|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

הרפלקס המותנה של בג"ץ <br>

הדוגמה הקשה ביותר והטראגית ביותר, לאובססיה הבג"צית להתערב בהחלטות הממשלה או לצוות עליה "לתקן" אותן, היא פרשת הרצח ליד ציר כיסופים. מקום בו נכחדה, כמעט כולה, משפחת חטואל.
10/05/2021  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הלווית משפחת חטואל [צילום: AP]

האסון במירון על הפרק, ומתברר כי רב הנסתר על הנגלה, ובמיוחד נזהרים המעורבים בפרשה, מלהצביע על גורם רב משקל, הלוא הוא הבג"ץ, כעל "בעל עניין", בהשתלשלות דברים שגרמה לאסון. לעניות דעתי, תיקון נכון של פרשה עגומה זו, ואולי גם מניעת אלו העלולות לבוא אחריה, מחייב תשומת לב ומבט אל עבר הבג"ץ ואופן תפקודו.

המדינה החליטה, כבר לפני שנים, על הפקעה מוחלטת של השטח במירון. הגופים שראו עצמם נפגעים והם עתירי קשרים פוליטיים, פנו, איך לא, לבג"ץ, "על-מנת לבקש הגנה מן הצדק"... כאן שוב התפתח התסריט המקובל: שכן מה עשו כבודם? הבג"ץ איננו יכול, פשוט איננו יכול, שלא לזרוק את העותרים מכל המדרגות. סוג של רפלקס מותנה. וכך קרה שהצדדים הלכו לגישור, הליקויים לא תוקנו בהר מירון ואסון הקשה ירד לעולם.

זכור לנו נתיב האבות, זכורה לנו החלטת הבג"ץ לגבי דרום תל אביב, וחמור מכל הפרשיות הללו, הרצח שבוצע במשפחת חטואל, בציר כיסופים ב-2 במאי 2004. בפועל, בג"ץ נתן כבר אז "רק", צו ביניים, שמנע מצה"ל להרוס בתים של פלשתינים שחלשו על הציר, צו שמעולם לא הוסר...

המדיה החברתית ובמיוחד הפייסבוק 'מפוצץ' בפוסטים רבים, אשר נכתבו על פרשיה חוזרת ונשנית זו. על-פניו נראה כי הבג"ץ איננו מסוגל להתגבר על יצרו, שוב ושוב ושוב. ואתן רק כמה דוגמאות לדפוס חשיבה ופעולה ואולי סתם הרגל, מצערים מאד, של כבודם.

אני יודע שהדברים קשים, והייתי שמח לו המדיה האלקטרונית והפרינט היו מאפשרים דיון חפשי ופתוח בנושא קשה זה, קשה לי ולכולנו. אבל אי-אפשר לטאטא אותו יותר אל מתחת לשטיח. אני חש חוסר נוחות גדולה, בלשון המעטה, לנוכח הצנזורה שהמדיה מפעילה על הדיון בנושא הכאוב הזה. כאן מסרבים לראות באמת את השתלשלות העניינים או שמא ההתנגדות לימין, לנתניהו וכו', מעוורת את עיני העורכים. אבל אי-אפשר להמשיך ולהתכחש היום למעורבות של הבג"ץ לסיפורים העגומים הללו.

ועכשיו די להתפתלויות, ונחזור לעניין שלפנינו. המדינה גיבשה תוכנית להפקעת ההר מכל הגופים שהתעלקו עליו, ולהקמת רשות מנהלת שתנהל אותו. ע"ע הכותל המערבי: הוא מתנהל כדת וכדין על-ידי רשות שהוקמה לשם כך במיוחד, ואין פוצה פה ומצפצף, אלא שבפרשת מירון, הבג"ץ הוא היה זה שהתערב...

