסיעה.
+"אין שינוי בעמדתנו לגבי הישענות על תומכי מחבלים"
08:34 03/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעת ההבהרה נמסר: "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו, שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו"  ▪  מזכירים כי נתניהו הצהיר שלא יקים ממשלה עם תומכי טרור וקוראים לבט וסער לחדול ממשחקי האגו
(סמוטריץ'. הבהיר בשיחות עם נתניהו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+עוצמה יהודית: לא נאפשר הישענות על עבאס
00:12 03/05/21  |  עידן יוסף
מפלגת עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן-גביר, הצלע השלישית ברשימת הציונות הדתית בכנסת, מגיבה לפסיקת הרב צבי טאו ובהודעה מטעמה מסרה: "לשאלת עיתונאים, אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס". עוצמה יהודית כפופה לפסיקותיו של הרב דוב ליאור.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב הערב מאמר נגד הסתמכות על רע"ם, טרם הגיב.
+להקים ממשלה בהישענות על רע"ם
23:56 02/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם קורא לפעול להקמת ממשלת נתניהו גם במחיר של 59 ח"כים בלבד  ▪  הסביר את הנימוקים להכרעתו: לא דוחים קידוש השם בגלל חילול השם שעלול להיגרם, מדובר במצב זמני וכוחות אחרים בימין עשויים להצטרף באופן שייתר הסתמכות על גויים, ריפוי שנאת החינם בעם, והשמאל הפרוגרסיבי מעמיד בסיכון קיומי את מדינת ישראל כמדינה יהודית
(הרב טאו. הוסמך ע"י הרב צבי יהודה בהלכות ציבור)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
ככל שנוקפים הימים, הולכים ונעשים מוחשיים נזקי הפילוג בימין. מנהיגי ימין שחברו לגוש הרל"ב (רק-לא-ביבי) עומדים להקים עבור השמאל את ממשלת אוסלו 2, שבמקום ריפוי - תחזיר את הקרעים הישנים בעם. אבל כל זה לא פוטר גם את נתניהו והליכוד מהאחריות לשיקום המחנה הלאומי - ולחיבורו מחדש.
02/05/2021  |  יעקב ברדוגו  |   יומני בלוגרים
קיימות שתי דרכים להסביר את התנהגותו של הימין בכלל ושל ימינה בפרט בכל הנוגע להקמתה של ממשלה חדשה. דרך אחת היא לראות במתרחש רצף של צעדים שתכליתם לשדר לבנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן, שיש לו רק דרך אחת להמשיך לכהן בממשלה: להיות "ראש ממשלה חליפי" בשנתיים הבאות, שנתיים שבהן יכהן נפתלי בנט כראש ממשלת הימין ושבהן תמשיך איילת שקד במלאכת הקודש שבה התחילה במשרד המשפטים, במטרה לרפא את הרשות השופטת ואת מערכות אכיפת החוק מן הפוליטיזציה המסוכנת שדבקה בהן. נתניהו עדיין יכול להשתמש במנדט שקיבל כדי לעשות את הצעד המתחייב.
01/05/2021  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
הפקדת ראשות הממשלה בידי איש קש תהיה חיקוי של אחד השליטים המושחתים והרצחניים בעולם רוטציה אינה נראית אפשרית, משום שאיש אינו יכול להאמין לאף מילה של נתניהו בחירתו לנשיא המדינה תהפוך את ישראל למדינה מושחתת חנינה צפויה להיפסל בידי בג"ץ, דווקא בשל תקדים קו 300 הדרך היחידה היא פרישה של נתניהו מהחיים הפוליטיים והצבת אדם אחר בראש ממשלת ימין
30/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
כלפי חוץ מתקיים מרתון של פגישות בגוש מתנגדי נתניהו, אך בפועל יש קשיים לא מבוטלים במשא-ומתן ביניהם. בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער אין הסכמות, והשאיפה היא לסכם ביניהם בתוך יומיים, עד מוצאי השבת.
29/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג שולל (יום ה', 29.4.21) בראיון לגלי צה"ל מגעים עם הליכוד: "כדי שיהיה שיח בין שני אנשים, מו"מ או משהו כזה, צריך להיות אמון. אין אופציה כזו ולא תהיה".
29/04/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי  
בנט וסער שוקלים איחוד הסיעות  /  איציק וולף
24 תפקידים בשלושה "גושים" שווים  /  עידן יוסף
בנט ועבאס נפגשו לראשונה  /  מירב ארד
כמה מנדטים שווה קמפיין אנטי חרדי  /  אלכס טנצר
באוזני גדעון  /  דן מרגלית
הבל ורעות רוח ופתפותי ביצים  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il