לאותם אלה שמחפשים הוכחות ל"שיטה" הבג"צית, להלן עוד שתי דוגמאות חיות ורוחשות. הראשונה מחייבת ביקור בדרום תל אביב, רצוי בשעות הבוקר, כאשר חלק ממהגרי העבודה נפלטים מהחמארות שלהם, אל מדרכות העיר הגדולה... תהליך ההרס שכפה הבג"ץ על השכונות הוותיקות הללו, זועק לשמיים. ולמען מי? למען מהגרי עבודה שהגיעו לכאן מאפריקה על-מנת לשבור כאן שבר, ואולי, רק אולי, לגאול את... מיליוני נשותיהן ממילת נשים הנהוגה שם. אלה מדברים בעד עצמם.

הרצח ליד ציר כיסופים

אבל הדוגמה הקשה ביותר והטראגית ביותר, לאובססיה הבג"צית לפסול החלטות הממשלה או לצוות עליה "לתקן" אותן, היא פרשת הרצח ליד ציר כיסופים. מקום בו נכחדה, כמעט כולה, משפחת חטואל. האסון היה חרוט על כתליו של העליון, אבל... הממשלה כרגיל נזרקה מכל המדרגות... למה לא?

שר המשפטים דאז אמיר אוחנה, אמר במועד ההוא שחטואל ובנותיה נרצחו לאחר שבג"ץ מנע הריסת מבנים ליד ציר כיסופים, ולכן אין לקיים כל פסיקה של ביהמ"ש. "לא צריך לקיים כל פסיקה של בית המשפט", אמר אוחנה להארץ והסביר את עמדתו בדוגמה: "טלי חטואל גרה בגוש-קטיף. היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה בידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים, הצבא זיהה את המבנים כסכנה ביטחונית, ובג"ץ, למרות שאין לו מומחיות, החליט למנוע את ההריסה". כשנשאל אם במקרים מסוימים לא חייבים לקיים את החלטות בג"ץ, השיב אוחנה: "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים, כן".

ולכן המסקנה שאנו אמורים להסיק ממצב דברים זה: הקמת ועדת חקירה ממלכתית עם אמירה ברורה: לחקור גם את תפקודו של ביהמ"ש העליון בכל שלושת הפרשיות האמורות, ולהגדיר מחדש את מחויבות המדינה לחיי אדם בהקשר זה, כמחויבות עליונה. וכדברי השר אוחנה: "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים".

תאריך:  10/05/2021   |   עודכן:  10/05/2021
מרדכי ליפמן
+מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי: אם התוקפנות נגד י-ם לא תיפסק אין טעם במאמצים פוליטיים
00:18 11/05/21  |  איציק וולף
‏מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נח'לה, טוען כי מדינת ישראל התחילה את התוקפנות נגד ירושלים. לדבריו, אם התוקפנות נגד ירושלים לא תיפסק, אין טעם במאמצים הפוליטיים להפסיק את האש.
+תחנת הדלק בשער הגיא נשרפה
00:06 11/05/21  |  איציק וולף
תחנת הדלק בשער הגיא, על כביש מספר 1 מירושלים לתל אביב, נשרפה. לא ברורות הנסיבות, וייתכן שמדובר בהצתה.
[צילום: מתוך טיק טוק]
+מעבר הסחורות כרם שלום נסגר עד להודעה חדשה
00:04 11/05/21  |  איציק וולף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע הלילה (ב׳) כי בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת מעבר הסחורות כרם שלום, בין ישראל לרצועת עזה, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.
+150 רקטות נורו הערב לעבר שטח ישראל
23:49 10/05/21  |  איציק וולף
עד לשעה 23:30 זוהו כ-150 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות שיגורים.
+לימודים באזור השפלה ודן - רק במוסדות בעלי מרחב מוגן תקני
23:42 10/05/21  |  איציק וולף
הלימודים באזורי השפלה ודן יתקיימו רק במקומות בהם יש מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בהתאם לזמן ההתרעה העומד לרשות התלמידים וצוותי החינוך. זאת, בהתאם להנחיות המורחבות של פיקוד העורף. המידע אודות קיומם של הלימודים במקומות אלה, יימסר על ידי הרשות המקומית.
+ערבים הפרו סדר בעשרות ערים וכפרים
23:38 10/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפרות סדר חמורות, שכללו ירי זיקוקים יידוי אבנים והצתת צמיגים אירעו בערים חיפה, רמלה ולוד ובעשרות כפרים במגזר הערבי  ▪  בכפר כנא הותקף יהודי תושב נוף הגליל
(השליכו את דגל ישראל ותלו דגל פלשתין)
+שר הביטחון והרמטכ"ל דנים בתוכניות להמשך המאבק בדרום
22:46 10/05/21  |  איציק וולף
שר הביטחון גנץ מקיים כעת עם הרמטכ"ל כוכבי התייעצות ביטחונית ואישור תוכניות להמשך הפעולות הצפויות.
([צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון])
+צה״ל תקף מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס
22:42 10/05/21  |  איציק וולף
מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
+צה"ל החל בתקיפת מטרות חמאס בעזה
21:47 10/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חיל-האוויר החל לתקוף מטרות ברצועת עזה בעקבות מטחי רקטות לעבר יישובים ישראלים רבים  ▪  בין המטרות שהותקפו: משגרי רקטות, עמדות צבאיות ושמונה מחבלים מהזרוע הצבאית של חמאס
([צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90])
+צה"ל ושב"כ פתחו תאי תקיפה משותפים
21:31 10/05/21  |  עידן יוסף
נפתחו תאי תקיפה משותפים של צה"ל ושב"כ: אנשי שב"כ שאמונים על איסוף מודיעין ברצועת עזה, יושבים יחד עם אנשי פיקוד דרום וחיל-האוויר, מספקים מודיעין בזמן אמת ומייצרים מטרות מקוונות. שת"פ זה הוכיח את עצמו בסבבים קודמים והיווה מכפיל כוח משמעותי.

+נתניהו בדרכו להתייעצות ביטחונית בקריה
21:23 10/05/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לקריה בתל אביב להמשך התייעצויות ביטחוניות. כפי הנראה לא יגיע לחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב.
+ארה"ב: מודאגים מהמצב; קוראים לצדדים לשוב לרגיעה
21:13 10/05/21  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס: ארה"ב מגנה בצורה חריפה ביותר את מטחי הטילים מעזה לעבר ישראל. זו הסלמה בלתי מקובלת. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. אנחנו קוראים לכל הצדדים לשוב לרגיעה ואנו מודאגים מאוד מהמצב.
+הג'יהאד האיסלאמי ירה 15 מטחי רקטות לעבר אשקלון והעוטף
21:08 10/05/21  |  עידן יוסף
הג'יהאד האיסלאמי מימש איומו לירות בשעה 21:00, וירה 15 רקטות, חלקן מדגם משופר - בדר 3, לעבר אשקלון ועוטף עזה. ‏לפי הערכות ראשוניות, מעל 60 רקטות נורו הערב מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל.
+"איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים"
20:56 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו בטקס בגבעת התחמושת: "נגיב בעוצמה רבה; האויב ישלם מחיר כבד"  ▪  מסביר את האיפוק וההחלטה למנוע מריקוד הגדלים להיכנס משער שכם: "מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך"  ▪  "מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה"
(נתניהו בגבעת התחמושת [צילום ארכיון: AP])
+בעקבות ההסלמה: שינויים בקווי התחבורה הציבורית בדרום
20:35 10/05/21  |  עידן יוסף
משרד התחבורה הורה על שינויים בתחבורה הציבורית בדרום הארץ, בעקבות ירי רקטות לעבר יישובי הדרום. במסגרת זאת, יחולו שינויים בפעילות קווי התחבורה הציבורית באזור עוטף עזה ואשקלון, אשר חלקם יפסיקו את פעילותם להיום ואחרים יפעלו תוך שינויים במסלול הקווים. באזור עוטף עזה לא יפעלו קווי המועצה האזורית אשכול (קווים 36 ו-379). קו 35 מבאר שבע לאשכול יפעל כרגיל.

כמו-כן, לא יפעלו קווי המועצה האזורית חוף אשקלון (קווים 26,27,29, 19, 20) ויבוצעו שינויים במסלולי הקווים 490, 492, 498, 391, 361, 363, 364, 464 ו-465, הנוסעים דרך צומת גבעתי. מסלולי הקווים 353 ו-378 יסעו דרך כביש 34, בין שדרות לנתיבות, וקו 58 מנתיבות יפעל עד שוקדה בלבד. בנוסף, תנועת הרכבות הופסקה בתחנות שדרות, אופקים ונתיבות ותנועת הרכבות תפעל בין אשקלון לבאר שבע.

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, ערך הערב ישיבת זום דחופה עם כל הגופים וחברות הבת הקשורים למשרד התחבורה, במטרה לעמוד על מוכנותם לקראת הסלמה של המצב בדרום. במהלך הישיבה, סקר כל גוף את פעילותו והיערכותו להסלמת המצב והרחבת הירי לעבר יישובים נוספים בארץ. בישיבה השתתפו בין השאר, מנכ"לים ונציגים של רכבת ישראל, נמלי ישראל, רש"ת, חברת נתיבי ישראל וחברת נתיבי איילון.
+אש גדולה מתלקחת בהר-הבית; רחבת הכותל מפונה
20:23 10/05/21  |  עידן יוסף
בהר-הבית עלה עץ בלהבות כתוצאה מזיקוק שירה מתפרע ערבי. עזרת הנשים בכותל המערבי מפונה. המשטרה מפנה את עזרת הגברים והורתה להפסיק את המוזיקה. לאחר זמן קצר כובתה האש והריקודים התחדשו.
+"האירוע יימשך ימים - ולא שעות"
20:20 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה״ל: "יש לנו מנעד רחב של אפשרויות תגובה. הארגון חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה"  ▪  פעולה קרקעית אינה על הפרק  ▪  החמאס מדווח על מגעים מול קטאר, מצרים והאו"ם - ככל הנראה כדי להביא להפסקת אש
רקטה שירו המחבלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אזעקה במהלך ריקוד הדגלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מצב מיוחד בעורף הוכרז בטווח של עד 80 ק"מ מהרצועה
19:57 10/05/21  |  עידן יוסף
בהמשך להערכת המצב הביטחונית ולדיון הקבינט, שר הביטחון בני גנץ הכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות.

בעוד כשעה יכנס גנץ דיון היערכות בנושא העורף בהשתתפות מפקד פיקוד העורף, ראש רשות החרום הלאומית, ראש אגף מבצעים וגורמי ביטחון וחירום נוספים, בקריה בתל אביב. פיקוד העורף יוציאו הנחיות מפורטות לאוכלוסייה בהתאם להערכת המצב הביטחונית.
+צה"ל מפרסם תיעוד מתקיפת החוליה ששיגרה רקטות
19:47 10/05/21  |  עידן יוסף

+שדרות: תושב נפצע קל מהדף רקטה
19:42 10/05/21  |  
בית החולים ברזילי: תושב שדרות בן 46, נפגע מהדף בעקבות פיצוץ שהתרחש בסמוך למכוניתו. מצבו קל.
+11 מערכות כיפת ברזל נפרסו במרכז הארץ
19:39 10/05/21  |  עידן יוסף
11 מערכות יירוט כיפות ברזל נפרסו במרכז הארץ. כך הותר לפרסום.
+צה"ל: מות הילדים בעזה - שיגור כושל של טיל החמאס
19:37 10/05/21  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: שלושת הילדים נהרגו מטיל ששיגר חמאס. אין קשר לסיכול הממוקד של איש חמאס שניסה לשגר טיל.
+הג'יהאד האיסלאמי מאיים במתקפה נוספת ב-21:00
19:34 10/05/21  |  עידן יוסף

+פיקוד העורף אוסר לימודים בטווח 40 ק"מ מהרצועה
19:25 10/05/21  |  עידן יוסף

+צה"ל תוקף ברצועת עזה
19:15 10/05/21  |  

+צומת מוסמוס: ערבים דרסו שוטר בטרקטורון
19:09 10/05/21  |  עידן יוסף
במהלך חסם משטרתי בצומת מוסמוס שבחבל עירון כחלק מהיערכות המשטרה למחאה שמתקיימת כעת בצומת פאחם, דרס טרקטורון ועליו שני ערבים שוטר. השוטר נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. הדורסים נעצרו.
+דיווח פלשתיני על שלושה הרוגים בבית חנון
18:48 10/05/21  |  עידן יוסף
דיווחים ערביים על שלושה הרוגים בתקיפה צה״לית בבית חנון שבצפון הרצועה. על-פי דיווחים פלשתינים מדובר ילדים.
+המשטרה החליטה לאפשר את חגיגות יום ירושלים בכותל
18:45 10/05/21  |  עידן יוסף
כ-200 איש נותרו ברחבת הכותל המערבי והמשטרה התירה לקיים במקום את חגיגות יום שחרור ירושלים. חוגגים רבים צועדים לכותל. הטקס בגבעת התחמושת נדחה לשמונה בערב ויתקיים במתכונת מצומצמת.
+הקבינט אישר שורה של תגובות קשות
18:42 10/05/21  |  עידן יוסף
הקבינט אישר שורה של תגובות קשות. ככל הנראה ייפתח סבב לחימה, כאשר המטרות של התגובות יהיו בהדרגה.
+המשטרה חסמה לדקות ספורות את הכניסות לכותל המערבי
18:37 10/05/21  |  עידן יוסף
המשטרה חסמה לדקות ספורות את הכניסות לכותל המערבי במטרה למנוע כניסת משתתפי צעדת ריקוד הדגלים.
+במהלך האזעקה הופסקה ישיבת מליאת הכנסת
18:36 10/05/21  |  עידן יוסף
מיד עם הפעלת האזעקה במרחב ירושלים פונו חברי הכנסת ובאי הבית למרחבים מוגנים במתחם המשכן. במהלך השהייה במרחב המוגן, יו״ר הכנסת יריב לוין, תדרך שגרירים שהגיעו להשתתף בדיון המיוחד במליאה לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית.
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אזעקות בשדרות ובעוטף עזה
18:34 10/05/21  |  עידן יוסף

+דובר צה"ל: בירי הראשון זוהו שבעה שיגורים
18:28 10/05/21  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בערים ירושלים ובית שמש, זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית.
+צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה
18:16 10/05/21  |  

+טיל נ"ט פגע ברכב אזרחי ליד הגדר
17:56 10/05/21  |  עידן יוסף
טיל נ"ט שוגר בידי מחבלים ליד גדר המערכת ברצועת עזה. רכב אזרחי נפגע, אך הנהג ניצל בנס. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נטלה אחריות.
+ערבים ריססו קציני משטרה בכירים בגז מדמיע
17:36 10/05/21  |  עידן יוסף
פורעים ערבים ריססו קצינים בכירים במשטרה בשער שכם בגז פלפל. הבכירים שרוססו הם מפקד מרחב קדם ומפקד תחנת שלם.
+חמאס הציב לישראל אולטימטום עד לשעה 18:00
17:06 10/05/21  |  עידן יוסף
‏חמאס בדרך להסלמה. באולטימטום לישראל איים כי אם עד השעה 18:00 לא תוציא ישראל את כל השוטרים וה"מתנחלים" מאל-אקצה ומשייח ג'ראח ותשחרר את כל העצורים, יפגע בישראל.

עיריות ומועצות בדרום הארץ הנחו על פתיחת המקלטים.
+הופסקו עבודות חקלאיות הסמוכות לגדר
16:59 10/05/21  |  עידן יוסף
מועצת אשכול מקיימת הערכת מצב מועצתית עם גורמי הצבא. בשלב זה, כמשנה זהירות הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות מערבית לכביש 232 וכן על ביטול כל הפעילות החברתיות במועצה והישובים, כולל חוגים ונווה אשכול.
+תנועת המטוסים לנתב"ג הוסטה למסלולים חליפיים
16:58 10/05/21  |  עידן יוסף
תנועת המטוסים לנתב"ג הוסטה למסלולים חליפיים בשל התראות לירי רקטי מהרצועה.
+רקטות על ירושלים, מטה יהודה והדרום
16:25 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתי החולים הונחו להערך לאירועים רבי-נפגעים  ▪  צירי תנועה בעוטף עזה נחסמו ותנועת הרכבות בדרום הופסקה  ▪  הרמטכ"ל הורה להשהות את התרגיל המטכ"לי שתוכנן להערב  ▪  החמאס, המתדלק את המהומות בירושלים ובגבול הרצועה, הודיע כי הוא זה שיאמר את המילה האחרונה  ▪  ראש הממשלה מכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהתראה קצרה
שריפה בגבול הרצועה [צילום: פלאש 90]
+הריקודגלים בוטל במחאה על החלטת נתניהו
16:18 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו הפך את החלטת המשטרה והורה כי ריקוד הדגלים לא ייכנס משער שכם  ▪  עמותת עם כלביא מבטלת את מצעד הריקוד דגלים: "גם בזמנים קשים של האינתיפאדה הראשונה והשנייה לא הורד דגל ישראל מהעיר העתיקה. לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת"

(נתניהו. ירושלים המחולקת? [צילום: מארק ישראל סלם/פול])
+המתיחות בדרום: הופסקה תנועת הרכבות בקו אשקלון-באר שבע
16:03 10/05/21  |  עידן יוסף
בהנחיית גורמי הביטחון, בשל התרעה על ירי רקטות, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות זמנית לשירות.

לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (הרצליה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון. נוסעים מבאר שבע ואליה יעשו שימוש בקו העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט, קריית גת וכו'.

המשטרה הציבה מחסומים בכבישים המובילים לרצועה.
([צילום: רכבת ישראל])
+נתניהו הורה על כינוס מיידי של הקבינט
16:00 10/05/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעוד כשעה על-רקע האירועים בירושלים ובדרום.
+מתפרע ערבי קפץ על רכבו של ח"כ בן-גביר
15:54 10/05/21  |  עידן יוסף
בשכונת שמעון הצדיק, שייח ג'ראח בירושלים, קפץ מתפרע ערבי מול רכבו של ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) וניסה להשתטח על רכבו. שוטרים הגיעו למקום ופינו את המתפרע.

סיעת הציונות הדתית סיירה בשכונה כדי לבקר את התושבים היהודים. בדרכם ניצבו ח"כים מהרשימה המשותפת ותושבים ערבים. אחת מפעילות המשותפת חטפה את הטלפון מידו של דובר ח"כ סמוטריץ'.
+בשל התראה: ביהמ"ש המחוזי י-ם פונה מעובדיו
14:51 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המהומות בבירה: שופטים ועובדים הונחו לעזוב הכל וללכת מיד הביתה  ▪  כל הדיונים הופסקו  ▪  שופטים תורניים עברו לבית המשפט שלום
(ביהמ"ש המחוזי ירושלים [צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90])
+סמוטריץ': המהומות כתוצאה מלגיטימציה לרע"ם
14:48 10/05/21  |  עידן יוסף
סיעת הציונות הדתית סיירה בשכונת שמעון הצדיק, שייח' ג'ראח. יו"ר הסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מתח ביקורת על כוונת נתניהו להישען על רע"ם ואמר כי "מי שנותן לתומכי המחבלים לגיטימציה להיות חלק ממשלת ישראל, שלא יתפלא שהמחבלים מרימים ראש נגד עם ישראל".

לדבריו, "בכל פעם שמדינת ישראל מנהלת משא-ומתן ושיחות כניעה עם הערבים שכופרים בזכות קיומנו - הטרור, שנובע מתקווה, משתולל. כך היה בהסכמי אוסלו שהתפוצצו לנו בגל טרור, וכך גם היום כשתומכי הטרור הופכים ללשון מאזניים ולממליכי מלכים במדינת ישראל.

"אזרחי ירושלים נמצאים במצור וזו בושה וחרפה. דווקא ביום ירושלים, היום בו חזרנו לחבלי המולדת בירושלים, בשומרון וביהודה ירושלים תחת מתקפה. גדעון, נפתלי, אל תזרקו את האידיאולוגיה הימנית בחבירה למי שממש היום משלהב את ההמונים ומעודד את האלימות המטורפת נגד יהודים. גדעון, זאב, שרן, יועז, נפתלי, איילת, מתן, עידית, ניר. תסתכלו על טובת מדינת ישראל-תעצרו את החרפה", דברי סמוטריץ'.
+המשטרה אישרה כניסת ריקוד הדגלים משער שכם
14:26 10/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+רע"ם: מגנים את התקיפות נגד המתפללים באל-אקצה
14:18 10/05/21  |  עידן יוסף
סיעת רע"ם: "מגנים את התקיפות נגד המתפללים במסגד אל-אקצה ומברכים אותם על עמידתם האיתנה". הרשימה המשותפת: "הסיבה היחידה לכל מה שקורה כאן, הכיבוש. נתניהו שמאבד את שלטונו מקדם הסלמה בירושלים" (רדיו נאס).

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שוקלים לעלות בעצמם להר-הבית בקרוב. טרם החליטו סופית (כאן חדשות).


+א.ב. יהושע: פתרון שתי מדינות אינו ישים
13:35 10/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הסופר א.ב. יהושע מודה כי פתרון שתי המדינות שלמענו לחם במשך 50 שנה כבר אינו ישים גם בגלל ההתנחלויות וגם בגלל הפלשתינים וכי אין מנוס מפתרון המדינה האחת  ▪  "אני כועס על הממשלה שהיא לא מעודדת מספיק עלייה, חבל שלא שומעים את נתניהו מדבר על זה"
([צילום: שריה דיאמנט, מקור ראשון])
+יו"ר הרש"פ איבד את השפעתו על תושבי מזרח ירושלים
12:50 10/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
האירועים האלימים בהר-הבית ובמזרח ירושלים מסמלים את קץ השפעתה של הרש"פ על תושבי מזרח ירושלים באמצעות פעילי הפתח ואנשי הביטחון שלה. הדור הצעיר המזרח ירושלמי נתון להשפעה מלאה של תנועת חמאס והפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, מדובר בהתפתחות ביטחונית מסוכנת
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרפלקס המותנה של בג"ץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
16/05/21 08:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בשל התראה ביטחונית ממוקדת - ביהמ״ש המחוזי בירושלים פונה משופטים ועובדים. זהו צעד חסר תקדים. שופטים הונחו לעזוב הכל וללכת מיד הביתה. כל הדיונים הופסקו. שופטים תורניים עברו לבית המשפט שלום.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה החליטה כי מצעד הדגלים ייערך היום כפי שתוכנן למרות המתיחות והמהומות בהר-הבית. כמו-כן, המצעד יעבור גם בשער שכם.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסופר א.ב. יהושע הצהיר כי פתרון שתי המדינות שבו האמין במשך שנים רבות כבר לא יתממש לעולם. "פתרון שתי המדינות אינו ישים, אין מנוס מפתרון המדינה האחת. בגדנו במושג המולדת", אמר (יום א', 10.5.21) בוועידת עם עולם של העיתון מקור ראשון.
10/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
האירועים האלימים במזרח ירושלים במהלך חודש רמדאן משקפים את שיאו של התהליך שהחל בשנים האחרונות, הואץ במהלך משבר הצבת המגנומטרים בשערי הר-הבית ביולי 2017 והגיע לרמה הגבוהה ביותר בשבועיים האחרונים.
טעויות רבות התנקזו למהומה, הנושאת את השם שייח ג'ראח. פלשתיני שבידו שטר טאבו, המוכיח בעלות על בית בלבה של ירושלים או בצפונה של תל אביב, החוק מונע ממנו את זכותו לדרוש השבת רכושו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il